Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnti-Depressants in combo met recreationale Drugs

Anti-Depressants in combo met recreationale Drugs

85 antwoorden
110 weergaven
18-5-2026
d
diddyneverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geniale informatie, wel spijtig dat wanneer je SSRI antidepressiva neemt het gedaan is met de effecten van mdma.

Bedankt voor deze zeer uitgebreide informatie!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien bedoelde ik vergelijkbaar met MAO-remmer, ipv dat het dat is? Ik weet niet, ik dacht dat ik had zo had gelezen. Maar ik heb inmiddels ook zoooo veel erover gelezen :') Weet niet meer precies. Excuus voor de verwarring.

OT: Als je al vindt dat SJK 'geen fijn spul is'; antidepressiva heeft een vergelijkbare werking maar inderdaad een stuk sterker. SJK kan je prima een tijdje gebruiken en zonder problemen afbouwen en stoppen (heb ik zelf ook gedaan). Bij antidepressiva heb je vaak meer negatieve bijwerkingen. Mensen denken soms 'ik gebruik maar SJK want dat is toch maar natuurlijk' maar je moet ook daarbij oppassen met combinaties met andere medicatie of drugs. Het combineren van farmaceutische antidepressieve middelen met drugs wordt evengoed zeer afgeraden.
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi zero,dus met afbouwen sjk geen nare verschijnselen gehad? Weet niet of je ooit bent afgebouwd van echte antidepressiva. Dat is heeeeeel moeilijk.moeilijker dan van heroine of zo.maar hoe lang had je sjk gebruikt?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik heb zelf tijden paroxetine en citalopram geslikt. Met beide middelen ben ik zonder moeite gestopt, paroxetine zelfs cold turkey, (niet een aanrader) en slik nu al tijden sertraline. Ik vind helemaal niet dat ik als persoon wordt geremd door antidepressiva, komt misschien omdat ik van nature een druk persoon ben. Je libido daarentegen krijgt wel een stevige opdoffer. Is allemaal persoonsgebonden. :wave:
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik heb zelf tijden paroxetine en citalopram geslikt. Met beide middelen ben ik zonder moeite gestopt, paroxetine zelfs cold turkey, (niet een aanrader) en slik nu al tijden sertraline. Ik vind helemaal niet dat ik als persoon wordt geremd door antidepressiva, komt misschien omdat ik van nature een druk persoon ben. Je libido daarentegen krijgt wel een stevige opdoffer. Is allemaal persoonsgebonden. :wave:
Klik om te vergroten...

Ha leuk,discussie materie!
Zelf veel moeite gehad met afbouw paroxetine. (seroxat) Het laatste kruimeltje was t ergst.en eenmaal op 0, dan duurt het zeker een half jaar voordat je hersenen weer gestabiliseerd zijn.ook het libido komt pas na een.half jaar terug.en ja,ik vind het een bijzonder nare bijwerking.daar wordt je toch depressief van ondanks die pillen?het schijnt zelfs dat er mensen zijn die hun libido na het stoppen van een ssri nooit meer terug krijgen.is net ontdekt.en als jij geen moeite hebt met afbouwen,waarom gebruik je nu dan weer ad? Heb je lang genoeg gewacht voordat je weer een ad ging gebruiken na stoppen? Zonder ad ga ik zeker meer door diepe dalen,maar ik ervaar ook hogere pieken weer.al haat ik de angsten.wat dat betreft was afgevlakt zijn wel fijn.ik gebruik nu tryptofaan met vitamine b6. Het helpt wel wat.gebruik het in periodes.niet continu.ben benieuwd naar 5 htp om soms te gebruiken. Maar las ergens dat dit ook dat het te snel omgezet word en dat dit klontering in je bloed kan veroorzaken
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ha leuk,discussie materie!
Zelf veel moeite gehad met afbouw paroxetine. (seroxat) Het laatste kruimeltje was t ergst.en eenmaal op 0, dan duurt het zeker een half jaar voordat je hersenen weer gestabiliseerd zijn.ook het libido komt pas na een.half jaar terug.en ja,ik vind het een bijzonder nare bijwerking.daar wordt je toch depressief van ondanks die pillen?het schijnt zelfs dat er mensen zijn die hun libido na het stoppen van een ssri nooit meer terug krijgen.is net ontdekt.en als jij geen moeite hebt met afbouwen,waarom gebruik je nu dan weer ad? Heb je lang genoeg gewacht voordat je weer een ad ging gebruiken na stoppen? Zonder ad ga ik zeker meer door diepe dalen,maar ik ervaar ook hogere pieken weer.al haat ik de angsten.wat dat betreft was afgevlakt zijn wel fijn.ik gebruik nu tryptofaan met vitamine b6. Het helpt wel wat.gebruik het in periodes.niet continu.ben benieuwd naar 5 htp om soms te gebruiken. Maar las ergens dat dit ook dat het te snel omgezet word en dat dit klontering in je bloed kan veroorzaken
Klik om te vergroten...

Leuke materie inderdaad, vooral omdat we er beide ervaring mee hebben. Paroxetine heeft op jou dus een heel ander effect gehad dan op mij. Ik ben cold turkey gestopt, en ben daar een paar dagen behoorlijk chagrijnig onder geweest. Na ongeveer een week stabiliseerde ik en ging m'n stemming ook weer wat vooruit. In tegenstelling tot wat jij beweert keerde mijn libido na zeker 3 tot 4 dagen alweer terug.

Ik ben nu weer opnieuw sertraline gaan gebruiken omdat ik een dagbehandeling bij het GGZ liep. Daarvoor heb ik maanden niets gebruikt. Ik heb het idee dat sertraline mij redelijk stabiliseert, als merk ik wel als ik eerlijk ben dat er geestelijke onrust opduikt als ik het niet heb genomen. Afvlakking zoals jij ben ik nooit tegengekomen, sterker nog, impulsregulatie en het in de hand houden van -voornamelijk- driftige emoties is voor mij een hele opgave. (familietrekje helaas)

Om om je laatste stukje terug te komen, ik heb ook een tijdje 5-HTP gebruikt, voornamelijk om de dinsdag dip van XTC te counteren. Werkte voor mij in ieder geval uitstekend! Ik zou het echter niet op lange termijn elke dag gebruiken, want je lichaam krijgt constant een kunstmatige vorm van serotonine. Dit kan resulteren in het feit dat je lichaam ''lui'' wordt, en daardoor minder van deze neurotransmitter gaat aanmaken. Al bedenk ik mij net dat voor antidepressiva hetzelfde geldt...

Psychische problemen? Een eigen hel voor iedereen.
S
SnoopDoggieDogLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik slik citelopram en ik neem rustig pillen en soms snuifjes, ik merk niks
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Yep coke vinden is 1 goede vinden is 2... En redelijk betaalbaar ook. Pep is wel spotgoedkoop maar zonder echte love gevoel niet echt super... maar alle andere effecten wel van pep die blijven wel is niet dat ik gewoon nuchter ben.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je combineert pillen en anti-depressiva? Dat ten eerste niet slim en ten tweede zou het ook niet moeten werken, vaag.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
leipebaviaan zei:
Je combineert pillen en anti-depressiva? Dat ten eerste niet slim en ten tweede zou het ook niet moeten werken, vaag.
Klik om te vergroten...
Afhankelijk van het type anti-depressiva zou je eerder een vertekend beeld(niet serotonerg) of iets geminderde effecten moeten merken. :wink:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo.er staat dat bupropion samen kan met opiaten.Maar na wat gegoogel kom ik ook weer tegen dat het een major risk is. tramadol met bupropion is gevaarlijk ivm de seizure risk,maar hoe zit dat met bijvoorbeeld diamorphine. Of oxycodon.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Degene die citalopram combineert met mdma is riskant bezig.citalopram is een ssri. ssri 's kunnen wel veilig gebruikt worden met coke,speed en heroine.
Ssri's zijn trouwens geen slimme keuze qua antidepressiva.na het stoppen kun je blijvende bijwerkingen houden.pas er mee op dus
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo Fool,bedankt voor je reactie.bupropion metaboliseert via hetCYP2B6-enzym.Wat betekent dat? En doet heroine dat ook niet? Zit elkaar dat niet in de weg? bupropion is een soort amfetamineachtige toch.werkt op dopamine en dat andere.dus ook ik dacht al, dat kan makkelijk samen met heroine of oxycodon.alleen dat enzym zat me dwars.en.het feit dat er via een bepaalde Amerikaanse medicatie interactie website, de combinatie oxycodon en bupropion MAJOR risk uitkwam,maakte me toch bang.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
lang niet elke combinatie is grondig onderzocht. er zijn er teveel.

metaboliseren is de afbraak van stoffen zodat je lichaam ze kan verwerken. sommige stoffen werken op zich, andere moeten eerst afgebroken worden voordat de werkzame stof zijn werk doet. in grote lijnen heb je stoffen die je gewoon uitscheid via de normale wegen, stoffen die gemetaboliseerd worden door de nieren en de lever(en alle mogelijke combinaties daarvan).

of stoffen gevaarlijke interacties hebben word vooral bepaald door wat de stoffen doen in je lichaam. sommige stoffen zijn daarnaast extra potent of juist niet in combinatie.

specifieke middelen kun je via google meestal wel achterhalen. als je het mechanisme niet kan achterhalen zijn er altijd wel ervaringen van mensen te vinden.

niet elke ssri is hetzelfde, de groep vervult dezelfde functie, maar de exacte effecten varieren.
ik ken buproprion niet, maar het klinkt niet als een amfetamine. heroine zou ik trouwens gewoon achterwege laten. je hoeft niet alles geprobeerd te hebben voor je sterft, dat geld alleen voor soorten bier.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
niet elke ssri is hetzelfde, de groep vervult dezelfde functie, maar de exacte effecten varieren.
ik ken buproprion niet, maar het klinkt niet als een amfetamine.
Klik om te vergroten...
Is 't wel, een cathinone zelfs, merknaam Wellbutrin. :)

Verder is je post trouwens wel een mooie toevoeging aan dit topic, iets wat iedereen die klooit met drugs en anti-depressiva zich moet realiseren. :)
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik gebruik relax-en-hypno benzo's op AD dagen
-ik begin steeds met de AD en dan laat ik 6 uur tussen
-ik mag dit van mijn dokter btw
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
autysd zei:
ik gebruik relax-en-hypno benzo's op AD dagen
-ik begin steeds met de AD en dan laat ik 6 uur tussen
-ik mag dit van mijn dokter btw
Klik om te vergroten...
Dan zou ik afbouwen als ik jou was.
Een benzo verslaving is niet niks.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik om goed in te slapen temazepam en Mirtazepine.Dat werkt goed bij mij, want ik heb mijn hele leven, al problemen met inslapen.In de ochtend 50 mg Sertraline. Geen idee of dat samen gaat met elkaar.Zit te denken om de Sertraline af te bouwen.Hiervoor gebruikte ik Paroxetine. Dat is echt een hel, om dat af te bouwen.Denk dat ik van de Sertraline minder last heb, om af te bouwen.Eigenlijk is mijn vraag: gaat Mitrazepine en Sertraline wel samen?
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Benzoboss zei:
autysd zei:
ik gebruik relax-en-hypno benzo's op AD dagen
-ik begin steeds met de AD en dan laat ik 6 uur tussen
-ik mag dit van mijn dokter btw
Klik om te vergroten...
Dan zou ik afbouwen als ik jou was.
Een benzo verslaving is niet niks.
Klik om te vergroten...

dank je voor dit advies, maar ik ben niet verslaafd aan benzo's
(ik neem niet alle dagen benzo's en neem al jaren dezelvde dosis, die lager is dan velen op dit forum)
ik gebruik benzo's om, met de AD, mee te helpen mijn depressie de baas te blijven, wat ook lukt

ik gaf wel al toe dat ik 'onveranwoord' mix, omdat ik wss snoepverslaafd ben :beer:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geelzuchter zei:
Kan fluoxetine en DXM samen?
Klik om te vergroten...
Zet je bril eens op

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."