Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe K-hole, het grote WTF-moment

De K-hole, het grote WTF-moment

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Ik zou het graag willen weten maar heb geen idee.

zeg @Neo-Shulginist …
Klik om te vergroten...
Dat is nou juist he punt van rc's he lui..
De risico's zijn niet bekend.

Dus daarom nooit op regelmatige basis rc's gebruiken. Anders ben jij straks degene die ontdekt dat je misschien wel veel sneller blaasproblemen krijgt, of nierproblemen, of kanker, of geboorteafwijkingen bij je kinderen, of een willekeurig ander iets wat mis kan gaan in je lichaam.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#2
jezus ik vind een mg of 5-10 al zat lol.
Had een keer een halve gram op... ja ik voelde me wel raar en als plastic alsof mijn ledematen niet van mij waren.
En staan en lopen lukt niet helemaal goed, wat een vertieft gevoel. Ik doe liever een glas cola ofso.
Vind keta geen reet aan eerlijk gezegd
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Dat is nou juist he punt van rc's he lui..
De risico's zijn niet bekend.

Dus daarom nooit op regelmatige basis rc's gebruiken. Anders ben jij straks degene die ontdekt dat je misschien wel veel sneller blaasproblemen krijgt, of nierproblemen, of kanker, of geboorteafwijkingen bij je kinderen, of een willekeurig ander iets wat mis kan gaan in je lichaam.
Klik om te vergroten...
Dan worden je kinderen PreCogs... of Scanners... of Firestarter.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Dan worden je kinderen PreCogs... of Scanners... of Firestarter.
Klik om te vergroten...
@Mindless kaartte het al eerder aan: je spreekt in raadsels. Echt wtf gast…
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
@Mindless kaartte het al eerder aan: je spreekt in raadsels. Echt wtf gast…
Klik om te vergroten...
Kijk films!

Allemaal 'vreemd' geboren door medicijnen/drugs.

Minorty Report
Scanners
Firestarter (ok... deze is tamelijk obscuur).
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Firestarter (ok... deze is tamelijk obscuur).
Klik om te vergroten...
Ik vind jou ook tamelijk obscuur :grin:
C
CokeyBobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damn, dit is zo enorm herkenbaar voor mij!
nu vraag ik mij wel af: hoe ervaarde je de rest, buiten die gedachten? Kon je nog zitten, zien, beseffen dat je een mens was of waar je was?

Bij mij begint het zo op het randje van een k-hole aan te voelen als het is zoals je omschrijft maar dan dat ik heel complexe distortions/visuals heb die blenden in mijn zicht. Dat gecombineerd met het gevoel van zelf in die visuals te blenden alsof ik enkel die gedachten ben en die gedachten samen een geheel zijn met die visuals.

De heftigste K-hole die ik ooit ervaarde was nog een stap verder:
Het was 1 januari 2024 en ik was alleen thuis om iets na 12 snachts nadat ik voor de 23ste keer in mijn leven een oudejaarsavond meemaakte die fout was afgelopen. Imagine wat ik dan doe met 1.5 tot 2 gram ketamine... allemaal in een keer mn neus in dus.
Ik ben 5 minuten na die domme zet in een coma gevallen op mijn bed.
Ik kwam uren later stillaan terug bij maar op een heel vreemde manier...
het ging precies van geen realiteit naar een een realiteit maar nog zonder besseff... een realiteit die steeds meer moest gedefinieerd worden.
Ik had toen een ego-dood waardoor ik het begrip van "ik" niet ervaarde. Ik was er niet. Toen bleven er enkel nog gedachten over die niet snapten wat ze waren of van waar ze kwamen merged in een onneindige omgeving van abstracte kleurrijke multidimensionale vormen die onneindig in elkaar vertakten of draaiden, verschoven, splitsten en samensmolten... noem maar op... Ik wist leterlijk in het begin niet dat ik bestond, dat ik een mens was of wat ik anders zou zijn, ik dacht heel de tijd maar na over wat er aan het gebeuren was maar kon echt niet goed nadenken want mijn gedachten botsten telkens op een gebrek aan informatie of bessef van waar ik zelfs kon over beginnen denken.
Alles kwam pas terug stap voor stap boven op het moment dat mijn gedachtenstroom begon te besseffen dat die visuals aangenamer werden of meer logisch aanvoelden als ik er niet zo over panikeerde en het losliet.
Dat legde de link met het idee dat iets de visuals controleerde en zo begon ik mijn ervaring steeds meer uit elkaar te halen. Steeds meer onderscheidingen kon ik maken omdat mijn brein steeds meer linken konden leggen toen de ketamine langzaam uitwerkte... Er was niet meer al dat abstracte gedoe, er was dan opeens bessef van ik + alles. Dan was er bessef van ik + al die kleuren en vormen + gedachten... dan begon ik terug te zien en het bed waarop ik was gevallen te voelen onder mij... dat versnelde het process van nuchter worden opeens enorm..... En zo verder tot op het punt dat ik alles steeds meer en meer begon te begrijpen en ervaren op een menselijke manier.
Ik weet niet hoe lang de stappen appart duurden maar ik weet dat ik zeker pas volledig helder kon functioneren tegen de late namiddag. (minstens 12u later)

Dus, ja, dat komt er dus van als je te ver gaat...

Hoe meer ketamine ik nam, hoe minder (gedefinieerd) ik alles ervaarde. Hoe hoger de dosis, hoe meer dat alles abstract werd en in elkaar over blende... alsof het allemaal uit elkaar werd getrokken en gestript werd van betekenis tot op het punt dat heel mijn realiteit gewoon een soort van abstracte realiteit werd. En als ik zo verder ging werd die space vol alles dus een space vol niets..... coma dus, mijn hersenen staan dan gwn zo goed als uit... zo zie ik dat.... gewoon een lichaam met minimale breinactiviteit. Ik denk letterlijk dat het zo voelt als je dood bent... niets dus.. het voelt gwn "niet". Maar dat is alle geluk nog een stap verder... het is goed gekomen... mijn lichaam stierf niet waardoor mijn lichaam de ketamine afbrak en mijn hersenen zo terug begonnen werken zoals ervoor.


124h3TJtt23ti32jk zei:
Ik gebruik ongeveer 1x in de maand ketamine. Ik vind dit goedje heel interessant. Maar de vraag is wel wat het zo interessant maakt. Ik werk altijd toe naar de k-hole, en als je maar genoeg snuift, dan bereik je dit punt :)

Echter, eenmaal in deze absurde staat van zijn, is het m.i. nog absurder dan dit: alles is volledig logisch (met terugwerkende kracht kan ik er trouwens vaak geen touw aan vastknopen, en ik vergeet het ook vaak weer). Het is alsof ik zie wat voor een poppenkast het maatschappelijke bestaan is, en dat er een hoop perspectieven zijn waar wij 'stervelingen' niet naar kunnen kijken, en waar we misschien ook niet naar durven kijken. Het is alsof ik communiceer met 'iets dat weet' en een loopje neemt met mijn bekrompen blikveld (in realiteit ben ik gewoon onder narcose natuurlijk, overigens het idee dat dit ook medisch ingezet wordt vind ik een vrij ambitieus verhaal🤡). Zodra ik me hier tegen verzet wordt het een nare aangelegenheid, en als ik het gewoon over me heen laat komen krijg ik een film van allerlei inzichtigen, die ik naderhand dus vaak niet eens meer kan navertellen, omdat het zo overweldigend is. Wat rest is een groot WTF-moment.

Ik ben me ervan bewust dat dit een riskant goedje is: als ik gebruik, gebruik ik veel. Ik ben niet voornemens dit in feestelijke setting te gebruiken.

Hoe ervaar jij de k-hole en/of herken je iets uit mijn beknopte verhaal?
Klik om te vergroten...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
CokeyBob zei:
Damn, dit is zo enorm herkenbaar voor mij!
nu vraag ik mij wel af: hoe ervaarde je de rest, buiten die gedachten? Kon je nog zitten, zien, beseffen dat je een mens was of waar je was?

Bij mij begint het zo op het randje van een k-hole aan te voelen als het is zoals je omschrijft maar dan dat ik heel complexe distortions/visuals heb die blenden in mijn zicht. Dat gecombineerd met het gevoel van zelf in die visuals te blenden alsof ik enkel die gedachten ben en die gedachten samen een geheel zijn met die visuals.

De heftigste K-hole die ik ooit ervaarde was nog een stap verder:
Het was 1 januari 2024 en ik was alleen thuis om iets na 12 snachts nadat ik voor de 23ste keer in mijn leven een oudejaarsavond meemaakte die fout was afgelopen. Imagine wat ik dan doe met 1.5 tot 2 gram ketamine... allemaal in een keer mn neus in dus.
Ik ben 5 minuten na die domme zet in een coma gevallen op mijn bed.
Ik kwam uren later stillaan terug bij maar op een heel vreemde manier...
het ging precies van geen realiteit naar een een realiteit maar nog zonder besseff... een realiteit die steeds meer moest gedefinieerd worden.
Ik had toen een ego-dood waardoor ik het begrip van "ik" niet ervaarde. Ik was er niet. Toen bleven er enkel nog gedachten over die niet snapten wat ze waren of van waar ze kwamen merged in een onneindige omgeving van abstracte kleurrijke multidimensionale vormen die onneindig in elkaar vertakten of draaiden, verschoven, splitsten en samensmolten... noem maar op... Ik wist leterlijk in het begin niet dat ik bestond, dat ik een mens was of wat ik anders zou zijn, ik dacht heel de tijd maar na over wat er aan het gebeuren was maar kon echt niet goed nadenken want mijn gedachten botsten telkens op een gebrek aan informatie of bessef van waar ik zelfs kon over beginnen denken.
Alles kwam pas terug stap voor stap boven op het moment dat mijn gedachtenstroom begon te besseffen dat die visuals aangenamer werden of meer logisch aanvoelden als ik er niet zo over panikeerde en het losliet.
Dat legde de link met het idee dat iets de visuals controleerde en zo begon ik mijn ervaring steeds meer uit elkaar te halen. Steeds meer onderscheidingen kon ik maken omdat mijn brein steeds meer linken konden leggen toen de ketamine langzaam uitwerkte... Er was niet meer al dat abstracte gedoe, er was dan opeens bessef van ik + alles. Dan was er bessef van ik + al die kleuren en vormen + gedachten... dan begon ik terug te zien en het bed waarop ik was gevallen te voelen onder mij... dat versnelde het process van nuchter worden opeens enorm..... En zo verder tot op het punt dat ik alles steeds meer en meer begon te begrijpen en ervaren op een menselijke manier.
Ik weet niet hoe lang de stappen appart duurden maar ik weet dat ik zeker pas volledig helder kon functioneren tegen de late namiddag. (minstens 12u later)

Dus, ja, dat komt er dus van als je te ver gaat...

Hoe meer ketamine ik nam, hoe minder (gedefinieerd) ik alles ervaarde. Hoe hoger de dosis, hoe meer dat alles abstract werd en in elkaar over blende... alsof het allemaal uit elkaar werd getrokken en gestript werd van betekenis tot op het punt dat heel mijn realiteit gewoon een soort van abstracte realiteit werd. En als ik zo verder ging werd die space vol alles dus een space vol niets..... coma dus, mijn hersenen staan dan gwn zo goed als uit... zo zie ik dat.... gewoon een lichaam met minimale breinactiviteit. Ik denk letterlijk dat het zo voelt als je dood bent... niets dus.. het voelt gwn "niet". Maar dat is alle geluk nog een stap verder... het is goed gekomen... mijn lichaam stierf niet waardoor mijn lichaam de ketamine afbrak en mijn hersenen zo terug begonnen werken zoals ervoor.
Klik om te vergroten...
Why
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je reageert op een topic dat sinds 2022 niet meer actief is en op een lid dat in januari 2023 voor het laatst inlogde. Heeft niet zoveel zin. @CokeyBob
C
CokeyBobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gelato43 zei:
Waarom niet verder gaan in dit topic? Hij is er toch al.


Ik ben zelf een paar keer in een K hole terechtgekomen omdat ik het een goed idee vond om bij te nemen terwijl ik al op het punt was dat ik niet normaal kon inzien hoeveel er op mijn schepje lag. Heb ik spijt van deze ervaringen? Nee, totaal niet. De K hole is een grote mindfuck waarvan je echt niet weet waar je bent, wie je bent en hoe je er terecht bent gekomen.

Het heftigste voor mij was toen ik op bed lag en echt het val gevoel had met mijn hele lichaam. Dit sloeg echter snel weer om naar hevige dissociatie, mijn lichaam voelde aan alsof het zich dicht aan het vouwen was als een boek, maar als het dichtgevouwen was, bleef het doorgaan, dit constant.
Mijn geest voelde alsof het uit mijn lichaam trad, waardoor ik mezelf van boven kon zien. Ook had ik mijn ogen dicht, maar kon ik mijn gehele kamer zien (terwijl het donker was). Op een gegeven moment voelde het alsof ik tijdelijk was overleden, mijn lichaam was er niet meer, maar mijn geest wel, dit voelde... prettig en rustig? Na deze ervaring heb ik geen angst voor de dood meer. Mijn gedachtes waren tijdens deze trip ook erg leeg maar wel wist ik dat ik in een K hole terecht was gekomen en dit weer overging.
Eenmaal ik weer begon bij te komen had ik het idee dat ik bepaalde dingen in mijn leven vanuit een ander perspectief kon zien, wat me uiteindelijk een beter persoon gemaakt heeft.

Ik heb meerdere K hole ervaringen gehad maar deze is me altijd bij gebleven, omdat hij zo intens was.

Wel ga ik zeggen dat ik de K hole nooit zou opzoeken en ik nu ook zeker weet wanneer te stoppen, maar keta is soms zo vervelend dat je met een klein beetje teveel al in de K hole kan komen...
Klik om te vergroten...

Ja, over dat dichtvouwen als een boek en blijven doorgaan... ik denk dat dat een beetje hetzelfde is als wat ik ervaar,. Alleen ervaar ik dat gevoel van eeuwig in elkaar door te draaien niet met mijn lichaam. Het vreemde is: ik weet niet exact met wat ik dat ervaar. Ik weet alleen dat ik daar onder de ket al vaak over ben beginnen praten tegen mijn vrienden. Ik zei dan telkens: er is iets dat telkens blijft doordraaien in zichzelf... maar het voelt alsof het alles kan zijn... heel abstract. Het lijkt te draaien in een extra dimensie ofzo... alsof alles zichzelf telkens binnenstebuiten blijft keren.

En over de dosis snap ik ook volledig wat je bedoelt. Ik vind dit zelf ook echt zo moeilijk in te schatten. Het is echt heel zeldzaam voor mij dat ik de perfecte dosis blijf hanteren op een lange uitgaansnacht. Het is altijd te weinig voor mij... en dan opeens uit het niets hit die ket 'em in me!! KETTERDEKET!!!

Ik sleutel niet graag, dus ik heb een apparte manier waarop ik snuif en die is vaak nogal riskant aangezien die bedacht is voor coke, want dat kan ik veel beter inschatten dan ket:
Ik heb een plastieke potje waar ik het allemaal al voorgeplet in steek. Als ik wil snuiven draai ik het dekseltje eraf en kap ik het poeder daarin als een klein bergje en snuif ik het rechtstreeks daaruit.
Super handig en snel. Ideaal voor op riskante plekken of momenten (bus of tram bv)
C
CokeyBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Je reageert op een topic dat sinds 2022 niet meer actief is en op een lid dat in januari 2023 voor het laatst inlogde. Heeft niet zoveel zin. @CokeyBob
Klik om te vergroten...

ja, heeft niet zo veel zin idd... sorry, heb daar niet echt op gelet.

Langs de andere kant vind ik het dan ook weer niet persee zo erg... mss dat er iemand anders het leest en er dingen uit herkent die hem/haar helpen op een manier. Idk, ik praat liever tegen een muur met een 0.001 procent kans dat er ergens toch iemand iets van hoort dan dat ik mijn gedachten allemaal moet inslikken.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#12
CokeyBob zei:
Damn, dit is zo enorm herkenbaar voor mij!
nu vraag ik mij wel af: hoe ervaarde je de rest, buiten die gedachten? Kon je nog zitten, zien, beseffen dat je een mens was of waar je was?

Bij mij begint het zo op het randje van een k-hole aan te voelen als het is zoals je omschrijft maar dan dat ik heel complexe distortions/visuals heb die blenden in mijn zicht. Dat gecombineerd met het gevoel van zelf in die visuals te blenden alsof ik enkel die gedachten ben en die gedachten samen een geheel zijn met die visuals.

De heftigste K-hole die ik ooit ervaarde was nog een stap verder:
Het was 1 januari 2024 en ik was alleen thuis om iets na 12 snachts nadat ik voor de 23ste keer in mijn leven een oudejaarsavond meemaakte die fout was afgelopen. Imagine wat ik dan doe met 1.5 tot 2 gram ketamine... allemaal in een keer mn neus in dus.
Ik ben 5 minuten na die domme zet in een coma gevallen op mijn bed.
Ik kwam uren later stillaan terug bij maar op een heel vreemde manier...
het ging precies van geen realiteit naar een een realiteit maar nog zonder besseff... een realiteit die steeds meer moest gedefinieerd worden.
Ik had toen een ego-dood waardoor ik het begrip van "ik" niet ervaarde. Ik was er niet. Toen bleven er enkel nog gedachten over die niet snapten wat ze waren of van waar ze kwamen merged in een onneindige omgeving van abstracte kleurrijke multidimensionale vormen die onneindig in elkaar vertakten of draaiden, verschoven, splitsten en samensmolten... noem maar op... Ik wist leterlijk in het begin niet dat ik bestond, dat ik een mens was of wat ik anders zou zijn, ik dacht heel de tijd maar na over wat er aan het gebeuren was maar kon echt niet goed nadenken want mijn gedachten botsten telkens op een gebrek aan informatie of bessef van waar ik zelfs kon over beginnen denken.
Alles kwam pas terug stap voor stap boven op het moment dat mijn gedachtenstroom begon te besseffen dat die visuals aangenamer werden of meer logisch aanvoelden als ik er niet zo over panikeerde en het losliet.
Dat legde de link met het idee dat iets de visuals controleerde en zo begon ik mijn ervaring steeds meer uit elkaar te halen. Steeds meer onderscheidingen kon ik maken omdat mijn brein steeds meer linken konden leggen toen de ketamine langzaam uitwerkte... Er was niet meer al dat abstracte gedoe, er was dan opeens bessef van ik + alles. Dan was er bessef van ik + al die kleuren en vormen + gedachten... dan begon ik terug te zien en het bed waarop ik was gevallen te voelen onder mij... dat versnelde het process van nuchter worden opeens enorm..... En zo verder tot op het punt dat ik alles steeds meer en meer begon te begrijpen en ervaren op een menselijke manier.
Ik weet niet hoe lang de stappen appart duurden maar ik weet dat ik zeker pas volledig helder kon functioneren tegen de late namiddag. (minstens 12u later)

Dus, ja, dat komt er dus van als je te ver gaat...

Hoe meer ketamine ik nam, hoe minder (gedefinieerd) ik alles ervaarde. Hoe hoger de dosis, hoe meer dat alles abstract werd en in elkaar over blende... alsof het allemaal uit elkaar werd getrokken en gestript werd van betekenis tot op het punt dat heel mijn realiteit gewoon een soort van abstracte realiteit werd. En als ik zo verder ging werd die space vol alles dus een space vol niets..... coma dus, mijn hersenen staan dan gwn zo goed als uit... zo zie ik dat.... gewoon een lichaam met minimale breinactiviteit. Ik denk letterlijk dat het zo voelt als je dood bent... niets dus.. het voelt gwn "niet". Maar dat is alle geluk nog een stap verder... het is goed gekomen... mijn lichaam stierf niet waardoor mijn lichaam de ketamine afbrak en mijn hersenen zo terug begonnen werken zoals ervoor.
Klik om te vergroten...
Waarom niet verder gaan in dit topic? Hij is er toch al.


Ik ben zelf een paar keer in een K hole terechtgekomen omdat ik het een goed idee vond om bij te nemen terwijl ik al op het punt was dat ik niet normaal kon inzien hoeveel er op mijn schepje lag. Heb ik spijt van deze ervaringen? Nee, totaal niet. De K hole is een grote mindfuck waarvan je echt niet weet waar je bent, wie je bent en hoe je er terecht bent gekomen.

Het heftigste voor mij was toen ik op bed lag en echt het val gevoel had met mijn hele lichaam. Dit sloeg echter snel weer om naar hevige dissociatie, mijn lichaam voelde aan alsof het zich dicht aan het vouwen was als een boek, maar als het dichtgevouwen was, bleef het doorgaan, dit constant.
Mijn geest voelde alsof het uit mijn lichaam trad, waardoor ik mezelf van boven kon zien. Ook had ik mijn ogen dicht, maar kon ik mijn gehele kamer zien (terwijl het donker was). Op een gegeven moment voelde het alsof ik tijdelijk was overleden, mijn lichaam was er niet meer, maar mijn geest wel, dit voelde... prettig en rustig? Na deze ervaring heb ik geen angst voor de dood meer. Mijn gedachtes waren tijdens deze trip ook erg leeg maar wel wist ik dat ik in een K hole terecht was gekomen en dit weer overging.
Eenmaal ik weer begon bij te komen had ik het idee dat ik bepaalde dingen in mijn leven vanuit een ander perspectief kon zien, wat me uiteindelijk een beter persoon gemaakt heeft.

Ik heb meerdere K hole ervaringen gehad maar deze is me altijd bij gebleven, omdat hij zo intens was.

Wel ga ik zeggen dat ik de K hole nooit zou opzoeken en ik nu ook zeker weet wanneer te stoppen, maar keta is soms zo vervelend dat je met een klein beetje teveel al in de K hole kan komen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."