Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer k-hole best wel eng

Eerste keer k-hole best wel eng

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naar mate mijn ket ervaringen meer zijn geworden dacht ik al paar keer geholled te hebben alles bleek behalve dat geen.

ik had een lekker assietje gerookt en ging serie kijken met een puntje ket waarbij ik een lijntje bij nam en me partij wazig voelde door de combi, toen ik me bedacht een iets groter lijntje te nemen sloeg het om als een draaikolk

ik dacht even voor 3 minuten dat ik oprecht dood was, alles werd van kleur naar donker en daarna zwart met schaduwen en alles ging in super slowmotion alsof ik vast zat in het verlaten van me lichaam naar de hemel maar bleef ik nu dan zitten wat me super verward maakte, nu ik er op terug kijk vond ik het eigenlijk best wel kicke
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb één keer een volgens mij (achteraf bezien) K-hole meegemaakt, bizar genoeg direct bij mijn allereerste keer ketamine.

Ik dacht toen ook werkelijk dat ik dood was. Het is de enige drugservaring ooit waarbij ik echt een soort van concreet het besef had ‘ik ga/ben nu blijkbaar dood’, als in: overleden (weer anders dan een ego-dood op psychedelica bijvoorbeeld). Zo’n vage ervaring was dat. Je wordt even in een andere realiteit gepleurd. Weet ook nog dat ik half bijkwam op de bank, als het ware terug in deze realiteit onder de levenden, de contouren van m’n kamer langzaam zag terugkomen en dacht ‘the fuck was this shit?!’, haha.

Heb daarna eigenlijk nooit meer zoveel keta gebruikt tot K-hole niveau, is er niet van gekomen, ik vind het trippy stadium dat net vóór de K-hole zit misschien ook leuker. Maar gebruik sowieso niet vaak disso’s.

Hoe lang duurde voor jou de hole ongeveer? Drie minuten, of was dat alleen het je-dood-voelen-gedeelte? En de uitwerking/nasleep? (Die vond ik namelijk wel vaak irritant lang blijven hangen na hogere doseringen.)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind die complete staat van dissociatie ook niet erg aangenaam. Bij mij was het alsof ik in een Escher-schilderij was beland met vier witte muren die langzaam naar elkaar stroomden. Ik werd ook heel misselijk ervan, en toen ik nog half in de k-hole zat moest ik overgeven. Gelukkig kon ik de wasbak in de slaapkamer nog bereiken.

Net als @Roze Olifant heb ik liever het stadium er vlak voor: dat er nog wel een soort realiteit is, maar dat die tweedimensionaler wordt en in steeds in en uit elkaar schuift. Ook dat vind ik wel eens onprettig. Wat dat betreft heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding met ket. Aan de ene kant is het vet, en ergens ook wel even fijn om ontkoppeld te raken van de dagelijkse beslommeringen. Aan de andere kant is het best wel een beetje scary, raak je verward, kun je je nauwelijks bewegen, en heb je relatief veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid en die gore drip.
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ik heb één keer een volgens mij (achteraf bezien) K-hole meegemaakt, bizar genoeg direct bij mijn allereerste keer ketamine.

Ik dacht toen ook werkelijk dat ik dood was. Het is de enige drugservaring ooit waarbij ik echt een soort van concreet het besef had ‘ik ga/ben nu blijkbaar dood’, als in: overleden (weer anders dan een ego-dood op psychedelica bijvoorbeeld). Zo’n vage ervaring was dat. Je wordt even in een andere realiteit gepleurd. Weet ook nog dat ik half bijkwam op de bank, als het ware terug in deze realiteit onder de levenden, de contouren van m’n kamer langzaam zag terugkomen en dacht ‘the fuck was this shit?!’, haha.

Heb daarna eigenlijk nooit meer zoveel keta gebruikt tot K-hole niveau, is er niet van gekomen, ik vind het trippy stadium dat net vóór de K-hole zit misschien ook leuker. Maar gebruik sowieso niet vaak disso’s.

Hoe lang duurde voor jou de hole ongeveer? Drie minuten, of was dat alleen het je-dood-voelen-gedeelte? En de uitwerking/nasleep? (Die vond ik namelijk wel vaak irritant lang blijven hangen na hogere doseringen.)
Klik om te vergroten...
Voor een enkel keertje best wel bijzondere ervaring. maar ik hoef geen 2e keer
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Net als @Roze Olifant heb ik liever het stadium er vlak voor: dat er nog wel een soort realiteit is, maar dat die tweedimensionaler wordt en in steeds in en uit elkaar schuift. Ook dat vind ik wel eens onprettig. Wat dat betreft heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding met ket.
Klik om te vergroten...

Daaruit ontwikkelde zich bij mij een haat-haatverhouding met ketamine.

Disso's hielden tot nu toe bij mij altijd op, word ze zat. Al was O-PCE een probate pijnstiller voor een dag of twee, mits goed gedoseerd.

Ging daar diep mee, zonder die vermaledijde mindloops en die lysergamide-paranoia.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Ik heb één keer een volgens mij (achteraf bezien) K-hole meegemaakt, bizar genoeg direct bij mijn allereerste keer ketamine.

Ik dacht toen ook werkelijk dat ik dood was. Het is de enige drugservaring ooit waarbij ik echt een soort van concreet het besef had ‘ik ga/ben nu blijkbaar dood’, als in: overleden (weer anders dan een ego-dood op psychedelica bijvoorbeeld). Zo’n vage ervaring was dat. Je wordt even in een andere realiteit gepleurd. Weet ook nog dat ik half bijkwam op de bank, als het ware terug in deze realiteit onder de levenden, de contouren van m’n kamer langzaam zag terugkomen en dacht ‘the fuck was this shit?!’, haha.

Heb daarna eigenlijk nooit meer zoveel keta gebruikt tot K-hole niveau, is er niet van gekomen, ik vind het trippy stadium dat net vóór de K-hole zit misschien ook leuker. Maar gebruik sowieso niet vaak disso’s.

Hoe lang duurde voor jou de hole ongeveer? Drie minuten, of was dat alleen het je-dood-voelen-gedeelte? En de uitwerking/nasleep? (Die vond ik namelijk wel vaak irritant lang blijven hangen na hogere doseringen.)
Klik om te vergroten...
Precies hoe jij het omschreven heb heb ik het precies meegemaakt, hele andere wereld

ik durf echt geen tijd te zeggen over hoelang ik nou vast zat erin vrij later viel ik ook inslaap, denk dat het wel langer was dan 3 minuten.
Ik sloeg nog met me hand voor me ogen en het was zo vertraagd en kreeg een nasleep van stof erbij met die zwaai

Ik snapte er geen pepernoot van pas toen ik de volgende dag wakker was besefde ik dat ik dus blijkbaar niet dood was en dit dus een k hole was
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Heb een gram keta liggen.

Wil daar misschien ondanks mijn aversie tegen ketamine van een decennium terug, nog een keer op proberen te K-holen.

Dat of CK-en. Met een Calvin Klein T-shirt aan.
Klik om te vergroten...

Je kunt het proberen te pluggen!

Ik ga dat iig doen. Lijkt me zo dik om mee te maken. Nu ik dit allemaal gelezen heb valt er nog een diepere laag te ontdekken. 🛸🐴
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Persoonlijk vind ik de k-hole een enorm fijne ervaring.
Sinds ik het voor de eerste keer ervaren heb neem ik met geen ander doel meer maandelijks ketamine.
Zelf nog nooit echt een beklemmend,angstig of dysforisch gevoel ervan gehad.
Ook bijwerkingen als misselijkheid en een gore drip ervaar ik niet echt.
Ik snuif het wel steeds op een nuchtere maag, de drip vind ik wat ´muntig´ maar niet echt storend.
Ik vind de k-hole ervaring naar mijn gevoel enorm bevrijdend, geestverruimend,mindbending en ´wtf´ in goede zin.
Het geeft me alsook een soort van nieuwe levensadem de dagen die erop volgen.
Ik doe het wel steeds in dezelfde setting met hetzelfde ritueel... alleen, oortjes in met psychedelische muziek, tijdens de fase voor de hole word ik overgenomen door de muziek je danst en strompelt wat door het huis,als de hole z´n intrede doet dan laat ik me achterwaarts in de zetel rollen en sluit ik m´n ogen.
Ik denk dat de muziek en de daarbij horende audiovisuele hallucinaties mede verantwoordelijk zijn voor een positieve k-hole ervaring. (Geen ervaring zonder muziek)
Ik vind het heerlijk losgekoppeld te worden van mijn lichaam en de realiteit waarin mijn lichaam zich bevindt.
Ik betreed een nieuwe overkoepelende realiteit die enorm fascinerend en spectaculair is.
Vreemd dat zoveel mensen dat zo enorm verschillend kunnen ervaren.
Ik denk dat het belangrijk is dat je durft ´loslaten´.
Je huid voelt als een soort futuristisch plastiek waarin word gekneed, gedraaid,uitgerokken...

je ligt ´verlamd´ in de zetel en je voelt dat je gaat ´vertrekken´, uit en weg van ´het´ lichaam.
Ik snap dat het beangstigend kan zijn voor sommige mensen, maar als je niet in de weerstand gaat en het laat gebeuren zonder angst of twijfel kan het je zeker een mooie spectaculaire ervaring opleveren denk ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik vind die complete staat van dissociatie ook niet erg aangenaam. Bij mij was het alsof ik in een Escher-schilderij was beland met vier witte muren die langzaam naar elkaar stroomden. Ik werd ook heel misselijk ervan, en toen ik nog half in de k-hole zat moest ik overgeven. Gelukkig kon ik de wasbak in de slaapkamer nog bereiken.

Net als @Roze Olifant heb ik liever het stadium er vlak voor: dat er nog wel een soort realiteit is, maar dat die tweedimensionaler wordt en in steeds in en uit elkaar schuift. Ook dat vind ik wel eens onprettig. Wat dat betreft heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding met ket. Aan de ene kant is het vet, en ergens ook wel even fijn om ontkoppeld te raken van de dagelijkse beslommeringen. Aan de andere kant is het best wel een beetje scary, raak je verward, kun je je nauwelijks bewegen, en heb je relatief veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid en die gore drip.
Klik om te vergroten...

Voor mij is de misselijkheid (en bijna/net-niet of net wel helemaal overgeven) erg herkenbaar. Ook door dat draaierige dat lang doorgaat, net alsof je veel teveel gezopen hebt. Dit is voor mij een reden om keta-achtigen in het algemeen niet vaak te gebruiken. Ik hou gewoon niet van dat gevoel.

Escher-schilderij klinkt wel vet! (Love Escher.) En wat jij beschrijft ook @mandragora! Lijkt me prettig om die nare bodyload niet te ervaren.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben jaloeeeeers want kan niet holen. Daardoor kan ik wel erg hard en lang door in het trippy voor stadium dus dat is dan weer een voordeel😂😅
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Ik ben jaloeeeeers want kan niet holen. Daardoor kan ik wel erg hard en lang door in het trippy voor stadium dus dat is dan weer een voordeel😂😅
Klik om te vergroten...
Mij lukt het ook niet altijd hoor. In mijn ervaring maakt het wel veel uit hoe fijn de kristallen vermalen zijn. Het moet zo fijn zijn als bloem. Verder helpt het om steeds beetjes bij te pakken.

De orale biobeschikbaarheid van ketamine is vrij laag, en je neusslijmvlies kan maar zoveel tegelijkertijd opnemen (want beperkt oppervlak). Als je elke 20 minuten een aardige snuif bijpakt dan ga je als het goed is steeds harder.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Mij lukt het ook niet altijd hoor. In mijn ervaring maakt het wel veel uit hoe fijn de kristallen vermalen zijn. Het moet zo fijn zijn als bloem. Verder helpt het om steeds beetjes bij te pakken.

De orale biobeschikbaarheid van ketamine is vrij laag, en je neusslijmvlies kan maar zoveel tegelijkertijd opnemen (want beperkt oppervlak). Als je elke 20 minuten een aardige snuif bijpakt dan ga je als het goed is steeds harder.
Klik om te vergroten...
Hmmm… ja ik denk dat mijn methode niet per se het probleem is. Stapel inderdaad altijd en ook zeker niet te voorzichtig😅 Ik ga ook zéker steeds harder en kan ook veul harder in dat pre-hole stadium gaan dan vrienden hahaha. Maar laatste wat je zegt is wel interessant want ik heb wel een gek neusje lol (aangeboren scheef neustussenschot die ik niet durf te laten opereren en 92472910 neusallergien). Kan me dus wel voorstellen dat mijn neus nog minder opneemt dan gemiddeld.

Maar sowieso, bij traditionele tripmiddelen zoals truffels en lsd (die dus niet nasaal genomen worden) moet ik vaak meer nemen om echt te trippen, dus om visuals te zien of echt binnenin kan keren voor relevante inzichten. Als ik “gewoon” met mijn vrienden meedoe heb ik een heel leuke tijd, maar niet echt zo’n sicke ervaring als zij. Als ik opzoek ben naar een echt betekenisvolle trip doe ik dat sowieso niet met een groep hoor, maar meer om het verschil te illustreren. Blijft toch ook wel opvallend nmlk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Hmmm… ja ik denk dat mijn methode niet per se het probleem is. Stapel inderdaad altijd en ook zeker niet te voorzichtig😅 Ik ga ook zéker steeds harder en kan ook veul harder in dat pre-hole stadium gaan dan vrienden hahaha. Maar laatste wat je zegt is wel interessant want ik heb wel een gek neusje lol (aangeboren scheef neustussenschot die ik niet durf te laten opereren en 92472910 neusallergien). Kan me dus wel voorstellen dat mijn neus nog minder opneemt dan gemiddeld.

Maar sowieso, bij traditionele tripmiddelen zoals truffels en lsd (die dus niet nasaal genomen worden) moet ik vaak meer nemen om echt te trippen, dus om visuals te zien of echt binnenin kan keren voor relevante inzichten. Als ik “gewoon” met mijn vrienden meedoe heb ik een heel leuke tijd, maar niet echt zo’n sicke ervaring als zij. Als ik opzoek ben naar een echt betekenisvolle trip doe ik dat sowieso niet met een groep hoor, maar meer om het verschil te illustreren. Blijft toch ook wel opvallend nmlk.
Klik om te vergroten...
Je kan de ketamine misschien ook nog eens in je bil prikken 😁
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Je kan de ketamine misschien ook nog eens in je bil prikken 😁
Klik om te vergroten...
Dat heb ik dus nog noooooooit gedaan… eng idee (maar goed, er is ook een tijd geweest dat ik zei ER KOMT NIETS DOOR MIN NEUS and look at me now lol)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Dat heb ik dus nog noooooooit gedaan… eng idee (maar goed, er is ook een tijd geweest dat ik zei ER KOMT NIETS DOOR MIN NEUS and look at me now lol)
Klik om te vergroten...
Gelukkig kan ketamine intramusculair, wat het allemaal een stuk veiliger en makkelijker maakt. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Drugs injecteren is wel weer een stap verder richting de 'afgrond' 😅
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
Dat klinkt onwijs interessant.
Hoe jij o-pce beschrijft zo ervaar ik de k-hole van ketamine al.
Ik vind de hole van ketamine al enorm intens,diep- en verregaand.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit nog verder gaat met dat stofje.
Ik heb er geen ervaring mee, maar nu na dit te lezen ben ik erop gebrand het ook een keer te proberen.
Ik lees wel dat 25mg al word gecategoriseerd als ´heavy dose´.
Dus zou ik in het geval van @ljuv toch opteren voor de pellets tegaan als je nog geen hole ervaring hebt opgedaan, of om te beginnen met 2fdck...daar moet je niet zo nauwgezet mee doseren.

Wat is jou ´juiste´ dosis o-pce?
En geeft o-pce dezelfde benefits de dagen nadien dan ketamine?
Klik om te vergroten...
Haha ja ik gebruik ook wel een 2fdck hoor, daar hole ik ook nooit op. Maar heb t ook nog nooit gebombt… dus wellicht eerst dat en dan een keer opce.


Proxima zei:
Ten eerste een waarschuwing: mijn dosissen zijn over het algemeen een stuk hoger dan wat de gemiddelde gebruiker neemt!

Wat ik hier schrijf is dus niet indicatief voor de gemiddelde gebruiker!


Om het safe te houden zou ik met 10mg tot hooguit 20mg beginnen, het innemen op een nuchtere maag omdat het anders maar heel langzaam opgenomen wordt, en met een lagere dosis kan je deze nieuwe dementie dimensie (dank voor de spellingcontrole @Zanza) eerst maar eens rustig verkennen.

Als je na een paar keer gewend bent aan deze space kan je er 5mg tot 10mg bovenop stapelen om dieper te gaan, let hierbij wel op dat je niet denkt dat wel je even nog een paar keer 10mg extra kan nemen, voor je het weet heb je geen idee meer wat de realiteit is, maakt het geen verschil meer of je je ogen open of dicht doet en kom je dichter bij een delirium/psychose dan je ooit zou moeten willen.

Uit ervaring kan ik vertellen dat ik met +-70-80mg hulp heb moeten inroepen, waarna ik voor meer dan een uur knock-out ben gegaan, en voor twee dagen lang nog steeds open eyed visuals had. O-PCE is geen speelgoed en dient met groot respect benaderd te worden!

De grote fout die ik met deze absurd hoge dosis had gemaakt, was dat ik bij het afwegen van de redose capsules de verkeerde varianten had klaar gelegd (deze waren in plaats van elk 5mg en 10mg, respectievelijk 25mg en 10mg). Ik was dus in de veronderstelling dat ik 25mg + 5mg + 10mg had genomen (40mg totaal, ook al absurd hoog maar ik wilde deze keer de O-PCE space nog dieper verkennen), maar het was dus in werkelijkheid 25mg + 25mg + 10mg + 10mg (en wellicht nog eens 10mg extra, ik weet het niet meer zeker, maar na afloop waren alle geprepareerde capsules op of door iemand weggehaald, ik vermoed dat ik het in mijn delirium volledig heb opgemaakt).


Maar... in de juiste dosis is het voor mij dus de gouden psychedelische disso. 😇
Klik om te vergroten...
Love it!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Voor mij is de misselijkheid (en bijna/net-niet of net wel helemaal overgeven) erg herkenbaar. Ook door dat draaierige dat lang doorgaat, net alsof je veel teveel gezopen hebt. Dit is voor mij een reden om keta-achtigen in het algemeen niet vaak te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Het draaierige ervaar ik ook best snel alsook het gevoel dat de zwaartkracht vanuit de meest bizarre onlogische kanten lijkt te komen.
Maar misselijk word ik er dan niet van, misschien omdat ik dan (voor de k-hole) in beweging blijf en mijn ogen niet laat focussen op dingen in m´n omgeving.
Ik begin ´een soort van´ te dansen, ik laat m´n ogen alle kanten opdraaien hoe ze het zelf maar willen.
Het draaien en de gekke gevoelens van zwaartekracht doen me op een bepaalde manier bewegen die compleet inhaken op dat gevoel.
Dat zijn dan repetitieve bewegingen die er hoogstwaarschijnlijk enorm bizar uitzien maar die tegelijk ook enorm lekker voelen en moeilijk te stoppen zijn.(en helemaal in sync met de muziek, denk ik dan🤫)
Ik vond het best wel een nadeel wanneer de k-hole voorbij is en je terug geland bent en er nog een stuk van de avond rest voor je naar bed gaat.
Dan wordt lezen in een boek of iets leuks op tv kijken met een jointje echt een opgave, ik zie enorm scheel de rest van de tijd, 1 oog bedekken met je hand helpt wel wat maar vraagt enorm veel focus, teveel...zo´n piratenlapje zou dan handig zijn, maar het vraagt gewoon teveel inspanning.
Dus ik bereken opvoorhand wel goed wanneer ik begin te snuiven dat bedtijd aansluit bij de ervaring.
Neo-Shulginist zei:
In mijn ervaring maakt het wel veel uit hoe fijn de kristallen vermalen zijn. Het moet zo fijn zijn als bloem. Verder helpt het om steeds beetjes bij te pakken.
Als je elke 20 minuten een aardige snuif bijpakt dan ga je als het goed is steeds harder.
Klik om te vergroten...
Dat is ook hoe ik het ervaar, wat ik hierbij ook geleerd heb is dat het beter is het fijne poeder heel zachtjes te snuiven ipv hard naarbinnen te stofzuigeren.
Zodat er zo goed als bijna niets tot voorbij de plek schiet waar het hoort te zijn.
Neo-Shulginist zei:
Gelukkig kan ketamine intramusculair, wat het allemaal een stuk veiliger en makkelijker maakt.
Klik om te vergroten...
Ergens klinkt dit al een tijdje voor mij heel aanlokkelijk, maar...
Neo-Shulginist zei:
Drugs injecteren is wel weer een stap verder richting de 'afgrond' 😅
Klik om te vergroten...
...dit dus 🤣
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Dat heb ik dus nog noooooooit gedaan… eng idee (maar goed, er is ook een tijd geweest dat ik zei ER KOMT NIETS DOOR MIN NEUS and look at me now lol)
Klik om te vergroten...
Of je neemt een disso die oraal wel actief is?

Met 2F-DCK oraal heb ik bijvoorbeeld meerdere keren een k-hole gehad. Het was op zich ok, leerzaam en interessant, alleen voor mij te kort en net als ketamine niet diep genoeg.

Mijn gouden standaard is tegenwoordig O-PCE. Wel oppassen met de dosering daarvan omdat het met een te grote dosis bijzonder manisch kan worden, het heeft een bijzonder stijle dose/response curve!

Maar met de juiste dosis O-PCE geeft dit voor mij de beste k-hole die er denkbaar is. De k-hole ervan duurt uren, en het neemt mij echt volledig mee naar een geheel andere realiteit waar ik niet meer met het rationeel vermogen van onze eigen wereld kan nadenken, het is een soort absurdistisch, abstract universum waarin ik geen enkele angst en herkenbare structuur meer herken en waar ik in de oceaan van dat onbekende universum wordt meegezogen op avontuur.

Het is veel psychedelischer dan de klassieke ketaminen, en heeft een veel diepere en verdergaande reis, een breakthrough hierin is makkelijk te bereiken. En dat met een veel lagere dosis vergeleken met ketamine, die je dus ook nog eens gewoon oraal kan innemen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Heb je ook dat je over het algemeen minder gevoelig bent voor verschillende medicijnen? Voor de ADHD-meds (lisdex) niet toch?

Ik lees in dat kader wel eens dat bij mensen die een sterk verminderde werking ondervinden van ADHD-medicatie (maar ook andere medicatie zoals pijnstillers, of narcose), farmacogenetisch onderzoek kan worden uitgevoerd waarbij dan gekeken wordt naar DNA-variaties die van invloed zijn op hoe die persoon stoffen metaboliseert/afbreekt.
Klik om te vergroten...
Het farmacogenetisch onderzoek waar ik mee bekend ben, omdat een kennis van mij dit heeft laten uitvoeren, was het DNA profiel voor Cytochrome P450, dit zijn belangrijke enzymen voor de afbraak van geneesmiddelen en drugs, dit onderzoek werd uitgevoerd door Erasmus MC.

Hier kan je precies lezen wat het is en hoe je het kan aanvragen:

www.erasmusmc.nl

Farmacogenetica - Laboratoriumspecialisme - Erasmus MC

Farmacogenetica is de studie naar uw vermogen om geneesmiddelen af te breken en uw DNA profiel.
www.erasmusmc.nl www.erasmusmc.nl
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Proxima zei:
geheel andere realiteit waar ik niet meer met het rationeel vermogen van onze eigen wereld kan nadenken, het is een soort absurdistisch, abstract universum waarin ik geen enkele angst en herkenbare structuur meer herken en waar ik in de oceaan van dat onbekende universum wordt meegezogen op avontuur.

Het is veel psychedelischer dan de klassieke ketaminen, en heeft een veel diepere en verdergaande reis, een breakthrough hierin is makkelijk te bereiken. En dat met een veel lagere dosis vergeleken met ketamine, die je dus ook nog eens gewoon oraal kan innemen.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt onwijs interessant.
Hoe jij o-pce beschrijft zo ervaar ik de k-hole van ketamine al.
Ik vind de hole van ketamine al enorm intens,diep- en verregaand.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit nog verder gaat met dat stofje.
Ik heb er geen ervaring mee, maar nu na dit te lezen ben ik erop gebrand het ook een keer te proberen.
Ik lees wel dat 25mg al word gecategoriseerd als ´heavy dose´.
Dus zou ik in het geval van @ljuv toch opteren voor de pellets tegaan als je nog geen hole ervaring hebt opgedaan, of om te beginnen met 2fdck...daar moet je niet zo nauwgezet mee doseren.

Wat is jou ´juiste´ dosis o-pce?
En geeft o-pce dezelfde benefits de dagen nadien dan ketamine?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."