#1
Ik heb slechts een keer Ketamine gedaan (ok, toegegeven, de volgende dag rest van het zakje opgemaakt en op is op) en kwam uiteraard gelijk in een K-hole terecht. Ik had niet het idee dat ik veel in mijn neus geblazen had en had nog niet eens van de term gehoord, hehe.
Het was overigens heel vredig, anders dan enige andere psychodelica waarmee ik weleens gereisd had, totaal nieuwe dimensie. Was met name in verwondering van een hele nieuwe ervaring.
Ik bleef de hele trip doorpraten, maar herinner me een moment dat er een disconnect kwam tussen wat ik zei en waar ik was, woorden maakten gewoon geen sense meer. Maar toen ik het later terug luisterde klopten de woorden/zinnen gewoon, zelfs dat ik zei: ik weet niet eens meer of ik nog gewoon praat, het lijkt wel blablabla... Denk dat het me gewoon diep respect gaf voor het lichaamsgeheugen, dat zelfs in deze staat dingen nog gewoon werken.
Het terugkomen was erg interessant. Mijn lichaam voelde als een grappig ding. Alles over een uur tijd weer soort van leren, toen merkte ik pas hoever weg ik was. En tegelijk... heb altijd een soort tegenzin gehad om op aarde te zijn, altijd veel gedissocieerd en door nu heel bewust te kiezen om terug te keren, andere relatie te gaan hebben met het aardse, het heeft veel geshift - blijft een proces met meerdere componenten, maar snap het therapeutische effect ervan.
Het was overigens heel vredig, anders dan enige andere psychodelica waarmee ik weleens gereisd had, totaal nieuwe dimensie. Was met name in verwondering van een hele nieuwe ervaring.
Ik bleef de hele trip doorpraten, maar herinner me een moment dat er een disconnect kwam tussen wat ik zei en waar ik was, woorden maakten gewoon geen sense meer. Maar toen ik het later terug luisterde klopten de woorden/zinnen gewoon, zelfs dat ik zei: ik weet niet eens meer of ik nog gewoon praat, het lijkt wel blablabla... Denk dat het me gewoon diep respect gaf voor het lichaamsgeheugen, dat zelfs in deze staat dingen nog gewoon werken.
Het terugkomen was erg interessant. Mijn lichaam voelde als een grappig ding. Alles over een uur tijd weer soort van leren, toen merkte ik pas hoever weg ik was. En tegelijk... heb altijd een soort tegenzin gehad om op aarde te zijn, altijd veel gedissocieerd en door nu heel bewust te kiezen om terug te keren, andere relatie te gaan hebben met het aardse, het heeft veel geshift - blijft een proces met meerdere componenten, maar snap het therapeutische effect ervan.