#1
Inderdaad. Dat soort angst kan een best reden zijn om zekere mate van contact in stand te houden (gelimiteerd door wat jij kan opbrengen), iemand niet aan zijn lot over te laten.Ik moet niet een relatie in stand houden die bestaat uit angst dat de ander terugvalt (van beide kanten).
Maar "relatie" in de zin van soul-mates / partners, nee dan zeker niet.
Een persoonlijke relatie/partnership is gebaseerd op positiviteit, niet op angst.
Dat geldt ook voor vrienden trouwens !