Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - nu

Tijd van bezinning - nu

791 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dankbaar voor de persoon die nu nachtdienst heeft. Dankbaar dat ik me veilig voel zo.

(Hij was stagiair en toen was nog niet zeker of hij zou blijven)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank jullie wel. Zodra ik meer vrijheden heb zou ik eens in die buurt willen wandelen. Niet eens het huis bekijken maar gewoon de buurt. Hij zei iets als ´de rotte appelen zijn allemaal al weg´.

Ik had bedacht... begane grond... tuin... rustiger gebied, water in de buurt. Dat is het allemaal.
Ik heb met alleen alcohol en benzo´s nooit met dealers te maken gehad etc en zit niet in zo´n kringetje. Maar idd ik moet er goed over nadenken.

Morgen zal ik wel horen wie mijn casemanager wordt. Er zijn nu teveel mensen die mij adviseren en ze zeggen allemaal wat anders. De arts hier zegt iets heel anders dan de arts en verpleging van de Detox. Soms wil iedereen er zijn plasje over doen en zeker artsen hebben graag een eigen standpunt. Eerst maar eens de mogelijkheden op een rij zetten.

Morgen gaat de psychiater mij zien 'als hij tijd heeft'. Ik hoop dat hij geen tijd heeft.... We gaan de medicatie niet veranderen dus ik heb liever dat hij zijn tijd besteedt aan andere mensen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na nachtje slapen alleen maar meer excited over het huis.
Als ik mijn vriend face to face zie zal ik het er over hebben met hem. Het is wel een andere plaats. Wel station naast de deur.

En water voor de deur… we willen graag een bootje en dat zou dan kunnen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Alinde heb je weleens nagedacht over een safehouse? In een safehouse heb je nog steeds beperkte vrijheden, maar kan je net de begeleiding wel afspraken maken over waar je naartoe gaat en of dat verstandig is. Ze leren je daar onder andere om je intenties te checken en rustig keuzes te maken.

Het zou je wel flink wat tijd kopen om misschien wel een andere woning te regelen als je dat zou willen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Na nachtje slapen alleen maar meer excited over het huis.
Als ik mijn vriend face to face zie zal ik het er over hebben met hem. Het is wel een andere plaats. Wel station naast de deur.

En water voor de deur… we willen graag een bootje en dat zou dan kunnen.
Klik om te vergroten...
Pas op met verwachtingen 😘
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
gebruikt je vriend ook?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat is eigenlijk de reden dat je eerst niet naar meetings mocht? Misschien wel al gepost maar moet meegekregen. 🙂
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil eerst een keer de buurt bekijken en daarna een keer het huis zelf. Idd niet te snel gaan. Goed nadenken of ik naar mijn 'eigen' stad terug wil of in een andere plaats een nieuwe start wil maken. Ik heb niet echt meer vrienden of hobby's in mijn huidige stad dus ik zal sowieso een nieuwe start moeten maken. Ik heb ook al de meetings opgezocht van die andere plaats. Minder dan mijn eigen stad (maar die heeft er ook extreem veel) maar ze zijn er wel.

Ik zou maandag kunnen meerijden met iemand naar een NA-meeting waar ik nog niet eerder ben geweest. Even kijken of ik daar de vrijheden voor krijg. Als het weekend goed gaat, verwacht ik van wel.

Verder duurt de dag best lang, nu al. Ik rook of vape niet meer (jawel dat mag hier nog steeds...). Nu verveel ik me beetje. Op een of andere manier ging er veel tijd voorbij met roken/vapen en een beetje rondhangen in rookhok en tuin.

Ik mag een uurtje per dag alleen buiten. Wil vanmiddag even gaan wandelen. Probeer elke dag mijn stappendoel te halen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn kamer is naast mijn oude kamer. Ben al eens binnen gelopen terwijl die meneer op zijn toilet zat met de deur open...
Ben bang dat het nog wel een paar keer zal gebeuren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet niet meer waar alles ligt in de keuken en hoe de verhouding koffie/water is bij koffie zetten. Heb in 1,5 jaar tijd op zoveel plekken gezeten.
Ergernis bij de heren hier maar sorry… ik heb andere dingen aan mijn hoofd gehad.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De jongen met wie ik misschien woningruil wilde doen daar gaat het niet zo goed mee. Ik ben bang dat ik geen zaken kan doen met iemand die weer in gebruik is. Hij is nu niet hier en mogelijk is hij weer in gebruik.

Donderdag ga ik met vriend naar mijn huis, even de ergste dingen schoonmaken en misschien lukt het 2 goede foto’s te maken zodat ik op een woningruil-site kan. Ik heb het idee dat ik nu helemaal stil sta met alles.

Mijn bloeduitslagen waren helemaal goed volgens de dokter. Dat is i.i.g. goed nieuws.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Niemand heeft iets gezegd tijdens het eten. Ik heb een poging gedaan een gesprek te beginnen maar daarna was het weer stil. Het voelt alsof ik in een vacuüm zit, een niemandsland.
Ik zat op de detox wel wat beter op mijn plek. Dit is echt heel erg wennen.
Klik om te vergroten...

Wat vervelend zeg.
Wat voor mensen verblijven hier? Wat is vooral hun hoofd probleem?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het gaat om dubbeldiagnose, dus verslaving in combinatie met iets psychisch.

Bij Detox vond ik het fijn dat je een dagopening en dagafsluiting had, in een kring. Hier is dat niet en ik heb geen idee wat de mensen bezig houdt. Ik heb hier eerder gezeten en toen waren er wel wat gangmakers waardoor er altijd wel iets van gezelligheid was. Je kende elkaar, grapjes over en weer, etc.
Je krijgt hier wel heel veel vrijheid om dingen te doen buiten de instelling. Ik ben nu aan t zoeken naar iets wat ik in de avonden kan doen, yoga of sport oid.

Gisteren had ik een goed gesprek met mijn casemanager, hij ziet toch een blokkade bij mijn gevoelens en adviseert voor de korte termijn iets van lichaamswerk. Hardlopen, yoga, etc.

Ik denk echt dat ik met deze casemanager verder kan komen... maar ik hoop toch dat de groep iets gaat veranderen en dat er 1 of 2 gangmakers bij komen. Nu zijn de dagen lang... heel lang.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pffff de verveling. Het is verschrikkelijk.

Die jongen van de evt woningruil staat niet zo goed bekend hier. En het leek in eerste instantie heel leuk, een huis met een tuin en een nieuwe start maar ik heb nog helemaal niets in die plaats. Misschien was ik te snel enthousiast.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben een paar weken geleden bij een magnetiseur geweest, ze zei dat ik heel veel energie overneem van anderen. Ik kreeg ademhalingsoefeningen (inademen door de neus, vasthouden, uitademen door de mond) en de opdracht om een geelgouden ei om mij heen te visualiseren. Dat heb ik al ergens genoemd.

Hier in Kliniek Z ga ik ook bewust op blote voeten in de tuin om te aarden.

Verder ben ik idd gevoelig voor de energie die er nu hangt... dat passieve doelloze wat nu op de afdeling hangt. In de vorige kliniek ging ik lekker, elke dag een uur les van één van de psychologen, twee keer per dag met de groep bij elkaar voor dagopening/dagafsluiting, begeleiding die echt zichtbaar was, veel wandelingen. En vooral dat we in een gezonde omgeving waren. (de kliniek zelf is geen gezonde plek maar de omgeving wel)

Hier ademt alles psychiatrie. Ik heb nu een yogaschool gevonden hier in de buurt, wel duur i.m.o. maar ik hoop dat er positieve energie hangt. Yoga was één van de dingen die mijn casemanager mij aanraadde.

Morgen ga ik even naar mijn huis met mijn vriend... een beginnetje maken met schoonmaken. Vrijdag misschien een meeting... dan is de dichtstbijzijnde van CA wel een uur reizen maar het is wel fijn denk ik. Ik krijg van CA meer energie dan van NA, persoonlijk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jammer hoe het eraan toe gaat in die kliniek. Het laat mij eerlijk gezegd wel zien waarom een kliniek verreweg van een goede behandelplek lijkt. Stuk hospitaliseren komt zo wel erg veel op de voorgrond te staan (bij je lotgenoten).

Waar ik mijn behandeling heb gehad, of die ik op korte termijn afrond, werd dat al aangegeven.
Je kon kiezen voor een lang ambulant traject of een half jaar opname.
Maar over opname is men toch vaak minder te spreken als professioneel hoor ik steeds meer.

Of ambulant.
Of wonen in een kliniek voor mensen die niet in de maatschappij kunnen wonen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik begrijp het ook niet zo goed, er is zo veel verpleging dan kun je dat programma toch uitbreiden.

Je mag hier vandaan wel starten met bijv dagbesteding, die je dan vanuit huis ook kunt blijven doen. Ik heb wel iets gevonden tussen mijn huis en deze plek in, morgen maar eens bellen.

Ik mis het in gesprek gaan met elkaar. Ik heb geen idee wat er leeft bij sommige mensen, wat ze de hele dag op die kamer doen etc.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Alinde , ik krijg het vermoeden dat je je teveel bezig houdt met anderen die daar opgenomen zijn.
Daar moet je voor uitkijken!
Dat met anderen bezig zijn, in je hoofd, kost ontzettend veel energie. Die energie kun je beter voor jezelf bewaren!
En het leidt nergens toe.
Let ook op, dat je niet verhospitaliseert!
Je houdt je nogal vaak bezig met anderen, en of er een dagafsluiting is of niet, een te klein progamma in die kliniek, wat anderen in hun kamer doen....etc. etc.
Kijk naar jezelf! Daar kan je beter van worden.
Ga met diepliggende zaken naar een lid van de staf.
Daar krijg je goede antwoorden.
Niet van een clubje medepatienten, die al genoeg problemen hebben met hunzelf!

Ik hoop eigenlijk dat je daar snel wegkunt.
Ik heb de indruk dat deze kliniek niet de goede voor je is.
Ik heb mijn post geschreven uit eigen ervaringen in een kliniek.
Ik hoop, dat je hier iets aan hebt.
Zet hem op!

Alle sterkte en wijsheid toegewenst!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je Zandman. Wat ik eerder schreef, je bent in een kliniek nou eenmaal met een groep en je moet het samen doen.
Hele dag op mijn kamer is ook niet goed.

Een programma geeft je ook houvast voor de dag.

Tijeens de wandeling vanmorgen heb ik naast de verpleging gelopen en dat gaf al wat meer lucht.

Ik ben wel op zoek naar dingen die mij positief voeden, bijv meetings. Maar liefst ook dingen/activiteiten/plaatsen dichterbij.

Vanmiddag even naar mijn huis, voor het eerst weer.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik bedoel ik snap wel wat je bedoelt en ik ben ook veel alleen aan t wandelen.
Maar als ik in de kliniek ben heb ik toch met de anderen te maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3637383940
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."