Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
304 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
robinjoo1 zei:
ik heb nog nooit iets gedaan/gedacht aan meditatie e.d

maar denk dat jij zoeizo meer spirtueel ben aangelegd dan ik, ik lees vaak je bericht en vind je kijk op bepaalde dingen/hoe je erover denk/hoe je ermee omgaat fasicinerend
Klik om te vergroten...
Een interesse hebben in spiritualiteit en daadwerkelijke meditatie zijn imo twee verschillende dingen.

Die interesse komt van de persoonlijkheid: door verschillende ervaringen is dit zo gegroeid. "Ik" ben gefascineerd geraakt door/over deze dingen en wil er meer over "weten".

Meditatie (imo de echte spiritualiteit) daarentegen komt niet van de persoonlijkheid. Het is niet een persoonlijke interesse. Iedereen heeft directe toegang tot meditatie (of spiritualiteit, als je het zo zou willen noemen). Iemand zoals ik met een fascinatie (obsessie soms eerder :wink: ) voor willen weten wat dit allemaal is, heeft geen voorsprong qua wat betreft tot meditatie te komen, niet eens een beetje. Sterker nog, al dat denken kan juist in de weg gaan staan van simpelweg zonder agenda zien/voelen (mediteren dus).

Het is ook het mooie eraan. Iemand kan jaren of zelfs decennia allemaal "wijsheid" hebben vergaard en "geoefend" met mediteren, maar is niets meer een "boeddha" dan degene die helemaal niets met al die spirituele shit heeft. :wink: Iedereen heeft directe toegang tot meditatie, zonder tussenkomst van kennis/leren, zonder tussenkomst van tijd, zelfs.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik kende die collectie headspace niet echt voordat jij het nu net zeiScreenshot_2022-12-10-00-54-43-570_com.netflix.mediaclient.jpg

:openmouth:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
robinjoo1 zei:
ik ben nog nooit naar een meeting geweest vandaar toch echt de angst voor die groepsgesprekken volgend jaar
Klik om te vergroten...
Zeker een aanrader. Het is best weird de eerste paar keer maar je zit met lotgenoten en je kunt er vrijuit praten over je verslaving.
En als je goed luistert, zonder meteen te oordelen en je je ego aan de kant zet, kun je ook veel leren.

ca-holland.nl
na-holland.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
robinjoo1 zei:
vraag me alleen niet om te geloven in jezus of andere goden of naar een kerk te gaan dat gaat niet gebeuren kan ik je beloven
Klik om te vergroten...
Ik had dit twee jaar geleden ook exact zo opgeschreven. Mocht je binnenkort of over een tijdje eens naar een meeting gaan, schrik daar niet van het woord God. Niemand daar zal je vertellen wat je moet geloven, maar het woord God wordt gebruikt om een hogere macht aan te duiden. Of die macht nou een fietspomp, een duif, of een overleden dierbare voor jouw is, dat maakt niet uit.

Ik had er in het begin echt een afkeer tegen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven en niet ben afgehaakt na m'n eerste paar meetings.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Ik had dit twee jaar geleden ook exact zo opgeschreven. Mocht je binnenkort of over een tijdje eens naar een meeting gaan, schrik daar niet van het woord God. Niemand daar zal je vertellen wat je moet geloven, maar het woord God wordt gebruikt om een hogere macht aan te duiden. Of die macht nou een fietspomp, een duif, of een overleden dierbare voor jouw is, dat maakt niet uit.

Ik had er in het begin echt een afkeer tegen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven en niet ben afgehaakt na m'n eerste paar meetings.
Klik om te vergroten...
Het is wel heel begrijpelijk. "God" is zo'n beladen term geworden, vooral met al dat dreigen met naar de hel gaan als je niet precies zo gelooft als het in de bijbel staat (ook al is de bijbel op veel dingen multi-interpreteerbaar en daarnaast vaak ook duidelijk (imo) metaforisch bedoeld.

Maar dat angst aan willen jagen is mij ook enorm in het verkeerde keelgat geschoten. Des te meer omdat ik zelf van een christelijke achtergrond kom (niet heel streng gelukkig).

Maar toch gebruik ik het woord "God" nu regelmatig. Maar dan niet zoals deze bedoeld is in de bijbel, maar meer als naam voor die eigenlijk onnoemelijke 'hogere macht'. Die boven al die bangmakerij staat, die mensen eraan hebben gegeven. Je zou kunnen zeggen, gebruik er een ander woord voor, maar ergens vind ik het toch een goed woord ervoor.

Mooi om te zien dat het jou niet heeft afgeschrikt!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Precies. Luister goed naar wat er verteld wordt. "God zoals wij hem begrepen". Of dat nou je buurman is of de groep zelf maarkt niet uit. Het is niet religieus. Het gaat er om dat je een hogere macht kiest die anders is dan de drugs die jou in hun macht hebben, iets positiefs.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik kreeg ook deze video doorgemaild van een begeleider , heb best wat materiaal/info zo

_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is een lastige tijd. Tussen kerst en Oud en Nieuw was het bij mij niet aan te slepen. Gaat ook weer voorbij. Er gebeurt niets als je niet gebruikt.

Speel vooral de hele film af incl katers.

PB mag altijd he.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zeg maar niks meer.............
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
robinjoo1 zei:
ik zeg maar niks meer.............
Klik om te vergroten...
Dit is toch geen cryptische boodschap dat je het wel gedaan hebt? 😅
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat zal nu extra moeilijk worden vind ik zelf dan
een vriendin waar ik vaak sex mee had onder invloed komt vanavond langs, en ze zei dit wordt een nacht om nooit te vergeten (klinkt zowel leuk als scary tegelijkertijd)

ondanks dat ik denk ik niks met jullie advies doe waardeer ik het wel enorm jullie berichtjes laat dat wel duidelijk zijn
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#12
robinjoo1 zei:
ik heb die stomme drugs niet nodig in het leven
Klik om te vergroten...
Ik vermoed zo dat je deze gedachte even kwijt bent?
Vanwege deze zin? ⬇️

robinjoo1 zei:
ik zeg maar niks meer.............
Klik om te vergroten...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Dit is toch geen cryptische boodschap dat je het wel gedaan hebt? 😅
Klik om te vergroten...
je kent me te goed, heb bestel
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
robinjoo1 zei:
die weten er nu al van ,(ga het vanmiddag ophalen) ik had ze beloofd eerlijk te zijn
Klik om te vergroten...
Maar er is nu nog een weg terug, wel een ontzettend moeilijke maar je zou je nog kunnen herpakken😘
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zonde van je cleantijd. Maarja je begint gewoon opnieuw bij 0.

Ga je ‘t eerlijk vertellen tegen de begeleiding?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
die weten er nu al van ,(ga het vanmiddag ophalen) ik had ze beloofd eerlijk te zijn
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hebt een duidelijke keuze gemaakt. Hopelijk kan je jezelf snel weer herpakken dan.

Ik vraag me wel af, wat kwam er eerder? Het plan dat die vriendin zou komen of je plan om te bestellen? Of liep het tegelijk?

Daar zijn namelijk hele goede lessen uit te trekken!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ai! Er is nog een weg terug zoals al gezegd. Die is vaak lastig. Maar het is vorige keer ook gelukt! ❤️

Is er misschien iets wat je vanavond kan inplannen dat je daar zin in krijgt ipv gebruiken? Dat je daarmee je avond weet te vullen. Dat probeer ik te doen als ik een weekend alleen thuis ben bijvoorbeeld. Dan plan ik iets leuks in met iemand anders zodat ik niet in de verleiding kom.

Want je kent het riedeltje, gebruiken is allemaal leuk. Tot die eerste erin zit, dan is alle lol eraf. Alleen het bestelen en afwachten enzo was nog leuk voor mij. Dat deel heb je al gehad!

Wel goed dat je eerlijk bent!

(Overigens wil ik vanalles zeggen over de vendor waar je besteld, maar dat mag niet. (Niet dat wij het er ooit over hebben gehad waar je besteld, maar iets viel me op haha))
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja ik heb atm geen geld en toch het weten te bestellen op krediet dus

zo makkelijk hoef maar te bellen op zijn 06 nummer en het wordt geregeld

mochten er bijzonderheden zijn of ik nu wel of niet gebruik, ikk laat het wel effe hier weten
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Succes in de kliniek @MR_CHIP Vergeet niet om ook lol te hebben :wink: Ik denk aan je 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."