#1
Je bent ‘t waard man. En als je je inzet tijdens je behandeling, eerlijk zegt wat je denkt en voelt dan ga jij je ook zo over jezelf voelen 😊.
Mijn ervaring is, dat wanneer die pyro's in mij winkelmandje zitten, ik ga gebruiken. Punt uit!Denk nog maar eens rustig, na hoe lang jij na het bestellen op je Pyro’s hebt gewacht, zeëen van tijd om op de rem te trappen.
En zo te lezen ben jij daar doorheen gegaan 😂Klinkt wel naar. Wat heb je er aan plezier voor terug gehad? Of is het alleen maar ellende?
Het voelt misschien wat gek, maar ga gewoon eens zitten met die gevoelens. Gewoon die boosheid en teleurstelling voelen. En dan even zonder oordeel, maar gewoon voor wat het is.
Kan echt enorm therapeutisch werken als je dat echt rauw, zonder oordeel kunt doen. Je houdt jezelf dan namelijk niet voor de gek. Je doet niet alsof het oké is, terwijl je je dus eigenlijk extreem kut voelt. Extreem slecht voelen en "wel oké zijn" gaan niet samen. Klinkt logisch, maar wij als mensen zijn meesters in anderen en ook onszelf voor de gek houden.
Als je start vanuit wat waar is, kun je echte stappen in genezing maken.
Ik zou zeggen, zoek er eens eentje op!ik ben nog nooit naar een meeting geweest vandaar toch echt de angst voor die groepsgesprekken volgend jaar
Ook mijn ervaring! Om zó veel redenen dat ik geen zin heb om ze op te noemen 😂Van groepssessies moet je ‘t hebben kerel. Superbelangrijk.
Ik kan je zeggen, na vele jaren precies dit te hebben gedaan, of eerder: geprobeerd te hebben gedaan, is het nog steeds net zo moeilijk voor mij nu, als in het begin.Hele goeie dit! Wel erg lastig in het begin. Veel mensen spreken bij kutgevoel of zucht vaak over afleiding zoeken. Maar dat is net zo goed vluchten. Het is misschien beter om te Netflixen, te hobbyen, te wandelen, etc. dan drugsgebruik. Zeker in het begin. Maar dit, wat ze gevoelssurfen noemen, is eigenlijk veel effectiever op de lange termijn.
Heb je Netflix?ik heb nog nooit iets gedaan/gedacht aan meditatie e.d
maar denk dat jij zoeizo meer spirtueel ben aangelegd dan ik, ik lees vaak je bericht en vind je kijk op bepaalde dingen/hoe je erover denk/hoe je ermee omgaat fasicinerend
Een interesse hebben in spiritualiteit en daadwerkelijke meditatie zijn imo twee verschillende dingen.ik heb nog nooit iets gedaan/gedacht aan meditatie e.d
maar denk dat jij zoeizo meer spirtueel ben aangelegd dan ik, ik lees vaak je bericht en vind je kijk op bepaalde dingen/hoe je erover denk/hoe je ermee omgaat fasicinerend
Zeker een aanrader. Het is best weird de eerste paar keer maar je zit met lotgenoten en je kunt er vrijuit praten over je verslaving.ik ben nog nooit naar een meeting geweest vandaar toch echt de angst voor die groepsgesprekken volgend jaar
Ik had dit twee jaar geleden ook exact zo opgeschreven. Mocht je binnenkort of over een tijdje eens naar een meeting gaan, schrik daar niet van het woord God. Niemand daar zal je vertellen wat je moet geloven, maar het woord God wordt gebruikt om een hogere macht aan te duiden. Of die macht nou een fietspomp, een duif, of een overleden dierbare voor jouw is, dat maakt niet uit.vraag me alleen niet om te geloven in jezus of andere goden of naar een kerk te gaan dat gaat niet gebeuren kan ik je beloven
Het is wel heel begrijpelijk. "God" is zo'n beladen term geworden, vooral met al dat dreigen met naar de hel gaan als je niet precies zo gelooft als het in de bijbel staat (ook al is de bijbel op veel dingen multi-interpreteerbaar en daarnaast vaak ook duidelijk (imo) metaforisch bedoeld.Ik had dit twee jaar geleden ook exact zo opgeschreven. Mocht je binnenkort of over een tijdje eens naar een meeting gaan, schrik daar niet van het woord God. Niemand daar zal je vertellen wat je moet geloven, maar het woord God wordt gebruikt om een hogere macht aan te duiden. Of die macht nou een fietspomp, een duif, of een overleden dierbare voor jouw is, dat maakt niet uit.
Ik had er in het begin echt een afkeer tegen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven en niet ben afgehaakt na m'n eerste paar meetings.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."