Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
332 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naamvoorhier zei:
Het komt wel goed hoor! Je mag lief zijn voor jezelf, ook als het een keer mis is gegaan!
Klik om te vergroten...
ach dat ben ik altijd al niet voor mezelf geweest
zeker nu vermoedelijk de toekomst zoals ik wou dat die zou lopen niet zal gaan zoals die ging had ik clean gebleven

enige wat ik kan doen is doen zoals ik deed
het is me notabene gelukt om op de plek waar ik de meeste triggers heb clean te blijven
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterkte man! Maar verder zie ik nog niet of je er iets van hebt geleerd. Je hebt geen verklaring voor de terugval en een manier om het niet te herhalen gegeven toch?

Zet hem op, zolang je niet gebruikt gaat het steeds beter, telkens als je wel gebruikt word je triest en gaat het snel bergafwaarts.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
enige wat ik kan doen is doen zoals ik deed
Klik om te vergroten...
In je eentje wel. Met hulp c.q. behandeling kun je echt veranderen en langdurig herstellen.

Met 11 weken heb je er toch van kunnen proeven. En zo lang als dat kon ik in mijn actieve verslaving echt niet aaneengesloten clean blijven.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
vannacht was echt een hel heel erg levendig gedroomd wel heftige dingen
ben nu ook nog heel erg moe
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
fivoor gaat vandaag kijken wat ze kunnen doen
ze gaan alle scenario's bespreken kijken ook of ik ergens langdurig terecht kan en ze gaan hun best doen dat ik vandaag nog wat hoor en anders begin volgende week
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap er af en toe geen zak van. Je woont begeleid maar ze vinden het goed dat jij mega veel research chemicals slikt?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
1720793501396.png
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jij mag of kan niets zelfstandig ondernemen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Jij mag of kan niets zelfstandig ondernemen?
Klik om te vergroten...
ligt eraan wat je bedoelt
mezelf aanmelden bij andere instanties heb ik verwijzing nodig van huisarts die gaat dat niet zomaar geven denk ik


als iemand, of jij @_shikantaza misschien nog andere organisaties weet waar ik ook intern kan wonen ga ik proberen het heft in eigen handen te nemen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
ligt eraan wat je bedoelt
mezelf aanmelden bij andere instanties heb ik verwijzing nodig van huisarts die gaat dat niet zomaar geven denk ik


als iemand, of jij @_shikantaza misschien nog andere organisaties weet waar ik ook intern kan wonen ga ik proberen het heft in eigen handen te nemen
Klik om te vergroten...
Als jij jouw herstel goed oppakt is de huidige BW denk ik wel goed hoor. Barrières werken toch niet, plus jij bent eigenlijk heel sterk (dat zul je wel merken als je alles op alles gaat zetten). Contact met andere verslaafden kun je regelen via meetings of contact houden met mensen die je in de behandeling leert kennen. Dan kun je in ieder geval kiezen wie je om je heen hebt. Je zou uit kunnen zoeken of kliniek + een jaar safe house een optie is, om daarna terug te keren op beschermd/begeleid wonen.

Voor wat betreft behandeling, de instantie die je zelf al had gevonden, Solutions (Voorthuizen), of Changes/Connection (opname in Z-Afrika) of desnoods Castle Craig (Ierland). Ik denk dat Yes We Can voor jou gezien je leeftijd ook zou kunnen maar die hebben volgens mij wachtlijsten van hier tot Tokio. En ik weet niet zo goed of het voor jou wel goed is om tussen de jongelui te zitten. Sowieso leer je denk ik meer in een zo gemengd mogelijke groep.

Kies in ieder geval voor een goede interne behandeling (6-7 weken) gevolgd door nazorg (een maand of 3) en safehouse (een jaar als dat kan), sowieso niet kijken naar de locatie maar alleen naar de kwaliteit van de behandeling. Blij maar weg bij alle ambulante trajecten en zorgverleners die je vragen of je wil stoppen of gecontroleerd wilt gebruiken. Als je die vraag krijgt: bedanken en vertrekken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Ik snap er af en toe geen zak van. Je woont begeleid maar ze vinden het goed dat jij mega veel research chemicals slikt?
Klik om te vergroten...
Nee daarom moet ik weg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij de huidige bw moet ik zowiezo weg zoals gezegd de eerste bw die plek heeft wordt het daar valt niks in te doen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Bij de huidige bw moet ik zowiezo weg zoals gezegd de eerste bw die plek heeft wordt het daar valt niks in te doen
Klik om te vergroten...
Okay, daar heb je dus geen controle over. Kijk of je behandeling wel kunt sturen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Okay, daar heb je dus geen controle over. Kijk of je behandeling wel kunt sturen.
Klik om te vergroten...
dat ga ik bekijken

onderstaand gestuurd al naar huisarts
1720802491144.png
J
JapieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even snel alles gelezen, maar dit lijkt mij typisch een geval van geen verantwoordelijkheid nemen en al je sores op anderen afschuiven. Steek beter je energie in de vraag wat je eigen aandeel is geweest en het herkennen van patronen hierin. Die slachtoffer rol levert je echt niets op
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Net Fivoor gesproken ze zitten er echt bovenop om zo spoedig mogelijk de opname te regelen
Vanochtend is er door psychiater opnieuw een verwijzing gemaakt met nu officieel eerst detox met langdurige opname met interne behandelingen met als optie , urgentie opname


Als het goed is horen ze daar hopelijk vandaag of anders morgen wat op , en psychiater is a.s vrijdag weer bij Fivoor op locatie en gaat dan weer informeren als er nog niks bekend is
Klik om te vergroten...
Top. Go get 'em!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha doe me best en vind het reuze spannend
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Opname gaat door, a.s maandag om 10.00 moet ik melden in eerste instantie voor de 7 weken en in die tijd wordt ook gekeken wat er allemaal nodig is mijn coach wil me brengen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
Opname gaat door, a.s maandag om 10.00 moet ik melden in eerste instantie voor de 7 weken en in die tijd wordt ook gekeken wat er allemaal nodig is mijn coach wil me brengen
Klik om te vergroten...
Ohh kerel wat goed!

Je gaat zo veel leren.

Ik duim voor je.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Ohh kerel wat goed!

Je gaat zo veel leren.

Ik duim voor je.
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik me helemaal bij aan. You can do it💪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...155156157158159...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."