Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
alles gaat voorbij zei:
(Maar technoboy krijgt de credits er dus voor maar er zit eigenlijk een soort van heel team achter)
Klik om te vergroten...
Klopt. Technoboy was de artiestennaam en gezicht van dat team, alsook tuneboy bijvoorbeeld.
alles gaat voorbij zei:
Ja maar met die paarse bedoel ik dus de versie zonder kickin mix
Klik om te vergroten...
Volgens mij ís dat juist de kickin mix.
alles gaat voorbij zei:
Maar hij noemt zichzelf wel technoboy, dat past niet echt bij Italo disco toch
Klik om te vergroten...
Haha ja de oorsprong van de naam heb ik eigenlijk nooit onderzocht. Wellicht omdat de term hardstyle nog helemaal niet bestond destijds en het woord "techno" het meest bekend klonk. Maar is het onderzoeken waard idd
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
alles gaat voorbij zei:
Ik vind het vooral leuk dat ik eindelijk een keer normaal met iemand over muziek kan praten hier. Dat is mij tot nu nog nooit gelukt dat van de grond komt hier.
En met “normaal” bedoel ik, dat er hier bijna niet inhoudelijk over deze muziek word gepraat.
Misschien gebeurd het wel vaker hier en las ik er overheen maar dan was het niet mijn smaak.
Klik om te vergroten...
*zanzaknip (ivm tmi)

Deze quote haal ik zo weer weg als je m gelezen hebt ivm herkenbaarheid, aub niet citeren ook hehe
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, heb hem niet gelezen😬, ik zal nu even stanby blijven…
Wat is tmi?


Zanza zei:
Volgens mij ís dat juist de kickin mix.
Klik om te vergroten...

Die (wat ik denk dat het orgineel is) zonder kickin mix is ook paars.
Maar Die dus blijkbaar nooit is uitgebracht.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
alles gaat voorbij zei:
Nee, heb hem niet gelezen😬, ik zal nu even stanby blijven…
Wat is tmi?
Klik om te vergroten...
Pb
Tmi: too much info

alles gaat voorbij zei:
Die (wat ik denk dat het orgineel is) zonder kickin mix is ook paars.
Maar Die dus blijkbaar nooit is uitgebracht
Klik om te vergroten...
Ja maar volgens mij is dat dus dezelfde plaat, alleen geeft youtube niet de versie "kickin" mix aan. Maar is het wel degelijk het origineel.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Ja maar volgens mij is dat dus dezelfde plaat, alleen geeft youtube niet de versie "kickin" mix aan. Maar is het wel degelijk het origineel.
Klik om te vergroten...

Ow, nu snap ik het misverstand. Ik had niet door dat het dezelfde platen waren, ik was er van overtuigd dat ik iets verschillends had gehoord. Maar het zijn idd dezelfde.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
alles gaat voorbij zei:
Ow, nu snap ik het misverstand. Ik had niet door dat het dezelfde platen waren, ik was er van overtuigd dat ik iets verschillends had gehoord. Maar het zijn idd dezelfde.
Klik om te vergroten...
Als je hier wat dieper induikt, zeker de oude, italiaanse platen. Zal je zien dat veel platen zo gedrukt zijn op vinyl: een original track (wat meer hardtrance) en een remix die voor hardstyle door gaat. Maar wel van dezelfde artiesten
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op facebook beweren ze trouwens dat Dana nog steeds draait. Elk jaar op ground zero.
Maar ze word ook vaker dan eens verward met iemand anders. Ik weet niet of ik het moet geloven.

Die link naar die groep doet het hier niet “early gabbers”
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Op facebook beweren ze trouwens dat Dana nog steeds draait. Elk jaar op ground zero.
Maar ze word ook vaker dan eens verward met iemand anders. Ik weet niet of ik het moet geloven.

Die link naar die groep doet het hier niet “early gabbers”
Klik om te vergroten...
K ga vrijwel elke jaar naar Ground Zero (thuiswedstrijdje) maar kan me niet herinneren dat ik Dana op de line up heb gezien laatste paar jaar
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
alles gaat voorbij zei:
Dana
Klik om te vergroten...

alles gaat voorbij zei:
verward met iemand anders
Klik om te vergroten...
DJ Dano wellicht? Oude garde hardcore en wel een type artiest dat op GZ draait (althans zoals gz vroeger was. Vgm is het niet meer zo "underground" en enigszins alternatief meer)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
alles gaat voorbij zei:
word er wat hardcore achtig van.
Klik om te vergroten...
Ja dit was min of meer de bedoeling. Niet per se dat het hardcore achtig werd, maar wel dat het harder ging klinken, passend bij de melodieën en soms wat duistere midintro's.

Haha dat melodramatische verhaal over de tot stand koming en de dood van hardstyle😅 had ik zelf geschreven kunnen hebben haha. Wat een weemoed

Edit: iets uitgebreider antwoord op dat hardtraxx artikel: Ik ben zelf ook (incactief) lid van dat forum. En ik kan me nog goed herinneren hoe de discussie(s) over de evolutie omtrent wat hardstyle nou eigenlijk is, veel gevoerd zijn. Dat artikel stamt uit 2016. Ikzelf kwam in 2012/2013 tot die conclusie (het meerendeel overigens), maar de bevestiging daarvan kwam idd enkele jaren later, toen de extremen zover uit elkaar lagen dat er echt sprake was van 2 nieuwe stijlen, zoals ook omschreven wordt. En dat is oa om de redenen die de schrijver noemt, spijtig.

De saamhorigheid en kleinschaligheid is wel verloren gegaan. Al in 2006, omdat toen de hardstyle dus evolueerde in dat wat we nu classics noemen en het voorgaande als early werd bestempeld. Maar des te meer in de periode na 2013. Precies om de reden die de schrijver ook aangeeft: toen hardstyle in 2005-2006 early en gewoon hardstyle werd, spraken we over de toen gangbare muziek wel gewoon als 1 muziekstijl, met ook kenmerkend publiek, zoals dat in de hardcore scene in de 90's ook het geval was (kale koppen, trainingspakken, nikies, etc.). Wat er daarna gebeurde zorgde echt voor een trendbreuk. Voor de oudere garde als ikzelf, was dat een pijnlijke constatering. Veel pijnlijker dan toen early overging in "classics", al voelde dat destijds ook al pijnlijk. Het was echter van een andere orde wat zich na 2012 af heeft gespeeld en dat komt ook nooit meer goed. En daar heb ik inmiddels wel vrede mee moet ik zeggen😅 ondanks dat ik het graag anders had gezien, maar goed. Weet eigenlijk niet precies wat ik hiermee aan wil geven, want ik duid enkel het bericht van hardtraxx en voeg er niets aan toe wat daar niet al staat, maar oke. Het zit vgm toch nog een beetje diep verborgen allemaal😂


Nog maar even naar deze banger van een remix luisteren dan maar
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
DJ Dano wellicht? Oude garde hardcore en wel een type artiest dat op GZ draait (althans zoals gz vroeger was. Vgm is het niet meer zo "underground" en enigszins alternatief meer)
Klik om te vergroten...
Dano staat wel op de line up indd. Draait dit jaar b2b met Leviathan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Ik dus ook niet, het is net alsof ze doorgebroken zijn toen trance aan het pieken was. En daarna kwam er geen kwaliteit meer terwijl het wel het meest populaire genre is geworden en gebleven. Ik snap daar niks van, een soort “nieuwe kleren van de keizer” iets. Maar het zal wel aan mij liggen en aan mijn afkeer van bijna alle commerciële muziek.
Klik om te vergroten...

Daarom sloeg ik naar 2x proberen Mysteryland ook over! Zelfs in de hardstyl tent hoor je invloeden van popiejopie troep en Trance. Na Afro Jack als slot act was ik der helemaal klaar mee! 😂😂😂

Awakening festival is voor mij THE place to go! ❤️
En de Dance Valley van vroeger, tot 15 jaar geleden. Is geen Dance Valley meer zoals het was. 😢
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Awakening festival is voor mij THE place to go
Klik om te vergroten...
Al is het alleen maar voor het terrein waar het word gehouden. Was afgelopen weekend nog op die locatie voor Decibel Outdoor en blijft verreweg het mooiste festivalterrein van Nederland imo
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Powder Ranger zei:
Al is het alleen maar voor het terrein waar het word gehouden. Was afgelopen weekend nog op die locatie voor Decibel Outdoor en blijft verreweg het mooiste festivalterrein van Nederland imo
Klik om te vergroten...

Nee ik ging tot Awakenings in Spaarnwoude/Houtrak was. Ben de nieuwe locatie nooit geweest.
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Nee ik ging tot Awakenings in Spaarnwoude/Houtrak was. Ben de nieuwe locatie nooit geweest.
Klik om te vergroten...
Ahh okee. Nou dat terrein is zeker een aanradertje😂
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Powder Ranger zei:
Ahh okee. Nou dat terrein is zeker een aanradertje😂
Klik om te vergroten...

Bij de oude locatie Awakemings geweest?
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Bij de oude locatie Awakemings geweest?
Klik om te vergroten...
Jazeker, genoeg gewerkt op die locatie als licht tech. Als bezoeker nooit geweest daar
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Powder Ranger zei:
Jazeker, genoeg gewerkt op die locatie als licht tech. Als bezoeker nooit geweest daar
Klik om te vergroten...



Ik was dat jaar beide dagen bij CARL! 😍😍 Laatste x Houtrak.

Alleen die beat al meteen bij de start in de eerste 2 minuten… Man, voel m nog! 🥰🥰🥰😍
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Maar ik zit dit topic te “vervuilen” met NIET oude hard style. Sorry! 🙏🏼
Klik om te vergroten...

Nog eentje dan @Powder Ranger 🤣



De vorige was de zaterdag en deze de zondag.

😍
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ooit Carl live met LSD op, dat is mijn bucket list. Deed toen nog geen LSD maar MDMA en wiet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."