#1
Ja ben het wel eens wb de originaliteit idd. Al waren de beginjaren van de golden age ook origineel. Het concept veranderde gewoon totaal. Van een meer acid/trance sound naar een build up met een (mid)intro, break, climax, outro. De italianen hadden dan vaak nog een dubbele mid intro, wat de plaat langer maakte en ook leuker om te mixxen.Ik vind alleen earlyhardstyle mooi, denk dat ik in 2003/4 al ben afgehaakt. In het begin was klonk het zo fris en was het zo creatief en orgineel.
Zie hier. Na de eerste mid komt een volgende mid, die net wat afwijkt van de eerste en nog meer build-up creëert naar de break- en climax.
Tegenwoordig zijn alle plaatjes max 3 minuten en vaak ZONDER in en outro. Het mixxen is meer knip en plak werk geworden. Ik vind het waardeloos en zelfs minachting naar publiek. Maar goed wie ben ik. Vandaag willen we 30 plaatjes in een uur horen en interesseert het niemand of en hoe er gemixt wordt. Daar kwam ik juist voor: Pavo of DJ Vince die met 4 decks tegelijk draaiden en alle platen door elkaar samplede met 1 bassline. Heerlijk. Maar dat boeit dus niemand nog wat. All about the drop en hoe harder hoe gekker hoe beter.