Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel vet!!!


Hier kan je goed zien dat ruffneck ook meerdere artiesten namen heeft gehad.

DJ Ruffneck, Ruffneck Prime, Juggernaut, Wedlock, D'Spyre, Knightvision, Undercover Anarchist, Mindcontroller, Ectomorph, The Bazeman, Overmind, 80 Aum.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eve's drop zei:


Dit klinkt gvd lekker deze
Klik om te vergroten...
Moet je eens wat geck-o sets bekijken. Die man is een van de weinigen in de huidige hardstyle wereld die nog daadwerkelijk moeite steekt in het draaien an sich. Het dj'en. Echt vet. En altijd onverwachte platen ertussen (die buiten het genre vallen)

E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Moet je eens wat geck-o sets bekijken. Die man is een van de weinigen in de huidige hardstyle wereld die nog daadwerkelijk moeite steekt in het draaien an sich. Het dj'en. Echt vet. En altijd onverwachte platen ertussen (die buiten het genre vallen)

Klik om te vergroten...

Je hoort het gelijk dat er Kwaliteit word ingestoken.

Topper
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:
Hier kan je goed zien dat ruffneck ook meerdere artiesten namen heeft gehad.

DJ Ruffneck, Ruffneck Prime, Juggernaut, Wedlock, D'Spyre, Knightvision, Undercover Anarchist, Mindcontroller, Ectomorph, The Bazeman, Overmind, 80 Aum.
Klik om te vergroten...
Dat is wel gemeengoed in deze wereld. Daardoor kan een artiest een ander stijltje of eigenlijk meer een ander typerend geluid toevoegen aan zijn eigen werk. Voor de luisteraar is dan meteen duidelijk welke sound je kan verwachten bij een release.

Als je net komt kijken is het even verwarrend, want dan blijken 10 namen eigenlijk 1 producer te zijn. Maar als je er eenmaal inzit is het heel duidelijk en handig.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Da Bootleggers - Bitches & Ho's.

Alias van het gelegenheidsduo The Beholder (aka Nepphyte) en Max Enforcer (aka Evil Activities). Veel invloeden vanuit de hardcoreactergrond te horen in deze, op het toen populaire, Jumpstyle georiënteerd plaatje. Het is eigenlijk een mengeling van early hardcore qua kicks en screeches, hardstyle qua tempo en het ritme van Jump. Bij mijn weten hebben ze nooit meer een andere plaat uitgebracht onder dit alias (op de b-kant na en twee of drie eerdere releases).

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Dat is wel gemeengoed in deze wereld. Daardoor kan een artiest een ander stijltje of eigenlijk meer een ander typerend geluid toevoegen aan zijn eigen werk. Voor de luisteraar is dan meteen duidelijk welke sound je kan verwachten bij een release.

Als je net komt kijken is het even verwarrend, want dan blijken 10 namen eigenlijk 1 producer te zijn. Maar als je er eenmaal inzit is het heel duidelijk en handig.
Klik om te vergroten...

Ok interessant, ik zat me al af te vragen waarom zoveel namen?

Eve's drop zei:
Heel vet!!!


Hier kan je goed zien dat ruffneck ook meerdere artiesten namen heeft gehad.

DJ Ruffneck, Ruffneck Prime, Juggernaut, Wedlock, D'Spyre, Knightvision, Undercover Anarchist, Mindcontroller, Ectomorph, The Bazeman, Overmind, 80 Aum.
Klik om te vergroten...

Moet je kijken wat een kop hey, heeft wel wat van de new kids.
Leuk filmpje wel, omdat hij vertelt hoe serieus hij het muziek maken neemt, hij laat zien hoe ze muziek maken en op 4:50 probeert hij uit te leggen dat terwijl hij muziek maakt in de studio, hij zich al voorstelt hoe de mensen daar op reageren op een feest. Alleen dat uitleggen lukt hem niet zo goed. :tearsofjoy:
(mooi voorbeeldje trouwens ook, over hoe iets wat in je hoofd vanzelfsprekend is, hoe moeilijk dat soms kan zijn om uit te leggen aan iemand anders)

Deze hier onder is ook wel leuk


Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Screenshot_20251105_143651_Gallery.jpg
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
DJ Tom X - Cocaine (club mix) uit 2002


" " " " (Bush mix)


en de 2009 Warmduscher remake

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
alles gaat voorbij zei:
Ok interessant, ik zat me al af te vragen waarom zoveel namen?



Moet je kijken wat een kop hey, heeft wel wat van de new kids.
Leuk filmpje wel, omdat hij vertelt hoe serieus hij het muziek maken neemt, hij laat zien hoe ze muziek maken en op 4:50 probeert hij uit te leggen dat terwijl hij muziek maakt in de studio, hij zich al voorstelt hoe de mensen daar op reageren op een feest. Alleen dat uitleggen lukt hem niet zo goed. :tearsofjoy:
(mooi voorbeeldje trouwens ook, over hoe iets wat in je hoofd vanzelfsprekend is, hoe moeilijk dat soms kan zijn om uit te leggen aan iemand anders)

Deze hier onder is ook wel leuk


Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.

Klik om te vergroten...
Wat een tijd he. Moet je zien hoe ie er toen uit zag idd. En wat voor ultieme baas het is geworden ook zeg. Gigantisch stempel.gedrukt op de hardcore van de 90's én 00s
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Wat een tijd he. Moet je zien hoe ie er toen uit zag idd. En wat voor ultieme baas het is geworden ook zeg. Gigantisch stempel.gedrukt op de hardcore van de 90's én 00s
Klik om te vergroten...

Ook hardstyle gemaakt?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Ook hardstyle gemaakt?
Klik om te vergroten...
Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.

Edit: Hij was wel betrokken bij "High Voltage" welke ik eerder hier gepost heb. Samen met endymion en nosferatu dus. En ik vergeet helemaal het alias "mindcontroller" (waarmee hij onderdeel was van High Voltage en tenminste 1 plaat heeft uitgebracht:
alles gaat voorbij zei:
Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.

Klik om te vergroten...
"Bazeman" is overigens een alias van... Ruffneck😅
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.

Edit: Hij was wel betrokken bij "High Voltage" welke ik eerder hier gepost heb. Samen met endymion en nosferatu dus. En ik vergeet helemaal het alias "mindcontroller" (waarmee hij onderdeel was van High Voltage en tenminste 1 plaat heeft uitgebracht:
Klik om te vergroten...
Ow, die had ik dus niet geluisterd. Vette plaat!!!


Zanza zei:
"Bazeman" is overigens een alias van... Ruffneck😅
Klik om te vergroten...

Klopt, daar kwam ik achter toen @eavesdrop dat eerder zei. Daarom plaatste ik hem ook :grimacing:

Zanza zei:
Huh? Haha wat gaaf wel! Buzzfuzz is ook wel echt een diehard zeg. Die man draait nog steeds 3 boekingen per weekend ofzo. Al meer dan dertig jaar holy shit.
Klik om te vergroten...
Dit is ook wel een lekkere set, klinkt als echte hardcore :wink:
Hij draait ook echt lekker ouderwets qua muziek en ook omdat hij nauwelijks staat te dansen en zich ook niet echt bemoeit met het publiek.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
A-Lusion - Perfect it, Drummer Beat, VERITAS en Scope DJ - Lockdown

A-lusion was vanaf de oprichting van Scantraxx betrokken en veelbelovend producer. Heeft uiteindelijk niet helemaal waar kunnen maken (imo). Vooral omdat zijn stijl meer early gericht was en moeite had met de evolutie naar het classics tijdperk. Toch was hij immens populair, voornamelijk onder de oude garde.

Hij is nog wel actief gebleven en vele tracks uitgebracht die technisch gezien uitstekend in elkaar zaten, maar net niet het geluid bracht wat men horen wilde destijds. Samen met Scope DJ (bekend geworden met de plaat van het laatste filmpje) nog veel uitgebracht onder het alias Second Identity.

Het is geen early hardstyle. Echte 2004-2006 sound, de overgangsjaren.

Bekendste oude tracks A-lusion

Scope DJ -Lockdown
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pfff

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Deepack remix van X2X van Brooklyn Bounce, uit 2003. Kneiterhard

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
A-Lusion - Perfect it, Drummer Beat, VERITAS en Scope DJ - Lockdown

A-lusion was vanaf de oprichting van Scantraxx betrokken en veelbelovend producer. Heeft uiteindelijk niet helemaal waar kunnen maken (imo). Vooral omdat zijn stijl meer early gericht was en moeite had met de evolutie naar het classics tijdperk. Toch was hij immens populair, voornamelijk onder de oude garde.

Hij is nog wel actief gebleven en vele tracks uitgebracht die technisch gezien uitstekend in elkaar zaten, maar net niet het geluid bracht wat men horen wilde destijds. Samen met Scope DJ (bekend geworden met de plaat van het laatste filmpje) nog veel uitgebracht onder het alias Second Identity.

Het is geen early hardstyle. Echte 2004-2006 sound, de overgangsjaren.

Bekendste oude tracks A-lusion

Scope DJ -Lockdown
Klik om te vergroten...


Die 3e vanaf 3.15, hoe noem je dat geluid? Vaak klinken die tonen alsof het ze niet is gelukt om iets origineels te produceren. Daar knap ik snel op af.
Die 1e met dat russische gezang klinkt interessant.
Die 2e is ook OK.
3 en 4 vind ik wat minder.

Maar verder goeie info👍
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
3e vanaf 3.15
Klik om te vergroten...
Kun je iets specifieker zijn? Ik kom midden in de climax vh nummer terecht op dat moment namelijk. Ik hoor geen "ander" geluid. Wellicht lopen de timeframes niet helemaal gelijk. Je hebt het over VERITAS toch?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
alles gaat voorbij zei:
3 en 4 vind ik wat minder.
Klik om te vergroten...
En ja dat had ik verwacht van je idd. Dit zijn wel echt plaatjes in het begin tijdperk van het classics gedeelte. Die andere twee zijn van net daarvoor. Als je A-Lusion kan waarderen kan ik je aanraden om nog wat ouder werk van hem te beluisteren. Technisch is ie heel vaardig geweest altijd. Zeker voor een Nederlandse artiest. Hij heeft/had ook altijd een heel niche, maar fanatieke fans.

Leuk feitje: hij produceerde destijds op zijn slaapkamer bij z'n ouders thuis al z'n muziek😅 zijn ook nog wel mooie beelden van te zien. Niks fancys aan, wel professionele equipment. Overigens was dat bij veel artiesten op vergelijkbare manier destijds. In de beginjaren hadden alleen Fusion van Zany en Scantraxx van The Prophet een eigen studio voor zichzelf en artiesten. Later kwam showtek en brennan heart met een eigen studio voor henzelf en inmiddels is het wel gemeengoed om in een professionele studio (al dan niet aan huis) te produceren natuurlijk. Maar dat was in de beginjaren dus niet zo, wat de nederlanders betreft (binnen hardstyle)
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Kun je iets specifieker zijn? Ik kom midden in de climax vh nummer terecht op dat moment namelijk. Ik hoor geen "ander" geluid. Wellicht lopen de timeframes niet helemaal gelijk. Je hebt het over VERITAS toch?
Klik om te vergroten...

Ja, ik bedoel veritas, en ik bedoel de hoge tonen van de climax.

Zanza zei:
Leuk feitje: hij produceerde destijds op zijn slaapkamer bij z'n ouders thuis al z'n muziek😅 zijn ook nog wel mooie beelden van te zien. Niks fancys aan, wel professionele equipment. Overigens was dat bij veel artiesten op vergelijkbare manier destijds.
Klik om te vergroten...

Een studio is heel duur zeker?
Opzich ben je het ook niet nodig denk ik, maar je kan er natuurlijk veel meer mee.

Ik wou dat ik muziek kon maken met zon 909. Maar daar moet je wel een goed geheugen voor hebben, ik kan al die functies nooit onthouden.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
alles gaat voorbij zei:
ik bedoel veritas, en ik bedoel de hoge tonen van de climax.
Klik om te vergroten...
Nee, dat is wel echt de bedoeling. Kijk maar eens naar deze plaat. In de climax laat hij bewust de melodielijn "vals" lopen. Dat noemen ze dissonanten. Nou heeft veritas dat niet, maar om een voorbeeld te geven van iets waarvan je denkt dat het niet kan kloppen, maar juist zo bedoeld is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."