Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
En ik denk dat bijna niemand deze kent of ooit gehoord heeft. Ik heb 'm 1x live gehoord in The Matrixx in Nijmegen in 2007, tijdens HHZ set. Daarna nooit meer. Kan me niet voorstellen dat ie 'm niet nog ooit ergens gedraaid heeft, maar iig erg weinig. Ook nooit iemand naar gekraaid, wat ik erg gek vond destijds😅

(Is nog uit zijn pre-hhz tijd onder het alias Antifact)

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke nou stop ik ff hoor hehe. Maar voor vandaag nog even twee activator plaatjes. De eerste een daadwerkelijk oudje, overgang van early naar classics. De tweede eentje uit z'n wat latere repertoire. Die climax... Zo vet


D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Luister naar 2007 - 2011 Classic Hardstyle Mix Part 1 (2 HOURS) - by Scope DJ van SCANTRAXX op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/dgKzCtcWvWdP1QWE34

Geweldenaar Scope DJ. Perfect gemixt als je het mij vraagt, verder neemt deze set je echt mee op reis terug in de tijd!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zal deze ook nooit vergeten. Met het oldskool Defqon1 podium op de mainstage. Alle stages gemaakt van "ronmel". Nog op het strand in Almere.


01. Q-Dance Show
02. Davide Sonar - Beatz For You
03. The Pitcher - Sleeping
04. Wildstylez - K.Y.H.U.
05. Scope Dj - Lockdown
06. The Prophet - The Force
07. Miss Tess X - Haya Buddy
08. Davide Sonar - Reactor
09. Wildstylez - Life's A Bitch
10. A-lusion - 4 Elementz
11. Headhunterz - Forever Az One
12. Headhunterz - Rock Civilization
13. Dj Isaac - Waiting For
14. Wildstylez - Clubbin'
15. Builder - Her Voice
16. Davide Sonar - Sarabande
17. Philippe Rochard - Mash Up
18. The Prophet - Outburst (Laser Track)
19. Zany & Mc DV8 - Nothing Else Matters
20. The Prophet vs Deepack - Stampuhh!! Mash Up
21. The Prophet vs Zatox - Spin Me Up
22. The Masochist - Kill The Rmx
23. The Viper Minimix
24. The Blaster - War Is Coming
25. Jones & Stephenson - The First Rebirth
26. Hardsequencer - Braincrash
27. The Prophet - Big Boys Don't Cry (Vipers Bootleg Mix)
28. The Prophet vs Marc Acardipane - Stereo Killah
29. Promo - King of Pain
30. Cherrymoon Traxx - Acid Dream (Prophetz Remix)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Om dan gelijk even met Crypsis door te gaan. Get Hit (ft. Sasha F) was mijn eerste kennismaking met Crypsis' sound. Als ik het mij goed herinner, draaide Tatanka deze op X-qlusive Technoboy in 2008. Wat een plaat

En twee andere klassieke voorkeursplaatjes van Crypsis:

En de co productie met Dana, wat op zichzelf ook een bijzondere plaat is:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eerder al kort genoemd. Maar nog even terug naar Theracords van DJ Thera (voormalig duo van Brennan & Heart (wat later dus Brennan Heart werd, zonder "&" door Fabian Bohn). Thera is een anagramvan Heart). Opgericht als tegengeluid richting de mainstream classic sound. Meer back to basics (early), maar wel in een nieuw jasje. Duurde even voor het echt aansloeg, maar uiteindelijk een toonaangevend label geworden.

Eerste release uit 2008 van Thera zelf:

En een kleine greep uit het assortiment van verschillende artiesten op het label. We kunnen wel stellen dat dit uiteindelijk de doorbraak heeft gevormd voor de beginselen van de "raw".




Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ipnotika Records. Van oorsprong Italiaans (hard)trance label. Later gediversificeerd met onder meer hardstyle en hardcore. Parentlabel van onder meer Droppin' Beats en Wicked Records, waar Zatox zijn meeste muziek (onder verschillende aliassen) heeft uitgebracht in de jaren '00, voordat hij Italian Hardstyle opgericht heeft, onder de Scantraxx paraplu (en waar ie m.i. achteruit is gegaan qua sound 😅)

Next Generation - The Darkside E.P.

Next Generation is/was een samenwerkingsverband van een groep italianen, waaronder DJ Zatox en DJ D (voornamelijk hardcore dj) als bekendste namen (die toen nog aan het begin van hun carriere stonden).

Mijn oudste herinnering aan dit label is deze plaat:

Op de EP stonden ook nog deze 3 platen

En één van mijn favoriete platen van dit label is deze:

Tat & Zat - Gold medley with Strange:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Seismic Records. Hardstyle label opgericht door The Beholder (Neophyte) en Ballistic (DJ Panic)

Vrij stevige sound, zoals je dat zou kunnen verwachten van deze mannen, maar ook met een echte oude-stijl-sound. Qua kicks, synths. Veel hardcore erin ook. Seismic Records bestaat formeel geloof ik nog wel, maar er wordt niet of nauwelijks nog op gereleased sinds 2010.

Speciale gelegenheid om deze EP van Lock 'n Load erbij te pakken. Opnieuw uitgebracht in 2005/2006 op Seismic

En veel samenwerkingen met Max Enforcer (Evil Activities) en Zany.

Kleine greep uit het assortiment


En het doorbraak van Digital Punk in 2008 met zijn 3e release (1e op dit label)
https://youtu.be/kt6hb3gKGek?si=5TNQ6FEup_Ob0aMl
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Omstr 12 jaar terug toen ik 15 was, werd ik die nacht op Penoze C.R.A.F.T (nacht editie) om 00:00 16 jaar.
Tering hey wat was dat een nacht, om nooit meer te vergeten.
Gigantisch grote XTC pillen met classic opdrukken als mitsubishi hingen boven in die grote scheepsbouwloods hal op de NDSM werf.
Zo goed als geen telefoons heel de nacht gezien.
Feest duurde van 20:00 tot 08:00.
Goede opvoeding gekregen daar.
Ben ik btw blij dat ik nog net onder de categorie val die vroeg kon en mocht feesten.
Gunz 4 Hire sloot hier af dat was toen der tijd echt monster!

Deze plaat deed me denken aan toen draaide deze net,
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Seismic Records. Hardstyle label opgericht door The Beholder (Neophyte) en Ballistic (DJ Panic)

Vrij stevige sound, zoals je dat zou kunnen verwachten van deze mannen, maar ook met een echte oude-stijl-sound. Qua kicks, synths. Veel hardcore erin ook. Seismic Records bestaat formeel geloof ik nog wel, maar er wordt niet of nauwelijks nog op gereleased sinds 2010.

Speciale gelegenheid om deze EP van Lock 'n Load erbij te pakken. Opnieuw uitgebracht in 2005/2006 op Seismic

En veel samenwerkingen met Max Enforcer (Evil Activities) en Zany.

Kleine greep uit het assortiment


En het doorbraak van Digital Punk in 2008 met zijn 3e release (1e op dit label)
https://youtu.be/kt6hb3gKGek?si=5TNQ6FEup_Ob0aMl
Klik om te vergroten...
I love die bovengenoemde 3 tracks.
Kklubheads, ken je die toevallig ook? Love it!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
DonkeyGonz zei:
Penoze C.R.A.F.T (nacht editie) om 00:00
Klik om te vergroten...
Als ik terugreken, was dit dus 2013? Was mijn laatste indoorfeestje voor m'n "pre-pensioen" 😍
DonkeyGonz zei:
Kklubheads, ken je die toevallig ook? Love it!
Klik om te vergroten...
Jazeker. Was populair eind 90's begin 00's vooral. Kan me hoop plaatjes mog visualiseren op tmf enzo. Ook wel echt muziek voor daar imo. Leuk, maar niet in de categorie hardstyle leuk
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Als ik terugreken, was dit dus 2013? Was mijn laatste indoorfeestje voor m'n "pre-pensioen" 😍

Jazeker. Was populair eind 90's begin 00's vooral. Kan me hoop plaatjes mog visualiseren op tmf enzo. Ook wel echt muziek voor daar imo. Leuk, maar niet in de categorie hardstyle leuk
Klik om te vergroten...
Het was deze editie, ben momenteel even druk. Maar hier nog de "official" aftermovie van toen.
Ik ben best wel in to the Kklubheadsound. Ook mede omdat dit soort hardhouse momenteel best wel booming is. De scène bevalt me vrij goed ook!
Op menig "house" feestjes waar ik wel eens kom word dit ook weer behoorlijk veel gedraaid.

Verder idd totaal niet hardstyle waardig, vocale worden hier en daar wel weer gebruikt in hardcore en frenhccore platen.

TMF.. ik ben jong.. kan enkel Valerio nog van toen. Haha
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
DonkeyGonz zei:
Ook mede omdat dit soort hardhouse momenteel best wel booming is
Klik om te vergroten...
Oke dit wist ik niet! Lachen wel, want het is ook al behoorlijk oud, qua sound. Had niet gedacht dat dat echt nog zo bestond tbh. Zal eens wat meer slam fm luisteren😅 zal daar vast wel voorbij komen dan.
DonkeyGonz zei:
Het was deze editie, ben momenteel even druk. Maar hier nog de "official" aftermovie van toen.
Klik om te vergroten...
Ja zou goed dezelfde kunnen zijn. Weet t niet zeker. Ik weet iig wel dat het medio maart was en het een koude lente was. In de onverwarmde NDSM werf toch wel staan bibberen af en toe haha. Was toen ook nuchter en rond 0400 uur naar huis gegaan.

Leuk, nogmaals. Dat je zo into de oude sound bent ook!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nvm het was deze. Jaartje later en "De Tijdmachine"

partyflock.nl

De Tijdmachine · 2014, Amsterdam — Tickets, line-up, timetable & info

De Tijdmachine op 1 maart 2014, bekijk de line-up, timetable, geef je mening en blijf op de hoogte.
partyflock.nl partyflock.nl
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
DonkeyGonz zei:
Zanzabar donkey's hardstyle daddy
Klik om te vergroten...
😂😂
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Nvm het was deze. Jaartje later en "De Tijdmachine"

https://partyflock.nl/party/261206:grin:e-Tijdmachine
Klik om te vergroten...
Super vet! Ben nooit naar de tijdmachine geweest.. mega zuur dat Lose Youre Mind er financieel nooit meer bovenop is gekomen.
Wat mij aangaat prijs en kwaliteit van feesten echt een 10+ van die tijd..

Ja HardHouse is best gaande otm. SLAMF!M is te commercieel tbh.. w8 ik ga je wat gooien. Mocht je interesse hebben :)

Zanzabar donkey's hardstyle daddy 🤣🤣


Luister naar LAMMER|HÖR Berlin 2025 van LAMMER op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/eFukmZigtRuYvlwuzh
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit Hardstyle Album van Crypsis, Cryptology is een schakel aan gouden hardstyle tracks uitgebracht in 2012.

Een voor een parels. The main MF..
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
DonkeyGonz zei:
Luister naar LAMMER|HÖR Berlin 2025 van LAMMER op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/eFukmZigtRuYvlwuzh
Klik om te vergroten...
Nice wel ja. Geeft ook wel wat vibes van In Search Of Sunrise van eerst Tiesto en later Richard Durand op de een of andere manier
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
DonkeyGonz zei:
mega zuur dat Lose Youre Mind er financieel nooit meer bovenop is gekomen.
Klik om te vergroten...
Dit was met die storm toen op C.R.A.F.T. waardoor het op het laatste moment geannulleerd moest worden toch?

Zeer jammer ja. Zij hebben ervoor gezorgd dat in de "magere jaren" classics ten gehore konden blijven worden gebracht. Ben nog wel eens in Schagen in de Kdanz geweest, met 200 man. Heel klein toen nog allemaal. Uiteindelijk groots opgepakt door verschillende organisaties. Stuk erfgoed wat in leven is gebleven, mede dankzij LYM.

Paar Zanzatraxxjes door de jaren heen (heeft niks met bovenstaande te maken):

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier heb ik dan wel grote moeite mee:

on.soundcloud.com

VWAB 2024 | Een Kluis Vol Klassiekers | Vroeger Was Alles Beter Warm-Up Mix

Official Facebook Event: https://www.facebook.com/events/917453566761454 Facebook: www.facebook.com/BruistabletOfficial/ Instagram: www.instagram.com/bruistablet_official/ Tracklist: Coming soon
on.soundcloud.com on.soundcloud.com

Heel fijne platen. Maar ik meet 160 bpm... beetje pitch is leuk, maar dit slaat echt door voor mij. Voor op een feest classics echt max 155. Liever 148-152

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."