#1
@Zanza begrijp ik goed dat dit nu eigenlijk een golden age draadje is geworden?
Nee. Dit zijn echt gewoon studioalbum. Kan best zijn dat exact dezelfde tracklist ook live ten gehore gebracht is hoor, maar dit is gewoon een cd'tje van ID&T en opgenomen en gemastered in een studio.Maar die set zijn wel live gedraaid op die qlimax feesten dacht ik( maar week niet zeker)
Haha ja same thoughts. Zoals ik eerder vermeldde ben ik in 2012 gestopt met het bezoeken van feesten, omdat de muziek me niet meer aanstond van de nieuwe tijd (en nog wel wat redenen, maar voornamelijk de muziek). Maar tussen 2016 en 2019 heb ik nog een opleving gehad en ben weer veel geweest, omdat er meer animo kwam voor 'classics' feesten. En dit was dan voornamelijk '05-'11 tijd. Soms met een early zaaltje erbij. Dus dat was nog even leuk. De classicsfeesten bestaan nog steeds, alleen het concept verplaatst zich langzaamaan naar latere jaren, wat mij dan weer niet bekoort en dus weer met m'n 2e pensioen ben begonnen destijds.Een grote wens van mij is om die albums een keer kon horen/voelen op een feest, maar dan moet ik het zelf organiseren denk ik.
🤭Ja doe maar rustig aan
Deze set zou ook in de "Magenta" vibes moeten zijn. Magenta is de classics stage van Defqon1. Dus deze is sws oldschoolAltijd leuk om naar haar te kijken….
Maar zij is dus niet meegegaan in “het nieuwe lawaai” ? Want dit is gewone hardstyle toch?
De meesten zijn niet meegegaan in "het nieuwe lawaai", overigens. Er is echt een hele nieuwe orde ontstaan. Nieuwe namen nieuwe stijlen. Oude namen oude stijlen (wel nieuwe muziek, maar meer melodieus zoals het was).Altijd leuk om naar haar te kijken….
Maar zij is dus niet meegegaan in “het nieuwe lawaai” ? Want dit is gewone hardstyle toch?
Ben hierbij geweest. Wat een tijd was dat. Alles was raak imo
Lekker setje dit. Wel ver voor mijn tijd van feesten bezoeken. Ben nu 31, eerste was Qapital in 2013
Hier begon het allemaal mee, op het label van Dana nog destijds:Zo ja niet normaal. Echt al jaren fan van die gasten. Ga as November ook naar 20 Years D-Block & S-te-Fan From History to Infinity
Inmiddels maken ze al zo'n 15 jaar geen hardstyle meer en zijn in Amerika gaan werken en touren met een meer op house gerichte stijl (en daar ook behoorlijk succesvol in geweest). Zag dat ze aankomend VWAB weer een gelegenheidsset hardstyle draaien in NL.
Oeh wauw! Wist ik niet. Ben er te lang uit inmiddels😅 ga het eens beluisteren. Thanks!Showtek doet tegenwoordig beide genres weer. Hebben compleet nieuw hardstyle album uitgebracht. Heb ze bij Qlimax2023 en Defqon1 2024 nog live gezien.
Merendeel van deze kicks zijn in de huidige scene nog aan de zachte kant. Luister zelf ook veel Rawstyle en Uptempo en daar gaat het nog veel harder😂Maar die kicks... een van de redenen dat ik niet meer naar nieuwe hardstyle luister haha. Maarja, heurt erbij
Ik begrijp je vraag gedeeltelijk niet. Dat je stelt dat hij per ongeluk aan de wieg van de hardstyle stond, snap ik. En dat is min of meer waar. Althans: Technoboy was beginnend producer gelieerd aan het grote SAIFAM label en samen met luca antolini en antonio dona (tuneboy) hebben zij, met nog een heel grote groep andere producers, de basis gelegd voor de italiaanse kant van de hardstyle (En jongens als Tatanka, activator, zatox, danielle mondello, trance generators etc niet te vergeten natuurlijk, maar die waren niet aan SAIFAM gelieerd). De labels die ik hierboven heb genoemd, zijn allen sublabels van SAIFAM en vrijwel alle tracks zijn door het zelfde clubje mensen geproduceerd. Alle aliassen als The Raiders, The Hose, K-traxx, TNT, etc etc zijn allemaal dezelfde producers, alleen met een net iets andere vibe, vandaar ook de onderverdeling in die specifieks sublabels.Technoboy draaide in den beginne Italo disco😂
![]()
Maar technoboy stond dus min of meer perongeluk aan de wieg van hardstyle.
Ken jij het orgineel @Zanza ?
Ik vind het interessant hoe daar uiteindelijk na een remix zon pareltje van een plaat uit kan rollen. Lijkt me dat ze daar iemand voor hebben gevraagd. En hoe wist hij wat dat nummer nodig is? (Retorisch)
Halverwege kun je duidelijk horen dat het trance is.
Ik bedoel, halverwege schakelt hij over op trance.
Haha ja i know. Terrible😅 maar goed ieder zn ding. Snap de hype van uptempo wel overigens. Wel een aantal keren bij zo'n stage gestaan toen het net hip werd en dat was wel gaaf. Maar ik ben wat het harde werk meer opgegroeid met terror en geef daar ook de voorkeur aan. Qua kicks en qua duisternis en eenvoud.Merendeel van deze kicks zijn in de huidige scene nog aan de zachte kant. Luister zelf ook veel Rawstyle en Uptempo en daar gaat het nog veel harder
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."