Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Maar die kicks... een van de redenen dat ik niet meer naar nieuwe hardstyle luister haha. Maarja, heurt erbij
Klik om te vergroten...
Merendeel van deze kicks zijn in de huidige scene nog aan de zachte kant. Luister zelf ook veel Rawstyle en Uptempo en daar gaat het nog veel harder😂
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
I'M BACKKKKK
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindustries is dan geen pure Hardstyle, meer industrial. Maar he!


Zijn style is wel HARD!
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eve's drop zei:
Mindustries is dan geen pure Hardstyle, meer industrial. Maar he!


Zijn style is wel HARD!
Klik om te vergroten...

Is het nieuw?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6


Dit klinkt gvd lekker deze
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
alles gaat voorbij zei:
Is het nieuw?
Klik om te vergroten...

Nee absoluut niet. Jaar of 20 geleden.

Draaide vooral voor het label Enzyme (cardiac music)

Enzyme is een label van Ruffneck, waar dj's als Ophidian/Meagashira/Synapse/WeaponX/Nexes/Nosferatu bekend door zijn geworden.

Vooral gericht op de darkcore/hardcore scene. Maar zijn heel vaak main acts op grote feesten


Label heeft dit logo.

L-3310-1603163606-5961.jpg
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eve's drop zei:
Maar zoals bekend heeft Ruffneck a.k.a. Patrick van Kerckhoven ontzetten veel labels/producing records op zijn naam staan.

In de wereld is het letterlijk

Ruffneck rules the Artcore scene
Klik om te vergroten...

Dit is een leuk artcore verzameld cdtje

https://www.discogs.com/release/46402-Various-Ravers-Night-96


E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heel vet!!!


Hier kan je goed zien dat ruffneck ook meerdere artiesten namen heeft gehad.

DJ Ruffneck, Ruffneck Prime, Juggernaut, Wedlock, D'Spyre, Knightvision, Undercover Anarchist, Mindcontroller, Ectomorph, The Bazeman, Overmind, 80 Aum.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eve's drop zei:


Dit klinkt gvd lekker deze
Klik om te vergroten...
Moet je eens wat geck-o sets bekijken. Die man is een van de weinigen in de huidige hardstyle wereld die nog daadwerkelijk moeite steekt in het draaien an sich. Het dj'en. Echt vet. En altijd onverwachte platen ertussen (die buiten het genre vallen)

E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Moet je eens wat geck-o sets bekijken. Die man is een van de weinigen in de huidige hardstyle wereld die nog daadwerkelijk moeite steekt in het draaien an sich. Het dj'en. Echt vet. En altijd onverwachte platen ertussen (die buiten het genre vallen)

Klik om te vergroten...

Je hoort het gelijk dat er Kwaliteit word ingestoken.

Topper
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eve's drop zei:
Hier kan je goed zien dat ruffneck ook meerdere artiesten namen heeft gehad.

DJ Ruffneck, Ruffneck Prime, Juggernaut, Wedlock, D'Spyre, Knightvision, Undercover Anarchist, Mindcontroller, Ectomorph, The Bazeman, Overmind, 80 Aum.
Klik om te vergroten...
Dat is wel gemeengoed in deze wereld. Daardoor kan een artiest een ander stijltje of eigenlijk meer een ander typerend geluid toevoegen aan zijn eigen werk. Voor de luisteraar is dan meteen duidelijk welke sound je kan verwachten bij een release.

Als je net komt kijken is het even verwarrend, want dan blijken 10 namen eigenlijk 1 producer te zijn. Maar als je er eenmaal inzit is het heel duidelijk en handig.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Da Bootleggers - Bitches & Ho's.

Alias van het gelegenheidsduo The Beholder (aka Nepphyte) en Max Enforcer (aka Evil Activities). Veel invloeden vanuit de hardcoreactergrond te horen in deze, op het toen populaire, Jumpstyle georiënteerd plaatje. Het is eigenlijk een mengeling van early hardcore qua kicks en screeches, hardstyle qua tempo en het ritme van Jump. Bij mijn weten hebben ze nooit meer een andere plaat uitgebracht onder dit alias (op de b-kant na en twee of drie eerdere releases).

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Dat is wel gemeengoed in deze wereld. Daardoor kan een artiest een ander stijltje of eigenlijk meer een ander typerend geluid toevoegen aan zijn eigen werk. Voor de luisteraar is dan meteen duidelijk welke sound je kan verwachten bij een release.

Als je net komt kijken is het even verwarrend, want dan blijken 10 namen eigenlijk 1 producer te zijn. Maar als je er eenmaal inzit is het heel duidelijk en handig.
Klik om te vergroten...

Ok interessant, ik zat me al af te vragen waarom zoveel namen?

Eve's drop zei:
Heel vet!!!


Hier kan je goed zien dat ruffneck ook meerdere artiesten namen heeft gehad.

DJ Ruffneck, Ruffneck Prime, Juggernaut, Wedlock, D'Spyre, Knightvision, Undercover Anarchist, Mindcontroller, Ectomorph, The Bazeman, Overmind, 80 Aum.
Klik om te vergroten...

Moet je kijken wat een kop hey, heeft wel wat van de new kids.
Leuk filmpje wel, omdat hij vertelt hoe serieus hij het muziek maken neemt, hij laat zien hoe ze muziek maken en op 4:50 probeert hij uit te leggen dat terwijl hij muziek maakt in de studio, hij zich al voorstelt hoe de mensen daar op reageren op een feest. Alleen dat uitleggen lukt hem niet zo goed. :tearsofjoy:
(mooi voorbeeldje trouwens ook, over hoe iets wat in je hoofd vanzelfsprekend is, hoe moeilijk dat soms kan zijn om uit te leggen aan iemand anders)

Deze hier onder is ook wel leuk


Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Screenshot_20251105_143651_Gallery.jpg
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
DJ Tom X - Cocaine (club mix) uit 2002


" " " " (Bush mix)


en de 2009 Warmduscher remake

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
alles gaat voorbij zei:
Ok interessant, ik zat me al af te vragen waarom zoveel namen?



Moet je kijken wat een kop hey, heeft wel wat van de new kids.
Leuk filmpje wel, omdat hij vertelt hoe serieus hij het muziek maken neemt, hij laat zien hoe ze muziek maken en op 4:50 probeert hij uit te leggen dat terwijl hij muziek maakt in de studio, hij zich al voorstelt hoe de mensen daar op reageren op een feest. Alleen dat uitleggen lukt hem niet zo goed. :tearsofjoy:
(mooi voorbeeldje trouwens ook, over hoe iets wat in je hoofd vanzelfsprekend is, hoe moeilijk dat soms kan zijn om uit te leggen aan iemand anders)

Deze hier onder is ook wel leuk


Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.

Klik om te vergroten...
Wat een tijd he. Moet je zien hoe ie er toen uit zag idd. En wat voor ultieme baas het is geworden ook zeg. Gigantisch stempel.gedrukt op de hardcore van de 90's én 00s
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Wat een tijd he. Moet je zien hoe ie er toen uit zag idd. En wat voor ultieme baas het is geworden ook zeg. Gigantisch stempel.gedrukt op de hardcore van de 90's én 00s
Klik om te vergroten...

Ook hardstyle gemaakt?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
alles gaat voorbij zei:
Ook hardstyle gemaakt?
Klik om te vergroten...
Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.

Edit: Hij was wel betrokken bij "High Voltage" welke ik eerder hier gepost heb. Samen met endymion en nosferatu dus. En ik vergeet helemaal het alias "mindcontroller" (waarmee hij onderdeel was van High Voltage en tenminste 1 plaat heeft uitgebracht:
alles gaat voorbij zei:
Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.

Klik om te vergroten...
"Bazeman" is overigens een alias van... Ruffneck😅
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.

Edit: Hij was wel betrokken bij "High Voltage" welke ik eerder hier gepost heb. Samen met endymion en nosferatu dus. En ik vergeet helemaal het alias "mindcontroller" (waarmee hij onderdeel was van High Voltage en tenminste 1 plaat heeft uitgebracht:
Klik om te vergroten...
Ow, die had ik dus niet geluisterd. Vette plaat!!!


Zanza zei:
"Bazeman" is overigens een alias van... Ruffneck😅
Klik om te vergroten...

Klopt, daar kwam ik achter toen @eavesdrop dat eerder zei. Daarom plaatste ik hem ook :grimacing:

Zanza zei:
Huh? Haha wat gaaf wel! Buzzfuzz is ook wel echt een diehard zeg. Die man draait nog steeds 3 boekingen per weekend ofzo. Al meer dan dertig jaar holy shit.
Klik om te vergroten...
Dit is ook wel een lekkere set, klinkt als echte hardcore :wink:
Hij draait ook echt lekker ouderwets qua muziek en ook omdat hij nauwelijks staat te dansen en zich ook niet echt bemoeit met het publiek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."