Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Wat een tijd he. Moet je zien hoe ie er toen uit zag idd. En wat voor ultieme baas het is geworden ook zeg. Gigantisch stempel.gedrukt op de hardcore van de 90's Ʃn 00s
Klik om te vergroten...

Ook hardstyle gemaakt?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
alles gaat voorbij zei:
Ook hardstyle gemaakt?
Klik om te vergroten...
Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.

Edit: Hij was wel betrokken bij "High Voltage" welke ik eerder hier gepost heb. Samen met endymion en nosferatu dus. En ik vergeet helemaal het alias "mindcontroller" (waarmee hij onderdeel was van High Voltage en tenminste 1 plaat heeft uitgebracht:
alles gaat voorbij zei:
Die Bazeman is een leuk en grappig plaatje met dat gemompel.

Klik om te vergroten...
"Bazeman" is overigens een alias van... RuffneckšŸ˜…
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Nee! Bij mijn weten niet iig. Veel van zijn "pupillen" dus wel.

Edit: Hij was wel betrokken bij "High Voltage" welke ik eerder hier gepost heb. Samen met endymion en nosferatu dus. En ik vergeet helemaal het alias "mindcontroller" (waarmee hij onderdeel was van High Voltage en tenminste 1 plaat heeft uitgebracht:
Klik om te vergroten...
Ow, die had ik dus niet geluisterd. Vette plaat!!!


Zanza zei:
"Bazeman" is overigens een alias van... RuffneckšŸ˜…
Klik om te vergroten...

Klopt, daar kwam ik achter toen @eavesdrop dat eerder zei. Daarom plaatste ik hem ook :grimacing:

Zanza zei:
Huh? Haha wat gaaf wel! Buzzfuzz is ook wel echt een diehard zeg. Die man draait nog steeds 3 boekingen per weekend ofzo. Al meer dan dertig jaar holy shit.
Klik om te vergroten...
Dit is ook wel een lekkere set, klinkt als echte hardcore :wink:
Hij draait ook echt lekker ouderwets qua muziek en ook omdat hij nauwelijks staat te dansen en zich ook niet echt bemoeit met het publiek.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
A-Lusion - Perfect it, Drummer Beat, VERITAS en Scope DJ - Lockdown

A-lusion was vanaf de oprichting van Scantraxx betrokken en veelbelovend producer. Heeft uiteindelijk niet helemaal waar kunnen maken (imo). Vooral omdat zijn stijl meer early gericht was en moeite had met de evolutie naar het classics tijdperk. Toch was hij immens populair, voornamelijk onder de oude garde.

Hij is nog wel actief gebleven en vele tracks uitgebracht die technisch gezien uitstekend in elkaar zaten, maar net niet het geluid bracht wat men horen wilde destijds. Samen met Scope DJ (bekend geworden met de plaat van het laatste filmpje) nog veel uitgebracht onder het alias Second Identity.

Het is geen early hardstyle. Echte 2004-2006 sound, de overgangsjaren.

Bekendste oude tracks A-lusion

Scope DJ -Lockdown
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pfff

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Deepack remix van X2X van Brooklyn Bounce, uit 2003. Kneiterhard

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
A-Lusion - Perfect it, Drummer Beat, VERITAS en Scope DJ - Lockdown

A-lusion was vanaf de oprichting van Scantraxx betrokken en veelbelovend producer. Heeft uiteindelijk niet helemaal waar kunnen maken (imo). Vooral omdat zijn stijl meer early gericht was en moeite had met de evolutie naar het classics tijdperk. Toch was hij immens populair, voornamelijk onder de oude garde.

Hij is nog wel actief gebleven en vele tracks uitgebracht die technisch gezien uitstekend in elkaar zaten, maar net niet het geluid bracht wat men horen wilde destijds. Samen met Scope DJ (bekend geworden met de plaat van het laatste filmpje) nog veel uitgebracht onder het alias Second Identity.

Het is geen early hardstyle. Echte 2004-2006 sound, de overgangsjaren.

Bekendste oude tracks A-lusion

Scope DJ -Lockdown
Klik om te vergroten...


Die 3e vanaf 3.15, hoe noem je dat geluid? Vaak klinken die tonen alsof het ze niet is gelukt om iets origineels te produceren. Daar knap ik snel op af.
Die 1e met dat russische gezang klinkt interessant.
Die 2e is ook OK.
3 en 4 vind ik wat minder.

Maar verder goeie infošŸ‘
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
3e vanaf 3.15
Klik om te vergroten...
Kun je iets specifieker zijn? Ik kom midden in de climax vh nummer terecht op dat moment namelijk. Ik hoor geen "ander" geluid. Wellicht lopen de timeframes niet helemaal gelijk. Je hebt het over VERITAS toch?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
alles gaat voorbij zei:
3 en 4 vind ik wat minder.
Klik om te vergroten...
En ja dat had ik verwacht van je idd. Dit zijn wel echt plaatjes in het begin tijdperk van het classics gedeelte. Die andere twee zijn van net daarvoor. Als je A-Lusion kan waarderen kan ik je aanraden om nog wat ouder werk van hem te beluisteren. Technisch is ie heel vaardig geweest altijd. Zeker voor een Nederlandse artiest. Hij heeft/had ook altijd een heel niche, maar fanatieke fans.

Leuk feitje: hij produceerde destijds op zijn slaapkamer bij z'n ouders thuis al z'n muziekšŸ˜… zijn ook nog wel mooie beelden van te zien. Niks fancys aan, wel professionele equipment. Overigens was dat bij veel artiesten op vergelijkbare manier destijds. In de beginjaren hadden alleen Fusion van Zany en Scantraxx van The Prophet een eigen studio voor zichzelf en artiesten. Later kwam showtek en brennan heart met een eigen studio voor henzelf en inmiddels is het wel gemeengoed om in een professionele studio (al dan niet aan huis) te produceren natuurlijk. Maar dat was in de beginjaren dus niet zo, wat de nederlanders betreft (binnen hardstyle)
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Kun je iets specifieker zijn? Ik kom midden in de climax vh nummer terecht op dat moment namelijk. Ik hoor geen "ander" geluid. Wellicht lopen de timeframes niet helemaal gelijk. Je hebt het over VERITAS toch?
Klik om te vergroten...

Ja, ik bedoel veritas, en ik bedoel de hoge tonen van de climax.

Zanza zei:
Leuk feitje: hij produceerde destijds op zijn slaapkamer bij z'n ouders thuis al z'n muziekšŸ˜… zijn ook nog wel mooie beelden van te zien. Niks fancys aan, wel professionele equipment. Overigens was dat bij veel artiesten op vergelijkbare manier destijds.
Klik om te vergroten...

Een studio is heel duur zeker?
Opzich ben je het ook niet nodig denk ik, maar je kan er natuurlijk veel meer mee.

Ik wou dat ik muziek kon maken met zon 909. Maar daar moet je wel een goed geheugen voor hebben, ik kan al die functies nooit onthouden.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
ik bedoel veritas, en ik bedoel de hoge tonen van de climax.
Klik om te vergroten...
Nee, dat is wel echt de bedoeling. Kijk maar eens naar deze plaat. In de climax laat hij bewust de melodielijn "vals" lopen. Dat noemen ze dissonanten. Nou heeft veritas dat niet, maar om een voorbeeld te geven van iets waarvan je denkt dat het niet kan kloppen, maar juist zo bedoeld is.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
MK-ULTRA zei:


2 platen uit de voor mij oude doos, herinneringen aan een tijd waarin mijn maat en ik alle net uitgekomen hardstyle platen die op YouTube voorbij kwamen zelf keurde, en de besten stuurden we naar elkaar toe. Zorgeloze tijd met geweldige muziek… MelodieĆ«n waar ik wel bij kan janken, heerlijk!
Klik om te vergroten...
Die Dozer plaat is echt fantastisch idd. Lots of memories in dit topic jongens. Mooi!

In dezelfde stijl (van hetzelfde label ook: Superplastik van the pitcher) van the pitcher zelf:

Een van de fijnere pitcher plaatjes imo.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#13


Okeee, dan ga je toch in oude afspeellijsten kijken, nog 2 stuks
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
MK-ULTRA zei:


Okeee, dan ga je toch in oude afspeellijsten kijken, nog 2 stuks
Klik om te vergroten...
Wist je dat Roughstyler 50% noisecontrollers is? In het pre-nc tijdperk. Werelds allemaal die tijd. Net wat je zegt. Kan wel janken om die melodieen en die tijd.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kleine selectie weer van de Saifam club

M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Die Dozer plaat is echt fantastisch idd. Lots of memories in dit topic jongens. Mooi!

In dezelfde stijl (van hetzelfde label ook: Superplastik van the pitcher) van the pitcher zelf:

Een van de fijnere pitcher plaatjes imo.
Klik om te vergroten...
Goeie plaat, karma! Wat een tijden joh, wat kan je dan terug worden genomen door muziek…



M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#17
Stuk nieuwere maar wel af, met het oude 2010-2012 gevoel:

M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Wist je dat Roughstyler 50% noisecontrollers is? In het pre-nc tijdperk. Werelds allemaal die tijd. Net wat je zegt. Kan wel janken om die melodieen en die tijd.
Klik om te vergroten...
Nee dat wist ik niet!! Altijd leuk zulke feitjes. Ja de muziek was in mijn ogen toen meer af, vrij snel daarna voelde het als produceren om maar uit te brengen…
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Over fijne melodieƫn gesproken... altijd kippenvel bij deze klanken

M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Over fijne melodieƫn gesproken... altijd kippenvel bij deze klanken

Klik om te vergroten...

100%, lekkere kick ook. Hoe alles samenkomt in die oude platen… Een verhaal met een drive, kunst.


Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."