Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#1
Edit, hey is deze uit 2006? Want deze valt nog onder "echte hardcore"
https://www.discogs.com/release/650760-Angerfist-Pissin-Razorbladez


Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
alles gaat voorbij zei:
Edit, hey is deze uit 2006? Want deze valt nog onder "echte hardcore"
https://www.discogs.com/release/650760-Angerfist-Pissin-Razorbladez


Klik om te vergroten...
Yes. Dat is van zijn eerste studio album, met dezelfde naam als deze track. Zoek maar eens op. Veelzijdig en goed album.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echte, normale of gewone hardcore werd in 2007 ook nog steeds gemaakt ja.
Deze hieronder komt ook uit 2007, en als het in 2007 nog steeds werd gemaakt dan gok ik dat het tegenwoordig ook nog word gemaakt.
Lenny Dee zit ook achter het meest gesampelde sampeltje aller tijden : the realm van C'hantal "something for your mind"

https://www.discogs.com/master/414674-Lenny-Dee-The-Dreamer?srsltid=AfmBOoqUsVvU5Zs_MMbB2SSNh_DPSlFfqmP1s2OkgyTNNIbQL6UfKz8G

Ik moet zeggen dat ik dit best lekkere hardcore vind.
Edit: ow wacht, als ik het leuk vind is het meestal geen echte.


Het mysterie van C'hantal omdat onbekend wie die stemactrice/zangeres achter het meest gesampelde sampeltje is.
En de producers doen er nogal vaag over hoe dat nou precies zit en wie ze is.

https://www.discogs.com/master/180769-Chantal-The-Realm

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
En wat vind je van deze?

De originele versie
En de Ophidian Remix (dus met het echte Enzyme geluid. Zal je wrs minder aanspreken)

Maar ook echte "verhaaltjes"
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
En wat vind je van deze?

De originele versie
En de Ophidian Remix (dus met het echte Enzyme geluid. Zal je wrs minder aanspreken)

Maar ook echte "verhaaltjes"
Klik om te vergroten...

Ga ik later vandaag even luisteren.

Zanza zei:
Yes. Dat is van zijn eerste studio album, met dezelfde naam als deze track. Zoek maar eens op. Veelzijdig en goed album.
Klik om te vergroten...

Ik vind die donkere stoere namen altijd zo bedenkenkelijk:
Angerfist
Neophyte (de betekenis is trouwens niet zo donker als het klinkt)
Ruffneck
Enz….

En dan krijg je dit, ze staat er best wel schattig op😂

IMG_1780.jpeg

https://www.discogs.com/release/26845-DJ-Lady-Dana-Heroes-Of-Hardcore?srsltid=AfmBOor-EtUNrkFEVkN1LoqFCtweuNFX0mPilCAdStvAmZIWrFpGXGQS

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
En wat vind je van deze?

De originele versie
En de Ophidian Remix (dus met het echte Enzyme geluid. Zal je wrs minder aanspreken)

Maar ook echte "verhaaltjes"
Klik om te vergroten...


De bas van die stampt wel lekker vind ik, de rest van de invulling spreekt me niet direct aan. Die sound van de hoge tonen is nieuw voor mij. Ook jaren 90?

Die 2e vind ik dat er te veel herrie doorheen zit 😀
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
Om nog mee te kunnen doen wou ik een paar nummers uit deze set pakken.
Maar ik zet de set er maar gewoon helemaal op.
Wat ook leuk is aan deze set is dat je het publiek kunt horen.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Die sound van de hoge tonen is nieuw voor mij. Ook jaren 90?
Klik om te vergroten...
Nee eigenlijk niet. De hele plaat is in feite een sample (zoals zoveel binnen de brede dance scene) en hij heeft er wat effecten doorheengegooid. Maar het is niet iets specifieks ofzo
alles gaat voorbij zei:
Die 2e vind ik dat er te veel herrie doorheen zit 😀
Klik om te vergroten...
Distortion hehe. Dacht ik al
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
alles gaat voorbij zei:
Klik om te vergroten...
Poah innercity. Das lang geleden! Ben op de laatste editie geweest. Lang geleden😅

Tracklist van bovenstaande:

Gaaf om te zien. Superactuele platen destijds (al was haar repertoire gedurende de jaren wel heel heel van hetzelfde. Het schoof wel mee met de tijd, maar je kan zo een lijst van haar opnoemen in een bepaald jaar) En lekker 17 platen in anderhalf uur. Perfecto

Yakooza - Cocaine (Derb Remix)
Marc et Claude - Loving You (Isaac Remix)
Showtek - Seid Ihr Bereid
Kai Tracid - 4 Just 1 Day (Derb Remix)
The Raiders - Electric Ant (Explosion In The Anthill Mix)
Dana - Excuse Me
The KGB's - The Discofan (Hard Disco Mix)
Zany - In My Mind
Schalldruck - Turntable Junkie (Uberdruk Remix)
Ado The Dream & Andrea Montorsi - Bass Drum (Drum Mix)
Duro - Time To Dance
Jimmy The Sound - M.O.D.U.L.O. (One Version)
Deepack - 100%
K-Traxx - Hardventure (Technoboy Remix)
Ard und Jorn - 16 (Bitte Ein Beat Mix)
Psycho Hardstylers - The Game
Julian DJ & Davide Sonar - Techno Noise (Frequency Mix)

Plaat 14 wil ik nog even uitlichten. Ze draait daar de tby remix. In 2005 remixte Tatanka de plaat en sinds toen is ze die versie gaan draaien. Een van de platen in mijn top 10 wel. Precies uit het overgangstijdperk. Kan me herinneren dat toen de "raw" begon, deze plaat ook veel werd gedraaid, vaak als openingsplaat door de mannen van Theracords vooral:


Echt italiaanse stijl. Dubbele mid dubbele climax, midoutro
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Plaat 14 wil ik nog even uitlichten. Ze draait daar de tby remix. In 2005 remixte Tatanka de plaat en sinds toen is ze die versie gaan draaien. Een van de platen in mijn top 10 wel. Precies uit het overgangstijdperk. Kan me herinneren dat toen de "raw" begon, deze plaat ook veel werd gedraaid, vaak als openingsplaat door de mannen van Theracords vooral:


Echt italiaanse stijl. Dubbele mid dubbele climax, midoutro
Klik om te vergroten...
So get up, forget the past!!
Ja die vind ik ook heel vet.

Zanza zei:
Gaaf om te zien. Superactuele platen destijds (al was haar repertoire gedurende de jaren wel heel heel van hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Ow, daar had ik geen idee van.

Hoe kom jij aan die setlist? Want ik kon hem zo snel niet vinden.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind dit zo mooi om te zien hè :relaxed::relaxed::relaxed::relaxed::hearteyes::hearteyes::hearteyes:
Dat accent van haar ook, dat verwacht je helemaal niet. :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:



Deze hier onder is ook lachen trouwens.
Neophyte moet dat interview doen omdat die presentator het er niet goed uit krijgt. :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
Wie zou die gast links van Dana zijn, of enkel opvulling?
En ook lekkere ouderwetse hardcore.
Vet goeie muziek in dit filmpje, vooral die op 3:10 die trekt je zo lekker in die groef.

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Ik vind dit zo mooi om te zien hè :relaxed::relaxed::relaxed::relaxed::hearteyes::hearteyes::hearteyes:
Dat accent van haar ook, dat verwacht je helemaal niet. :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:



Deze hier onder is ook lachen trouwens.
Neophyte moet dat interview doen omdat die presentator het er niet goed uit krijgt. :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
Wie zou die gast links van Dana zijn, of enkel opvulling?
En ook lekkere ouderwetse hardcore.
Vet goeie muziek in dit filmpje, vooral die op 3:10 die trekt je zo lekker in die groef.

Klik om te vergroten...
Daar zit "gabber piet" tussen😂. Wie die meest rechtse is, idk
alles gaat voorbij zei:
Hoe kom jij aan die setlist?
Klik om te vergroten...
Google hehe
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weer eventjes terug naar hardstyle. Wilde nog wat posten over het label Superplastik van Michel Pollen. Het brein achter de vele Fusion platen ook, Donkeyrollers, The Pitcher, etc. Onder dit label bracht ie deze specifieke sound uit. Net wat anders dan het Fusion label (en ook tekenend voor het Nederlandse geluid van Hardstyle tov het Italiaanse geluid.)Vooral later veel meer euforic hardstyle.

Hieronder Cenoginerz - Let the bassline get you (cenoginerz is een samenwerkings alias van Zany en The Pitcher zelf) en een van de eerste releases op dat label, een sublabel van Fusion.


Leuk feitje: The Pitcher, Michel Pollen, heeft slechts 1 optreden gegeven. Ik meen Q-base 200?... Hij had extreme podiumvrees en durfde dus niet. Maar ja, het publiek wil wel The Pitcher zien optreden. Wat ze toen hebben gedaan is een ander naar voren schuiven als "The Pitcher" voor achter de decks, Luc van Veghel, en zo was het opgelost😅


Dit was de sound van The Pitcher zelf, in de relatieve begindagen. Als je goed luistert, hoor je veel elementen terug die ook in Donkeyrollers platen worden gebruikt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hardstyle!

De volgende platen zijn absoluut geen early hardstyle, maar hebben toch iets bijzonders. Iets wat je niet vaak hoort.

Hier hoor je de mid in een offbeat tempo. De screeches/melodie loopt niet gelijk aan de bassline. Het lijkt hierdoor alsof de dj volledig miszit met zijn mixwerk, maar niets is minder waar. Vond dit altijd een leuk plaatje om te horen op een feestje, vooral als je naast mensen staat die wat minder bekend zijn met de muziek en de plaat niet kennen, en zich dus afvragen wat de dj nou weer aan het doen is😅 (Release 2008 )

En hier horen we in de climax van de plaat een driekwartsmaat, itt de gangbare vierkwartsmaat. Leuke en vakkundige dingetjes voor de geoefende luisteraar. (Release 2010)

Tot zover weer. 😁
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zany - P.L.O.R.K./Rock the Beatz

Over echte early hardstyle gesproken: De A en B kant van de vinylplaat uit 2002, een van de vroegste releases van het Fusion label

M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#16
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
MK-ULTRA zei:

Poahhh dit is ook een klapper...
Klik om te vergroten...
Hier begon het allemaal mee met Frontliner. Pre scantraxx tijdperk. Daarna werd het Frontliner

M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Hier begon het allemaal mee met Frontliner. Pre scantraxx tijdperk. Daarna werd het Frontliner

Klik om te vergroten...
ABJECT!!! Nou ik ga weer even spitten, die heeft ook hele toffe platen:grin:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
MK-ULTRA zei:
ABJECT!!! Nou ik ga weer even spitten, die heeft ook hele toffe platen:grin:
Klik om te vergroten...
Zeker. Das frontliners eerste alias. Brain insane was ook vet
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Relatief oude plaat JDX - Wan Taim.

Jarenlang (tussen '07 en '10) ongeveer enkel door The Prophet gedraaid en maar heel zelden. En jaren later uitgebracht door JDX zelf als B-kant van Live the Moment (2e filmpje)

Die climax is zo goed


Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...141516171819
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."