Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
DonkeyGonz zei:
mega zuur dat Lose Youre Mind er financieel nooit meer bovenop is gekomen.
Klik om te vergroten...
Dit was met die storm toen op C.R.A.F.T. waardoor het op het laatste moment geannulleerd moest worden toch?

Zeer jammer ja. Zij hebben ervoor gezorgd dat in de "magere jaren" classics ten gehore konden blijven worden gebracht. Ben nog wel eens in Schagen in de Kdanz geweest, met 200 man. Heel klein toen nog allemaal. Uiteindelijk groots opgepakt door verschillende organisaties. Stuk erfgoed wat in leven is gebleven, mede dankzij LYM.

Paar Zanzatraxxjes door de jaren heen (heeft niks met bovenstaande te maken):

Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier heb ik dan wel grote moeite mee:

on.soundcloud.com

VWAB 2024 | Een Kluis Vol Klassiekers | Vroeger Was Alles Beter Warm-Up Mix

Official Facebook Event: https://www.facebook.com/events/917453566761454 Facebook: www.facebook.com/BruistabletOfficial/ Instagram: www.instagram.com/bruistablet_official/ Tracklist: Coming soon
on.soundcloud.com on.soundcloud.com

Heel fijne platen. Maar ik meet 160 bpm... beetje pitch is leuk, maar dit slaat echt door voor mij. Voor op een feest classics echt max 155. Liever 148-152
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Dit was met die storm toen op C.R.A.F.T. waardoor het op het laatste moment geannulleerd moest worden toch?

Zeer jammer ja. Zij hebben ervoor gezorgd dat in de "magere jaren" classics ten gehore konden blijven worden gebracht. Ben nog wel eens in Schagen in de Kdanz geweest, met 200 man. Heel klein toen nog allemaal. Uiteindelijk groots opgepakt door verschillende organisaties. Stuk erfgoed wat in leven is gebleven, mede dankzij LYM.

Paar Zanzatraxxjes door de jaren heen (heeft niks met bovenstaande te maken):

Klik om te vergroten...
Toen iedereen er al even was en in afwachting in die scheepsbouwloods stond.
Sommige al aan de nootjes en chippies, kan je weer de ommekeer naar huis maken.
Stond zelf nog bij een maatje in afwachting.
Niet dat we er zelf een goed feestje van maakte thuis 🤥.
Maar dit deed ze inderdaad de das om.
De kdanz 😍, penoze.
Daar was er altijd een witte kerst!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
DJ Isaac! Wordt nog wel eens vergeten. Maar deze man heeft ook een heel grote vinger in de pap gehad in de oorsprong van de hardstyle. Net als veel collega's overgestapt uit de hardcore scene. In 2003 richtte hij zijn eigen label X-Rate records op en stapte later over op Dirty Worx van Coone en inmiddels Scantraxx volgens mij.

Eerste hardstyle EP uit 2002. Beat the Silence/On the Edge:


Eerste EP op X-rate. Go Insane/Out of Line uit 2003:


Zijn hardstyle remake van zijn bekende hardcore plaat Bad Dreams 2007:

En 1 van mijn persoonlijke favorieten, Tear The Club Up uit 2010
https://youtu.be/wJB-GlRF49M?si=W6mcGvG5FbOf7eDI
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey @Zanza Hoe kom ik er achter die nummers die hier gedraaid worden heten?
Ken jij ze?



Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
alles gaat voorbij zei:
Hey @Zanza Hoe kom ik er achter die nummers die hier gedraaid worden heten?
Ken jij ze?
9


Klik om te vergroten...
Misschien shazam?😅

Ik hoor iig Shadowlands terrorist - shadowlands anthem in het begin. En die laatste ligt op het puntje van mn tong, met de "bass be louder, hardcore power" sample... @Eve's drop weet dit wellicht wel
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Misschien shazam?😅

Ik hoor iig Shadowlands terrorist - shadowlands anthem in het begin. En die laatste ligt op het puntje van mn tong, met de "bass be louder, hardcore power" sample... @Eve's drop weet dit wellicht wel
Klik om te vergroten...
Het was mij in eerste instantie te doen om het “peace time” time nummer op 4:36.
Daar hoor je trouwens ook een reversebase maar dan ver voordat de bas valt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weer wat terug naar begin van de eeuw met wat early platen op een early label. StraightOn Records, opgericht door oude bekenden Luna en de broers Pila & The Scientist, in de beginjaren van de hardstyle. Parentlabel van onder meer Next Chapter, waar D-block & S-te-fan grotendeels bij begonnen zijn.

Veel goede, vette en kenmerkende platen op uitgebracht. Trilok &Chiren, samen met Luna als DHHD met hun eerste EP:

DHHD - Rush/Funky Shit:

Brennan & Heart - Hardstate Channel/Innercore:

Mooi ook om met terugwerkende kracht de sound van DJ Thera is terug te horen in de oude B&H sound

DJ Luna - Bring that Shit/Cut the Break:

Bijna Italiaans-achtig geluid in deze tracks ook
https://youtu.be/8FbU6iCeAUQ?si=w-owEfHAndgN7YqB
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#9


Gister had ik deze opgezet om even helemaal te luisteren. En toen dacht ik : ja dit vind ik lekkere hardstyle, want het heeft precies die sound nog van de begintijd. Dit past beter bij mij.
Maar na 1,5 uur heb ik hem afgezet want het werd me te eentonig of zo. Alsof continu dezelfde sound herhaald word.

Edit: ik zie net dat dat niet helemaal klopt want die set duurt maar 53 minuten….😬
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
alles gaat voorbij zei:


Gister had ik deze opgezet om even helemaal te luisteren. En toen dacht ik : ja dit vind ik lekkere hardstyle, want het heeft precies die sound nog van de begintijd. Dit past beter bij mij.
Maar na 1,5 uur heb ik hem afgezet want het werd me te eentonig of zo. Alsof continu dezelfde sound herhaald word.

Edit: ik zie net dat dat niet helemaal klopt want die set duurt maar 53 minuten….😬
Klik om te vergroten...
Ben ik met je eens hoor. Maar dat komt ook omdat het allemaal tatanka platen zijn uit ook nog eens hetzelfde tijdperk, hence dat je een zeer herkenbaar geluid in alle tracks terug kunt horen.

Da's ook precies waarom ik het leuker vond toen dj's vroeger lekker een volle platentas inpakten, met van alles en nog wat, en gewoon gingen draaien. Nu produceert iedereen zn eigen tracks en draait zn eigen tracks (en/of die van hun label-collega's).

Maar dan zullen mijn voorgaande posts over Isaac en StraightOn je ook wel bevallen, toch?
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Maar dan zullen mijn voorgaande posts over Isaac en StraightOn je ook wel bevallen, toch?
Klik om te vergroten...

Ik had me voorgenomen om alles bij langs te gaan wat ik had gemist. Maar dat had ik dus niet gedaan.😬

Die van DHHD - Rush/Funky Shit: vind ik vet.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Benieuwd of iemand deze platen nog kent. Echt zo'n typisch Nu-style geluid van rond 2007, wat toen opkwam. Josh & Wesz ( vooral onder hun alias Chickz on Fire) en de beginplaten van D-block en S-te-fan hadden ook deze sound. Stond toen ook wel bekend als Kaas... Vind ze toch evengoed wel leuk. Qua productie idd... Kaas.

D'stylerz - Drop the Bomb/Act of War

D'stylerz - Just a Freak/The Absence of Sound
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paar willekeurige vergeten Italiaantjes van back in the days

SuperMarcoMay - Partyflock

Trance Generators - Do You Wanna Balloon?

Jimmy the Sound - M.O.D.U.L.O.

Postman - Move Your Ass

Ado the Dream - Darken
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zag deze n.a.v. aankondiging VWAB van januari aanstaande. Mooi stukje over hoe de hardstyle volwassen werd gedurende de periode van "early" naar "classics".

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Misschien shazam?😅

Ik hoor iig Shadowlands terrorist - shadowlands anthem in het begin. En die laatste ligt op het puntje van mn tong, met de "bass be louder, hardcore power" sample... @Eve's drop weet dit wellicht wel
Klik om te vergroten...

🙁
IMG_2011.jpeg

Maar we hebben altijd nog eve’s second drop dus wie weet 😂
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deze mannen stonden in de '00s heel vaak in het voorprogramma van menig hardstyle evenement, om de zaal op te warmen. Niet zonder reden, overigens. Echte hardtrance van die tijd. Een uitstervende soort.


j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Deze mannen stonden in de '00s heel vaak in het voorprogramma van menig hardstyle evenement, om de zaal op te warmen. Niet zonder reden, overigens. Echte hardtrance van die tijd. Een uitstervende soort.


Klik om te vergroten...


Ja dat klinkt niet verkeerd!
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deze brengt je toch een partij terug naar de goede sferen van vroegâh.
Lekkâh!!

Was daar helaas niet. Decibel is ook bij lange na niet meer als dit.. ging er 7 jaar een weekend heen.

Maar nu al jaar of 5 niet meer.
Geef mij maar HardClassics etcetera.

DECIBEL 2011 DVD 😎😎
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Proppy & Heady.
Track met gouden randje en die mega goede reverse bass.
Vind de "evil edit", sacrifice - Headhunterz van die tijd toch nog even bruter, samen met de track : Subsonik, hiervan dan ook wel de "Hardbass Edit".
Genietuh geblazen.



Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
DonkeyGonz zei:
Proppy & Heady.
Track met gouden randje en die mega goede reverse bass.
Vind de "evil edit", sacrifice - Headhunterz van die tijd toch nog even bruter, samen met de track : Subsonik, hiervan dan ook wel de "Hardbass Edit".
Genietuh geblazen.



Klik om te vergroten...
Die laatste in de originele versie is mijn favo hhz plaat. Zo goed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."