Ik moet eerlijk bekennen dat ik zaterdagavond een beetje 2-CB op had toen ik jouw tripreport las. Om er een 'eerlijker' beeld van te krijgen heb ik hem net nog eens gelezen. En ik ben nog steeds erg onder de indruk! Wat een mooi report zeg! Hopelijk vind je het niet erg als ik je wat vragen stel...
Ik ben nog altijd bang voor afkeuring, ben bang niet leuk gevonden te worden, raar te doen, en trips confronteren me daar altijd weer mee.
Mag ik je vragen waar dit gevoel vandaan komt? Als ik zo jouw trip reports lees kom je over als een warm, liefdevol en intelligent persoon. Dat lijken me nu net geen redenen om onzeker te zijn toch?!
Ik probeer me te focussen op de muziek maar kom niet in een lekker ritme als ik dans. Ik besef me dat ik me te veel focus op dat het er mooi uit moet zien. Maar waarom eigenlijk? Laat los… laat alle kaders los. Ik doe mijn ogen dicht en luister naar mijn gevoel, begin te dansen zoals ik wil, en voel me voor een kort moment één worden met de muziek. Laat los… laat alle kaders los. Mmm, dit voelt goed.
Als ik ooit een boek over trippen ga schrijven. Mag ik dit stukje dan gebruiken als citaat?! Dit kan zo in een gids over hoe je met een psychedelisch ervaring om moet gaan!
De oneindige hoeveelheid van lades van de kastjes in mijn hoofd gaan één voor één open, ik zie ze voor me in hun futuristische en kleurrijke vorm, en ze gaan ook razendsnel weer dicht. Ik ben onder de indruk van de ongelooflijke complexiteit van het universum en besef me wederom hoe klein en nietig ik ben. Mijn ziel wordt compleet blootgelegd, ik word ontleed, ik kan niets verbergen en er wordt niets van mij heel gelaten. Sommige
Wat herkenbaar en wat ongelofelijk mooi verwoord!
Maar ook over thema’s buiten mijzelf, zoals dierenleed en vleesconsumptie (en het feit dat ik te laf ben om anderen te overtuigen goede keuzes te maken), opwarming van de aarde, religie en de vele manieren van lijden op de wereld. Het maakt me zo diep triest, maar het is zinloos, dus laat ik het los en kies ik ervoor het niet verder te verkennen.
Ik denk dat ik onbewust deze thema's ook vaak vermeid tijdens het trippen. Er gaat zoveel mis in de wereld en ik maak me daar echt zorgen om. Toch ben ik te zwak om er echt veel aan te doen en daar voel ik me schuldig over. Als ik daar in een trip bij stil zou staan zou het snel duister, heel duister, kunnen worden. Sterk dat jij het kunt bekijken en los kunt laten.
Ik merk dat mijn man zich anders voelt dan ik, somber, maar hij probeert het te verbergen. Op mijn vraag of alles goed gaat reageert hij bevestigend, maar ik zie aan zijn houding dat het niet waar is. Hij ziet er zo intens verdrietig uit. In niets is hij meer die vrolijke, zelfverzekerde man die ik ken, en bij de gedachte aan zoiets ondraaglijks voel ik mezelf kotsmisselijk en duizelig worden.
Als dit geen liefde is wat datn wel ?!
Ik knuffel en streel hem en zoek toenadering, maar ik kom geen millimeter dichterbij. “Laat los” zeg ik zachtjes, en dan komt het eindelijk, zijn zuiverende tranen, hij huilt en huilt en huilt, alle ellende van de wereld vloeit over zijn wangen, hij laat los tot er enkel elementaire deeltjes van hem over zijn. En ik kan niets anders dan hem vasthouden en hem bewonderen om zijn kwetsbaarheid.
Tranentrekker dit zeg! Nu ik nuchter ben kan ik het droog houden... met 2-cb op niet...
“tussen ons voelt het ook dood.” Ik probeer hier nu niet over na te denken, ik weet dat het komt door de doodse sfeer waar hij in getrokken wordt en dat het niets hoeft te zeggen over hoe hij zich werkelijk over onze relatie voelt, maar toch is het niet makkelijk om me niet mee te laten slepen. Toch kwetst het en maakt het me bang en ongerust. Mijn maag draait zich weer om. Misselijk, misselijk, misselijk.
Oh my god! Wat enorm pijnlijk zeg. Als mijn vrouw dit tegen me gezegd had tijdens onze enige gezamenlijke trip dan was ik echt kapot gegaan... Volgens mij ben je geestelijk heel sterk dat je ook dit min of meer los kon laten. Ik zie mezelf zo in een bad trip wegglijden na zo'n opmerking!
Sorry voor het lange verhaal, mischien leest het wat saai weg allemaal maar het was dan ook een behoorlijk persoonlijke trip.
Sorry hoor maar mijn vermoeden dat je een wijze vrouw bent,wordt toch wel enigzins ondermijn door je excuses aan te bieden voor zo'n parelt van een tripreport! Volgens mij ben jij veel leuker en interessanter dan je zelf denkt!