Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD trip report: laat los

LSD trip report: laat los

53 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
050 zei:
Wil me nergens mee bemoeien maar vind het niet echt heel netjes dat jullie gaan zitten discussiëren onder een trip report :lolol: en al helemaal niet 1 als deze, heel mooi gedaan.
Klik om te vergroten...

Ik ben de grootste offtopicschurk die deze aarde ooit gekend heeft... sorry @NiandraLades :(
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iskra zei:
Je lijkt wel ergens steeds een punt of iets te missen roze olifant.
Die oude wijven hadden ook echt geen slechte bedoelingen.

Er is denk ik gewoon een verschil qua openheid of bewust zijn.
Als ik daar iemand zijn ego mee krenk, het spijt me maar het is maar je ego.
Klik om te vergroten...
:coldsweat::coldsweat:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casaan zei:
Als tweede wil ik zeggen dat de opmerking je moet niet onzeker zijn want ik vind je leuk ook kan betekenen dat diegene gaat twijfelen aan het waarom van het onzeker zijn waardoor die onzekerheid aangewakkerd wordt.
Klik om te vergroten...
Lees je de reacties wel, eik heeft nergens gezegd dat ze niet onzeker mag zijn, enkel dat hij zich afvraagt waarom ze onzeker is. Als jullie er steeds andere dingen in gaan lezen dan er werkelijk staat, dan blijven we bezig hè...

Casaan zei:
Ik begrijp nu ook jouw reactie @Psychedelibee, ik vind wel dat deze onnodig is wanneer het subject al reeds excuses heeft aangeboden. Daarbij quote je 2 posts van Iskra zonder daarbij zijn excuses mee te nemen.
Klik om te vergroten...
Lief dat je het voor hem opneemt. Maar het punt was dus dat de reactie van eik nergens over depressie ging. En dat hij zijn excuses aanbood heb ik ook gezien, maar daarna komt hij daar nog op terug en noemt hij het zelfs een domme reactie... ok, dus die excuses waren blijkbaar niet meer relevant.

Laten we er maar mee ophouden met zijn allen. Ik wilde iskra er vooral op wijzen dat zijn reacties zelfreflectie zijn en dat het dan nogal bot is om de reactie van een ander dom te noemen. Dat is gewoon niet netjes en nergens voor nodig.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind de discussie niet erg hoor. Het is juist wel typisch dat deze discussie hier ontstaat omdat ik hier aan het einde van mijn trip ook last van had (het stukje over multi interpreteerbare zinnen). Dan zei ik iets, met alle goede intenties van de wereld, maar zodra ik het had uitgesproken 'voelde' ik zelf ineens alle mogelijke andere betekenissen. En die waren vaak zo totaal verschillend van wat ik er mee bedoelde te zeggen. Waardoor ik soms het gevoel had dat ik kwetste terwijl ik juist iets liefs wilde zeggen. Dan probeerde ik dat te corrigeren maar besefte dat ook datgene zo dubbel te interpreteren was... En toen zei ik maar niets meer en keerde ik meer in mezelf, iets wat ik altijd doe als ik het niet meer weet of bang of onzeker ben. Maar dat kan dan weer overkomen als desinteresse... Aah, vermoeiend!

In dit geval zag ik Eiks bericht als warm en heel positief, het deed me echt goed, ook al gelooft mijn eigenwaarde het niet en zegt: "lief van hem, maar er zijn een heleboel andere dingen die me wel stom maken, hij kent me niet in het echt dus heeft geen volledig plaatje van mij dus je kunt zijn complimenten niet in je zak steken." Maar ik weet dat dat iets is van mijzelf en spreek zoiets dan ook niet uit omdat ik Eiks woorden juist heel erg waardeer.

Pff, is het leven niet één grote paradox?

De link tussen hevige onzekerheid en depressie vind ik wel een logische, al geldt dat niet voor iedereen denk ik, maar het kan leiden tot depressie. En ja, ik ben lang depressief geweest en mijn onzekerheid speelde daar een grote rol in. Nu zou ik mezelf niet meer depressief noemen, gelukkig, maar mijn gevoel van eigenwaarde is nog wel wankel.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Lees je de reacties wel, eik heeft nergens gezegd dat ze niet onzeker mag zijn, enkel dat hij zich afvraagt waarom ze onzeker is. Als jullie er steeds andere dingen in gaan lezen dan er werkelijk staat, dan blijven we bezig hè...


Lief dat je het voor hem opneemt. Maar het punt was dus dat de reactie van eik nergens over depressie ging. En dat hij zijn excuses aanbood heb ik ook gezien, maar daarna komt hij daar nog op terug en noemt hij het zelfs een domme reactie... ok, dus die excuses waren blijkbaar niet meer relevant.

Laten we er maar mee ophouden met zijn allen. Ik wilde iskra er vooral op wijzen dat zijn reacties zelfreflectie zijn en dat het dan nogal bot is om de reactie van een ander dom te noemen. Dat is gewoon niet netjes en nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Weet je? Ik merk dat ik boos wordt terwijl ik jouw reactie lees. Hoezo lees ik de reacties niet? Hoezo moet iedereen met deze discussie ophouden? Omdat jij dat zegt? Ik denk dat de reacties gelijke tred houden met de draad van het report van Niandra. Wanneer ik dat mis heb zal ik gelijk mijn keutel intrekken, tot die tijd vind ik het report een fantastische gelegenheid om te spreken over depressie en onzekerheid. Alsook wat het met iemand doet of kan doen.
Ik kom binnenkort met een inhoudelijke reactie. Tot die tijd blijf ik even offline denk ik. Kan ik tot rust komen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
Hoezo moet iedereen met deze discussie ophouden? Omdat jij dat zegt? Ik denk dat de reacties gelijke tred houden met de draad van het report van Niandra. Wanneer ik dat mis heb zal ik gelijk mijn keutel intrekken, tot die tijd vind ik het report een fantastische gelegenheid om te spreken over depressie en onzekerheid.
Klik om te vergroten...
Mee eens maar dit gaat niet meer over depressie en onzekerheid.. Jullie zitten een beetje ruzie te maken over wat nou wel gepast is om te zeggen en wat niet. :confused:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#7
NiandraLades zei:
Ik ben nog altijd bang voor afkeuring, ben bang niet leuk gevonden te worden, raar te doen, en trips confronteren me daar altijd weer mee.
Klik om te vergroten...
Dat is zo herkenbaar. Zowel de angst voor afkeuring, alsook het feit dat een trip alles enorm kan uitvergroten en genadeloos blootlegt. Alles ligt onder een vergrootglas en dat kan enerzijds onprettig en angstig zijn, maar anderzijds ook een mogelijkheid bieden te ontleden waar het probleem precies vandaan komt en wat je er aan zou kunnen doen. Tijdens het dansen heb je jezelf een klein beetje bevrijd uit die angst. Ogen dicht en loslaten. Juist! Dans zoals jou dat goeddunkt. Dans omdat jij je daar goed bij voelt. Dans omdat jij de enige bent die dat op jouw manier doet, en je de wereld tekort zou doen als je het niet deed.

De beklemmende sfeer tussen jou en je man is voelbaar bij het lezen van je report. Erg sterk geschreven.

Waren deze gevoelens niet ook (deels) een uiting van een angst dát er ooit iets mis zou kunnen gaan tussen jullie? De angst om te verliezen wat er nu nog wel is? En het dus eigenlijk juist duidelijk maakt hoeveel hij van jou houdt?
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vind het heel mooi beschreven! Ook prachtig dat je zo los kan laten!
Dat je niet per se je gevoel probeert te verbeteren maar het kunt zien en loslaten op dat moment.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze olifant zei:
Overigens, in dit voorbeeld...

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
"Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.


... begreep ik je interpretatie wel. Want hiermee wordt gesuggereerd dat het als je lelijk zou zijn het niet zoveel uit zou maken dat je in jezelf snijdt. Beetje hetzelfde wanneer iemand zegt: 'Joh, waarom ben je onzeker, je bent toch mooi slank' (dus als je dik bent is het wel geoorloofd om onzeker te zijn, etc. #bodyshaming).
Klik om te vergroten...

(Even vantevoren sorry dat ik je wil verbeteren op iets wat deel uitmaakt van jouw vakgebied. Ik vond dit echter vrij kort door de bocht. Niet onjuist, wel incompleet.)

Dat óók, maar mijns inziens vooral:
"Ze is zo mooi" suggereert inderdaad dat uiterlijk de belangrijkste factor is in gelukkig zijn. Deze mensen begrijpen echter niet dat mentale gezondheid niets te maken heeft met het oordeel dat anderen vellen over je uiterlijk of over jou als persoon, en vaak zelfs niets te maken heeft met je zelfbeeld.
"... ik snap niet waarom ze haarzelf dat aandoet." spreekt boekdelen over het onbegrip dat mensen hebben, hun onwil om zichzelf te onderwijzen, en hun overtuiging in hun eigen wijsheid en kennis op dit gebied.

Roze olifant zei:
Maar goed, dat was verder ook het laatste wat ik erover wilde zeggen hoor
Klik om te vergroten...

Sorry dat ik je weer @ :upsidedown:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wil me nergens mee bemoeien maar vind het niet echt heel netjes dat jullie gaan zitten discussiëren onder een trip report :lolol: en al helemaal niet 1 als deze, heel mooi gedaan.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zit ik met allemaal nieuwe voorbeelden te typen en uit te leggen hoe ik het wel bedoelde, verwoord fenrir exact de goede manier van hoe ik het bedoelde.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je lijkt wel ergens steeds een punt of iets te missen roze olifant.
Die oude wijven hadden ook echt geen slechte bedoelingen.

Er is denk ik gewoon een verschil qua openheid of bewust zijn.
Als ik daar iemand zijn ego mee krenk, het spijt me maar het is maar je ego.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Ik ben het met je eens, wil ik als eerste zeggen.
Als tweede wil ik zeggen dat de opmerking je moet niet onzeker zijn want ik vind je leuk ook kan betekenen dat diegene gaat twijfelen aan het waarom van het onzeker zijn waardoor die onzekerheid aangewakkerd wordt.
Damn wat een heftig onderwerp dit, zoveel nuance.
Klik om te vergroten...

Oké, ja dat kan, ik kan niet voor een ander denken. Zelf heb ik een dergelijke opmerking nooit op die manier ervaren. Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje 'makkelijk' kan overkomen. (Extreme) onzekerheid is zeer complex - I know - en het is niet dat je ineens de aha-erlebnis gaat krijgen 'oh ik ben leuk!' en dat de onzekerheid *poef* weg is. Een minderwaardigheidscomplex is serieus levensbeperkend en moeilijk invoelbaar voor mensen die alleen bekend zijn met 'gezonde' onzekerheid.

Even losstaand van hoe de opmerking van Eik nu wel of niet geïnterpreteerd kan worden, zelf probeer ik altijd na te gaan wat iemands bedoeling achter een bepaalde opmerking is geweest. En als die duidelijk goed is dan maakt het eigenlijk ook niet zo heel veel uit wat iemand precies zegt, ook al missen de letterlijke woorden een beetje het doel. Een vriendin van mij ontwikkelde na haar zoveelste miskraam een ontzettende woede voor mensen die reageerden met opmerkingen als 'maar ben je er niet gewoon veel teveel mee bezig, en dat het daardoor niet goed gaat?' Tja, dat waren niet de meest sociaal invoelende reacties inderdaad, maar die mensen zeiden dat ook alleen maar omdat ze iets wilden zeggen tegen iemand die zich rot voelde.

En fijn om te horen dat je me leuk vindt ^^ maar als je dat niet vond was dat ook helemaal prima hoor, ik kan er best mee leven dat niet iedereen hier mij leuk vindt. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
050 zei:
Wil me nergens mee bemoeien maar vind het niet echt heel netjes dat jullie gaan zitten discussiëren onder een trip report :lolol: en al helemaal niet 1 als deze, heel mooi gedaan.
Klik om te vergroten...

True that, sorry @NiandraLades! Was alleszins wel een enigszins constructieve discussie volgens mij.

@Fenrir, ik reageer via PB.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een fantastisch geschreven report @NiandraLades. Je hebt me ontzettend meegenomen in de intensiteit van je trip. Tijdens het lezen wilde ik een paar keer om verdieping vragen bij sommige punten, ik durf echter niet te reageren omdat ik zelf bang ben voor de antwoorden.

Jij en je man hebben mij geraakt. Dank daarvoor!
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankjewel voor het mooie kwetsbare trip report.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#17
. Ik reageer morgen inhoudelijk maar wilde vast bedanken voor het delen, mooi geschreven.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geweldig report en mooi verhalend geschreven! Een aantal elementen uit je trip herken ik bij mijzelf pas nu ik het van jou lees. Maar wel heftig zeg, die opmerking van je man. Bedankt voor het delen. :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zaterdagavond een beetje 2-CB op had toen ik jouw tripreport las. Om er een 'eerlijker' beeld van te krijgen heb ik hem net nog eens gelezen. En ik ben nog steeds erg onder de indruk! Wat een mooi report zeg! Hopelijk vind je het niet erg als ik je wat vragen stel...

NiandraLades zei:
Ik ben nog altijd bang voor afkeuring, ben bang niet leuk gevonden te worden, raar te doen, en trips confronteren me daar altijd weer mee.
Klik om te vergroten...
Mag ik je vragen waar dit gevoel vandaan komt? Als ik zo jouw trip reports lees kom je over als een warm, liefdevol en intelligent persoon. Dat lijken me nu net geen redenen om onzeker te zijn toch?!

NiandraLades zei:
Ik probeer me te focussen op de muziek maar kom niet in een lekker ritme als ik dans. Ik besef me dat ik me te veel focus op dat het er mooi uit moet zien. Maar waarom eigenlijk? Laat los… laat alle kaders los. Ik doe mijn ogen dicht en luister naar mijn gevoel, begin te dansen zoals ik wil, en voel me voor een kort moment één worden met de muziek. Laat los… laat alle kaders los. Mmm, dit voelt goed.
Klik om te vergroten...
Als ik ooit een boek over trippen ga schrijven. Mag ik dit stukje dan gebruiken als citaat?! Dit kan zo in een gids over hoe je met een psychedelisch ervaring om moet gaan!

NiandraLades zei:
De oneindige hoeveelheid van lades van de kastjes in mijn hoofd gaan één voor één open, ik zie ze voor me in hun futuristische en kleurrijke vorm, en ze gaan ook razendsnel weer dicht. Ik ben onder de indruk van de ongelooflijke complexiteit van het universum en besef me wederom hoe klein en nietig ik ben. Mijn ziel wordt compleet blootgelegd, ik word ontleed, ik kan niets verbergen en er wordt niets van mij heel gelaten. Sommige
Klik om te vergroten...
Wat herkenbaar en wat ongelofelijk mooi verwoord!

NiandraLades zei:
Maar ook over thema’s buiten mijzelf, zoals dierenleed en vleesconsumptie (en het feit dat ik te laf ben om anderen te overtuigen goede keuzes te maken), opwarming van de aarde, religie en de vele manieren van lijden op de wereld. Het maakt me zo diep triest, maar het is zinloos, dus laat ik het los en kies ik ervoor het niet verder te verkennen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik onbewust deze thema's ook vaak vermeid tijdens het trippen. Er gaat zoveel mis in de wereld en ik maak me daar echt zorgen om. Toch ben ik te zwak om er echt veel aan te doen en daar voel ik me schuldig over. Als ik daar in een trip bij stil zou staan zou het snel duister, heel duister, kunnen worden. Sterk dat jij het kunt bekijken en los kunt laten.

NiandraLades zei:
Ik merk dat mijn man zich anders voelt dan ik, somber, maar hij probeert het te verbergen. Op mijn vraag of alles goed gaat reageert hij bevestigend, maar ik zie aan zijn houding dat het niet waar is. Hij ziet er zo intens verdrietig uit. In niets is hij meer die vrolijke, zelfverzekerde man die ik ken, en bij de gedachte aan zoiets ondraaglijks voel ik mezelf kotsmisselijk en duizelig worden.
Klik om te vergroten...
Als dit geen liefde is wat datn wel ?! :hearteyes:

NiandraLades zei:
Ik knuffel en streel hem en zoek toenadering, maar ik kom geen millimeter dichterbij. “Laat los” zeg ik zachtjes, en dan komt het eindelijk, zijn zuiverende tranen, hij huilt en huilt en huilt, alle ellende van de wereld vloeit over zijn wangen, hij laat los tot er enkel elementaire deeltjes van hem over zijn. En ik kan niets anders dan hem vasthouden en hem bewonderen om zijn kwetsbaarheid.
Klik om te vergroten...
Tranentrekker dit zeg! Nu ik nuchter ben kan ik het droog houden... met 2-cb op niet... :sweatsmile:

NiandraLades zei:
“tussen ons voelt het ook dood.” Ik probeer hier nu niet over na te denken, ik weet dat het komt door de doodse sfeer waar hij in getrokken wordt en dat het niets hoeft te zeggen over hoe hij zich werkelijk over onze relatie voelt, maar toch is het niet makkelijk om me niet mee te laten slepen. Toch kwetst het en maakt het me bang en ongerust. Mijn maag draait zich weer om. Misselijk, misselijk, misselijk.
Klik om te vergroten...
Oh my god! Wat enorm pijnlijk zeg. Als mijn vrouw dit tegen me gezegd had tijdens onze enige gezamenlijke trip dan was ik echt kapot gegaan... Volgens mij ben je geestelijk heel sterk dat je ook dit min of meer los kon laten. Ik zie mezelf zo in een bad trip wegglijden na zo'n opmerking!


NiandraLades zei:
Sorry voor het lange verhaal, mischien leest het wat saai weg allemaal maar het was dan ook een behoorlijk persoonlijke trip.
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar mijn vermoeden dat je een wijze vrouw bent,wordt toch wel enigzins ondermijn door je excuses aan te bieden voor zo'n parelt van een tripreport! Volgens mij ben jij veel leuker en interessanter dan je zelf denkt!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casaan zei:
En juist dit beste kerel en het feit dat je iets wil doen aan je uitstel gedrag is hoe jij werkt aan je depressie.
Ik herhaal mijzelf: I salute you! @Fenrir
Klik om te vergroten...

Dankdankdank lieve Casaan! Ik krijg hier meteen de motivatie van om te beginnen aan mijn backlog van replies.

Iskra zei:
Misschien had ik eik dan beter op een fatsoenlijke manier erop kunnen wijzen inderdaad. Alleen als je vanuit een trigger reageert is het vaak niet zo tactisch. Helaas.

Ik weet niet wat fwiw betekend.
Toch bedankt fenrir en casaan voor het begrip.
Klik om te vergroten...

Geen punt :wink:
(Dat betekent "for what it's worth", voor wat het waard is.)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."