Ayahuasca zit qua intensiteit een beetje tussen paddo's en pure DMT in. Het is zeker geen lange paddo trip overigens, het duurt juist korter over het algemeen. Ayahuasca heeft trouwens wel echt raakvlakken met DMT, maar is een stuk aardser wat zowel door de MAO remmer komt als een andere manier van innemen natuurlijk. Ayahuasca is dan wel weer een stuk meer buitenaards dan paddo's vond ik. Met een goede dosis aya is contact met moeder Aya trouwens redelijk een gegeven, maar dat terwijl je nog half hier op aarde bent. Zowel fase 1 als 2 zijn mogelijk op Aya, dieper betwijfel ik eigenlijk maar wie weet. Maar onderschat Aya niet, hoewel het misschien minder intens is als pure DMT roken is de kans op bad gaan juist een stuk groter. Je moest eens weten hoeveel mensen, zeker redelijke beginners, ik heb bad heb zien gaan tijdens die ceremonies. Daarnaast is Aya ook gewoon keihard werken, daar zorgt moeder Aya wel voor haha. Ben je nog niet ervaren dan krijg je het mentaal heel zwaar, ben je wel ervaren dan zorgt ze wel dat je het lichamelijk heel zwaar krijgt. Aya doe je niet voor de fun, maar het is wel een super waardevol psychonautisch middel, juist omdat het wat aardser is dan pure DMT en de lessen dus ook veel persoonlijker zijn. Ik heb hier op het forum een serie tripreports ervan staan mocht je geĂŻnteresseerd zijn.
Wat spreekt je niet aan, aan de wachtkamer dan? Ik vond het eigenlijk net zo'n bijzondere en indrukwekkende ervaring als een doorbraak. Uiteraard kun je er bad op gaan, maar er gaan soms ook mensen bad op een doorbraak. Zolang je psychedelica met respect behandelt en je gewoon overgeeft aan de ervaring kan er in mijn optiek weinig mis gaan. Ik heb genoeg moeilijke trips gehad, maar ben nog nooit bad gegaan en maak me daar persoonlijk ook totaal geen zorgen over.
1 gram changa in een keer roken klinkt een beetje zonde van de changa als je het mij vraagt, dan had hij beter gewoon DMT kunnen roken denk ik. Overigens zou het ook wel met minder moeten kunnen denk ik, maar dan moet je changa gewoon in een bong roken. Zelf heb ik juist changa in huis om de lagere regionen van DMT te verkennen en rook ik DMT als ik echt diep wil. Maargoed, niet iedereen heeft zomaar tot beide toegang natuurlijk.
Los van dat het vrij duur is, klinkt het ook wel zonde van de DMT eigenlijk. Changa is eigenlijk juist voor dit soort doeleinden gemaakt.
Maar ik ga je een gewetensvraag stellen als je dat niet erg vind. Waarom met psychedelica aan de slag als je bang bent om bad te gaan? Dat is een risico wat er nu eenmaal bij hoort. Psychedelica kunnen je juist ook helpen om over angsten en controle drang heen te komen, mits je ze met respect behandeld natuurlijk. En als ik het goed gelezen had ben je toen bad gegaan op LSD juist omdat je het niet met respect behandelde. Bovendien is de kans op bad gaan een stuk kleiner op DMT heb ik zelf het idee, enerzijds omdat je vrij helder blijft en anderzijds omdat het zo buitenaards is dat het al snel weinig raakvlakken met jou als persoon heeft.
Je komt nu een stuk wijzer over dan toen je zomaar wat zegels LSD achterover tikte in ieder geval. Ik wil je dus niet perse aansporen om maar weer meteen tot het gaatje te gaan, het feit dat je het wilt opbouwen is alleen maar goed en getuigd van respect. Maar realiseer je dat bad gaan op psychedelica altijd een risico is en niet alleen maar dosis afhankelijk. Nu weinig nemen omdat je niet meteen naar een andere dimensie wilt ivm de angst tot bad gaan is dus slechts een schijnzekerheid die je voor jezelf creëert en als zodanig onderschat je juist misschien wel de risico's.
Oja de liefde inderdaad, was ik nog vergeten in mijn verhaal hierboven. De intense onvoorwaardelijke liefde die DMT meegeeft, blijft echt heel bijzonder.
Dank je! Dat is zeker wederzijds!
Interessant! Ik heb het even opgezocht en het duurt inderdaad korter dan ik in eerste instantie dacht.. kan het zijn doordat de aanbieders hier in Nederland de Peganum ipv de Liaan gebruiken in de drank waardoor het korter duurt en minder intens is dan bijvoorbeeld in de Amazone?
Bad gaan op Aya lijkt me wel erg reëel ook doordat je zo erg gaat overgeven van de drank. Ik denk dat dat toch best een negatieve invloed kan hebben op je trip; zo heb ik op paddo's overgegeven terwijl ik echt heel hard aan het trippen was, en de hele tijd dat ik misselijk was heeft dat een enorm negatieve invloed gehad op mijn trip. Pas toen ik had overgegeven voelde ik me prima van het een op het andere moment.
Dat Aya hard werken is geloof ik graag ja! DMT is ook niet iets dat je even voor de fun gaat roken, het is heel serieus. Ik heb wel eens naar die ceremonies zitten kijken die ze hier in Nederland aanbieden, en het lonkt nu wel meer nu ik weet dat je wel nog hier op aarde bent en het redelijk kort duurt.
Al twijfel ik nog wel heel erg doordat je bijna zeker gaat overgeven.. gezien ik een hele zwakke maag heb en met paddo's en truffels altijd al heel erg moet oppassen denk ik dat dat bij mij sowieso zal gebeuren.
Die reports spreken me zeker aan! Stuur maar door, ik zou ze graag lezen!
Wat mij niet aanspreekt aan de wachtkamer is het gebrek aan visuals. Ik ben een heel visueel persoon, ik concentreer me met name op de visuals en daardoor kan ik reports zo gedetailleerd beschrijven naderhand. Als ik ga trippen verwacht ik ook visuals, en een explosie aan kleuren, beelden. Ik denk dat als ik helemaal in het niets zou oplossen en terecht zou komen in zo'n kamer, dat ik me dan toch redelijk ongemakkelijk zou voelen. De kubus spreekt me aan, maar voorderest zou ik me wel zorgen maken (denk ik) waarom er verder niks gebeurd. Waarom ik in zo'n kamer sta en niet door de visuals heen word geschoten.
Dat, en de bad trips. Ik heb niet heel veel opgezocht over bad trips op DMT, dus ik weet er zeker niet veel over. Maar de paar bad trips waar ik over heb gelezen gingen juist over zo'n zelfde kamer, daardoor kende ik dat concept al. Jij bent juist de eerste die ik positief hoor praten over die kamer; de andere ervaringen die ik in het verleden heb gelezen waren echt negatief. Ik ben juist bang dat ik dus ook een van die mensen ben die daar slecht op zou gaan.. als dat zou kunnen. Vooralsnog kan ik me niet voorstellen hoe je bad kunt gaan op DMT omdat je nergens controle over hebt, maar alsnog. Het schijnt te kunnen.
Mee eens dat het zonde is, al had hij het toendertijd gratis gekregen van een vriend die het zelf maakte vertelde hij dus qua kosten maakte het niet zoveel uit. Hij zei wel dat hij niet 100% zeker wist of het changa of DMT was, maar het lijkt mij persoonlijk dat het changa was aangezien hij er een gram van moest roken? Ik weet niet hoe je terug zou komen van een gram DMT in 1x.. aangezien je van DMT niet bijzonder veel nodig hebt om afgevuurd te worden. Hij rookte het ook in een bong trouwens.
Juist doordat je die "lagere regionen" van DMT kunt verkennen ermee spreekt het mij erg aan! Wellicht binnenkort toch maar wat binnenhalen en experimenteren..
![:grin:]()
Zal ongetwijfeld een stuk leuker zijn dan mijn DMT - cannabis creaties. Ik ben inmiddels bijna geneigd om er 100 mg in te gooien uit pure frustratie.
De keren dat ik bad ging op psychedelica kwam doordat ik of teveel nam, of door lichamelijke klachten. Bijvoorbeeld een slechte paddo trip (was geen bad trip, maar er tegenaan) doordat ik heel erg misselijk was.. van de paddo's.
Een bad trip op LSD doordat ik ineens een pijn aanval kreeg in mijn buik. Ik had toen een paar weken van te voren een mirena laten plaatsen en had daar hele hevige pijn aanvallen door, dat ik een tijd lang ook Tramadol heb geslikt omdat het anders echt niet ging. Het hield even op, vervolgens nam ik een zegel, en kreeg ik out of the blue een nieuwe pijn aanval van een paar uur lang. Door de bodyload had ik geen idee dat het dat was, en nam ik dus ook geen pijnstiller in.
Ik probeer er altijd rekening mee te houden dat ik me lichamelijk goed voel voordat ik iets neem, maar soms speelt het juist op tijdens de trip zelf.
Ik hou er rekening mee dat het kan gebeuren, maar alsnog ben ik er bang voor. Tegelijkertijd vind ik trippen zo mooi en leerzaam dat ik het moeilijk naast me neer kan leggen, permanent.
Het is dus niet zozeer een mentaal iets waar ik op bad ben gegaan die keren, maar juist lichamelijke dingen die ik verkeerd interpreteer doordat ik me anders voel vanwege de bodyload.
Toen ik misselijk was op paddo's voelde ik me niet per se misselijk, maar ik was juist koortsig. Heel erg warm of heel erg koud, moe, de energie werd uit me getrokken, onrustig. En op een gegeven moment merkte ik dat ik moest overgeven en realiseerde ik me toen pas dat ik heel erg misselijk was al die tijd. Alleen worden die signalen op zo'n moment vanuit mijn lichaam niet goed doorgestuurd naar mijn hersenen waardoor ik geen idee heb van wat er aan de hand is. Ik ben met name erg bang dat als ik veel neem en hard ga op een psychedelica, een vage lichamelijke klacht krijg, ik die signalen nog slechter oppak en daardoor ook weer bad ga. Juist door het op te bouwen hoop ik wat gewenniger ermee te worden, en gewenniger te raken aan hoe mijn lichaam voelt op psychedelica. Dat als ik dorst heb ik het herken als dorst en iets ga drinken, in plaats van mezelf helemaal gek te maken en me af te vragen waarom mijn mond zo raar aanvoelt, om maar een voorbeeld te geven.
Psychedelica is voor mij altijd een raar iets geweest. Aan de ene kant vond ik het fantastisch, aan de andere kant was er die angst om bad te gaan.
Nu dat ik er zo voorzichtig mee om ga en het met respect behandel, leer ik er nu echt van te houden en de angst wordt steeds minder. Maar dat is wel iets waar ik nog steeds aan werk. En juist die angst zit inderdaad echt in mijn hoofd.