Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT: Seconden van Glas.

DMT: Seconden van Glas.

40 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super mooi beschreven en erg herkenbaar allemaal. Je noemt teveel op om uitgebreid op in te gaan, maar het verwonderd zijn bij terugkomst en niet heel veel meer dan wauw kunnen uitkramen heb ik ook altijd haha. Gewoon lekker even je tijd nemen om terug te komen inderdaad, praten is dan toch moeilijk en zonde eigenlijk.

Nu is het uiteraard lastig om op basis van een verhaal van een ander te bepalen of je een breaktrough had of niet, maar van wat ik allemaal zo lees klinkt het eigenlijk niet als een breaktrough maar meer als het voorportaal. Niet dat dit verder iets uitmaakt want ook het voorportaal en de wachtkamer zijn ontzettend indrukwekkend en mooi en hebben al zo ontzettend veel te bieden. Maar een breaktrough gaat echt nog veel verder, interactie met entiteiten, duizenden jaren aan informatie op je afgevoerd krijgen en lessen van een ontzettende urgentie en belangrijkheid meekrijgen. Zelf is een echte breaktrough me nog maar 1 keer gelukt helaas, terwijl ik inmiddels al meer dan 20 keer DMT/changa heb gedaan. Het is moeilijk om er te komen, maar het geeft niet want DMT is hoe dan ook speciaal en extreem heftig.

Wat tips voor een volgende keer, zorg dat er altijd iemand nuchter aanwezig blijft die je pijp uit handen kan nemen. Doe het omstebeurt zodat je exact jouw dosis in de pijp kunt doen. En blijf door hijsen tot je niet meer kunt, wat werkelijk een uitdaging is aangezien bij hijs 2 of 3 alles al begint te vervormen en je bijna niet meer ziet dat je nog een pijp in handen hebt. Daarnaast vraagt dit ook om een hoop lef, want het effect na 1 of 2 hijsen is al zo heftig dat je geneigd bent om de pijp af te geven. De meeste hijsen die ik in een keer heb kunnen nemen waren zo'n 5 of 6 achter elkaar, daarna snapte ik er helemaal niks meer van en heb ik de pijp moeten afgeven. En als laatst, sluit direct je ogen want dan ga je het diepst en als je eenmaal echt weg bent ben je ook niet meer in staat deze nog te openen aangezien je gewoon uit je lichaam getrokken wordt.

Al met al een erg mooi report en knap hoe je het omschrijft.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rupsje zei:
Het originele plan was om er gewoon 1 topic van te maken, maar het forum gaf een error aan toen ik hem wilde plaatsen doordat het veel te lang is.. Toen heb ik het report in 2 stukken geknipt en er 2 aparte topics van gemaakt.
Klik om te vergroten...
Het is te lang om er 1 post van te maken inderdaad, maar bij elkaar in 1 topic leest wel zo fijn, dus heb ze net even samengevoegd.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauw! Heel mooi geschreven, wat een liefdevolle ervaring. De visuals, het gevoel niet meer op aard te zijn, loslaten..
Ik ben zelf heel nieuwsgierig naar wat alles met een mens kan doen, je er “rijker” van wordt in je leven. Niet zo zeer zoekende naar iets maar het triggert wel. Het DMT doen ben ik nog niet klaar voor, te intens. Wil eerst eens beproeven of trippen echt iets voor me is. Zodra ik de tijd rijp vind wil ik beginnen met een lichte dosis 2cb. Dat vind ik al spannend! Voor nu alleen maar lof en respect dat jij dit hebt mogen meemaken..
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Super mooi beschreven en erg herkenbaar allemaal. Je noemt teveel op om uitgebreid op in te gaan, maar het verwonderd zijn bij terugkomst en niet heel veel meer dan wauw kunnen uitkramen heb ik ook altijd haha. Gewoon lekker even je tijd nemen om terug te komen inderdaad, praten is dan toch moeilijk en zonde eigenlijk.

Nu is het uiteraard lastig om op basis van een verhaal van een ander te bepalen of je een breaktrough had of niet, maar van wat ik allemaal zo lees klinkt het eigenlijk niet als een breaktrough maar meer als het voorportaal. Niet dat dit verder iets uitmaakt want ook het voorportaal en de wachtkamer zijn ontzettend indrukwekkend en mooi en hebben al zo ontzettend veel te bieden. Maar een breaktrough gaat echt nog veel verder, interactie met entiteiten, duizenden jaren aan informatie op je afgevoerd krijgen en lessen van een ontzettende urgentie en belangrijkheid meekrijgen. Zelf is een echte breaktrough me nog maar 1 keer gelukt helaas, terwijl ik inmiddels al meer dan 20 keer DMT/changa heb gedaan. Het is moeilijk om er te komen, maar het geeft niet want DMT is hoe dan ook speciaal en extreem heftig.

Wat tips voor een volgende keer, zorg dat er altijd iemand nuchter aanwezig blijft die je pijp uit handen kan nemen. Doe het omstebeurt zodat je exact jouw dosis in de pijp kunt doen. En blijf door hijsen tot je niet meer kunt, wat werkelijk een uitdaging is aangezien bij hijs 2 of 3 alles al begint te vervormen en je bijna niet meer ziet dat je nog een pijp in handen hebt. Daarnaast vraagt dit ook om een hoop lef, want het effect na 1 of 2 hijsen is al zo heftig dat je geneigd bent om de pijp af te geven. De meeste hijsen die ik in een keer heb kunnen nemen waren zo'n 5 of 6 achter elkaar, daarna snapte ik er helemaal niks meer van en heb ik de pijp moeten afgeven. En als laatst, sluit direct je ogen want dan ga je het diepst en als je eenmaal echt weg bent ben je ook niet meer in staat deze nog te openen aangezien je gewoon uit je lichaam getrokken wordt.

Al met al een erg mooi report en knap hoe je het omschrijft.
Klik om te vergroten...

Dankje :) Of ik uiteindelijk toch geen breakthrough had weet ik niet, voor mij voelde het in ieder geval wel zo. Ook omdat ik ego dood raakte, en helemaal 1 werd met het geheel en het gevoel had geen lichaam maar ook geen gedachtes meer te hebben.
Het is een report van behoorlijk wat jaren terug al inmiddels, en sindsdien heb ik ook alweer meer ervaring met DMT, maar zoiets als dit heb ik er nooit meer op meegemaakt. Die voor portaal die je beschrijft heb ik wel heel vaak meegemaakt, het "net niet", maar dat was wel anders dan dit.
Hierbij had ik ook echt het gevoel het antwoord te krijgen op alle levensvragen, alsof het leven, ons doel, allemaal werd uitgelegd. Maar ook waar we zijn, buiten het universum om. Wie je was voordat je werd geboren, en wie je wordt nadat je overlijd. Zelfs nu jaren later heb ik echt nog een heel positief gevoel eraan overgehouden, en heeft het me mentaal ook zeer geholpen. Echter heb ik entiteiten nooit ontmoet nee, maar de levenslessen en de verklaringen heb ik wel degelijk meegekregen toen.
Changa lijkt me ook heel interessant! Wil ik ook nog een keer doen. Mijn focus ligt nu heel erg op paddo's, omdat die dezelfde visuals hebben als bij DMT maar het duurt langer. Heb het nog maar 1x gedaan, en was echt intens mooi.

De pijp overgeven aan een nuchter persoon overgeven was zeker slimmer geweest.. ben ik met je eens. Iets om te doen voor de volgende keer :)
Op het moment doe ik het nu met name door een joint, omdat ik nog niet klaar ben voor een ervaring zoals deze door een hele heftige bad trip een tijd geleden. Ik ben onlangs weer langzaam aan begonnen met trippen ĂĽberhaupt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pollewop zei:
Wauw! Heel mooi geschreven, wat een liefdevolle ervaring. De visuals, het gevoel niet meer op aard te zijn, loslaten..
Ik ben zelf heel nieuwsgierig naar wat alles met een mens kan doen, je er “rijker” van wordt in je leven. Niet zo zeer zoekende naar iets maar het triggert wel. Het DMT doen ben ik nog niet klaar voor, te intens. Wil eerst eens beproeven of trippen echt iets voor me is. Zodra ik de tijd rijp vind wil ik beginnen met een lichte dosis 2cb. Dat vind ik al spannend! Voor nu alleen maar lof en respect dat jij dit hebt mogen meemaken..
Klik om te vergroten...
Hoi @Pollewop wat een leuke positieve reactie zeg! Als je nieuwsgierig bent of trippen iets voor je is dan is een bescheiden dosis 2-CB inderdaad een perfecte manier om er voorzichtig mee te experimenteren. Hou er wel rekening mee dat je dan alsnog voorzichtig doseert als je de overstap maakt naar psilocybine of LSD.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rupsje zei:
Hierbij had ik ook echt het gevoel het antwoord te krijgen op alle levensvragen, alsof het leven, ons doel, allemaal werd uitgelegd. Maar ook waar we zijn, buiten het universum om. Wie je was voordat je werd geboren, en wie je wordt nadat je overlijd. Zelfs nu jaren later heb ik echt nog een heel positief gevoel eraan overgehouden, en heeft het me mentaal ook zeer geholpen. Echter heb ik entiteiten nooit ontmoet nee, maar de levenslessen en de verklaringen heb ik wel degelijk meegekregen toen.
Klik om te vergroten...
Ok dit klinkt al wel meer als een breaktrough en had ik uit je report niet helemaal zo opgemaakt. Het feit dat je het meerdere malen had over je ogen open of dicht doen vond ik opmerkelijk en niet echt bij een breaktrough passen. Either way maakt het verder niet zoveel uit of het nu wel of niet een breaktrough was, belangrijk is dat het je diep geraakt heeft.

Maar ook het voorportaal is erg speciaal hoor en vind ik zeker niet als een net niet ervaring voelen persoonlijk. Ook als je in het voorportaal komt ben je duidelijk niet meer in je lichaam en ben je ook al in een andere dimensie. DMT heeft eigenlijk 4 fases, waarvan alleen de eerste in mijn optiek een net niet ervaring is en zelfs dat kan al mooi zijn. Ik zal proberen ze hieronder kort te beschrijven, mocht je dat interessant vinden.

Fase 1: heeft niet echt een naam voor zover ik weet, dus noem ik het maar even de normale tripwereld bij gebrek aan inspiratie. Deze fase lijkt het meest op wat we gewend zijn van paddo's, LSD, etc. Zeer duidelijke visuals, maar je bent ook nog duidelijk deels op deze wereld of dimensie aanwezig. Deze fase ervaart men vooral met changa en Ayahuasca en eventueel met echt veel te weinig DMT. Je ego vervaagt hier al wel duidelijk, maar is over het algemeen nog wel aanwezig. Rondlopen en praten kan nog in deze fase. Tijdsbesef is zo goed als volledig nog in tact hier.

Fase 2: Voorportaal. Bij deze fase begeef je je eigenlijk al in een andere dimensie, maar kun je soms nog vage glimpsen opvangen van onze wereld zoals stemmen of muziek. Ego dood is hier nog geen gegeven, maar kan wel. De visuals zijn inmiddels al echt out of this world, denk aan zeer complexe 3D geometrische patronen die zeer snel in elkaar over bewegen en grotere dingen vormen zoals bloemen of hele werelden die voor je opgebouwd worden. Deze fase bereik je met DMT al snel, maar kun je ook met hogere dosissen changa en Ayahuasca ervaren. Tijdsbesef wordt al vager, maar de ene keer voelt het wel letterlijk slechts als een paar minuten en de andere keer voelt het al meer als uren of jaren. Velen zullen nooit heel veel verder komen dan deze fase, maar deze fase maakt ook al diepe indruk en zal je wereldbeeld voorgoed veranderen.

Fase 3: wachtkamer. Dit heb ik zelf slechts 1 keer ervaren dus vind het iets moeilijker hier uitgebreid over te vertellen, mede omdat hier ook niet bijzonder veel over geschreven is. Deze fase voor mij persoonlijk kenmerkte zich eigenlijk vooral door het gebrek aan visuals, op 1 specifiek voorwerp na. Ik stond in vrij saaie kamer zonder al te veel details en ik merkte dat er een entiteit naast me stond. Ik kon haar niet zien of op enige manier met haar communiceren, maar ze was er wel duidelijk. Waar het echter om ging was een extreem complex voorwerp wat continu van vorm veranderde en in zichzelf leek te keren zoals zo'n 4D kubus zeg maar. Het voorwerp had het een enorme belangrijke boodschap te vertellen, eentje die als ik hem had kunnen meenemen dan had het een boodschap geweest die de wereld totaal veranderd zou hebben. Het antwoord op al onze vragen, jammer alleen dat ik dat antwoord bij terugkomst totaal weer vergeten was. Voor mijn gevoel was ik ook jaren weggeweest. Mijn ego was uiteraard ook volledig weg hier.

Fase 4: Doorbraak. Waar in fase 2 een ego dood mogelijk is, is het hier een garantie. De visuals worden niet eens perse heel veel complexer als in fase 2, maar de snelheid waarmee ze zich aandienen neemt bizar toe. De visuals worden echt op je afgevuurd en hebben een diepe betekenis. Interactie met entiteiten is vrij standaard hier en het zijn dus vooral de visuals waarmee ze je dingen willen duidelijk maken. De urgentie van wat ze je willen duidelijk maken is ook zeer duidelijk te voelen, ze lijken zich goed te realiseren dat je hier maar eventjes bent en willen je daarom zoveel mogelijk informatie in een korte tijd verschaffen. Helaas is het vaak zoveel informatie in zo'n korte tijd dat het bijna onmogelijk is om echt veel ervan mee terug te nemen. Tijdsbesef is totaal weg en voor je gevoel ben je honderden of duizenden jaren weg geweest, bij terugkomst kun je zelfs het idee hebben dat je tripsitters er al lang niet meer zijn haha. Ik vermoed dat je ook met changa een doorbraak kunt hebben, maar met pure DMT is dit ĂĽberhaupt al heel lastig te bereiken.

Na ik denk inmiddels zo'n 25 ervaringen met DMT, in de vorm van pure DMT, changa en Ayahuasca weet ik nog steeds niet helemaal wat ik er nou van moet maken. Het voelt enorm als thuiskomen en hoe vaker ik die kant op ga hoe meer ik het idee krijg dat de DMT dimensie het geen is waar onze geest naartoe gaat als je hier op aarde fysiek overlijdt. De entiteiten lijken je ook te kennen en te weten wat er hier op aarde speelt en zich daarover te bekommeren. I know, klinkt allemaal redelijk vaag en insane maar toch is dit het gevoel wat me steeds meer bekruipt hoe vaker ik de DMT wereld in ga.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Ok dit klinkt al wel meer als een breaktrough en had ik uit je report niet helemaal zo opgemaakt. Het feit dat je het meerdere malen had over je ogen open of dicht doen vond ik opmerkelijk en niet echt bij een breaktrough passen. Either way maakt het verder niet zoveel uit of het nu wel of niet een breaktrough was, belangrijk is dat het je diep geraakt heeft.

Maar ook het voorportaal is erg speciaal hoor en vind ik zeker niet als een net niet ervaring voelen persoonlijk. Ook als je in het voorportaal komt ben je duidelijk niet meer in je lichaam en ben je ook al in een andere dimensie. DMT heeft eigenlijk 4 fases, waarvan alleen de eerste in mijn optiek een net niet ervaring is en zelfs dat kan al mooi zijn. Ik zal proberen ze hieronder kort te beschrijven, mocht je dat interessant vinden.

Fase 1: heeft niet echt een naam voor zover ik weet, dus noem ik het maar even de normale tripwereld bij gebrek aan inspiratie. Deze fase lijkt het meest op wat we gewend zijn van paddo's, LSD, etc. Zeer duidelijke visuals, maar je bent ook nog duidelijk deels op deze wereld of dimensie aanwezig. Deze fase ervaart men vooral met changa en Ayahuasca en eventueel met echt veel te weinig DMT. Je ego vervaagt hier al wel duidelijk, maar is over het algemeen nog wel aanwezig. Rondlopen en praten kan nog in deze fase. Tijdsbesef is zo goed als volledig nog in tact hier.

Fase 2: Voorportaal. Bij deze fase begeef je je eigenlijk al in een andere dimensie, maar kun je soms nog vage glimpsen opvangen van onze wereld zoals stemmen of muziek. Ego dood is hier nog geen gegeven, maar kan wel. De visuals zijn inmiddels al echt out of this world, denk aan zeer complexe 3D geometrische patronen die zeer snel in elkaar over bewegen en grotere dingen vormen zoals bloemen of hele werelden die voor je opgebouwd worden. Deze fase bereik je met DMT al snel, maar kun je ook met hogere dosissen changa en Ayahuasca ervaren. Tijdsbesef wordt al vager, maar de ene keer voelt het wel letterlijk slechts als een paar minuten en de andere keer voelt het al meer als uren of jaren. Velen zullen nooit heel veel verder komen dan deze fase, maar deze fase maakt ook al diepe indruk en zal je wereldbeeld voorgoed veranderen.

Fase 3: wachtkamer. Dit heb ik zelf slechts 1 keer ervaren dus vind het iets moeilijker hier uitgebreid over te vertellen, mede omdat hier ook niet bijzonder veel over geschreven is. Deze fase voor mij persoonlijk kenmerkte zich eigenlijk vooral door het gebrek aan visuals, op 1 specifiek voorwerp na. Ik stond in vrij saaie kamer zonder al te veel details en ik merkte dat er een entiteit naast me stond. Ik kon haar niet zien of op enige manier met haar communiceren, maar ze was er wel duidelijk. Waar het echter om ging was een extreem complex voorwerp wat continu van vorm veranderde en in zichzelf leek te keren zoals zo'n 4D kubus zeg maar. Het voorwerp had het een enorme belangrijke boodschap te vertellen, eentje die als ik hem had kunnen meenemen dan had het een boodschap geweest die de wereld totaal veranderd zou hebben. Het antwoord op al onze vragen, jammer alleen dat ik dat antwoord bij terugkomst totaal weer vergeten was. Voor mijn gevoel was ik ook jaren weggeweest. Mijn ego was uiteraard ook volledig weg hier.

Fase 4: Doorbraak. Waar in fase 2 een ego dood mogelijk is, is het hier een garantie. De visuals worden niet eens perse heel veel complexer als in fase 2, maar de snelheid waarmee ze zich aandienen neemt bizar toe. De visuals worden echt op je afgevuurd en hebben een diepe betekenis. Interactie met entiteiten is vrij standaard hier en het zijn dus vooral de visuals waarmee ze je dingen willen duidelijk maken. De urgentie van wat ze je willen duidelijk maken is ook zeer duidelijk te voelen, ze lijken zich goed te realiseren dat je hier maar eventjes bent en willen je daarom zoveel mogelijk informatie in een korte tijd verschaffen. Helaas is het vaak zoveel informatie in zo'n korte tijd dat het bijna onmogelijk is om echt veel ervan mee terug te nemen. Tijdsbesef is totaal weg en voor je gevoel ben je honderden of duizenden jaren weg geweest, bij terugkomst kun je zelfs het idee hebben dat je tripsitters er al lang niet meer zijn haha. Ik vermoed dat je ook met changa een doorbraak kunt hebben, maar met pure DMT is dit ĂĽberhaupt al heel lastig te bereiken.

Na ik denk inmiddels zo'n 25 ervaringen met DMT, in de vorm van pure DMT, changa en Ayahuasca weet ik nog steeds niet helemaal wat ik er nou van moet maken. Het voelt enorm als thuiskomen en hoe vaker ik die kant op ga hoe meer ik het idee krijg dat de DMT dimensie het geen is waar onze geest naartoe gaat als je hier op aarde fysiek overlijdt. De entiteiten lijken je ook te kennen en te weten wat er hier op aarde speelt en zich daarover te bekommeren. I know, klinkt allemaal redelijk vaag en insane maar toch is dit het gevoel wat me steeds meer bekruipt hoe vaker ik de DMT wereld in ga.
Klik om te vergroten...

Nu ik het terug lees heb je inderdaad gelijk ja.. Ik heb dat behoorlijk raar geschreven nu ik het zo terug lees.
Ik heb het origineel geschreven een dag nadat ik heb getript, om de herinneringen op te kunnen schrijven toen ze nog zo vers waren. Nu een paar jaar later heb ik het opgefrist door de zinnen iets beter te formuleren dan ik kon toen ik 17 was, de spelfouten eruit gehaald, en de alinea's anders ingedeeld zodat het een fijn report is om te lezen. Aan de ervaring zelf heb ik vanzelfsprekend niks veranderd, dat is zoals het is, maar in mijn herinnering deed ik mijn ogen pas dicht toen ik al lichtelijk werd terug gestuurd en niet tijdens de breakthrough zelf. Dus dat staat er inderdaad heel erg raar.. wat ik namelijk op dat punt met name had was inderdaad dat mijn lichaam weg was, en daarmee dus ook geen ogen of oogleden meer had. Dus het is onmogelijk dat ik op dat punt mijn ogen heb gesloten; ik denk dat ik toendertijd dat stuk er echt veel te enthousiast tussen heb gestopt en in de war was met wanneer dat gebeurde. In de laatste trip heb ik dat een stuk beter omschreven, namelijk dat ik ze sloot toen ik lichtelijk terug kwam (de snoepfabriek) en dat was die eerste keer ook zo zover ik me kan herinneren.
Ik weet ook nog heel goed dat ik enorm buiten adem was, dat staat niet in het report. Tijdens mijn ego dood had ik ook niet het idee dat ik moest ademen omdat mijn lichaam weg was, sowieso kon ik nergens meer aan denken. En ik weet nog dat toen ik langzaam weer flarden van de realiteit zag me ineens herinnerde dat je wel moet blijven ademen, en echt buiten adem/aan het hijgen was toen ik steeds nuchterder werd. Ik heb dit ook vrij lang best wel eng gevonden, omdat ik bang was voor een letterlijke ademstilstand tijdens zo'n ego dood en je er uiteindelijk echt aan zou kunnen overlijden. Dat heb ik hier vorige week of 2 weken geleden toevallig nog aangesneden op het forum ergens in een topic; Nu weet ik gelukkig dat je lichaam echt op de automatische piloot gaat, zoals tijdens de slaap. Maar toen vond ik dat toch wel een dingetje.
Wat ik ook heel mooi vond was dat de antwoorden op alle vragen niet in woorden werden uitgelegd, maar in emoties, gevoelens, visuals inderdaad zoals je dat eerder verwoord. Het is niet uit te leggen, maar je "weet" het. Ik ben geen religieus persoon, maar ik denk dat het hetzelfde is als hoe iemand die wel religieus is naar zijn of haar religie kijkt. Het "geloven", het "weten", zonder dat je dat in woorden uit kunt spreken. Zo verwoorden ze het vaak in ieder geval. Alsof je mentaal ook naar een nieuw level wordt getilt.

Heel mooi en interessant hoe je die fases beschrijft! Is fase 1 echt als een ayahuasca trip? Ik heb hier geen ervaring mee (wel geĂŻnteresseerd, hoewel ik het misschien nooit zal durven nemen) maar ik heb altijd gedacht dat je dan een soort van tussen realiteit en die andere dimensie heen en weer gegooid werd? Als het is als een lichte DMT trip klinkt het wel een stuk minder heftig dan ik me altijd had voorgesteld.. Ik dacht altijd eerder aan een hele lange DMT trip met korte tussenpozen van de realiteit ertussen. Heb jij dit zo ervaren?
Dan klinkt het toch als een minder groot obstakel om het zelf een keer te gaan doen ooit dan ik dacht.. Want gigantisch lang breakthroughs constant hebben op DMT zit ik persoonlijk niet op te wachten. Maar als het is als een hele lange paddo trip dan klinkt het wel heel aantrekkelijk.
Fase 1 klinkt ook heel erg als wat ik ervaar als ik DMT in een joint doe.

De wachtkamer heb ik eerder over gehoord! En ook dat mensen die hebben ervaren als een bad trip?
Ik heb hem zelf nooit ervaren, ik hoop het ook niet te ervaren want het klinkt niet als iets waar ik heel vrolijk van zou worden eerlijk gezegd..
Fase 4 klinkt het meest als wat ik heb meegemaakt, maar dan zonder echt entiteiten te zien. Ik had wel het gevoel dat er dingen waren, maar ik heb geen elfjes gezien zoals sommige mensen.

Mijn vriend heeft het overigens wel gehad over doorbraken die hij heeft gehad op changa, maar hij had het echt over dosissen van 1 gram p.p roken.
Dus dat zou zeker mogelijk moeten zijn - maar ik heb totaal geen ervaring met changa.
Opzich wekt het mijn interesse wel omdat ik nog geen breakthrough wil hebben op dit punt ivm het langzaam aan weer oppakken, het trippen. Ik ben er nog te bang voor, bang dat ik tijdens een breakthrough (of een fase 2 die je beschrijft) bad ga en dat de hel dan echt losbarst. Ik heb nu pure DMT die ik steeds in een joint doe, maar ik wil eigenlijk wel weer gewoon een DMT ervaring alleen dan zonder breakthrough en zonder het cannabis effect erbij. Ik durf de DMT die ik nu heb gewoon niet in een pijp te doen omdat ik echt bang ben om weer naar een andere dimensie afgevuurd te worden. Bad gaan op DMT heb ik nooit ervaren, maar bad gaan op andere psychedelica wel dus het is puur die angst die me echt weerhoud. Daarnaast (verwijder het maar als ik dit niet mag zeggen op het forum hoor) is het ook gewoon best wel duur, en om echt wat te merken van DMT in een joint heb je gewoon best wel veel nodig. Dat vind ik zonde, omdat het me op dit moment puur om een korte trip gaat met super mooie DMT visuals terwijl je nog steeds in de realiteit bent. Dus changa lijkt me op dit moment wel ideaal voor mijn wensen en behoeftes op dit punt, want het lijkt mij dat het daar een stuk moeilijker mee is om in een andere dimensie terecht te komen? Naast dat DMT zulke wijze lessen heeft te leren, vind ik de visuals echt fantastisch. Ik heb op paddo's echt enorm lang naar het plafond zitten staren, omdat die DMT achtige visuals daarop echt fantastisch waren om in te verdwalen.

Dat thuis komen klinkt heel bekend inderdaad :hearteyes: Alsof je daar echt hoort, en warm ontvangen wordt alsof iedereen je ineens weer herkend en gemist heeft. Een hereniging. En zeker ook dat gevoel van intense liefde.. Dat zal ik nooit meer vergeten. Zoiets kan je niet bereiken op uppers, het is echt buitenaards.

Je lijkt me echt een heel tof persoon! Je kan het goed verwoorden allemaal en lijkt me ook zeker heel wijs - wat ook bijna niet kan missen als je er al zoveel ervaring mee hebt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rupsje zei:
Is fase 1 echt als een ayahuasca trip? Ik heb hier geen ervaring mee (wel geĂŻnteresseerd, hoewel ik het misschien nooit zal durven nemen) maar ik heb altijd gedacht dat je dan een soort van tussen realiteit en die andere dimensie heen en weer gegooid werd? Als het is als een lichte DMT trip klinkt het wel een stuk minder heftig dan ik me altijd had voorgesteld.. Ik dacht altijd eerder aan een hele lange DMT trip met korte tussenpozen van de realiteit ertussen. Heb jij dit zo ervaren?
Dan klinkt het toch als een minder groot obstakel om het zelf een keer te gaan doen ooit dan ik dacht.. Want gigantisch lang breakthroughs constant hebben op DMT zit ik persoonlijk niet op te wachten. Maar als het is als een hele lange paddo trip dan klinkt het wel heel aantrekkelijk.
Klik om te vergroten...
Ayahuasca zit qua intensiteit een beetje tussen paddo's en pure DMT in. Het is zeker geen lange paddo trip overigens, het duurt juist korter over het algemeen. Ayahuasca heeft trouwens wel echt raakvlakken met DMT, maar is een stuk aardser wat zowel door de MAO remmer komt als een andere manier van innemen natuurlijk. Ayahuasca is dan wel weer een stuk meer buitenaards dan paddo's vond ik. Met een goede dosis aya is contact met moeder Aya trouwens redelijk een gegeven, maar dat terwijl je nog half hier op aarde bent. Zowel fase 1 als 2 zijn mogelijk op Aya, dieper betwijfel ik eigenlijk maar wie weet. Maar onderschat Aya niet, hoewel het misschien minder intens is als pure DMT roken is de kans op bad gaan juist een stuk groter. Je moest eens weten hoeveel mensen, zeker redelijke beginners, ik heb bad heb zien gaan tijdens die ceremonies. Daarnaast is Aya ook gewoon keihard werken, daar zorgt moeder Aya wel voor haha. Ben je nog niet ervaren dan krijg je het mentaal heel zwaar, ben je wel ervaren dan zorgt ze wel dat je het lichamelijk heel zwaar krijgt. Aya doe je niet voor de fun, maar het is wel een super waardevol psychonautisch middel, juist omdat het wat aardser is dan pure DMT en de lessen dus ook veel persoonlijker zijn. Ik heb hier op het forum een serie tripreports ervan staan mocht je geĂŻnteresseerd zijn.

Rupsje zei:
De wachtkamer heb ik eerder over gehoord! En ook dat mensen die hebben ervaren als een bad trip?
Ik heb hem zelf nooit ervaren, ik hoop het ook niet te ervaren want het klinkt niet als iets waar ik heel vrolijk van zou worden eerlijk gezegd..
Klik om te vergroten...
Wat spreekt je niet aan, aan de wachtkamer dan? Ik vond het eigenlijk net zo'n bijzondere en indrukwekkende ervaring als een doorbraak. Uiteraard kun je er bad op gaan, maar er gaan soms ook mensen bad op een doorbraak. Zolang je psychedelica met respect behandelt en je gewoon overgeeft aan de ervaring kan er in mijn optiek weinig mis gaan. Ik heb genoeg moeilijke trips gehad, maar ben nog nooit bad gegaan en maak me daar persoonlijk ook totaal geen zorgen over.

Rupsje zei:
Mijn vriend heeft het overigens wel gehad over doorbraken die hij heeft gehad op changa, maar hij had het echt over dosissen van 1 gram p.p roken.
Dus dat zou zeker mogelijk moeten zijn - maar ik heb totaal geen ervaring met changa.
Klik om te vergroten...
1 gram changa in een keer roken klinkt een beetje zonde van de changa als je het mij vraagt, dan had hij beter gewoon DMT kunnen roken denk ik. Overigens zou het ook wel met minder moeten kunnen denk ik, maar dan moet je changa gewoon in een bong roken. Zelf heb ik juist changa in huis om de lagere regionen van DMT te verkennen en rook ik DMT als ik echt diep wil. Maargoed, niet iedereen heeft zomaar tot beide toegang natuurlijk.

Rupsje zei:
Ik heb nu pure DMT die ik steeds in een joint doe, maar ik wil eigenlijk wel weer gewoon een DMT ervaring alleen dan zonder breakthrough en zonder het cannabis effect erbij. Ik durf de DMT die ik nu heb gewoon niet in een pijp te doen omdat ik echt bang ben om weer naar een andere dimensie afgevuurd te worden. Bad gaan op DMT heb ik nooit ervaren, maar bad gaan op andere psychedelica wel dus het is puur die angst die me echt weerhoud. Daarnaast (verwijder het maar als ik dit niet mag zeggen op het forum hoor) is het ook gewoon best wel duur, en om echt wat te merken van DMT in een joint heb je gewoon best wel veel nodig. Dat vind ik zonde, omdat het me op dit moment puur om een korte trip gaat met super mooie DMT visuals terwijl je nog steeds in de realiteit bent. Dus changa lijkt me op dit moment wel ideaal voor mijn wensen en behoeftes op dit punt, want het lijkt mij dat het daar een stuk moeilijker mee is om in een andere dimensie terecht te komen?
Klik om te vergroten...
Los van dat het vrij duur is, klinkt het ook wel zonde van de DMT eigenlijk. Changa is eigenlijk juist voor dit soort doeleinden gemaakt.

Maar ik ga je een gewetensvraag stellen als je dat niet erg vind. Waarom met psychedelica aan de slag als je bang bent om bad te gaan? Dat is een risico wat er nu eenmaal bij hoort. Psychedelica kunnen je juist ook helpen om over angsten en controle drang heen te komen, mits je ze met respect behandeld natuurlijk. En als ik het goed gelezen had ben je toen bad gegaan op LSD juist omdat je het niet met respect behandelde. Bovendien is de kans op bad gaan een stuk kleiner op DMT heb ik zelf het idee, enerzijds omdat je vrij helder blijft en anderzijds omdat het zo buitenaards is dat het al snel weinig raakvlakken met jou als persoon heeft.

Je komt nu een stuk wijzer over dan toen je zomaar wat zegels LSD achterover tikte in ieder geval. Ik wil je dus niet perse aansporen om maar weer meteen tot het gaatje te gaan, het feit dat je het wilt opbouwen is alleen maar goed en getuigd van respect. Maar realiseer je dat bad gaan op psychedelica altijd een risico is en niet alleen maar dosis afhankelijk. Nu weinig nemen omdat je niet meteen naar een andere dimensie wilt ivm de angst tot bad gaan is dus slechts een schijnzekerheid die je voor jezelf creëert en als zodanig onderschat je juist misschien wel de risico's.

Rupsje zei:
En zeker ook dat gevoel van intense liefde..
Klik om te vergroten...
Oja de liefde inderdaad, was ik nog vergeten in mijn verhaal hierboven. De intense onvoorwaardelijke liefde die DMT meegeeft, blijft echt heel bijzonder.

Rupsje zei:
Je lijkt me echt een heel tof persoon!
Klik om te vergroten...
Dank je! Dat is zeker wederzijds!
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Ayahuasca zit qua intensiteit een beetje tussen paddo's en pure DMT in. Het is zeker geen lange paddo trip overigens, het duurt juist korter over het algemeen. Ayahuasca heeft trouwens wel echt raakvlakken met DMT, maar is een stuk aardser wat zowel door de MAO remmer komt als een andere manier van innemen natuurlijk. Ayahuasca is dan wel weer een stuk meer buitenaards dan paddo's vond ik. Met een goede dosis aya is contact met moeder Aya trouwens redelijk een gegeven, maar dat terwijl je nog half hier op aarde bent. Zowel fase 1 als 2 zijn mogelijk op Aya, dieper betwijfel ik eigenlijk maar wie weet. Maar onderschat Aya niet, hoewel het misschien minder intens is als pure DMT roken is de kans op bad gaan juist een stuk groter. Je moest eens weten hoeveel mensen, zeker redelijke beginners, ik heb bad heb zien gaan tijdens die ceremonies. Daarnaast is Aya ook gewoon keihard werken, daar zorgt moeder Aya wel voor haha. Ben je nog niet ervaren dan krijg je het mentaal heel zwaar, ben je wel ervaren dan zorgt ze wel dat je het lichamelijk heel zwaar krijgt. Aya doe je niet voor de fun, maar het is wel een super waardevol psychonautisch middel, juist omdat het wat aardser is dan pure DMT en de lessen dus ook veel persoonlijker zijn. Ik heb hier op het forum een serie tripreports ervan staan mocht je geĂŻnteresseerd zijn.


Wat spreekt je niet aan, aan de wachtkamer dan? Ik vond het eigenlijk net zo'n bijzondere en indrukwekkende ervaring als een doorbraak. Uiteraard kun je er bad op gaan, maar er gaan soms ook mensen bad op een doorbraak. Zolang je psychedelica met respect behandelt en je gewoon overgeeft aan de ervaring kan er in mijn optiek weinig mis gaan. Ik heb genoeg moeilijke trips gehad, maar ben nog nooit bad gegaan en maak me daar persoonlijk ook totaal geen zorgen over.


1 gram changa in een keer roken klinkt een beetje zonde van de changa als je het mij vraagt, dan had hij beter gewoon DMT kunnen roken denk ik. Overigens zou het ook wel met minder moeten kunnen denk ik, maar dan moet je changa gewoon in een bong roken. Zelf heb ik juist changa in huis om de lagere regionen van DMT te verkennen en rook ik DMT als ik echt diep wil. Maargoed, niet iedereen heeft zomaar tot beide toegang natuurlijk.


Los van dat het vrij duur is, klinkt het ook wel zonde van de DMT eigenlijk. Changa is eigenlijk juist voor dit soort doeleinden gemaakt.

Maar ik ga je een gewetensvraag stellen als je dat niet erg vind. Waarom met psychedelica aan de slag als je bang bent om bad te gaan? Dat is een risico wat er nu eenmaal bij hoort. Psychedelica kunnen je juist ook helpen om over angsten en controle drang heen te komen, mits je ze met respect behandeld natuurlijk. En als ik het goed gelezen had ben je toen bad gegaan op LSD juist omdat je het niet met respect behandelde. Bovendien is de kans op bad gaan een stuk kleiner op DMT heb ik zelf het idee, enerzijds omdat je vrij helder blijft en anderzijds omdat het zo buitenaards is dat het al snel weinig raakvlakken met jou als persoon heeft.

Je komt nu een stuk wijzer over dan toen je zomaar wat zegels LSD achterover tikte in ieder geval. Ik wil je dus niet perse aansporen om maar weer meteen tot het gaatje te gaan, het feit dat je het wilt opbouwen is alleen maar goed en getuigd van respect. Maar realiseer je dat bad gaan op psychedelica altijd een risico is en niet alleen maar dosis afhankelijk. Nu weinig nemen omdat je niet meteen naar een andere dimensie wilt ivm de angst tot bad gaan is dus slechts een schijnzekerheid die je voor jezelf creëert en als zodanig onderschat je juist misschien wel de risico's.


Oja de liefde inderdaad, was ik nog vergeten in mijn verhaal hierboven. De intense onvoorwaardelijke liefde die DMT meegeeft, blijft echt heel bijzonder.


Dank je! Dat is zeker wederzijds!
Klik om te vergroten...

Interessant! Ik heb het even opgezocht en het duurt inderdaad korter dan ik in eerste instantie dacht.. kan het zijn doordat de aanbieders hier in Nederland de Peganum ipv de Liaan gebruiken in de drank waardoor het korter duurt en minder intens is dan bijvoorbeeld in de Amazone?
Bad gaan op Aya lijkt me wel erg reëel ook doordat je zo erg gaat overgeven van de drank. Ik denk dat dat toch best een negatieve invloed kan hebben op je trip; zo heb ik op paddo's overgegeven terwijl ik echt heel hard aan het trippen was, en de hele tijd dat ik misselijk was heeft dat een enorm negatieve invloed gehad op mijn trip. Pas toen ik had overgegeven voelde ik me prima van het een op het andere moment.
Dat Aya hard werken is geloof ik graag ja! DMT is ook niet iets dat je even voor de fun gaat roken, het is heel serieus. Ik heb wel eens naar die ceremonies zitten kijken die ze hier in Nederland aanbieden, en het lonkt nu wel meer nu ik weet dat je wel nog hier op aarde bent en het redelijk kort duurt.
Al twijfel ik nog wel heel erg doordat je bijna zeker gaat overgeven.. gezien ik een hele zwakke maag heb en met paddo's en truffels altijd al heel erg moet oppassen denk ik dat dat bij mij sowieso zal gebeuren.
Die reports spreken me zeker aan! Stuur maar door, ik zou ze graag lezen! :)

Wat mij niet aanspreekt aan de wachtkamer is het gebrek aan visuals. Ik ben een heel visueel persoon, ik concentreer me met name op de visuals en daardoor kan ik reports zo gedetailleerd beschrijven naderhand. Als ik ga trippen verwacht ik ook visuals, en een explosie aan kleuren, beelden. Ik denk dat als ik helemaal in het niets zou oplossen en terecht zou komen in zo'n kamer, dat ik me dan toch redelijk ongemakkelijk zou voelen. De kubus spreekt me aan, maar voorderest zou ik me wel zorgen maken (denk ik) waarom er verder niks gebeurd. Waarom ik in zo'n kamer sta en niet door de visuals heen word geschoten.
Dat, en de bad trips. Ik heb niet heel veel opgezocht over bad trips op DMT, dus ik weet er zeker niet veel over. Maar de paar bad trips waar ik over heb gelezen gingen juist over zo'n zelfde kamer, daardoor kende ik dat concept al. Jij bent juist de eerste die ik positief hoor praten over die kamer; de andere ervaringen die ik in het verleden heb gelezen waren echt negatief. Ik ben juist bang dat ik dus ook een van die mensen ben die daar slecht op zou gaan.. als dat zou kunnen. Vooralsnog kan ik me niet voorstellen hoe je bad kunt gaan op DMT omdat je nergens controle over hebt, maar alsnog. Het schijnt te kunnen.

Mee eens dat het zonde is, al had hij het toendertijd gratis gekregen van een vriend die het zelf maakte vertelde hij dus qua kosten maakte het niet zoveel uit. Hij zei wel dat hij niet 100% zeker wist of het changa of DMT was, maar het lijkt mij persoonlijk dat het changa was aangezien hij er een gram van moest roken? Ik weet niet hoe je terug zou komen van een gram DMT in 1x.. aangezien je van DMT niet bijzonder veel nodig hebt om afgevuurd te worden. Hij rookte het ook in een bong trouwens.
Juist doordat je die "lagere regionen" van DMT kunt verkennen ermee spreekt het mij erg aan! Wellicht binnenkort toch maar wat binnenhalen en experimenteren.. :grin: Zal ongetwijfeld een stuk leuker zijn dan mijn DMT - cannabis creaties. Ik ben inmiddels bijna geneigd om er 100 mg in te gooien uit pure frustratie.

De keren dat ik bad ging op psychedelica kwam doordat ik of teveel nam, of door lichamelijke klachten. Bijvoorbeeld een slechte paddo trip (was geen bad trip, maar er tegenaan) doordat ik heel erg misselijk was.. van de paddo's.
Een bad trip op LSD doordat ik ineens een pijn aanval kreeg in mijn buik. Ik had toen een paar weken van te voren een mirena laten plaatsen en had daar hele hevige pijn aanvallen door, dat ik een tijd lang ook Tramadol heb geslikt omdat het anders echt niet ging. Het hield even op, vervolgens nam ik een zegel, en kreeg ik out of the blue een nieuwe pijn aanval van een paar uur lang. Door de bodyload had ik geen idee dat het dat was, en nam ik dus ook geen pijnstiller in.
Ik probeer er altijd rekening mee te houden dat ik me lichamelijk goed voel voordat ik iets neem, maar soms speelt het juist op tijdens de trip zelf.
Ik hou er rekening mee dat het kan gebeuren, maar alsnog ben ik er bang voor. Tegelijkertijd vind ik trippen zo mooi en leerzaam dat ik het moeilijk naast me neer kan leggen, permanent.
Het is dus niet zozeer een mentaal iets waar ik op bad ben gegaan die keren, maar juist lichamelijke dingen die ik verkeerd interpreteer doordat ik me anders voel vanwege de bodyload.
Toen ik misselijk was op paddo's voelde ik me niet per se misselijk, maar ik was juist koortsig. Heel erg warm of heel erg koud, moe, de energie werd uit me getrokken, onrustig. En op een gegeven moment merkte ik dat ik moest overgeven en realiseerde ik me toen pas dat ik heel erg misselijk was al die tijd. Alleen worden die signalen op zo'n moment vanuit mijn lichaam niet goed doorgestuurd naar mijn hersenen waardoor ik geen idee heb van wat er aan de hand is. Ik ben met name erg bang dat als ik veel neem en hard ga op een psychedelica, een vage lichamelijke klacht krijg, ik die signalen nog slechter oppak en daardoor ook weer bad ga. Juist door het op te bouwen hoop ik wat gewenniger ermee te worden, en gewenniger te raken aan hoe mijn lichaam voelt op psychedelica. Dat als ik dorst heb ik het herken als dorst en iets ga drinken, in plaats van mezelf helemaal gek te maken en me af te vragen waarom mijn mond zo raar aanvoelt, om maar een voorbeeld te geven.

Psychedelica is voor mij altijd een raar iets geweest. Aan de ene kant vond ik het fantastisch, aan de andere kant was er die angst om bad te gaan.
Nu dat ik er zo voorzichtig mee om ga en het met respect behandel, leer ik er nu echt van te houden en de angst wordt steeds minder. Maar dat is wel iets waar ik nog steeds aan werk. En juist die angst zit inderdaad echt in mijn hoofd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rupsje zei:
kan het zijn doordat de aanbieders hier in Nederland de Peganum ipv de Liaan gebruiken in de drank waardoor het korter duurt en minder intens is dan bijvoorbeeld in de Amazone?
Klik om te vergroten...
Ik heb het enkel nog in de Amazone gedaan en dus niet in Nederland. Maar na een enkele dosis ben je na 2 a 3 uur wel redelijk uitgetript hoor. Echter krijg je na 2 uur de mogelijkheid om bij te drinken omdat de ceremonie 5 uur duurt.

Rupsje zei:
Die reports spreken me zeker aan! Stuur maar door, ik zou ze graag lezen! :)
Klik om te vergroten...
https://drugsforum.nl/threads/intription-peru-deel-2-–-ayahuasca-een-rustige-kennismaking.63079/
Het is een vijfdelige serie, vanaf deel 2 begint mijn aya retreat, deel 1 is San Pedro. Mocht je nou geen zin hebben om 5 reports te lezen dan is deel 3 veruit het meest interessant. Links naar de verschillende delen staan er in ieder geval in.

Rupsje zei:
Mee eens dat het zonde is, al had hij het toendertijd gratis gekregen van een vriend die het zelf maakte vertelde hij dus qua kosten maakte het niet zoveel uit. Hij zei wel dat hij niet 100% zeker wist of het changa of DMT was, maar het lijkt mij persoonlijk dat het changa was aangezien hij er een gram van moest roken? Ik weet niet hoe je terug zou komen van een gram DMT in 1x.. aangezien je van DMT niet bijzonder veel nodig hebt om afgevuurd te worden. Hij rookte het ook in een bong trouwens.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde met zonde niet perse zonde van het geld, maar van zo'n mooi en bijzonder middel.

Sorry maar hoe kon hij niet weten of het DMT of changa was? DMT is een wit of geel poeder/kristal. Changa is een kruidenmix waar DMT overheen is gespoten en ziet er dus echt totaal anders uit. Ik weet natuurlijk niet hoe het eruit zag, maar al was het wel changa dan was het wel hele lichte denk ik. Mijn changa bevat 50% DMT en als ik daar 100mg van in een bong doe dan weet ik ook vrij zeker dat ik in ieder geval in de buurt van een doorbraak kom.

1 gram moeten gebruiken betekent of hele slechte changa/DMT of dat hij waarschijnlijk het grootste deel verbrand heeft. Aangezien hij het verschil niet kon zien, wat ik raar vind als hij weet hoe DMT eruit ziet, lijkt het me niet heel onaannemelijk dat hij dus gewoon DMT had en een groot deel van de DMT verbrand heeft. Zeker omdat je DMT niet in een bong moet roken en beter een ander soort pijp gebruikt waarbij je het makkelijker verdampt en ook meer controle hebt over de temperatuur.

Rupsje zei:
Maar dat is wel iets waar ik nog steeds aan werk. En juist die angst zit inderdaad echt in mijn hoofd.
Klik om te vergroten...
Dat is uiteindelijk wel iets waar psychedelica echt bij kunnen helpen, maar goed dat je het rustig opbouwt. Zo hoor je ook met psychedelica om te gaan, stunten met doseringen zijn een recept voor vroeg of laat op je plek worden gezet. Als je zoveel moeite met dat lichamelijke hebt is Ayahuasca misschien niet direct iets voor jou zoals je in mijn reports kunt lezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het overgeven (purgen) hoort er toch ook echt bij in een ayahuasca trip?

En @Rupsje

Controle heb je misschien niet, maar weerstand wellicht wel. Dat lijkt me ook hetgeen wat mensen bad laat gaan, ongeacht de soort psychedelica.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Het overgeven (purgen) hoort er toch ook echt bij in een ayahuasca trip?
Klik om te vergroten...
Het hoort er inderdaad bij ja, maar de een heeft het wel extremer dan de ander.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vast wel ja. Maar het lijkt dus echt bij te dragen aan negatieve crap uit je systeem purgen (ook geestelijk). Ik zou het dus niet als iets negatiefs zien als het gebeurd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Vast wel ja. Maar het lijkt dus echt bij te dragen aan negatieve crap uit je systeem purgen (ook geestelijk). Ik zou het dus niet als iets negatiefs zien als het gebeurd.
Klik om te vergroten...
Dat is het idee ja, persoonlijk ben ik daar wat skeptisch over. Desniettemin hoort het er gewoon bij en zie ik het persoonlijk ook niet als iets negatiefs.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rupsje zei:
Desniettemin vind ik overgeven en misselijk zijn het ergste wat je kunt meemaken, ik zou zelfs hevige pijn nog verkiezen boven misselijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ik niet. Na een dikke 10 jaar lang geregeld extreme buikkrampen beschouw ik misselijkheid en overgeven als een godsgeschenk. En ik ging ook altijd door tot het gal eruit kwam (en verder: dry heaving). Vaak 10, 20, 30 keer in een nacht, maar dan nog was het overgeven niets vergeleken bij de kramp en zelfs een opluchting van de pijn. En een geruststelling dat je lichaam er alles aan doet om je te reinigen. Gal overgeven is wel naar, maar gewoon overgeven zonder dat mijn keel in de fik staat is geen probleem. Steek ook zo mijn vinger in mijn keel als het moet. Als je overgeeft tot je gal omhoog komt is een tip om tussendoor kleine slokjes water te drinken. Dat is veel koeler voor je keel. Water drinken is dan niet echt iets waar je zin in hebt, maar is het erg waard.

Je moet je er gewoon wat aan overgeven. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rupsje zei:
Ik moet alleen nog even onderzoeken wat voor droomkruiden we erin willen, heb jij tips?
Klik om te vergroten...
Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat er allemaal aan kruiden in mijn changa zit, maar het gaat toch vooral om de DMT en de MAO remmer dus de rest vind ik nooit zo belangrijk. Er zitten wel andere kruiden in mijn changa trouwens, dat is duidelijk te zien. En sommige kunnen het roken ook iets aangenamer maken, dus in dat opzicht zou het chill kunnen zijn. Ga er in ieder geval geen psychoactieve kruiden aan toevoegen, want dat veranderd de ervaring en zou je niet moeten willen. Lees wel eens dat er Salvia aan toegevoegd wordt bijvoorbeeld, dan krijg je echt een hele andere trip.

Rupsje zei:
vraag ik me af of het niet tegen gegaan zou kunnen worden met anti misselijkheids pillen..?
Klik om te vergroten...
Wellicht, maar MAO remmers combineren slecht met veel medicijnen en kan zelfs gevaarlijk worden dus dan moet je echt heel goed je huiswerk doen.

Wat trouwens wel goed is te vermelden, is dat je met Ayahuasca net als DMT heel helder blijft waardoor je alles een stuk beter kunt relativeren in tegenstelling tot de nogal verwarde staat van psilo.

Mindless zei:
Je moet je er gewoon wat aan overgeven. :wink:
Klik om te vergroten...
Mooie woordspeling haha. Maar wel zeker waar.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rupsje zei:
@Eik zoals beloofd :wink:
Klik om te vergroten...
Aaaw thanks! :sweatsmile:

Wat een mooi report zeg! Heerlijke binnenkomer op dit forum!

Ik heb echt het idee dat ik helemaal mee kan gaan in jouw ervaring. Klinkt wel echt superheftig hoor. Nu had ik ook niet anders verwacht van DMT... maar toch! Wow!

Rupsje zei:
Ik voel me langzaam wegzakken, weg van de realiteit. Dieper.. dieper..
Ik voel paniek opkomen.
“Shit! Shit! Ik ga te hard! Ik ga te hard!” Maar er was niks dat ik kan doen.
Ik kan niet bewegen.
Ik kan niet praten.
Ik kan niks, ik ben volledig verlamt.
Ik kies ervoor om de trip dus maar gewoon te accepteren, en het over me heen te laten komen. En zodra ik dit doe, loslaten, komt alles ineens goed.
Ja, ik ga hard. Ik ga niet hard, ik ga ONGELOVELIJK hard. Maar het is oke.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar stukje. Ik vond die waanzinnig heftige come-up echt wel lastig om mee om te gaan. Maar op het moment dat ik voorbij de eerste paniek was en bedacht had dat ik het maar moest "accepteren" verdween de angst en kwam ik pas in die andere realiteit uit (of althans ik kon het toch in ieder geval zien). Vanaf toen was alles goed totdat ik vrij snel daarna weer terug in onze eigen realiteit was.

Rupsje zei:
Dat ik dit maar mag meemaken in mijn leven, dit is zĂł verschrikkelijk mooi, dit is zĂł goed, en alles voelt zĂł juist.
Dit moment.. is er een uit duizenden.
Klik om te vergroten...
Fijn om te horen dat jij het zo positief hebt ervaren. Mijn psilo en LSD trips zijn eigenlijk ook altijd heel positief. Bij DMT was ik zo omver geblazen dat ik weinig tijd kreeg om echt te genieten van de ervaring. Ik ben benieuwd of een echte doorbraak wellicht nog wat positiever / liefdevoller uitpakt. Ik heb nu het idee dat ik net op de grens van een doorbraak ben blijven steken.

QUOTE="Rupsje, post: 1294967, member: 145225"]De dimensie waar ik terecht ben gekomen wilt me een boodschap sturen, en de boodschap is duidelijk: Liefde.
Het overweldigt me, dit gevoel. Ik voel me heel euforisch worden, de liefde voelt alsof er een grote deken over mijn lichaam word gelegd en mij liefkozend warm houd.
Het is het meest geweldige gevoel dat ik ooit gevoeld heb, het is beter dan verliefd zijn. Het is beter dan blij zijn. Het is misschien zelfs beter dan het leven op zich alleen al.[/QUOTE]
Ooh damn! Dit is toch wat we allemaal eigenlijk stiekem het liefste willen?! Liefde... heel veel liefde! :hearteyes:
Mooi omschreven trouwens!

Rupsje zei:
Het was een goede eerste trip, en het was de meest grote openbaring in mijn leven. Het was heftig, maar de trip was tegelijkertijd ook heel lief voor me.
LSD drukt je altijd heel hard op de feiten. DMT is 100 keer heftiger dan LSD, maar het is ook een stuk “liever”.
Je krijgt wel openbaringen, maar op een andere manier. Vriendelijker dan dat LSD dat met je doet.
Klik om te vergroten...
DMT is zeker heftiger dan LSD maar om nou te zeggen dat het per definitie vriendelijker is? Ik denk dat dat toch per trip en per persoon verschillend uit kan pakken... Tot nu toe zijn al mijn LSD/ALD-52 ervaringen super liefdevol en positief geweest. Ik vond changa ook heel "warm" en "liefdevol" maar vond mijn DMT ervaring dusdanig heftig dat ik het moeilijk als "warm" zou kunnen omschrijven.

Rupsje zei:
Tevens denk ik ook, dat als dit een bijna dood ervaring hoort te zijn, dat ik totaal niet bang ben om dood te gaan.
Ik denk dat ik zelfs met zekerheid kan zeggen dat het misschien zelfs.. hoe raar het ook mag klinken.. leuk is?
Het is niet dat ik per sé dood wil. Maar meer dat, als je in die dimensie met zulke open armen ontvangen word, het zoveel liefde kan geven, zo’n warm gevoel, waarom zou de dood dan iets zijn om bang voor te zijn? Waarom zou het dan zo erg zijn?
Ja.. je bent er dan niet meer.
Maar in mijn trips was ik er ook niet meer.
En was dat erg?
Nee..
Klik om te vergroten...

In mijn allereerste serieuze paddotrip (tripreport staat hier ergens op het forum) heb ik volgens mij een ego-dood ervaren. Sinds dat ene moment ben ik ook een stuk minder bang om dood te gaan. Helaas ben ik wel nog steeds bang voor het ervaren van pijn, verlies en ziekte voorafgaande aan de dood... :pensive:

Al met al klinkt dit als een fantastisch mooie en rijke ervaring. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar hoe je nu terugkijkt op deze ervaring. Wat heeft het je gebracht in positieve en negatieve zin. Hoe heeft deze ervaring jouw veranderd? Zou je het andere mensen aanraden? Waarom wel/niet? Ik wil zelf graag nog een keer verder experimenteren met DMT maar moet wel eerlijk bekennen dat dat wel met knikkende knietjes zal zijn.

Nogmaals dank voor het delen van dit mooie report! Fijn dat je onderdeel bent geworden van ons forum!
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Herkenbaar stukje. Ik vond die waanzinnig heftige come-up echt wel lastig om mee om te gaan. Maar op het moment dat ik voorbij de eerste paniek was en bedacht had dat ik het maar moest "accepteren" verdween de angst en kwam ik pas in die andere realiteit uit (of althans ik kon het toch in ieder geval zien). Vanaf toen was alles goed totdat ik vrij snel daarna weer terug in onze eigen realiteit was.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat bijna iedereen hier wel last van heeft. Je ego lijkt je hele leven lang het belangrijkste te zijn wat je hebt, het definieert je. Je eigen "ik" is waar het allemaal om draait; tot het moment dat je je eigen "ik" dus ineens loslaat. Het enige testament waar jouw innerlijke vingerafdruk op geprint staat. Dat specifieke moment, waarop je jezelf kwijt raakt, wordt door bijna iedereen die ik ken als zeer beangstigend ervaren. Erg logisch natuurlijk, want jouw eigen ik is de kern van jouw bestaan in dit leven. Pas als je echt hebt losgelaten zie je dat jouw bewustzijn zòveel meer is dan alleen je eigen ik. Dat een zijn met het geheel veel prettiger is dan een eigen lichaam hebben. Je ziet ineens het gezicht dat je had voordat je werd geboren. Ik merkte ook dat als je eenmaal een breakthrough hebt bereikt, de volgende breakthrough een stuk minder beangstigend is omdat je weet wat je kunt verwachten.

Fijn om te horen dat jij het zo positief hebt ervaren. Mijn psilo en LSD trips zijn eigenlijk ook altijd heel positief. Bij DMT was ik zo omver geblazen dat ik weinig tijd kreeg om echt te genieten van de ervaring. Ik ben benieuwd of een echte doorbraak wellicht nog wat positiever / liefdevoller uitpakt. Ik heb nu het idee dat ik net op de grens van een doorbraak ben blijven steken.
Klik om te vergroten...

DMT kan op een piek een aardige lading serotonine en/of dopamine vrijmaken. Dit is waarschijnlijk de verklaring waarom ik zoveel liefde voelde op dat moment; hoewel het een heel ander gevoel was dan bijvoorbeeld een MDMA high of een cocaine high. Veel natuurlijker, veel echter.
Ik zou dus aanraden om de DMT trip goed in te plannen, en daarvoor geen middelen te gebruiken die veel serotonine of dopamine vrijmaken in de hersenen, zodat je een goede reserve hebt om los te weken tijdens een eventuele breakthrough. Het hele liefde gevoel is heel intens om mee te maken, en de trip reageert daar ook op. Dus het zou echt heel zonde zijn als je kort daarvoor al aanspraak hebt gemaakt op de serotonine en dopamine in je hersenen dmv andere drugs. Bewaar het voor zo'n ervaring; het zal niet tegenvallen, beloofd! :wink:
Ik zou op dit moment, als ik het uberhaupt al zou durven, ook zeker geen breakthrough willen ervaren. Gewoonweg omdat ik recent MDMA heb gebruikt en dus weet dat de reserves in mijn hersenen wat serotonine aan gaat een stuk lager zijn nu.

DMT is zeker heftiger dan LSD maar om nou te zeggen dat het per definitie vriendelijker is? Ik denk dat dat toch per trip en per persoon verschillend uit kan pakken... Tot nu toe zijn al mijn LSD/ALD-52 ervaringen super liefdevol en positief geweest. Ik vond changa ook heel "warm" en "liefdevol" maar vond mijn DMT ervaring dusdanig heftig dat ik het moeilijk als "warm" zou kunnen omschrijven.
Klik om te vergroten...

Heeft wellicht ook weer met te dopamine/serotonine aanmaak te maken. Juist doordat ik zo'n warm gevoel kreeg leek de trip veel vriendelijker, terwijl ik bij bijvoorbeeld LSD toch best vaak "gebeten" ben.
Daar staat dan weer wel tegenover dat ik tientallen keren getript heb op LSD, en op DMT maar 5 keer. Plus in een joint afgelopen weekend het hele weekend.. maar die tel ik even niet mee.
Daarnaast vond ik de kleuren en de visuals van de trip ook veel warmer en aardiger ogen. Heel natuurlijk en uitnodigend. Dat is ook weer een reden waarom ik DMT als veel liever zie dan LSD - hoewel wel een stuk serieuzer.

In mijn allereerste serieuze paddotrip (tripreport staat hier ergens op het forum) heb ik volgens mij een ego-dood ervaren. Sinds dat ene moment ben ik ook een stuk minder bang om dood te gaan. Helaas ben ik wel nog steeds bang voor het ervaren van pijn, verlies en ziekte voorafgaande aan de dood... Al met al klinkt dit als een fantastisch mooie en rijke ervaring. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar hoe je nu terugkijkt op deze ervaring. Wat heeft het je gebracht in positieve en negatieve zin. Hoe heeft deze ervaring jouw veranderd? Zou je het andere mensen aanraden? Waarom wel/niet? Ik wil zelf graag nog een keer verder experimenteren met DMT maar moet wel eerlijk bekennen dat dat wel met knikkende knietjes zal zijn. Nogmaals dank voor het delen van dit mooie report! Fijn dat je onderdeel bent geworden van ons forum!
Klik om te vergroten...

Toevallig hadden Mindless en ik het hierboven daarover :) Ook met name omdat de visuele effecten van paddo's zo verschrikkelijk veel lijken op die van DMT. Ik geloof best dat je op een vrij hoge dosis paddo's een ego-dood kunt krijgen, paddo's zijn ook vrij heftig tenslotte. Aparte ervaring is dat he? Hoe je je ineens zo los kunt maken van je lichaam. Zeker ook de gedachte over de dood kan veel positiever zijn hierna, zoals jij dus ook hebt ervaren. Mooi is dat!

Deze ervaring is voor mij al een aantal jaren geleden gebeurd, maar ik kijk er nog steeds met een grote glimlach op terug. Het voelt nog steeds alsof ik herboren ben op die dag, en het is een van de mooiste ervaringen geweest in mijn leven. Ik heb meer zelf liefde, en liefde voor de mensen om mij heen. Dat is een blijvend effect dat ik eraan overgehouden heb.
Daarnaast heb ik het gevoel alsof ik het antwoord heb ontvangen op de grootste levensvragen. Wat hierbuiten is, wie je was voor je geboorte, waar je heen gaat als je overlijd.
Ik zou DMT alleen aanraden als je mentaal sterk in je schoenen staat en een stabiel persoon bent, zoals eigenlijk altijd wel wordt aangeraden met psychedelica, maar DMT is toch wel een geval apart. Het is echt wel serieus spul waar je mee aan het spelen bent, en het is echt heel erg belangrijk dat je je ook in een rustige levensfase bevind als je het besluit te doen. Het is geen kinderspel.
Ik zou het iedereen kunnen aanraden, en ik denk dat de beste manier nog is door het te roken via een joint. Natuurlijk heb je er dan meer van nodig, waardoor het in verhouding duurder wordt, maar alsnog ben je wel aan het spelen met je geest. Dat is het voor mij nu wel waard.
Doormiddel van het zo te roken (en goed af te wegen op een weegschaal) kun je steeds meer erbij doen en het zo langzaam opbouwen tot je echt klaar bent om het te roken door een pijpje.
De bodyload vind ik wat zwaarder, maar aangezien ik nog geen breakthrough wil op dit moment is het voor mij een perfecte manier om mijn favoriete psychedelica te gebruiken zonder bang te zijn dat ik veel te hard ga en een ego-dood ervaar. Mijn bad trip van jaren geleden heeft veel verpest voor me - waaronder dit. Juist op deze manier kan ik het nu langzaam opbouwen, tot ik goed doorheb en ervaar hoe het ook alweer was. Ik zou deze manier aan iedereen kunnen aanraden, zodat je in een soort proces juist door kunt groeien naar die breakthrough toe in plaats van ineens gelanceerd te worden waarna alles ineens op je afkomt.
Wellicht zou dit voor jou ook de perfecte manier zijn om mee te beginnen, ipv het gelijk door een pijp te roken. Ik vind het voor mezelf op dit moment echt een hele mooie manier om weer zo'n ervaring mee te mogen maken uiteindelijk, het is echt een soort ladder die ik nu beklim. Telkens een tandje meer, en het rustig in me opnemen. Mezelf laten wennen aan de ervaring. Stuk minder beangstigend ook.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik niet. Na een dikke 10 jaar lang geregeld extreme buikkrampen beschouw ik misselijkheid en overgeven als een godsgeschenk. En ik ging ook altijd door tot het gal eruit kwam (en verder: dry heaving). Vaak 10, 20, 30 keer in een nacht, maar dan nog was het overgeven niets vergeleken bij de kramp en zelfs een opluchting van de pijn. En een geruststelling dat je lichaam er alles aan doet om je te reinigen. Gal overgeven is wel naar, maar gewoon overgeven zonder dat mijn keel in de fik staat is geen probleem. Steek ook zo mijn vinger in mijn keel als het moet. Als je overgeeft tot je gal omhoog komt is een tip om tussendoor kleine slokjes water te drinken. Dat is veel koeler voor je keel. Water drinken is dan niet echt iets waar je zin in hebt, maar is het erg waard.

Je moet je er gewoon wat aan overgeven. :wink:
Klik om te vergroten...

Hmmm dan kan ik wel echt vaststellen dat jij het over het algemeen een stuk zwaarder dan ik heb gehad wat dat aan gaat; als ik eenmaal ga overgeven zit ik even een kwartier boven de pot maar dan is het wel klaar voor de rest van de rest van de nacht Wel echt mega zuur joh.. *om even een pun terug te gooien, hahaha * ben blij dat je er nog zo positief over kan zijn!
Ik kan alle lichamelijke ongemakken die je maar kunt krijgen best hebben, tot migraine aanvallen met aura's aan toe. Maar misselijkheid en overgeven.. nee. Alles beter dan dat.

Psychedelibee zei:
Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat er allemaal aan kruiden in mijn changa zit, maar het gaat toch vooral om de DMT en de MAO remmer dus de rest vind ik nooit zo belangrijk. Er zitten wel andere kruiden in mijn changa trouwens, dat is duidelijk te zien. En sommige kunnen het roken ook iets aangenamer maken, dus in dat opzicht zou het chill kunnen zijn. Ga er in ieder geval geen psychoactieve kruiden aan toevoegen, want dat veranderd de ervaring en zou je niet moeten willen. Lees wel eens dat er Salvia aan toegevoegd wordt bijvoorbeeld, dan krijg je echt een hele andere trip.


Wellicht, maar MAO remmers combineren slecht met veel medicijnen en kan zelfs gevaarlijk worden dus dan moet je echt heel goed je huiswerk doen.

Wat trouwens wel goed is te vermelden, is dat je met Ayahuasca net als DMT heel helder blijft waardoor je alles een stuk beter kunt relativeren in tegenstelling tot de nogal verwarde staat van psilo.


Mooie woordspeling haha. Maar wel zeker waar.
Klik om te vergroten...

Hmm ik ga eens op onderzoek uit.. Ik heb ooit bij een kruidenierswinkel menthol kristallen gehaald, die wil ik in hele kleine stukjes soms nog wel eens tussen m'n wiet doen. Wellicht ook een fijne toevoeging om het roken zelf wat aangenamer te maken. Ook iets rustgevends lijkt me wel fijn, gezien DMT toch best wel hard kan binnenkomen en je er vrij nerveus van kan worden als het ineens opkomt, voordat je loslaat. Salvia was ik inderdaad ook niet van plan, ik ben sowieso geen grote fan van salvia en ik vind het ook niet zo lekker. Al vraag ik me wel af of er niet iets is dat de visuals juist positief benadrukt, zonder de trip te veranderen?

Hmm dat klinkt inderdaad niet zo top nee.. zou ik dan eerst eens wat meer over moeten opzoeken. Wel goed om te horen dat Aya net zo "helder" of "wakker" is als DMT. Ik vind het juist daarom zulk fijn spul ook.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Eik zoals beloofd :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."