Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChanga en DMT - “Te dom om te pijpen”

Changa en DMT - “Te dom om te pijpen”

61 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Digitalism zei:
Helder verhaal. Vraag ik me nog wel af hoelang je elke teug binnenhoudt. Want als je elke teug bijvoorbeeld ca. 10 seconden binnen wil houden, dan ben je al snel een minuut bezig terwijl je steeds vager wordt. Of gaat het puur om het binnenkrijgen en voegt het vasthouden weinig toe?
Klik om te vergroten...
Hoe langer je het binnenhoudt hoe beter, 10 seconden maar bij voorkeur langer is dus wel aan te raden. Als je het lang binnenhoudt ben je na de eerste teug al super vaag en dat wordt alleen maar meer inderdaad. Bij teug 3 of 4 ben ik vaak al zo hard aan het trippen dat ik de pijp niet eens meer zie in mijn handen.

Een sitter die de pijp aansteekt elke teug en hem uiteindelijk uit handen neemt voor je is essentieel want anders zou je zo maar eens je huis kunnen afvikken.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Hoe langer je het binnenhoudt hoe beter, 10 seconden maar bij voorkeur langer is dus wel aan te raden. Als je het lang binnenhoudt ben je na de eerste teug al super vaag en dat wordt alleen maar meer inderdaad. Bij teug 3 of 4 ben ik vaak al zo hard aan het trippen dat ik de pijp niet eens meer zie in mijn handen.

Een sitter die de pijp aansteekt elke teug en hem uiteindelijk uit handen neemt voor je is essentieel want anders zou je zo maar eens je huis kunnen afvikken.
Klik om te vergroten...
Duidelijk. We zijn met z'n tweeën, dus dat moet goed komen.

Dank voor je reacties, hier kunnen wat mee!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekker levendig beschreven in ieder geval, hier moet ik even voor gaan zitten. :')
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jaaa en daar is de derde! Heel cool om alle drie jullie verslagen nu te kunnen lezen.

En sorry haha, maar ik had echt nooit gedacht dat ik nog zo moeten lachen om een DMT verslag, maar dat kan dus wel :') Meestal voelt het als iets wat allemaal heel mysterieus en spiritueels beschouwd moet worden, dus ik voel me er bijna schuldig onder, maar dit is zo heerlijk geschreven. Kan het niet helpen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
KropSla zei:
Jaaa en daar is de derde! Heel cool om alle drie jullie verslagen nu te kunnen lezen.

En sorry haha, maar ik had echt nooit gedacht dat ik nog zo moeten lachen om een DMT verslag, maar dat kan dus wel :') Meestal voelt het als iets wat allemaal heel mysterieus en spiritueels beschouwd moet worden, dus ik voel me er bijna schuldig onder, maar dit is zo heerlijk geschreven. Kan het niet helpen.
Klik om te vergroten...

Haha, thanks. Niet schuldig over voelen, why so serious! Dat DMT zich graag als een mysterieus en spiritueel goedje voordoet betekent nog niet dat wij er niet om mogen lachen. :tongueout: (Als ik hiermee nu zekere DMT-aliens beledigd heb die zichzelf heel serieus nemen, sorry jongens! Wil verder geen ruzie ofzo.)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Haha, thanks. Niet schuldig over voelen, why so serious! Dat DMT zich graag als een mysterieus en spiritueel goedje voordoet betekent nog niet dat wij er niet om mogen lachen. :tongueout: (Als ik hiermee nu zekere DMT-aliens beledigd heb die zichzelf heel serieus nemen, sorry jongens! Wil verder geen ruzie ofzo.)
Klik om te vergroten...
Nu wordt je de volgende keer waarschijnlijk opgewacht als je terug gaat! Oh wacht, dat doen ze standaard al...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Nu wordt je de volgende keer waarschijnlijk opgewacht als je terug gaat! Oh wacht, dat doen ze standaard al...
Klik om te vergroten...

Ze doen maar, als ze vervelend worden hoek ik ze gewoon neer met mijn pijp. (Die ik dan wel net even wat langer bij me moet zien te houden.)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Ze doen maar, als ze vervelend worden hoek ik ze gewoon neer met mijn pijp. (Die ik dan wel net even wat langer bij me moet zien te houden.)
Klik om te vergroten...
Zo mooi hè, hoe vredelievend mensen van psychedelica worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Zo mooi hè, hoe vredelievend mensen van psychedelica worden.
Klik om te vergroten...

Dank je. Had zelf ook al sterk het idee dat het me een opener, kalmer en sociaal invoelender mens heeft gemaakt, maar toch fijn dat jij dat ook ziet, waardeer ik!

:relieved:
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hahahhaha
Je moet gewoon je mond open doen, je ogen dicht, beetje kreunen, aan die ballen kietelen en op de prostaat drukken als dat bevalt XD
En gewoon de dop likken en de schacht, zachtjes en in t begin langzaam. En dan laat je m in je keel stoten, half stikken maar door je neus ademen als ie ff verder eruit is.
En gewoon likken likken blabla likken.
Kijk maar een filmpje hahha
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Ja zeker. Heeft enorm veel indruk gemaakt. Ik heb ook een boek gekocht over dit fascinerende goedje (DMT The Spirit Molecule - R. Strassman) waar ik deze vakantie aan wil beginnen. Nog heul veul te verkennen op het DMT-front!
Klik om te vergroten...

Ik heb alleen de documentaire ervan gezien, heel interessant.
Het boek gaat waarschijnlijk nog veel dieper.
Van plan om het ooit nog eens te doen, of vraag ik dat te vroeg?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iskra zei:
Ik heb alleen de documentaire ervan gezien, heel interessant.
Het boek gaat waarschijnlijk nog veel dieper.
Van plan om het ooit nog eens te doen, of vraag ik dat te vroeg?
Klik om te vergroten...

Oh hell yes, ik ga het zeker nog eens doen. Het gekke is: toen ik net uit de (pure DMT) ervaring kwam, vond ik het geheel zoveel vragen oproepen en zat ik zo in dat verwarde 'ik begrijp het niet'-gevoel vastgezogen dat ik eigenlijk direct, hoe heftig het ook was, terug wilde om meer te weten te komen van die andere, vreemde maar tegelijkertijd zo echt aanvoelende realiteit. Maar na een uur kon ik dat eigenlijk al beter loslaten, en accepteren dat DMT je misschien wel nooit antwoorden gaat geven, niet na één keer, maar ook niet na twintig keer. Nu wacht ik geduldig tot het weer eens op mijn pad komt of misschien, als ik er aan toe ben, zoek ik het zelf binnenkort een keer actief op.

Ik denk dat wat ik mee heb gemaakt op DMT pas level 1 of maximaal 2 was van wat mogelijk is met dit spul, en dit was echt al zo ontzettend intens dat ik denk dat een breakthrough bijvoorbeeld wel iets is waar je mentaal klaar voor moet zijn. Je hebt trippen en je hebt trippen, dit is geen kinderspel, haha. Ik wil het dus niet overhaasten, maar zeker wel ooit ervaren.

Als de documentaire een aanrader is dan moet ik die ook maar eens gaan bekijken. Ik meende ergens op het forum gelezen te hebben dat je zelf DMT in handen hebt gehad maar er op dat moment toch voor gekozen had om het even links te laten liggen. Ik ben wel benieuwd of je nu een andere keuze zou maken.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant zei:
Oh hell yes, ik ga het zeker nog eens doen. Het gekke is: toen ik net uit de (pure DMT) ervaring kwam, vond ik het geheel zoveel vragen oproepen en zat ik zo in dat verwarde 'ik begrijp het niet'-gevoel vastgezogen dat ik eigenlijk direct, hoe heftig het ook was, terug wilde om meer te weten te komen van die andere, vreemde maar tegelijkertijd zo echt aanvoelende realiteit. Maar na een uur kon ik dat eigenlijk al beter loslaten, en accepteren dat DMT je misschien wel nooit antwoorden gaat geven, niet na één keer, maar ook niet na twintig keer. Nu wacht ik geduldig tot het weer eens op mijn pad komt of misschien, als ik er aan toe ben, zoek ik het zelf binnenkort een keer actief op.

Ik denk dat wat ik mee heb gemaakt op DMT pas level 1 of maximaal 2 was van wat mogelijk is met dit spul, en dit was echt al zo ontzettend intens dat ik denk dat een breakthrough bijvoorbeeld wel iets is waar je mentaal klaar voor moet zijn. Je hebt trippen en je hebt trippen, dit is geen kinderspel, haha. Ik wil het dus niet overhaasten, maar zeker wel ooit ervaren.

Als de documentaire een aanrader is dan moet ik die ook maar eens gaan bekijken. Ik meende ergens op het forum gelezen te hebben dat je zelf DMT in handen hebt gehad maar er op dat moment toch voor gekozen had om het even links te laten liggen. Ik ben wel benieuwd of je nu een andere keuze zou maken.
Klik om te vergroten...

Dat is aan de ene kant ook wel weer mooi, het gelijk terug willen om het te begrijpen.
Komt dat ook misschien omdat het voelt dat je scherpte niet echt onder invloed lijkt te zijn?
Het klinkt eerder dat je een enorm heftige snelle toegang krijgt tot een andere realiteit dan een zwaar bedwelmend middel.
Ik kan geen psychedelica bedenken waarbij je het terug willen op het zelfde moment zou willen. :tonguewink:

Sinds jullie drie reports over DMT is mijn drempel een soort van verlaagd.
Ik weet niet of dat een goed ding is in het kader van aansporen om drugs te gebruiken,
maar in mijn ogen niet, dus voel je niet schuldig. ha

Ik heb al mijn hele leven altijd dat mystieke gevoel dat er meer is dan hetgeen wat er is,
en DMT prikkelt precies dat.

Was trouwens die 'ik begrijp het niet' gevoel een trippend gevoel of echt een nuchtere 'ik begrijp het niet' gevoel?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iskra zei:
Dat is aan de ene kant ook wel weer mooi, het gelijk terug willen om het te begrijpen.
Komt dat ook misschien omdat het voelt dat je scherpte niet echt onder invloed lijkt te zijn?
Het klinkt eerder dat je een enorm heftige snelle toegang krijgt tot een andere realiteit dan een zwaar bedwelmend middel.
Ik kan geen psychedelica bedenken waarbij je het terug willen op het zelfde moment zou willen. :tonguewink:

Sinds jullie drie reports over DMT is mijn drempel een soort van verlaagd.
Ik weet niet of dat een goed ding is in het kader van aansporen om drugs te gebruiken,
maar in mijn ogen niet, dus voel je niet schuldig. ha

Ik heb al mijn hele leven altijd dat mystieke gevoel dat er meer is dan hetgeen wat er is,
en DMT prikkelt precies dat.

Was trouwens die 'ik begrijp het niet' gevoel een trippend gevoel of echt een nuchtere 'ik begrijp het niet' gevoel?
Klik om te vergroten...

Ik zag dat ik nog niet op deze reactie van je had gereageerd dus dat ga ik nu even doen, aangezien we over dit onderwerp duidelijk beter met elkaar uit de voeten konden dan over het onderwerp uit het andere topic. :wink:

Het gelijk terug willen om het te begrijpen, dat gevoel, dat was maar heel kort. Alsof je brein even nodig heeft om de heftigheid van de ervaring tot zich te laten doordringen. Als ik nu weer DMT zou gaan doen, zou ik er meer zenuwachtig voor zijn dan dat ik was toen ik nog niet had ervaren hoe heftig het is. Maar nét na de ervaring was dat niet zo, toen was er minder angst. Alsof die angst er pas komt als je probeert te begrijpen wat je hebt ervaren, als je ratio zich ermee gaat bemoeien.

De scherpte van DMT is inderdaad een van de eigenschappen van deze drug die de ervaring zo bizar maakt. Je hebt tripmiddelen waar je een beetje stoned/bedwelmd van raakt zoals psilyocybine en je hebt tripmiddelen die een wat meer stimulerende werking hebben zoals LSD, maar ze geven wel beide een soort algemeen gevoel van 'high' zijn, dat doet DMT dus niet en dat maakt de ervaring uniek. Je ervaart een totaal andere wereld, maar niet high, juist kraakhelder. Zoals jij zegt, echt alsof je je in een andere realiteit bevindt, nuchter.

Dat 'ik begrijp het niet' was een nuchter gevoel. Als je uit de DMT-trip komt, bevindt je je inééns vanuit die andere realiteit weer in onze eigen gebruikelijke realiteit. En je bent dan ook razendsnel weer echt helemaal erbij. Je brein begint vrijwel direct te analyseren wat er zojuist is gebeurd (hè, wat, hoe, waarom?!), maar dat lukt niet omdat de ervaring onmogelijk te bevatten is vanuit deze realiteit gezien. Moeilijk uit te leggen, het is echt een heel maf gevoel, allesoverweldigende verbazing.

Ik zal zeker nooit iemand aansporen om DMT te gebruiken tenzij iemand dat zelf echt wil. Want... als je de interesse hebt, dan ga je dit zeker heel bijzonder vinden. :) 'Mystiek' vind ik wel een passende beschrijving, want het geeft weliswaar geen directe antwoorden op levensvragen, juist niet, maar wel stof tot nadenken, en nadenken over de mysteries des levens is soms een best boeiende bezigheid. ^^
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een prachtig mooie omschrijving @Roze olifant. Je hebt hier de kern geraakt van wat mijn changa ervaring met mij deed. De overgang die ik had bij het roken van changa was subtieler, dat gevoel dat jij beschrijft van het kwijt raken van de ervaring herken ik wel. Bij changa duurt het misschien langer. Ik heb minutenlang in mijn stoel gezeten wetende dat mijn trip voorbij was. Tegelijkertijk wist ik dat beginnen met praten mijn trip zou doen vergeten.

Mooi beschreven.

Interpreteren van changa trips (en ik denk ook DMT trips, want die ken ik nog niet) begint bij het ervaren van je trip nadat je hem hebt gehad. Je tijd nemen. Afwachten dus.

Is de wereld daar de juiste plek voor?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casaan zei:
Wat een prachtig mooie omschrijving @Roze olifant. Je hebt hier de kern geraakt van wat mijn changa ervaring met mij deed. De overgang die ik had bij het roken van changa was subtieler, dat gevoel dat jij beschrijft van het kwijt raken van de ervaring herken ik wel. Bij changa duurt het misschien langer. Ik heb minutenlang in mijn stoel gezeten wetende dat mijn trip voorbij was. Tegelijkertijk wist ik dat beginnen met praten mijn trip zou doen vergeten.

Mooi beschreven.

Interpreteren van changa trips (en ik denk ook DMT trips, want die ken ik nog niet) begint bij het ervaren van je trip nadat je hem hebt gehad. Je tijd nemen. Afwachten dus.

Is de wereld daar de juiste plek voor?
Klik om te vergroten...

Duidelijk weer late to the party want ik lees deze reactie nu pas. Shit, moet beter opletten hier, mis allerlei boeiends.

Yep, de overgang van changa was een factor tien (minimaal) subtieler dan die van pure DMT. Als ik ze heel kort zou moeten samenvatten - en ik ben niet heel goed in kort samenvatten, zoals menigeen bij het moeizaam doorploegen van dit report wellicht al heeft mogen ervaren, lol - valt changa te beschrijven als mooier, fijner, aardser, en pure DMT als abstracter, vreemder, ongemakkelijker, buitenaardser, ‘whatthefuckingfuck’-isher.

Nog korter? Oké. Dan: changa = mooi, DMT = weird.

Bij changa vond ik de euforie en de positieve afterglow opvallend. Bij DMT ging die euforie op hogere dosis verloren omdat het zo alien wordt dat je brein te overweldigd is om te begrijpen hoe emoties als euforie ook alweer werken. Ik weet niet of dit altijd zo blijft, ik ben nog maar een bange DMT-feut, het einde van de ontgroening nog lang niet in zicht. Ik denk dat pure DMT ook euforie kan oproepen als je de schrik van de eerste keer (keren) te boven bent.

Changa <3 Ik denk nog vaak terug aan het bos op changa, misschien wel het mooiste wat ik ooit in mijn leven heb gezien. En zo dichtbij onze eigen aarde/natuur nog. Toch had die changa-ervaring bij de hogere dosis ook echt al wel zeker DMT-trekjes. Voor mijn gevoel heb je op een schaal de meer klassieke bekende psychedelica zoals psilo, LSD aan de linkerkant en aan de rechterkant DMT, en dan in het midden heb je changa (en wellicht dan ook ayahuasca). De sfeer zit echt tussen het bekende van een psychedelische trip en het totaal onbekende van een DMT-ervaring in.

Damn, nu wil ik changa.

Je vraag aan het einde was denk ik retorisch, maar ik ga er toch heel irritant een antwoord op proberen te bedenken. :) Nee, de wereld is niet echt de juiste plek om af te wachten en de tijd te nemen, althans dat hebben we onszelf wijs gemaakt. We denken dat alles altijd maar meer, sneller, vaker moet. Psychedelica gaan daarin (i.t.t. veel andere drugs) totaal hun eigen gang, die dwingen je net even die paar stapjes terug te doen en te ervaren, te verwerken, de tijd te nemen, nog een paar stapjes terug, nog een beetje ervaren... traaaaaag, tot je genoeg ervaren hebt (bent) om weer het diepe in te springen. Ze maken de wereld weer een beetje een plek waar de tijd genomen kan, en moet worden.

Zo, nu heb ik wel weer genoeg langdradige en semi-filosofische onzin uitgekraamd voor vandaag. Ik ga maar eens slapen. :sunglasses:

Ben wel nog zeer benieuwd: waar sta jij nu in de verwerking van je changa-ervaring?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Als ik ze heel kort zou moeten samenvatten ...
Klik om te vergroten...


Roze olifant zei:
Zo, nu heb ik wel weer genoeg langdradige en semi-filosofische onzin uitgekraamd voor vandaag. Ik ga maar eens slapen.
Klik om te vergroten...

Prachtig dit :lolol:

... ik merk aan het niveau van mijn post dat ik ook slaap nodig heb. Welterusten RO!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fenrir zei:



Prachtig dit :lolol:

... ik merk aan het niveau van mijn post dat ik ook slaap nodig heb. Welterusten RO!
Klik om te vergroten...

Haha, ik leer het nooit. En dan ben ik nuchter, kun je nagaan.

Welterusten!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
Je vraag aan het einde was denk ik retorisch, maar ik ga er toch heel irritant een antwoord op proberen te bedenken. :) Nee, de wereld is niet echt de juiste plek om af te wachten en de tijd te nemen, althans dat hebben we onszelf wijs gemaakt. We denken dat alles altijd maar meer, sneller, vaker moet. Psychedelica gaan daarin (i.t.t. veel andere drugs) totaal hun eigen gang, die dwingen je net even die paar stapjes terug te doen en te ervaren, te verwerken, de tijd te nemen, nog een paar stapjes terug, nog een beetje ervaren... traaaaaag, tot je genoeg ervaren hebt (bent) om weer het diepe in te springen. Ze maken de wereld weer een beetje een plek waar de tijd genomen kan, en moet worden.

Zo, nu heb ik wel weer genoeg langdradige en semi-filosofische onzin uitgekraamd voor vandaag. Ik ga maar eens slapen. :sunglasses:

Ben wel nog zeer benieuwd: waar sta jij nu in de verwerking van je changa-ervaring?
Klik om te vergroten...

Mijn vraag was niet compleet retorisch toen ik hem stelde. Na mijn changa trip heb ik langzaam laten doorsijpelen wat er precies gebeurt was. De eerste trip was vooral overweldigend, er gebeurde van alles (wat ik ook heb proberen te beschrijven) en mijn aandacht vloog alle kanten op. Terugkijkend is het net alsof ik een lesje kreeg in wat er allemaal mogelijk was. Mijn tweede trip was compleet anders, in plaats van een pulserende omgeving was er nu een warme maar statische omgeving gevuld met stilte met daarnaast de muziek die speelde. Het is deze trip die me het meeste heeft geleerd over mezelf. Dat heb ik echter pas beseft nadat ik de tijd heb genomen af en toe terug te mijmeren. Ik heb de nachtmerries uit mijn jeugd opnieuw beleefd tijdens mijn tweede trip. Nu in een trippy en kleurrijke psychedelische setting. Hierdoor ervaarde ik niet de angsten van vroeger maar een fijne vredigheid terwijl ik het beeld herkende. De les die ik daar uit heb is dat ik mijn eigen beeld om de werkelijkheid kan herkaderen, het is mijn beeld en dat hoeft niet per se de waarheid te zijn zoals die was. Set en setting zijn ook bij het ervaren van werkelijkheid van belang.
Met deze gedachte kan ik veel veerkrachtiger in het leven staan door te beseffen dat ik richting kan geven aan hoe ik mijn werkelijkheid ervaar.

De knisperende gevoelens wat betreft mijn tanden ben ik nog niet achter, het gevoel heb ik ook bij gebruik van lsd of 2cb fly.

Dank voor je vraag @Roze olifant, je vraag hielp mij gisteren om alles beter op een rij te krijgen.
Terugkomend op je eerste vraag of mijn vraag retorisch was? Ik dacht dat de wereld niet de juiste plek was.
Ondertussen denk ik van wel, het proces van het ervaren van je trip beschouw ik wel als een proces dat zich voor een groot deel onderbewust gaat afspelen. Wat jij zegt, langzaam en traag totdat je ineens een openbaring hebt.
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi verslag, je kunt goed schrijven.

'waar de gemiddelde zware Van Nelle-verslaafde zeehond jaloers op zou zijn.'

Woeha!!

DMT is voor mij echt een van de beste stofjes geweest. Onverklaarbaar sterk en diep. Zonder kater (schorre keel misschien). Ik zou deze stof graag nog verder willen verkennen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."