Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"genezen" op afstand?

"genezen" op afstand?

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pompoen zei:
Placebo effect :) kan heel krachtig zijn waardoor je daadwerkelijk minder klachten kan ervaren. Als je er maar in gelooft dus! Wetenschappelijk gezien is er natuurlijk geen bewijs voor dergelijke behandelingen
Klik om te vergroten...
Ik geloof er zelf dus niet in en vind het, naast geldklopperij, ook eigenlijk schandalig. Maar goed.. ik ben wetenschappelijk opgeleid en zie ook hoeveel zelfbenoemd coaches er rondlopen die zeggen mensen met serieuze problematiek te kunnen helpen tegen een fors bedrag. Daar vind ik wat van 🤓

maar fijn dat jouw kennis het gevoel heeft dat het hem helpt!!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik geloof er wel in ja.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geloof jij in behandeling op afstand, of iemand die je energie kan geven op afstand?

Ik ben niet zo spiritueel aangelegd. En ik weet ook dat ik nooit meer de oude zal worden.
Maar een ex veteraan waar ik mee sport legt vaker contact met een paranormaal iemand.
Via een foto kan degene hem energie of rust geven.
Bijvoorbeeld bij belangrijke gesprekken, of bij een aanval van onze PTSS.

Ik heb hier wel eens van gehoord en altijd weg gelachen.
Maar vraag me nu af of dit bij die beste man tussen de oren zit, of dat er echt mensen zijn die via een foto extra energie kunnen geven / rust kunnen geven / minder pijn kunnen bieden.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Geloof jij in behandeling op afstand, of iemand die je energie kan geven op afstand?

Ik ben niet zo spiritueel aangelegd. En ik weet ook dat ik nooit meer de oude zal worden.
Maar een ex veteraan waar ik mee sport legt vaker contact met een paranormaal iemand.
Via een foto kan degene hem energie of rust geven.
Bijvoorbeeld bij belangrijke gesprekken, of bij een aanval van onze PTSS.

Ik heb hier wel eens van gehoord en altijd weg gelachen.
Maar vraag me nu af of dit bij die beste man tussen de oren zit, of dat er echt mensen zijn die via een foto extra energie kunnen geven / rust kunnen geven / minder pijn kunnen bieden.
Klik om te vergroten...
Ik geloof er niet echt in. Maar...weet ook niet goed wat ik er van moet denken. Misschien kan er wel zoiets als genezing plaatsvinden als je direct contact hebt met zo'n behandelaar. Geen idee maar ben sceptisch..

Het maakt niet veel uit vind ik als het tussen de oren zit van deze man. Als hij er zich beter door voelt dan is het prima. Maar zelf zou ik dus altijd de voorkeur aan p2p contact met iemand geven zodat je de behandelaar recht in de ogen kan kijken, aanvoelen en hem ter plekke beoordelen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor 50 euro per minuut geef ik je alle liefde en energie die ik op afstand kan geven. :smoke:
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Guapo Temudgin zei:
Voor 50 euro per minuut geef ik je alle liefde en energie die ik op afstand kan geven. :smoke:
Klik om te vergroten...
Koopje! Klinkt te goed om waar te zijn!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Placebo effect :) kan heel krachtig zijn waardoor je daadwerkelijk minder klachten kan ervaren. Als je er maar in gelooft dus! Wetenschappelijk gezien is er natuurlijk geen bewijs voor dergelijke behandelingen
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Via een foto kan degene hem energie of rust geven.
Bijvoorbeeld bij belangrijke gesprekken, of bij een aanval van onze PTSS.
Klik om te vergroten...
Nog even hierop terugkomend. Ik denk dus dat de werkende factor is dat die persoon gelooft dat deze hulp hem helpt, waardoor hij dus positiever naar de situatie gaat kijken (“met deze hulp gaat het me lukken, komt het goed”) en daardoor waarschijnlijk ook rustiger gaat ademen en zich dan automatisch beter voelt. Iets in die trant.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Guapo Temudgin zei:
Voor 50 euro per minuut geef ik je alle liefde en energie die ik op afstand kan geven. :smoke:
Klik om te vergroten...
Zo'n opmerking vind ik nog al wat.
Naast geldklopperij, ook eigenlijk schandalig.
50 euro per minuut?

Ik doe het voor 45 euro. :grin:

Verder; zie Pompoen.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Genezen op afstand?
Genezen is een groot woord maar inwerken ,beïnvloeden,instralen,magnetiseren, energie toesturen of hoe je het ook noemen wilt ….zeker wel!
Toen ik vast liep in mijn leven als eind 20’r leerde ik een tovenaar kennen die dat soort gaven had.
Het was , hij is inmiddels overleden, een heel bijzondere man die heel veel mensen en zelfs dieren heeft geholpen en die ik tot de dag van vandaag zeer hoog acht.
Veel van geleerd. Zelfs een telefoon gesprek werkte al .
Zelfs reguliere artsen verwezen patiënten naar hem door als ze er zelf niet uitkwamen met als gevolg dat de patiënten bij deze man wel genezing vonden.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pompoen zei:
hoeveel zelfbenoemd coaches er rondlopen die zeggen mensen met serieuze problematiek te kunnen helpen tegen een fors bedrag. Daar vind ik wat van 🤓
Klik om te vergroten...
Daar vind ik ook wat van.
Heb wel eens ontmoetingen gehad met dergelijke 'coaches', laat ik het zo zeggen, dat verliep niet helemaal naar tevredenheid, voor beiden...

*Relmuis zucht diep, bijt op tandvlees en telt tot 10*
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Geloof jij in behandeling op afstand, of iemand die je energie kan geven op afstand?

Ik ben niet zo spiritueel aangelegd. En ik weet ook dat ik nooit meer de oude zal worden.
Maar een ex veteraan waar ik mee sport legt vaker contact met een paranormaal iemand.
Via een foto kan degene hem energie of rust geven.
Bijvoorbeeld bij belangrijke gesprekken, of bij een aanval van onze PTSS.

Ik heb hier wel eens van gehoord en altijd weg gelachen.
Maar vraag me nu af of dit bij die beste man tussen de oren zit, of dat er echt mensen zijn die via een foto extra energie kunnen geven / rust kunnen geven / minder pijn kunnen bieden.
Klik om te vergroten...

Ga naar de Küçuk Ayasofya Camii gebouwd als een kerk voor de militaire heiligen Sint Sergius en Sint Bacchus in Istanbul. Doe wat geld in het offerblok en kijk rond.

Werkt het niet heb je toch een heel mooie vakantie gehad.

Of dichterbij Sint Sebastiaan, bijvoorbeeld een schilderij of een beeld in het ziekenhuis of koop er zelf één.

Één nadeel; je krijgt wel sjans dan met allerlei homoseksuele types.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Geloof jij in behandeling op afstand, of iemand die je energie kan geven op afstand?

Ik ben niet zo spiritueel aangelegd. En ik weet ook dat ik nooit meer de oude zal worden.
Maar een ex veteraan waar ik mee sport legt vaker contact met een paranormaal iemand.
Via een foto kan degene hem energie of rust geven.
Bijvoorbeeld bij belangrijke gesprekken, of bij een aanval van onze PTSS.

Ik heb hier wel eens van gehoord en altijd weg gelachen.
Maar vraag me nu af of dit bij die beste man tussen de oren zit, of dat er echt mensen zijn die via een foto extra energie kunnen geven / rust kunnen geven / minder pijn kunnen bieden.
Klik om te vergroten...
Sure geloof ik daarin, want ik geloof niet in afstand. Niet écht.

Wat is afstand? Je (hoofd) creëert zelf afstand. Er is niet daadwerkelijk afstand. Want hoe ver is een perceptie van je af? Dit is niet "spiritueel" trouwens, maar daadwerkelijk: waar zie je dat wat je ziet? waar hoor je dat wat je hoort? Niet "daar" toch? Maar altijd hier, waar je bent. Alles is op géén afstand van jezelf. Om afstand te creëren, moet er eerst een gedachte zijn die alles opdeelt: zelf (lichaam), de wereld, anderen, objecten. Zonder dat opdelen is er geen afstand. Je kunt het voor jezelf zien, als je even stopt alles te labelen en vraagt: "waar is deze perceptie die ik zie?" Antwoord: hier.

Het is toepasbaar op alles. Alles is hier (er is geen afstand), alles is nu (er is geen tijd).

Dat gezegd hebbende, geloof ik er niet in dat de daadwerkelijke genezing door de ander gedaan wordt. Genezing kan alleen van binnenuit komen, maar het kan wel zo zijn dat jouw geloof in dat iemand anders jou kan genezen, jou daadwerkelijk geneest. Ik denk hierbij uit iets uit de Bijbel:

Het verhaal van de blinde man, die weer kon zien nadat Jezus modder in zijn ogen wreef.

Jezus gebruikte die modder, om het tastbaar te maken. Het was niet de modder die de blinde weer deed zien. Het was zelfs niet Jezus die de blinde weer deed zien. Het was de blinde zélf, die gelóófde dat Jezus hem met die modder genas.

Imo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pompoen zei:
Nog even hierop terugkomend. Ik denk dus dat de werkende factor is dat die persoon gelooft dat deze hulp hem helpt, waardoor hij dus positiever naar de situatie gaat kijken (“met deze hulp gaat het me lukken, komt het goed”) en daardoor waarschijnlijk ook rustiger gaat ademen en zich dan automatisch beter voelt. Iets in die trant.
Klik om te vergroten...

Precies.
Ik zat echt te dubben. Moet ik hem nu de spiegel voor houden dat zoiets wellicht echt niet werkt. Of laten geloven omdat het hem goed doet.

Ik kies het laatste.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kwakzalverij van de bovenste plank. Helemaal als het geld kost.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Afstand is een illusie
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Afstand is een illusie
Klik om te vergroten...
We zouden geen oorlogen meer hebben, geen machtspelletjes/manipulatie, geen depressie, geen verslavingen, etc. etc. als mensen wisten dat:

Tijd is een illusie.
Afstand is een illusie.


Maar dit interesseert mensen niet. Of het zegt ze niets. Het lijkt ook te abstract denk ik. Terwijl het juist concreet is: je hebt nooit echt tijd ervaren en nooit echt iets ervaren op een afstand van jezelf. Alles is letterlijk altijd hier en nu.

Ironisch genoeg is er waarschijnlijk meer tijd nodig voordat dit mensen gaat interesseren. Hopelijk niet zoveel dat we de planeet opblazen voordat dat gebeurt.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben dol op een beetje afstand.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Afstand is een illusie
Klik om te vergroten...
In LSD-achtig filosofisch gezellig gekeuvel gaat dit zeker op.
Dan is er inderdaad weinig verschil tussen mijn hoopje trillende energiedingetjes, jouw hoopje trillende energiedingetjes en een tros bananen.
Maar soms gaat het niet op.
Zoals in dit topic bv.
Bij pinautomaten werkt het ook niet. :expressionless:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."