Ik weet niet of je de laatste jaren het nieuws hebt gevolgd, maar de verandering os op dit moment dat seksueel geweld en ook ander geweld (zie dwdd bijv) steeds minder getolereerd. Ik sta niet altijd achter de manier waarop, maar dat er steeds minder grensoverschrijdend gedrag word getolereerd juig ik toe. En nee, ik denk niet dat dat nog omdraait.
Telkens komt er een nieuwe generatie waarvan de hoofdstroom iets anders denkt.
Heb zelf moeite met het gemak waarmee seksueel geweld en geweld geweld allemaal op één hoop wordt gegooid.
Ben zelf meestal geen DWDD kijker (vooral omdat ik een hekel heb aan het soort van champagne socialisten dat daar zit terwijl de hele PvdA min of meer "under the bus" is gegooid).
Er is wel één ding mee. Aantijgingen moeten wel terecht zijn. Anders krijg je Johnny Depp achtige toestanden.
Ik heb geen idolen. En ik hoop dat de 'sterren' van nu wat leren van hun gedrag.
Gedragsnormen waren anders vroeger.
En nu ot: de grens van geil en drugs ligt bij seksueel grensoverschrijdend gedrag (zie 'tea and consent') en bij de grenzen van de wet.
Toestemming (houd nou eens op -niet per sé Mevrouw Plöp- met het lukraak importeren van al die Amerikaanse termen!) is niet per sé verbaal. Heel veel gaat met non-verbale communicatie (dit gaat beter als je niet al te dronken bent), maar dit gaat 19 van de 20 keer gewoon goed.
En nee, dat een vrouw (of man) dronken is is geen excuus om al dan niet groepsgewijs over haar (of hem) heen te gaan. Nooit.
Hangt van de setting af. Als iedereen ervoor gekozen heeft veel teveel te drinken. En MSM zijn geen vrouwen.
Ja dit soort verhalen is dus waarom ik erover begon.
Die jongeman was bewusteloos, en in plaats van dat de aanwezige mensen zich om hem bekommerden hebben ze hem gebruikt als een levenloze sekspop, waardoor hij wakker werd met een bloedende keel en anus. De mensen die het deden wisten dat ze hiv-positief waren, en hadden kunnen weten dat hun lustobject dat niet was.
Maar als die jongen dan achteraf daar misschien wat twijfels bij heeft dan komen er allerlei rationaliseringen op over dat hij er zelf mee zou hebben ingestemd, dat het allemaal niet zo erg is, zo gaat het nu eenmaal.
Het is/was een volwassen pornoster, als die al niet weten wat ze seksueel doen weet ik het ook niet meer.
En het risico op HIV besmetting was al maar lager aan het worden.
Ben zelf een homo en ik ken dat soort mensen van die party wel.
Heb daar soms wel seks mee, maar meestal zijn ze te oppervlakkig of proberen diepgaande problemen weg te stoppen met overmatig druggebruik.
Dit is echt een schoolvoorbeeld van seksueel misbruik. En de victim-blaming is precies hetgeen wat het traumatisch maakt omdat mensen daardoor zichzelf de schuld gaan geven, wat een belemmering is voor het verwerken van de ervaring.
Net als
@Mevrouw Pløp ga ik niet doen alsof dat normaal is.
Bij homo's werkt dat niet zo. Die hebben doorgaans totaal geen schuldgevoel over het soort van seks dat ze hebben.
Ik ga iets delen, dat is nogal persoonlijk, maar ik doe het toch. Het is zeker geen verkrachting, of het aanranding is weet ik niet maar het was zeker niet aangenaam. Er was een man die werkte bij de coop die dan van anderen kantoren langskomen voor kantoor en financiële gesprekken etc. Wat die vent deed was eerst heel lang zijn hand op mijn schouder. Kon ik nog begrijpen. Ik vond het ongemakkelijk maar was niet zo geschokt nog. Maar daarna ging hij steeds meer met zijn hand onder mijn T-shirt mouw en mijn oksel aaien en shit. Maar echt op een duidelijk verkeerde manier, ik stel me niet aan trust me. Echt overduidelijk over de grens.
Ik heb die man uit een soort adrenaline paniek verbazing rant helemaal verrot gescholden. Zo ben ik helemaal niet. Ik ben helemaal niet sterk en ik kan niet vechten. Ik heb gezegd: “wat ben je in godsnaam aan het doen?! Flik dat nog een keer en ik beuk je keihard op je smoel (stoere praat natuurlijk).
Ben naar de personeels hoofd van de winkel gegaan en heb mijn verhaal gedaan. Werd serieus genomen gelukkig. Maar daar is het bij gebleven. Punt dat ik wil maken.
Als dit relatief incident al zo’n impact heeft op mij, als man, in zo’n situatie, het is dan onvoorstelbaar voor mij hoe een vrouw zich moet voelen. Als je daadwerkelijk verkrachting word of aangerand? Terwijl ik bij dit verhaal al zo helemaal uit mijn plaat ging.
ugh… ik zou het niet eens kunnen proberen, hypothetisch, rond te krijgen in je hoofd dat je een vrouw tegen haar zin zou verkrachten. Ik ben een enorme nerd en ik ben slecht met vrouwen maar zelfs dan zou ik nooit ook maar 1 seconden de gedachten hebben. Maargoed. Mensen zijn nou eenmaal meedogenloos.