Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Oxycodon vraagjes

Eerste keer Oxycodon vraagjes

86 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
j
japLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neem al paar maand geen Oxynorm meer ( wel methadon in de plaats ) maar ik heb een chronische ziekte... Nu heb ik al sinds enkele weken weer verschrikkelijk veel pijn en iets zoals Dafalgan enz helpt helemaal niet. Bij elke ziekenhuis opname krijg ik meteen morfine tegen de pijn dat helpt wel iets maar als ik thuis ben sp
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel erg herkenbaar Heb je al nagedacht of je een second opinion ?

Misschien zou die jou wel beter horen en wil helpen. L in jouw geval het best misschien zo zijn dat je opiaten zou roteren om zo de effectiviteit optimaal blijft maar dit moet je echt met je arts overleggen en afspreken natuurlijk

Ik kan alleen maar mijn eigen ervaringen delen.
Bespreek het goed met je arts is de beste optie natuurlijk en een 2nd opinion met deze ervaringen van pijnverlichting iets mee zal doen.

Succes!
j
japLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb al 2 zware operaties gehad. Al helft van m'n pancreas weg, maar de pijn opstoten blijven 2x per maand. Zit nu in het 3e ziekenhuis al waar ik hoop op antwoorden maar het is overal hetzelfde. Ik zit bij de 5percent ' gelukkige' dat ze de oorzaak niet weten. Ze DENKEN iets genetisch maarja daar ben ik vet mee... Dus als ik nu thuis aanval heb vd pijn moet ik me maar redden met dafalgan en dat doet natuurlijk niks uit. Als ik bij elke opstoot naar het ziekenhuis moet lig ik maandelijks +- 16dagen in het ziekenhuis en die tijd ben ik wel wat beu... Had ik maar verstandig met de Oxynorm om gegaan... Nu krijg ik dit natuurlijk niet meer
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oxycodon is mijn god, dat mijn redmiddel is en is geweest. Dankzij dit medicijn van mijn depressie af, functioneer als een normaal mens en mijn productiviteit op het werk gigantische omhoog gegaan.

Wat de meeste hier beschrijven voornamelijk over het libido is de grootste onzin ooit. Zal wel in de war zijn met XTC. Klaarkomen is namelijk lastig met dit spul duurt langer en hoort ook omdat de dopamine receptors via de opiaat worden aangesproken.

Overigens de vergelijking met heroine beetje overdreven. Misschien als je er meer van neemt maar meer is niet altijd beter. Ik blijf op een lage dosis meestal 2 weken en dan weer 2 weken zonder. Het is verslavend dat merkte ik ook maar mijn 2 weken on/off bevalt mij en ik hoef daardoor nooit de dosis te verhogen.

Nu is het overigens voor mij 3 weken geleden omdat ik rustig aan het kijken ben voor een nieuwe dealer in mijn omgeving.

Voor de rest als het in je aard ligt om afhankelijk te worden van medicijnen die je euforisch laten voelen raad ik het je ten strengste af om dit in te nemen.

Het is altijd even zoeken ook wat bij je past ik kan bijvoorbeeld niet tegen wiet niet tegen drank niet tegen XTC of Cocaine. Oxy daarin tegen weer wel.

Mvg Oxyboy
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
SanneBanne zei:
Is het handig om nuchter te blijven qua mogelijke misselijkheid, of maakt dat weinig uit?
Klik om te vergroten...
Combineren met alcohol is zeker af te raden. Als je het al op recreatieve doseringen wilt gebruiken verhoogt dit de risico's aanzienlijk. Maar het is simpelweg ook veel minder plezierig onder andere omdat dit de vaak al aanwezige misselijkheid nog verder versterkt. Als je niet uitkijkt bij het doseren van opioiden op zichzelf ga je al snel over je nek.

SanneBanne zei:
Hoe gevaarlijk is het combineren met speed? Als in, dat je na de coming down van speed de Oxycodon neemt bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
De combinatie van opiaten met stimulanten is vrij berucht. Ten eerste omdat het zeer euforisch kan wezen en ten tweede omdat het zeer gevaarlijk kan wezen. Nu worden de risico's van drugs vaak in koeienletters uitgespeld maar bij het gebruik van een 'speedbal' gaat dit toch wel extra op.

Zelf heb ik wel eens wat geëxperimenteerd hiermee op lage doseringen maar zelfs wanneer ik dit voorzichtig benader met lage doseringen begon mijn hartslag al snel als een debiel op en neer te gaan. Vriend waarmee ik dit deed was vrij lyrisch over de combinatie en had minder hartslag problemen met deze combinatie. Als je het in de nasleep van amfetamine effecten gebruikt zal dit het risico waarschijnlijk wel iets doen afnemen maar het is geen combinatie waarmee ik teveel zou ouwehoeren mocht je nog genieten van het leven.

Ik ben zelf geen heilige en ik heb wel eens dingen gecombineerd maar persoonlijk vind ik opioiden veel prettiger om op zichzelf te gebruiken. Het liefst doseer ik een beetje aan de stevige kant met een opioiode waarmee ik enige ervaring heb, leg ik mezelf lekker neer op bed en snooze ik lekker weg in de algehele ontspannende effecten.

SanneBanne zei:
Die slechte naam heeft het toch (vooral) omdat mensen het voorgeschreven krijgen en verslaafd raken?
Klik om te vergroten...
1. Mijn persoonlijk ervaring met mijzelf en anderen is toch wel dat opioiden de rationele gedachtegang kunnen verbuigen, benzodiazepines eveneens maar dan in iets mindere mate. Bij benzodiazepine gebruik bijvoorbeeld vaak dat mensen zeiden dat ze extreem angstig zijn van zichzelf en ze benzodiazepines 'MOETEN HEBBEN' omdat ze anders niet normaal kunnen functioneren. Terwijl mensen die gevoelig zijn voor angsten natuurlijk juist beter van de benzos af kunnen blijven. Dit is een duidelijk voorbeeld maar dit is ook wel een gevoel die mijn in algemene lijnen vaak bij bleef.

Toen ik zelf met gebruik van opioiden begon was dit iets dat slechts sporadisch om de zoveel weken voor kwam. De meeste mensen zijn vaak niet in een klap van de een op de andere dag verslaafd aan een middel. Voor mij met opioiden (en in mindere mate met andere drugs) was het pas na meerdere maanden sporadisch gebruik dat ik vrij plots door bliksem werd geraakt en dat mijn gebruik een drastische toename ondervond.

Verslaving is iets dat geleidelijk aan je eigen instinct tegen je gebruikt en in tegenstelling tot wat de meeste mensen denk is er geen rigide zwart wit lijn tussen instinctief en rationeel denken. Nu moet ik hieraan toevoegen dat deze toelichting ook vrij zwart wit is. Mensen zijn immers geen ratten in een skinnerbox waarbij het handelen enkel wordt bepaald door eenzijdige conditionering.

Ik geloof niet dat een gedwongen of repressief beleid effectief is op de lange termijn, ieder persoon met basis kennis op psychologisch of pedagogisch gebied zal dit kunnen onderstrepen. Mensen zijn echter wat minder sterk in het lange termijn redeneren. Uiteindelijk zal ieder persoon op eigen kracht moeten leren omgaan met zijn eigen hebzucht wat een fundamentele drijfveer van ieders bestaan is, in ieder mens schuilt immers overlevingsdrang en het verlangen naar levenszekerheid.

2. Ik heb op dit forum ook een paar keer genoemd dat benzodiazepine ontwenning relatief heftiger is dan opioide ontwenning. Ik ben er nog steeds wel van overtuigd dat dit objectief gesteld kan worden. De kans op overlijden naar aanleiding van benzodiazepine ontwenning ligt in ieder geval hoger.

Maar dat de ontwenning heftiger is betekend absoluut niet dat een middel 'slechter' of 'beter' is. Een middel met minder bijwerkingen is immers vanzelfsprekend verslavender. En een middel dat verslavender is zal langer en op hogere doseringen gebruikt worden. Ik ben er eveneens van overtuigd dat opioiden meer verslavingspotentieel hebben dan benzodiazepines juist omdat de ontwenning relatief minder ingrijpend is, in ieder geval op de lange termin dus. Persoonlijk geloof ik ook dat middelen met een tragere opkomst en langere duratie op de lange termijn verslavender zijn dan middelen met een sneller opkomst en korte duratie. Simpelweg omdat gebruikers minder snel met de bijwerkingen / neveneffecten worden geconfronteerd.

Oxycodon wordt net als (diacetyl)Morfine uit opium verrijkt waardoor het eveneens onder de familie der opiaten valt. Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat het overgrote deel van de receptoren die Oxycodon aangrijpt gelijk is aan de receptoren die (diacetyl)Morfine aangrijpt. Er kan dus waarschijnlijk wel vrij objectief gesteld worden dat de effecten op zichzelf sterk gelijkend zijn aan elkaar.

ILiveForOxy zei:
Oxycodon is mijn god, dat mijn redmiddel is en is geweest. Dankzij dit medicijn van mijn depressie af, functioneer als een normaal mens en mijn productiviteit op het werk gigantische omhoog gegaan.
Klik om te vergroten...
Maak je je geen zorgen over tolerantie vorming? Uiteindelijk komen deze prettige effecten natuurlijk ook weer omlaag en zal de klap des te groter wezen. Als je zoveel last hebt van depressie is het met oog op verslaving en je gezondheid niet verstandig om schommelingen in je gemoedstoestand te voorkomen? Persoonlijk denk ik ook niet dat het verstandig is dat je je richt op je tijdelijk functioneren aangezien drugs op de lange termijn eigenlijk nooit oplossing bieden.

Als je al zo'n potent middel op dagelijkse basis gebruikt lijkt het mij verstandiger om je energie te richten op je herstel en de onderliggende oorzaak van je depressie en lijden. En waarom denk je dat de vergelijking met heroïne overdreven is? Heroïne kun je toch ook op lagere doseringen gebruiken? 20 - 30mg doseringen heroïne gaven mij altijd een prima effect. Persoonlijk zou ik even tevreden zijn met Oxycodon als met Heroïne. Ik kan verder prima tegen alle soorten drugs maar opiaten staan toch wel het hoogst op mijn lijst voor dagelijks gebruik.

Ik loop hier gigantisch azijn te zeiken en neem het met een korrel zout maar ik krijg de indruk dat je een niet helemaal realistisch beeld hebt van Oxycodon. Ik ben zelf ook geen heilige en ik ga er niet vanuit dat je je gebruik van de een op de andere dag stop kunt of wilt leggen, maar ik zou wel proberen je doseringen zo lang mogelijk stabiel te houden en niet te verhoren. En wanneer je de dosering wel verhoogt om welke reden dan ook, en ik heb een onderbuik gevoel dat je de doseringen uiteindelijk zult verhogen, hoop ik dat je op dat moment wel eerlijk naar jezelf kunt wezen.
I
ILiveForOxyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Maak je je geen zorgen over tolerantie vorming? Uiteindelijk komen deze prettige effecten natuurlijk ook weer omlaag en zal de klap des te groter wezen. Als je zoveel last hebt van depressie is het met oog op verslaving en je gezondheid niet verstandig om schommelingen in je gemoedstoestand te voorkomen? Persoonlijk denk ik ook niet dat het verstandig is dat je je richt op je tijdelijk functioneren aangezien drugs op de lange termijn eigenlijk nooit oplossing bieden.
Klik om te vergroten...

Nou kijk zoals ik al zei, 2 weken gebruiken en 2 weken stoppen doe ik nu al een paar maanden. En bouw er geen tolerantie voor op die manier. Ik zit op een zeer vriendelijke dosis nog steeds, 5x per dag 5mg kortwerkende. Ik heb een dysthune stoornis dus dat is een chronische depressie, heb vele soorten anti-depressiva's gehad, zonder sucsess.

Medicatie dat wordt voorgeschreven door een psychiater, is in de zekere zin ook gewoon drugs. Alleen wordt het gezien als ''medicatie'' Dus zit er dan een groot verschil in tussen Oxycodon gebruiken voor je gemoedstand? of serquel of anti-depressiva? Allebei is het drugs.

Jmths zei:
Persoonlijk zou ik even tevreden zijn met Oxycodon als met Heroïne. Ik kan verder prima tegen alle soorten drugs maar opiaten staan toch wel het hoogst op mijn lijst voor dagelijks gebruik.
Klik om te vergroten...
Ben wel benieuwd naar hoe het momenteel met jou zit, gebruik je Oxycodon dagelijks? En wat is je dosis? En hoelang gebruik je het al?

Mvg, Oxyboy.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
ILiveForOxy zei:
Nou kijk zoals ik al zei, 2 weken gebruiken en 2 weken stoppen doe ik nu al een paar maanden.
Klik om te vergroten...
Mij zou het niet lukken maar in dat geval heb ik niets gezegd. Ik heb nog niet eerder gehoord dat het toegepast wordt bij depressie, ik ging er dus in eerste instantie vanuit dat je het niet gebruikt op voorschrift maar blijkbaar ben ik iets voorbarig geweest. Mijn excuus.
ILiveForOxy zei:
Dus zit er dan een groot verschil in tussen Oxycodon gebruiken voor je gemoedstand? of serquel of anti-depressiva? Allebei is het drugs.
Klik om te vergroten...
Er zit natuurlijk wel wat verschil tussen een anti psychotica, een ssri en een opiaat. Maar ondanks dat het een beetje ongebruikelijk is denk ik dat ik waarschijnlijk ook voor de oxycodon optie zou gaan.
ILiveForOxy zei:
Ben wel benieuwd naar hoe het momenteel met jou zit, gebruik je Oxycodon dagelijks? En wat is je dosis? En hoelang gebruik je het al?
Klik om te vergroten...
Zelf heb ik destijds enkel oxycodon gebruikt die via een straat adres was gekocht. In verband met de prijs en locatie (Brugge) was het niet echt een langdurige optie, maar dat is misschien maar beter ook. In het verleden heb ik ccntactgegevens voor diacetylmorfine / heroïne verwdijdert uit zelfbescherming.

Het wisselt nogal af welk snoepgoed er zoal in gaat, ik probeer niet teveel in het gebruik van een specifiek middel te vervallen. Recent voornamelijk 4-MeO-Butyr-Fentanyl maar dat zal je waarschijnlijk niets zeggen.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had een tijd geleden een ervaring met oxycodon en heb daardoor wel inzicht gekregen hoe mensen aan opioïden verslaafd raken. Ik werd er een soort stoned en euforisch van. Het is heel lekker maar de ervaring is in zichzelf gekeerd. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een slecht leven deze ervaring steeds weer willen hebben. Gelukkig kom ik het spul weinig tegen en weet ik waarom het zo gevaarlijk kan zijn...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
ATGC zei:
Ik had een tijd geleden een ervaring met oxycodon en heb daardoor wel inzicht gekregen hoe mensen aan opioïden verslaafd raken. Ik werd er een soort stoned en euforisch van. Het is heel lekker maar de ervaring is in zichzelf gekeerd. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een slecht leven deze ervaring steeds weer willen hebben. Gelukkig kom ik het spul weinig tegen en weet ik waarom het zo gevaarlijk kan zijn...
Klik om te vergroten...

Fijn dat je dat spul niet meer nodig hebt mag ik vragen of je dit om medische redenen hebt gekregen of om recreatieve redenen hebt genomen?

Het is vooral verslavingsgevoelig als je het recreatief neemt en niet voor de pijn als ik het neem gaat naar puur onder dempende pijn wat ik daarvoor krijg als resultaat.
D
DoebLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een korte, waarschijnlijk simpele vraag : ik heb oxycodon op recept. En wordt alleen maar misselijk. Komt dat omdat ik hem dus in zijn geheel doorslik? (retard) ik heb er in ieder geval geen plezier bij
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb je die kies dan niet laten repareren,?
Dan is je kiespijn ook meteen weg en hoef je daar geen pijnstillers voor te nemen, toch?

Qua hoeveelheid:. Er zijn mensen die uiteindelijk op 900 mg per dag zijn uitgekomen.
Dat is pas veel.....!
Pas je wel op met dit spul?
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Doeb zei:
Een korte, waarschijnlijk simpele vraag : ik heb oxycodon op recept. En wordt alleen maar misselijk. Komt dat omdat ik hem dus in zijn geheel doorslik? (retard) ik heb er in ieder geval geen plezier bij
Klik om te vergroten...
JE mag die juist niet breken anders werken ze veel korter. Deze bijwerking gaat vanzelf weg en anders naar de huisarts of kruidvat Suprimal kopen of iets op recept bij je huisarts.

Waar heb je het voor gekregen als ik mag vragen?
D
DoebLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dubbele hernia en gescheurde wervel. Ik breek ze trouwens niet hoor, 2x 10 mg per dag en de hele dag
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Doeb zei:
Dubbele hernia en gescheurde wervel. Ik breek ze trouwens niet hoor, 2x 10 mg per dag en de hele dag
Klik om te vergroten...


Ach... de misselijkheid zou met een paar dagen al moeten verminderen anders naar kruidvat Suprimal vragen anders huisarts. Dan komt de eetlust ook weer terug mocht dat vermindert zijn wat me niet verbaast.

Wiet helpt ook maar ja duur plus hele dag stoned lijkt me ook niet wenselijk.

Hoop dat de oxy genoeg helpt. Je zit best laag gedoseerd wat ook beter is dan hoge doseringen.

Hoop dat je het genoeg helpt. Bij mij werken ze maar uur of 7-8 heb dus 3x daags zelf op recept.

Neem het op vaste tijden en wacht niet tot je pijn weer erg is. Op die manier heb je grotere kans op effectieve pijnbestrijding. Niet wachten tot je pijn hebt, maar op vaste tijden nemen. Zo is het voor mij althans op advies van de neuroloog
D
DoebLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dankjewel
G
GersGozert!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Als je het op medisch advies gebruikt is dit NIET waar. Dan wordt je ook niet high maar merk je als het de pijn verlicht.

Als je het misbruikt om high te worden is het terecht dat het een slechte naam heeft gekregen. Daardoor wordt het voor pijn patiënten moeilijk die het nodig hebben om het voorgeschreven te krijgen.
Ik spreek uit ervaring.



Omdat de formule intact blijft op deze manier. Ze hebben dit in 2011 veranderde.. tegen misbruik precies hoe jij het denkt te kunnen omzeilen. Daarom zuigen alsof het een keel snoepje is. En het is in 15 minuten ongeveer weg.

Enige manier is laten oplossen in de mond om het volledig sneller te laten werken.
Trust me ik gebruik het al ruim een jaar.
Klik om te vergroten...
Kan je ze niet laten oplossen in water?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
JelleKenNietVertelle zei:
Kan je ze niet laten oplossen in water?\\
Klik om te vergroten...
Die van mij niet nee , wel kan je er gewoon op sabbelen / kapotbijten en in de mond laten inwerken voor 20 minuten dan kan het door naar de maag.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zelfs wanneer ik 50 mg oxcycodon wegtik, voel ik er bijna niks van
En dit terwijl ik helemaal geen oxcycodon meer neem, op 1 x na, heb ik veel nodig....
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Zelfs wanneer ik 50 mg oxcycodon wegtik, voel ik er bijna niks van
En dit terwijl ik helemaal geen oxcycodon meer neem, op 1 x na, heb ik veel nodig....
Klik om te vergroten...
Een tolerantie kan tot circa 6 maanden blijven. En 50mg werkt perfect waar het bedoeld voor is , de pijn een stuk minder na 50mg maar als je het misbruikt kan dat maar een bepaalde tijd. Die jij blijkbaar al achter je hebt.
Heb 2 jaar dezelfde dosering genomen en werkte nog altijd goed tegen de pijn.

Je kunt beter iets anders gebruiken om high te worden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar heb je volkomen gelijk in!
Geen oxcycodon meer voor mij...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."