Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Oxycodon vraagjes

Eerste keer Oxycodon vraagjes

86 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel erg herkenbaar Heb je al nagedacht of je een second opinion ?

Misschien zou die jou wel beter horen en wil helpen. L in jouw geval het best misschien zo zijn dat je opiaten zou roteren om zo de effectiviteit optimaal blijft maar dit moet je echt met je arts overleggen en afspreken natuurlijk

Ik kan alleen maar mijn eigen ervaringen delen.
Bespreek het goed met je arts is de beste optie natuurlijk en een 2nd opinion met deze ervaringen van pijnverlichting iets mee zal doen.

Succes!
j
japLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb al 2 zware operaties gehad. Al helft van m'n pancreas weg, maar de pijn opstoten blijven 2x per maand. Zit nu in het 3e ziekenhuis al waar ik hoop op antwoorden maar het is overal hetzelfde. Ik zit bij de 5percent ' gelukkige' dat ze de oorzaak niet weten. Ze DENKEN iets genetisch maarja daar ben ik vet mee... Dus als ik nu thuis aanval heb vd pijn moet ik me maar redden met dafalgan en dat doet natuurlijk niks uit. Als ik bij elke opstoot naar het ziekenhuis moet lig ik maandelijks +- 16dagen in het ziekenhuis en die tijd ben ik wel wat beu... Had ik maar verstandig met de Oxynorm om gegaan... Nu krijg ik dit natuurlijk niet meer
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oxycodon is mijn god, dat mijn redmiddel is en is geweest. Dankzij dit medicijn van mijn depressie af, functioneer als een normaal mens en mijn productiviteit op het werk gigantische omhoog gegaan.

Wat de meeste hier beschrijven voornamelijk over het libido is de grootste onzin ooit. Zal wel in de war zijn met XTC. Klaarkomen is namelijk lastig met dit spul duurt langer en hoort ook omdat de dopamine receptors via de opiaat worden aangesproken.

Overigens de vergelijking met heroine beetje overdreven. Misschien als je er meer van neemt maar meer is niet altijd beter. Ik blijf op een lage dosis meestal 2 weken en dan weer 2 weken zonder. Het is verslavend dat merkte ik ook maar mijn 2 weken on/off bevalt mij en ik hoef daardoor nooit de dosis te verhogen.

Nu is het overigens voor mij 3 weken geleden omdat ik rustig aan het kijken ben voor een nieuwe dealer in mijn omgeving.

Voor de rest als het in je aard ligt om afhankelijk te worden van medicijnen die je euforisch laten voelen raad ik het je ten strengste af om dit in te nemen.

Het is altijd even zoeken ook wat bij je past ik kan bijvoorbeeld niet tegen wiet niet tegen drank niet tegen XTC of Cocaine. Oxy daarin tegen weer wel.

Mvg Oxyboy
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
SanneBanne zei:
Is het handig om nuchter te blijven qua mogelijke misselijkheid, of maakt dat weinig uit?
Klik om te vergroten...
Combineren met alcohol is zeker af te raden. Als je het al op recreatieve doseringen wilt gebruiken verhoogt dit de risico's aanzienlijk. Maar het is simpelweg ook veel minder plezierig onder andere omdat dit de vaak al aanwezige misselijkheid nog verder versterkt. Als je niet uitkijkt bij het doseren van opioiden op zichzelf ga je al snel over je nek.

SanneBanne zei:
Hoe gevaarlijk is het combineren met speed? Als in, dat je na de coming down van speed de Oxycodon neemt bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
De combinatie van opiaten met stimulanten is vrij berucht. Ten eerste omdat het zeer euforisch kan wezen en ten tweede omdat het zeer gevaarlijk kan wezen. Nu worden de risico's van drugs vaak in koeienletters uitgespeld maar bij het gebruik van een 'speedbal' gaat dit toch wel extra op.

Zelf heb ik wel eens wat geëxperimenteerd hiermee op lage doseringen maar zelfs wanneer ik dit voorzichtig benader met lage doseringen begon mijn hartslag al snel als een debiel op en neer te gaan. Vriend waarmee ik dit deed was vrij lyrisch over de combinatie en had minder hartslag problemen met deze combinatie. Als je het in de nasleep van amfetamine effecten gebruikt zal dit het risico waarschijnlijk wel iets doen afnemen maar het is geen combinatie waarmee ik teveel zou ouwehoeren mocht je nog genieten van het leven.

Ik ben zelf geen heilige en ik heb wel eens dingen gecombineerd maar persoonlijk vind ik opioiden veel prettiger om op zichzelf te gebruiken. Het liefst doseer ik een beetje aan de stevige kant met een opioiode waarmee ik enige ervaring heb, leg ik mezelf lekker neer op bed en snooze ik lekker weg in de algehele ontspannende effecten.

SanneBanne zei:
Die slechte naam heeft het toch (vooral) omdat mensen het voorgeschreven krijgen en verslaafd raken?
Klik om te vergroten...
1. Mijn persoonlijk ervaring met mijzelf en anderen is toch wel dat opioiden de rationele gedachtegang kunnen verbuigen, benzodiazepines eveneens maar dan in iets mindere mate. Bij benzodiazepine gebruik bijvoorbeeld vaak dat mensen zeiden dat ze extreem angstig zijn van zichzelf en ze benzodiazepines 'MOETEN HEBBEN' omdat ze anders niet normaal kunnen functioneren. Terwijl mensen die gevoelig zijn voor angsten natuurlijk juist beter van de benzos af kunnen blijven. Dit is een duidelijk voorbeeld maar dit is ook wel een gevoel die mijn in algemene lijnen vaak bij bleef.

Toen ik zelf met gebruik van opioiden begon was dit iets dat slechts sporadisch om de zoveel weken voor kwam. De meeste mensen zijn vaak niet in een klap van de een op de andere dag verslaafd aan een middel. Voor mij met opioiden (en in mindere mate met andere drugs) was het pas na meerdere maanden sporadisch gebruik dat ik vrij plots door bliksem werd geraakt en dat mijn gebruik een drastische toename ondervond.

Verslaving is iets dat geleidelijk aan je eigen instinct tegen je gebruikt en in tegenstelling tot wat de meeste mensen denk is er geen rigide zwart wit lijn tussen instinctief en rationeel denken. Nu moet ik hieraan toevoegen dat deze toelichting ook vrij zwart wit is. Mensen zijn immers geen ratten in een skinnerbox waarbij het handelen enkel wordt bepaald door eenzijdige conditionering.

Ik geloof niet dat een gedwongen of repressief beleid effectief is op de lange termijn, ieder persoon met basis kennis op psychologisch of pedagogisch gebied zal dit kunnen onderstrepen. Mensen zijn echter wat minder sterk in het lange termijn redeneren. Uiteindelijk zal ieder persoon op eigen kracht moeten leren omgaan met zijn eigen hebzucht wat een fundamentele drijfveer van ieders bestaan is, in ieder mens schuilt immers overlevingsdrang en het verlangen naar levenszekerheid.

2. Ik heb op dit forum ook een paar keer genoemd dat benzodiazepine ontwenning relatief heftiger is dan opioide ontwenning. Ik ben er nog steeds wel van overtuigd dat dit objectief gesteld kan worden. De kans op overlijden naar aanleiding van benzodiazepine ontwenning ligt in ieder geval hoger.

Maar dat de ontwenning heftiger is betekend absoluut niet dat een middel 'slechter' of 'beter' is. Een middel met minder bijwerkingen is immers vanzelfsprekend verslavender. En een middel dat verslavender is zal langer en op hogere doseringen gebruikt worden. Ik ben er eveneens van overtuigd dat opioiden meer verslavingspotentieel hebben dan benzodiazepines juist omdat de ontwenning relatief minder ingrijpend is, in ieder geval op de lange termin dus. Persoonlijk geloof ik ook dat middelen met een tragere opkomst en langere duratie op de lange termijn verslavender zijn dan middelen met een sneller opkomst en korte duratie. Simpelweg omdat gebruikers minder snel met de bijwerkingen / neveneffecten worden geconfronteerd.

Oxycodon wordt net als (diacetyl)Morfine uit opium verrijkt waardoor het eveneens onder de familie der opiaten valt. Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat het overgrote deel van de receptoren die Oxycodon aangrijpt gelijk is aan de receptoren die (diacetyl)Morfine aangrijpt. Er kan dus waarschijnlijk wel vrij objectief gesteld worden dat de effecten op zichzelf sterk gelijkend zijn aan elkaar.

ILiveForOxy zei:
Oxycodon is mijn god, dat mijn redmiddel is en is geweest. Dankzij dit medicijn van mijn depressie af, functioneer als een normaal mens en mijn productiviteit op het werk gigantische omhoog gegaan.
Klik om te vergroten...
Maak je je geen zorgen over tolerantie vorming? Uiteindelijk komen deze prettige effecten natuurlijk ook weer omlaag en zal de klap des te groter wezen. Als je zoveel last hebt van depressie is het met oog op verslaving en je gezondheid niet verstandig om schommelingen in je gemoedstoestand te voorkomen? Persoonlijk denk ik ook niet dat het verstandig is dat je je richt op je tijdelijk functioneren aangezien drugs op de lange termijn eigenlijk nooit oplossing bieden.

Als je al zo'n potent middel op dagelijkse basis gebruikt lijkt het mij verstandiger om je energie te richten op je herstel en de onderliggende oorzaak van je depressie en lijden. En waarom denk je dat de vergelijking met heroïne overdreven is? Heroïne kun je toch ook op lagere doseringen gebruiken? 20 - 30mg doseringen heroïne gaven mij altijd een prima effect. Persoonlijk zou ik even tevreden zijn met Oxycodon als met Heroïne. Ik kan verder prima tegen alle soorten drugs maar opiaten staan toch wel het hoogst op mijn lijst voor dagelijks gebruik.

Ik loop hier gigantisch azijn te zeiken en neem het met een korrel zout maar ik krijg de indruk dat je een niet helemaal realistisch beeld hebt van Oxycodon. Ik ben zelf ook geen heilige en ik ga er niet vanuit dat je je gebruik van de een op de andere dag stop kunt of wilt leggen, maar ik zou wel proberen je doseringen zo lang mogelijk stabiel te houden en niet te verhoren. En wanneer je de dosering wel verhoogt om welke reden dan ook, en ik heb een onderbuik gevoel dat je de doseringen uiteindelijk zult verhogen, hoop ik dat je op dat moment wel eerlijk naar jezelf kunt wezen.
I
ILiveForOxyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
Maak je je geen zorgen over tolerantie vorming? Uiteindelijk komen deze prettige effecten natuurlijk ook weer omlaag en zal de klap des te groter wezen. Als je zoveel last hebt van depressie is het met oog op verslaving en je gezondheid niet verstandig om schommelingen in je gemoedstoestand te voorkomen? Persoonlijk denk ik ook niet dat het verstandig is dat je je richt op je tijdelijk functioneren aangezien drugs op de lange termijn eigenlijk nooit oplossing bieden.
Klik om te vergroten...

Nou kijk zoals ik al zei, 2 weken gebruiken en 2 weken stoppen doe ik nu al een paar maanden. En bouw er geen tolerantie voor op die manier. Ik zit op een zeer vriendelijke dosis nog steeds, 5x per dag 5mg kortwerkende. Ik heb een dysthune stoornis dus dat is een chronische depressie, heb vele soorten anti-depressiva's gehad, zonder sucsess.

Medicatie dat wordt voorgeschreven door een psychiater, is in de zekere zin ook gewoon drugs. Alleen wordt het gezien als ''medicatie'' Dus zit er dan een groot verschil in tussen Oxycodon gebruiken voor je gemoedstand? of serquel of anti-depressiva? Allebei is het drugs.

Jmths zei:
Persoonlijk zou ik even tevreden zijn met Oxycodon als met Heroïne. Ik kan verder prima tegen alle soorten drugs maar opiaten staan toch wel het hoogst op mijn lijst voor dagelijks gebruik.
Klik om te vergroten...
Ben wel benieuwd naar hoe het momenteel met jou zit, gebruik je Oxycodon dagelijks? En wat is je dosis? En hoelang gebruik je het al?

Mvg, Oxyboy.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
ILiveForOxy zei:
Nou kijk zoals ik al zei, 2 weken gebruiken en 2 weken stoppen doe ik nu al een paar maanden.
Klik om te vergroten...
Mij zou het niet lukken maar in dat geval heb ik niets gezegd. Ik heb nog niet eerder gehoord dat het toegepast wordt bij depressie, ik ging er dus in eerste instantie vanuit dat je het niet gebruikt op voorschrift maar blijkbaar ben ik iets voorbarig geweest. Mijn excuus.
ILiveForOxy zei:
Dus zit er dan een groot verschil in tussen Oxycodon gebruiken voor je gemoedstand? of serquel of anti-depressiva? Allebei is het drugs.
Klik om te vergroten...
Er zit natuurlijk wel wat verschil tussen een anti psychotica, een ssri en een opiaat. Maar ondanks dat het een beetje ongebruikelijk is denk ik dat ik waarschijnlijk ook voor de oxycodon optie zou gaan.
ILiveForOxy zei:
Ben wel benieuwd naar hoe het momenteel met jou zit, gebruik je Oxycodon dagelijks? En wat is je dosis? En hoelang gebruik je het al?
Klik om te vergroten...
Zelf heb ik destijds enkel oxycodon gebruikt die via een straat adres was gekocht. In verband met de prijs en locatie (Brugge) was het niet echt een langdurige optie, maar dat is misschien maar beter ook. In het verleden heb ik ccntactgegevens voor diacetylmorfine / heroïne verwdijdert uit zelfbescherming.

Het wisselt nogal af welk snoepgoed er zoal in gaat, ik probeer niet teveel in het gebruik van een specifiek middel te vervallen. Recent voornamelijk 4-MeO-Butyr-Fentanyl maar dat zal je waarschijnlijk niets zeggen.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had een tijd geleden een ervaring met oxycodon en heb daardoor wel inzicht gekregen hoe mensen aan opioïden verslaafd raken. Ik werd er een soort stoned en euforisch van. Het is heel lekker maar de ervaring is in zichzelf gekeerd. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een slecht leven deze ervaring steeds weer willen hebben. Gelukkig kom ik het spul weinig tegen en weet ik waarom het zo gevaarlijk kan zijn...
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#8
:questionmark: :thinking:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb via een vriend 2 Oxycodon Retard pillies gekregen omdat ik graag eens een opiaat wilde uitproberen. Ik weet uiteraard dat het erg verslavend is, en heb er al het één en het ander over gelezen. Toch, aangezien het toch een opiaat is nog even voor de zekerheid.

Ze zijn 10mg per stuk dus heb 20mg totaal. Ik begrijp dat het handig is met 10mg te beginnen en niet meer, en die kapot te bijten. Mijn vraag is nu, stel dat ik van die 10mg niet voldoende zou merken (lijkt me sterk, maar what if..) na hoelang kan ik dan het beste die andere 10mg (of 5mg natuurlijk) bijnemen? Met welke inwerkingstijd kan ik beste rekening houden?

Is het handig om nuchter te blijven qua mogelijke misselijkheid, of maakt dat weinig uit?
Is snuiven nog een mogelijkheid of heeft dat nadelen tegenover kapotbijten van tablet?
Hoe gevaarlijk is het combineren met speed? Als in, dat je na de coming down van speed de Oxycodon neemt bijvoorbeeld.

Andere tips&tricks welkom uiteraard!
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey

Ik gebruik dit al een tijdje tegen de pijn. Als je géén tolerantie hebt voor opiaten zou ik bij kru dvat Suprimal halen werkt perfect tegen misselijkheid.

En je hebt dus retard als je meer high ervan wil worden kan je het beste ze in je mond doen en opzuigen.

Als je het snuift gaat er veel verloren er word circa 80-90% opgenomen oraal. Nassaal is dat de helft en duurt korter.

Ik zou het nuchter doen om kennis te maken. Wees voorzichtig met Grapefruit sap en alcohol.

Van 20mg zal je vast iets voelen ik denk dat je zal gaan nodden en in slaap zal vallen. Ik zou ze allebei tegelijk innemen en opzuigen voor een recreatief effect.

Het werkt in ieder geval goed tegen de pijn :wink:

Wees voorzichtig het is erg verslavend het lijkt kwa structuur erg op heroïne.

Geniet ervan en probeer het niet vaker uit tenzij je het nodig hebt voor pijn op doktersadvies.

De effecten duren circa 4-6uur maximaal
Je kan jeuk krijgen wat vaak niet als onprettig aanvoelt.

Laat je weten hoe het Was?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ikzelf vind oxy eigenlijk een van de minst leuke opiaten om eerlijk te zijn, te stimulerend voor een opiaat waardoor de kans op nodden aanzienlijk kleiner is dan bij bijvoorbeeld morfine. Maargoed als je nog nooit een opiaat hebt gedaan heb je nog geen referentie materiaal, dus dan is elk middel wellicht wel chill.

Gevaarlijk qua verslaving zijn opiaten wel, dus pas er aub mee op.

SanneBanne zei:
Als in, dat je na de coming down van speed de Oxycodon neemt bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Maar als je het echte opiaat effect wilt ervaren moet je het natuurlijk niet gaan combineren, ook niet in de come down.

Tijdloos zei:
En je hebt dus retard als je meer high ervan wil worden kan je het beste ze in je mond doen en opzuigen.
Klik om te vergroten...
Ik zou retard zelf altijd gewoon crushen en in een capsule of bommetje doen. Als je erop zuigt kan het best lang duren voordat je alles binnen krijgt. Met kauwen loop je weer het risico dat je niet alles helemaal goed stuk bijt een deel alsnog vertraagd wordt afgegeven.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom zou je hier op vrijwillige basis
mee willen experimenteren?:thinking:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Langspeelplaat zei:
Waarom zou je hier op vrijwillige basis
mee willen experimenteren?:thinking:
Klik om te vergroten...
Omdat het chill is?
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Omdat het chill is?
Klik om te vergroten...

Oh.. Wat is er precies chill aan dan? Wetende dat je aan een zeer verslavend en catastrofaal middel gaat beginnen?

Yolo!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Langspeelplaat zei:
Oh.. Wat is er precies chill aan dan? Wetende dat je aan een zeer verslavend en catastrofaal middel gaat beginnen?

Yolo!
Klik om te vergroten...

Nou, de effecten schijnen chill te kunnen zijn. :wink:

Ik denk wel dat als je van jezelf weet dat je vatbaar bent voor verslaving en/of weinig zelfdiscipline hebt, je je serieus moet afvragen of je dit wel wil gaan doen. Verslaving aan dit soort middelen is geen grapje. Dus ik snap je opmerking wel. Maar ja, dat geldt natuurlijk voor wel meer drugs waar mensen mee experimenteren hier op DF, niet alleen opiaten. SanneBanne moet dat zelf maar inschatten.

OT: in de come down van speed zou ik zeker niet doen, waarom zou je dat willen?
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hmz. Jezelf bedwelmen met dit soort van middelen lijkt mij in ieder geval niet chill. Maar TS moet inderdaad voor haarzelf bepalen of het de moeite waard is.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Langspeelplaat zei:
Waarom zou je hier op vrijwillige basis
mee willen experimenteren?:thinking:
Klik om te vergroten...

Om dezelfde reden als ik andere drugs gedaan heb, uit nieuwsgierigheid/het een keer geprobeerd wil hebben. Ik heb er maar twee. Die man waarvan ik ze gekregen heb, kan ze ook niet zomaar missen en gaat me zeker niet voorzien van een voorraad. :wink: Van bedwelmen is verder ook weinig sprake. Ik ben puur benieuwd hoe de high voelt van een opiaat. Ik ben niet opzoek naar een middel waarmee ik voortaan gelijk mooi mijn zorgen kan vergeten of zo.

Hoe ik je vraag had moeten kunnen begrijpen vanuit de enkele "?" is me nog steeds een raadsel. :nerd:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tijdloos zei:
Geniet ervan en probeer het niet vaker uit tenzij je het nodig hebt voor pijn op doktersadvies.
Klik om te vergroten...

Nee gelukkig geen pijn of wat dan ook. Puur interesse voor de high die een opiaat (kan) geeft (geven).

Tijdloos zei:
Laat je weten hoe het Was?
Klik om te vergroten...

Uiteraard! Ik weet nog niet wanneer ik het ga doen maar zal er een (klein) report over schrijven. :)
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
SanneBanne zei:
Van bedwelmen is verder ook weinig sprake. Ik ben puur benieuwd hoe de high voelt van een opiaat.
Klik om te vergroten...

Bedwelmen.

Veel plezier in ieder geval!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."