Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 36 jaar stopt Stichting Mainline door dichtdraaien subsidiekraan kabinet Schoof

Na 36 jaar stopt Stichting Mainline door dichtdraaien subsidiekraan kabinet Schoof

11 antwoorden
398 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kende het van hun Magazine dat bij mijn verslavingsinstelling in de wachtkamer lag. Goede en waardevolle organisatie en erg jammer dat ze door deze bezuiniging nu na zoveel jaar moeten stoppen😓
Z

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Zeehond
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel jammer dat ze verdwijnen.
Zichtbare gevolgen van (slecht) politiek beleid.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zonde 😥
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zonde, lijkt wel of elke vorm van zorg voor de medemens wordt wegbezuinigd door de VVD :(
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dood zonde ! Een bezuiniging die waarschijnlijk op andere plekken zal leiden tot extra kosten voor de overheid.

Het gaat om een subsidie van (slechts) 3 ton per jaar .... Goed besteed, met sociaal rendement.
Lijkt mij een waardig doel voor een nalatenschap of een crowdfunding.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb net die documentaire van Pointer over crackgebruik gekeken.

Geld uitgeven om de impact van drugsgebruik op de samenleving te minimaliseren kan beter preventief dan reactief zijn. Criminaliteit is ontzettend ontwrichtend en kost ons allemaal financieel ook veel meer. We moeten gebruikers als mensen blijven zien en de schade vooraf beperken.

Desnoods door gecontroleerde verstrekking gecombineerd met hulp bij afkicken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
nos.nl

Hulporganisatie voor drugsverslaafden stopt, na dichtdraaien subsidiekraan

Stichting Mainline zette zich decennia in om zwaar verslaafde drugsgebruikers te helpen, maar is nu genoodzaakt te stoppen vanwege een weggevallen overheidssubsidie.
nos.nl nos.nl
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat zonde. Ik ken een medewerker van Mainline. Ze deden echt wel goed werk dat nu blijkbaar weg valt. Zonde.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Helaas. Met toeval ken ik ook een persoon die hier heeft gewerkt. Toen ik jonger was hebben de papieren boekjes wel wat impact gehad, oprecht jammer dat zó iets geen subsidie meer krijgt..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt als een waardevolle organisatie.
Jammer dat zoiets genoodzaakt is om te sluiten
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
MyLittlePonyPack zei:
Ik kende het van hun Magazine dat bij mijn verslavingsinstelling in de wachtkamer lag. Goede en waardevolle organisatie en erg jammer dat ze door deze bezuiniging nu na zoveel jaar moeten stoppen😓
Klik om te vergroten...
Die kreeg ik altijd thuis gestuurd via post na hun meerdere malen te hebben geholpen. Erg jammer dat ze opdoeken doordat ze geen subsidie meer krijgen. Heb jarenlang als dank die editie thuis gekregen en stond altijd veel 'echte' verhalen in die soms zeer schrijnend zijn. En goede informatie ben benieuwd of 'De Nieuwe Revu' wel blijft bestaan meen dat die of met elkaar werken of of soms samenwerkte. Ik lees over De Nieuwe Revu niets en daar stond ik ook aantal keer in. Dat was/is ook een interessant blad met ook verhalen van 'ervaringsdeskundigen' in.
Ik hoop op een wonder voor ze. Tijd zal het laten merken of Revu wel blijft bestaat.
Ken(de) daar ook een aantal zeer aardige journalisten.

Echt zeer dom van de overheid ze zorgen/zorgde ook voor schone naalden etc voor de Heroïne IV gebruikers in vooral Amsterdam als ik me niet vergis. Dat zal vast door de GGD zijn overgenomen.
Kende er een paar mensen die hopelijk elders in hetzelfde gebied verder kunnen werken.
Ze hebben mijn respect toen alle keren weten te krijgen.

RIP Mainline, ik gok dat ik er nog 1 editie aankomt aangezien ze altijd wat vooruit werkten.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mensen stemmen rechts, dus moeten we ook niet gek opkijken van bezuinigingen.
Ook bij Trimbos, bekend van de testservice-punten door het land, is dit jaar behoorlijk aan het bezuinigen. Volgens mij is daar nu iets van 10-20% van de organisatie wegbezuinigd
Slechte zaak natuurlijk.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."