Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcoholwalm

Alcoholwalm

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu ben ik echt blij dat ik gestopt ben.

Weet niet waarom je het bij de een wel ruikt en bij de ander niet. Heb het idee dat je bier meestal wel ruikt.
Wat zeker helpt: gewoon stoppen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iedereen die af en toe een diepe buiging maakt voor de alcohol herkent het wel.
Op het moment zelf en de dag erna ruik je niet plezierig uit je mond.
Hoe voorkom jij dat er een alcoholwalm om je heen hangt?

Het doel van deze vraag is niet om een alcoholverslaving te verdoezelen, want uiteindelijk komt het volgens mij ook uit je porieen.
Maar als je bv uit eten bent is het wel prettig als je na een paar glazen wijn nog een beetje neutraal uit je mond ruikt.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tong schraper, tanden poetsen, flossen, mondwater.

Voornamelijk bij mij voor de koffje walm maar werkt vast ook voor de alcohol.

Verder deo en geurtje
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgende vraag is hoe haal jij adem. :lolol:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
De pen is van je zus zei:
Voornaamlijk bij mij voor de koffje walm maar werkt enorm ook voor de alcohol.
Klik om te vergroten...

Ja, dat heb ik vaker gehoord. Dat de overheerser is dan de alcoholliefhebber.

Maar stel je bent in de kroeg / restaurant, en je hebt lekker aan de alcohol gezeten dan ga je niet snel op de koffie
over. Ook poets je dan niet je tanden. Een geurtje of mondspray is dan misschien wel helpend
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Volgende vraag is hoe haal jij adem.:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Als je dat via de neus doet komt er gecombineerd een walm om andermans oren :wink:
Denk dat ik

het laatst in een taxi had gehad. Leuke avond met de wederhelft. Gezellig wat wijntjes op. De sfeer zat er goed
in. En opeens ruik je dan een alcohollucht die echt vies is. Dat is vooral het doel van de vraag. Neus ademen werkt dan niet denk ik?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Adem jij uit je mond of neus?

Verder gewoon basic mondhygiëne.

Wat ik standaard 2 keer per dag doe is oil pulling (ruimt de bacteriën op) tong schrapen, tanden poetsen, niet alleen je tanden maar allessss in je mond. Flossen niet te vergeten en eindigen met normale mondspoeling.

Ik denk niet dat je alcohol lucht volledig kunt verdoezelen. Als je niet naar alcohol wilt ruiken, niet drinken. 😁

Kauwgom op zak.

Wat ik ook weleens gebruik, ook tijdens drugs, omdat ik me idd sneller vies voel tijdens gebruik is een mondspray bij de hand. Omdat je vaak minder speeksel aanmaakt onder invloed van middelen hebben de bacteriën in je mond veel sneller de kans om te groeien. Alcohol droogt ook uit.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Maar stel je bent in de kroeg / restaurant, en je hebt lekker aan de alcohol gezeten dan ga je niet snel op de koffie
over. Ook poets je dan niet je tanden. Een geurtje of mondspray is dan misschien wel helpend.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer dat ik geen alcohol drink haha.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is of niet maar wat ik weleens heb gehoord is dat je van Wodka niet zo'n alcohol adem krijgt.
Andere tip misschien meer knoflook eten?
Of minder drinken.

Zelf eigenlijk nooit moeite mee of last van gehad. Ik denk dat je het probleem misschien voor jezelf groter maakt dan nodig.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#10
DjYella zei:
Zelf eigenlijk nooit moeite mee of last van gehad. Ik denk dat je het probleem misschien voor jezelf groter maakt dan nodig.
Klik om te vergroten...
Dat is het ding zelf heb je het vaak niet door maar als iemand ochtend adem heeft of rookt, koffie/alcohol drinkt dan kunnen andere mensen die dicht in je buurt komen en er wel last van hebben. En niet altijd durven ze het aan te geven.

Edit:
Als je ingezelschap bent waar iedereen rookt of drinkt hebben ze er natuurlijk geen last van.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Als je dat via de neus doet komt er gecombineerd een walm om andermans oren :wink:
Denk dat ik

het laatst in een taxi had gehad. Leuke avond met de wederhelft. Gezellig wat wijntjes op. De sfeer zat er goed
in. En opeens ruik je dan een alcohollucht die echt vies is. Dat is vooral het doel van de vraag. Neus ademen werkt dan niet denk ik?
Klik om te vergroten...
Denk dat het er meer over gaat dat je in een korte tijd zoveel topics met vragen opent🙂
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
XMR zei:
Denk dat het er meer over gaat dat je in een korte tijd zoveel topics met vragen opent🙂
Klik om te vergroten...
Mee eens, gaat helemaal nergens over.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Iedereen die af en toe een diepe buiging maakt voor de alcohol herkent het wel.
Op het moment zelf en de dag erna ruik je niet plezierig uit je mond.
Hoe voorkom jij dat er een alcoholwalm om je heen hangt?

Het doel van deze vraag is niet om een alcoholverslaving te verdoezelen, want uiteindelijk komt het volgens mij ook uit je porieen.
Maar als je bv uit eten bent is het wel prettig als je na een paar glazen wijn nog een beetje neutraal uit je mond ruikt.
Klik om te vergroten...
Is het nou echt nodig om voor elke vraag een nieuw Topic te openen?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Kordie ik heb je al eerder aangesproken dat je niet voor elke vraag een nieuw topic hoeft te openen. Bij deze het dringende verzoek daar wat mee te doen!
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#15
letmegooglethat.com

Alcohol Lucht Verbergen

For those who think it's easier to annoy you than to Google 'Alcohol lucht verbergen' themselves.
letmegooglethat.com letmegooglethat.com
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Ik denk niet dat je alcohol lucht volledig kunt verdoezelen. Als je niet naar alcohol wilt ruiken, niet drinken. 😁
Klik om te vergroten...

Dit :handpointup1:

De basic mondhygiëne die Spyro benoemt, zal zeker wel wat helpen. Maar de alcohol ga je ruiken. Toch in elk geval voor de mensen die niet (meer) drinken. Soms komen mensen binnen op een meeting joh... Ik ruik ze al van een paar meter afstand.

En vroeger dacht ik dan dat mensen het vast niet door zouden hebben dat ik gedronken had. Ja, no way haha
Toch zeker niet met de zware speciaalbiertjes die ik dronk. Die ruik je van mijlenver.
x
xeno1975Lid
01-01-2024, 00:00
#17
DjYella zei:
Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is of niet maar wat ik weleens heb gehoord is dat je van Wodka niet zo'n alcohol adem krijgt.
Klik om te vergroten...
Dit is een broodje aap verhaal, inderdaad. Het wordt inderdaad veel verteld, en ongetwijfeld geloofd door mensen die over de middag even bijtanken en denken/hopen dat het niet zal opvallen, maar er is dus niets van aan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
xeno1975 zei:
Dit is een broodje aap verhaal, inderdaad. Het wordt inderdaad veel verteld, en ongetwijfeld geloofd door mensen die over de middag even bijtanken en denken/hopen dat het niet zal opvallen, maar er is dus niets van aan.
Klik om te vergroten...

Ligt volgens mij ook aan de kwaliteit van de wodka.
De wat duurdere varianten die zijn wel grotendeels geurloos en smaakloos volgens mij. Neemt niet weg dat het niet ruikt alsof je een glas water hebt gedronken idd
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ook heel vervelend voor je werk, als je avond voordien goed bent doorgezakt en je ruikt dag erna nog steeds de alcohol komt dit natuurlijk niet zo goed over :), sowieso goed douchen & alle handeling in hygiene toepassen!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
verrekijker zei:
sowieso goed douchen
Klik om te vergroten...

Dat is volgens mij altijd goed.
Want als je echt veel drinkt gaat het in je poriën zitten. En dat ruik je volgens mij meer dan uit je mond. Dat eerste is ook niet te verbloemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."