#1
Het gaat domweg om de hoeveelheid alcohol die je binnenkrijgt....4 flesjes van 5 % bevatten meer alcohol, dan 1 flesje van 12%.
Nee weet het niet zeker maar praat uit eigen ervaring. Als ik 4 biertjes van 5% drink voel ik me meer aangeschoten dan met 1 biertje van 12%. Maaaaar.... dat ene biertje van 12% is wel sneller op natuurlijk normaal gesproken. Maar mocht ik die 4 bier in de zelfde tijd opkrijgen dan die ene van 12%.. ja dan ben ik zeker van die 4 bier meer aangeschoten.
Maargoed zoals ik al zei. Ik drink haast nooit alcohol dus een echte grote kenner of ervaringsdeskundige ben ik niet![]()
Eigenlijk hoor je die tripels en quadrupels rustig met kleine sipjes te drinken om er optimaal van te genieten.Dat die 12 procent sneller aanslaat is misschien ook omdat we het redelijk snel achterover klokken.
Net als gewone pils of misschien iets langzamer. Dan slaat het sowieso al harder in.
Ben benieuwd naar de reactie van @Ei-Salade
Als bierdrinker in hart en nieren en fan van gladiator en veltins
Ik merk altijd een groot verschil tussen wijn, bier, sterke drank.
Van dat eerste word ik meer afwezig maar rustig en functioneerbaar, bier ook wel maar mond zich vaak uit in meer onrust en sterke drank zelfs in boosheid of totaal afwezig.
Hoe zit dat bij jullie?
En heb je enig idee hoe dat komt?
In mijn visie is het echt al per soort bier verschillend.Dat die 12 procent sneller aanslaat is misschien ook omdat we het redelijk snel achterover klokken.
Net als gewone pils of misschien iets langzamer. Dan slaat het sowieso al harder in.
Ben benieuwd naar de reactie van @Ei-Salade
Als bierdrinker in hart en nieren en fan van gladiator en veltins
Of zou dat onzin zijn.
Het zit gedeeltelijk tussen de oren. Eigelijk hoe bepaalde medicatie meer effectief is als het een bepaalde kleur en reclame veel effect heeft op de werking. Het is dan ook niet de kleur of reclame die bepaalde waardes in het lichaam hoger maken maar de verwachtingen en placebo rondom hetgeen wat je neemt. Ook de situatie wanneer bepaalde soorten drank wordt genomen maakt vaak een verschil. (Ik neem vaker vodka als ik tekeer ga, betekend dan niet dat ik dan tekeer ga door de vodka)Tis nogal verschillend en vanuit mij geen uitleg mogelijk of het tussen de oren zit of echt verschil maakt in het effect van alcohol.
Alcohol = alcohol (volgensmij)Heeft iemand een uitleg over het verschil in de werking van alcohol in de verschillende brouwprocessen? Of zou dat onzin zijn.
Idd. Dat bezinksel, dode gistcellen, dat kun je beter niet drinken.Bieren met bezinksel drink ik ook nooit helemaal leeg, ik ben er van overtuigd dat het bezinksel niet goed is om veel van te drinken. Dit kan ook een mythe zijn.
Zal met de afbraak te maken hebben, meer vocht is meer volume is langzamere opname i guess.Kun je die eens uitleggen?
Hoe meer vocht hoe minder "de alcohol aanslaat"?
Zou kunnen verklaren waarom je sneller dronken bent van sterke drank/shotjes
De rem breekt het bij iedereen. Alleen gaan sommigen eerder met een vreemde naar bed of dansen op de tafel en anderen worden agressief en gaan meppen. Anderen willen gaan snuiven en weer anderen beginnen te huilen...Agressie en sterke drank.
Dat hoor ik toch wel vaker.
Misschien breekt dit spul de rem af bij sommige
Het is vaak ook de associaties die je ermee hebt. Je brein is een grote spier dus herinnert zich bepaalde dingen en acteert daar ook op.Poaaah Bacardi maakt me echt een persoon die ik niet wil zijn.
Hoe geen idee maar ben er van overtuigd dat verschillende drank ook ander effect kán geven.
Hoezo zijn die gistcellen dood dan? Die kun je gewoon weer opkweken hoor.Idd. Dat bezinksel, dode gistcellen, dat kun je beter niet drinken.
Daar kun je vreselijke hoofdpijn van krijgen, alhoewel er mensen zijn, die beweren dat die gist gezond is.
Ik zag zelden dat mensen die gist innamen ren dat zegt al genoeg vind ik.
Wat ik wèl weet van pilsener is dat het gefilterd word en daardoor transparant is.
Ik zag zelden dat mensen die gist innamen ren dat zegt al genoeg vind ik.
Ik denk ook dat het verschilt… per soort. In mijn geval:Poaaah Bacardi maakt me echt een persoon die ik niet wil zijn.
Hoe geen idee maar ben er van overtuigd dat verschillende drank ook ander effect kán geven.
Wij hadden een vriend die nog wel bier mocht drinken van ons, maar als ie sterke drank nam, moesten we hem aan een paal vastbinden.
De rem breekt het bij iedereen. Alleen gaan sommigen eerder met een vreemde naar bed of dansen op de tafel en anderen worden agressief en gaan meppen. Anderen willen gaan snuiven en weer anderen beginnen te huilen...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."