Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil tussen alcohol drank/soort

Verschil tussen alcohol drank/soort

51 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even denken hoor...

Toevoegingen aan de drank en de gewoonte hoe je het drinkt spelen een belangrijke rol.

Tik je snel en paar glazen whisky achterover, dan krijg je veel sneller meer alcohol in je lichaam binnen dan als je al lekker lullend je bier zit weg te zippen.

Ook toevoegingen als suikers, hop en andere zaken kunnen invloed hebben op de snelheid van de alcohol opname.

Verder speelt de toestand van je lichaam mee (moe of juist goede conditie of goede bui hebt).

En als laatste uiteraard of je een bodempje eten op je maag hebt liggen of niet.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
En met vitamine tekort toch?
De echte alcoholisten die in de ochtend al beginnen met de alcohol zullen gedurende de dag wel niet veel meer eten (of gezond eten) en dat schijnt ook te knagen aan je geheugen.
Klik om te vergroten...
Ja maar dan heb je het weer echt over structureel geheugenverlies indd. Dat was niet waar ik op doelde maar komt vgm op een vergelijkbare manier voor.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dus eigenlijk is donker bier slechter dan blond omdat het nog veel sneller werkt of hoe moet ik dit allemaal interpreteren?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
Dus eigenlijk is donker bier slechter dan blond omdat het nog veel sneller werkt of hoe moet ik dit allemaal interpreteren?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je vooral geen suiker in je bier moet gooien. Dat met die Cassis kun je beter laten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Suiker in je bier gooien?!
Dit heb ik nog nooit gehoord....Dat is toch je reinste verkrachting van bier!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Suiker in je bier gooien?!
Dit heb ik nog nooit gehoord....Dat is toch je reinste verkrachting van bier!
Klik om te vergroten...
Hoe denk je dat die alcohol in je bier komt? Dat zijn suikers die door het gist in alcohol worden omgezet.

Bier is voor normale beginners over het algemeen goor, dus iets zoets kan goed helpen om die vieze smaak te maskeren (of gewoon ijskoud drinken zodat je niets proeft).

Alcohol-vrij bier, wat ik gewoon een graan-drankje noem, is overigens prima op kamertemperatuur te drinken door het ontbreken van alcohol.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Suiker in je bier gooien?!
Dit heb ik nog nooit gehoord....Dat is toch je reinste verkrachting van bier!
Klik om te vergroten...
Het wordt toch steeds meer gedronken met fanta, 7Up ed.. Niet normaal nee!
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van baccardi cola word je lekker zat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
-Rataplan- zei:
Van baccardi cola word je lekker zat.
Klik om te vergroten...

Kan inderdaad snel gaan.
Idem voor whisky cola.

Of dat nu aan die cola ligt? :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van bacardi cola's ben ik ooit zo ontzettend ziek geweest, dat ik het noooooit meer heb aangeraakt.
Ik moet wel zeggen dat ik er een stuk of 18 naar binnen had getikt.
Ik bleef de hele dag erna vanaf 05.00 uur aan het kotsen....
Bacardi cola? EXIT
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol brengt heel veel ellende...sommige mensen kunnen er niet mee overweg en gaan onder invloed hele rare dingen doen....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat die 12 procent sneller aanslaat is misschien ook omdat we het redelijk snel achterover klokken.
Net als gewone pils of misschien iets langzamer. Dan slaat het sowieso al harder in.

Ben benieuwd naar de reactie van @Ei-Salade
Als bierdrinker in hart en nieren en fan van gladiator en veltins
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pfff geen idee.

Weet wel dat ik heel vroeger als klein jochie samen met mijn maatje Lambrusco witte wijn kocht omdat we daar sneller bezopen van werden. Gewoon op klaarlichte dag in het park ook nog... Was echt een andere soort dronkenheid dan van bier, maar ik kan het verschil niet goed uitleggen.

Allemaal verschillende soorten alcoholische dranken mixen fuckte me het meeste op.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik merk altijd een groot verschil tussen wijn, bier, sterke drank.
Van dat eerste word ik meer afwezig maar rustig en functioneerbaar, bier ook wel maar mond zich vaak uit in meer onrust en sterke drank zelfs in boosheid of totaal afwezig.

Hoe zit dat bij jullie?
En heb je enig idee hoe dat komt?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik drink alleen maar sterke drank, ik vind bier en wijn echt niet te zuipen🙈
Al heel vaak heel veel verschillende soorten geproefd. En ze zeggen wel dat je het moet leren drinken. Maar nee dankje. Ik houd het gewoon bij Bacardi, Malibu, Jack Daniels, Captain Morgan etc.
Als ik daar een paar van drink krijg ik rust in mn hoofd en lichamelijk wat meer energie. Als ik er meer drink en aangeschoten word, word ik heel actief, praterig , zelfverzekerd en ook heel aanhankelijk. En als ik teveel gedronken heb word ik weer heel moe.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het ligt aan de hoeveelheid vocht in je lichaam. Daarom is een zwaar bier van 12%(60ml alcohol) veel effectiever dan 3 biertjes van 5% (15ml alcohol)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik word van alles uiteindelijk net zo ladderzat. Als ik maar door blijf drinken.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
En heb je enig idee hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
Dat verschillende soorten drank een andere werking hebben licht niet aan de drank, voor je maag is het allemaal hetzelfde. Maar de situatie en routine die je rondom bepaalde drankjes hebt kan wel anders zijn. Elk drankje wordt vaker in de ene situatie gebruikt dan in de andere. De smaak kan ook invloed hebben.

Bijvoorbeeld (niet echt zo): Met sterke heldere drank wordt ik vaak wilder. Dit zou dan kunnen komen omdat heldere witte dranken (zoals vodka en jonge tequila) vaak in een wildere mentale situatie wordt geconsumeerd (als shotje bijv.). De alcoholische smaak is ook meer op de voorgrond waardoor het een "kick" zou kunnen geven en je dus wilder maakt. Ook vanwege de alcoholische smaak zou je het placebo gevoel kunnen hebben dat je meer onder invloed bent of je "wilder gedraagt".
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Guapo Temudgin zei:
Het ligt aan de hoeveelheid vocht in je lichaam. Daarom is een zwaar bier van 12%(60ml alcohol) veel effectiever dan 3 biertjes van 5% (15ml alcohol)
Klik om te vergroten...

Kun je die eens uitleggen?
Hoe meer vocht hoe minder "de alcohol aanslaat"?
Zou kunnen verklaren waarom je sneller dronken bent van sterke drank/shotjes
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Guapo Temudgin zei:
Het ligt aan de hoeveelheid vocht in je lichaam. Daarom is een zwaar bier van 12%(60ml alcohol) veel effectiever dan 3 biertjes van 5% (15ml alcohol)
Klik om te vergroten...
Je zou eigenlijk de vergelijking moeten maken met 4 bier want dan heb je bij beide 60ml alcohol... 4x 15ml=60ml.

Dat gezegd hebbende, ben ik met 4 biertjes van 5% alcohol een stuk meer aangeschoten dan met 1 zwaar biertje van 12%. Maar ben ook 4x meer op de wc te vinden.

1 van de redenen dat ik haast nooit bier drink. Als ik al alcohol drink:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."