#1
Slangengif ook.
Net als asbest
Slangengif ook.
Tja, getuigt niet van veel emancipatieSchij toch uit😂 WIE HEEFT DAT BEDACHT
Ik heb wel tijden gehad dat ik twee of drie keer per week aan de wijn zat, en dan ging ik geregeld over de 20 glazen per week heen.
Inmiddels heb ik dat verminderd tot één gebruiksmoment per week of twee weken. Dus dan kom ik op zo'n 3-10 glazen per week, met af en toe een week niks.
Ik val onder die groep van meer dan 21. Ik merk ook echt wel dat t teveel is. Ben bezig met afbouw naar wat t eerst was. T is overigens alleen in t weekend.
Alcohol is zeker gewoon een drug.
Schij toch uit😂 WIE HEEFT DAT BEDACHTals man 21 glazen / als vrouw 14 glazen p.w
In de VS was ik verbaasd dat we niet even biertjes konden halen in bijvoorbeeld de Aldi.Dit klopt idd wel.
Het is op veel plekken te krijgen én op veel plekken geaccepteerd.
Je maakt het voor iemand die verslaafd is ook wel moeilijk zo. Het kost meer moeite om naar de coke dealer te gaan dan naar de Appie normaliter.
Ik denk letterlijk uit de tijd dat men nog zei: mannen 3 glazen p/d. Vrouwen 2 glazen p/d. Als 'gezonde' hoeveelheden. Zijn ze inmiddels ook op terug gekomen trouwens. Het is nu onbeperkt voor mannen en 0 voor vrouwen. Nee grapje. Het is 0 voor beiden. (Goh😂 wat een heldere geesten dat ze er in tweeduizendzoveel achter komen dat alchohol op geen enkele manier een gezonde toevoeging is aan je dieet😂😂)Schij toch uit😂 WIE HEEFT DAT BEDACHT
De data uit de bovenstaande link gaat om gemiddelden van zelfgerapporteerde data. Het CBS haalt die data op door precies dat soort vragen te stellen. Als mensen zeggen dat ze eens in de maand bingedrinken met vier flessen wijn op een avond, dan nemen ze daar gewoon het gemiddelde van (dus 7 glazen per week of 1 per dag).Hier vrijwel identiek.
Ondanks dat je hier vaak leest en zo ook hoort dat dat niet kan.
Ik denk dat wat wij deden valt onder binge drinken.
Volgens mij is dat sowieso moeilijker traceerbaar in bloed- en urine onderzoek omdat dat vaak niet om het X aantal glazen per week gaat, maar ook structureel. Dus iedere dag, wekenlang.
Met binge heb je dat niet.
Dus of je dat in een onderzoek kan meenemen van het artikel betwijfel ik.
Dat laatste zou ik niet weten, heb ik geen verstand vanInteressant om te weten. Gelijk de verklaring waarom een man meer per week kan drinken volgens de raad.
Zou een vrouw ook eerder positief scoren bij een lab bloedonderzoek waar alcohol gebruik aangetoond kan worden?
Allemaal die waardes als gamma gt, cdt, mcv etc
wat me deed beseffen wat een zuipcultuur we hier eigenlijk hebben. Ik wist dat al, maar het is nog een stuk erger dan ik dacht
Ik dacht eerst eigenlijk: holy shit wat laag. Dan is iedereen alcoholist… Maar toen m’n vriend en ik het gingen uitrekenen, kwamen we ook echt nauwelijks bij de 21 glazen per week. Terwijl we onszelf toch wel zien als flinke zuuperds (ik ben door de weeks wel strenger naar mezelf dan hij maar haal dat vaak in t weekeind wel in).Ik vind dat de maatstaf voor teveel alcohol in Nederland echt gigantisch hoog ligt met per week 21 glazen voor een man en 14 voor een vrouw.
Haha de Gezondheidsraad![]()
Vind alleen het verschil tussen mannen en vrouwen wel heul groot inderdaad! Zal vast een goede reden voor zijn… maar ik kan toch echt alcohol veel beter verdragen dan veel van mijn mannelijke vrienden. Ik heb dan ook heul veul mannelijke energie🤪 En wat neo zegt: t gaat uiteindelijk om gemiddelden dus zo nauw moet je t niet nemen.Tja, getuigt niet van veel emancipatie
Dit vind ik altijd zo lastig… want, principieel gezien ben ik het heulemaaaaal met je eens. Sterker nog: de meeste drugs richten ZOVEEL minder schade aan voor de omgeving dan alcohol. Maar toch, ik vind dronken avondjes met m’n maten ook wel echt heel leuk en heul grappig.Ook dat regelrecht zuipen hier. Als je eens kritisch kijkt naar het gedrag van een dronken persoon: het is niet grappig, maar schokkend.
Als iemand precies hetzelfde zou doen van een drug zouden we flabbergasted zijn: wat heeft die genomen!??
Maar met drank is het oké...
Dit heeft te maken dat een vrouwenlichaam minder spierweefsel heeft dan een man en een hoger percentage vetweefsel dan een man. In spierweefsel zit meer vocht dan in vetweefsel waardoor het meer verdund wordt door het lichaam zelf.Vind alleen het verschil tussen mannen en vrouwen wel heul groot inderdaad! Zal vast een goede reden voor zijn… maar ik kan toch echt alcohol veel beter verdragen dan veel van mijn mannelijke vrienden. Ik heb dan ook heul veul mannelijke energie🤪 En wat neo zegt: t gaat uiteindelijk om gemiddelden dus zo nauw moet je t niet nemen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."