Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet meer testen van Marvel pillen

Niet meer testen van Marvel pillen

13 antwoorden
653 weergaven
18-5-2026
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#1
"Flood the system" ? .... en dat al met dat kleine fragment van gebruikers die wel eens laten testen.
Vreemde marketing truc van de betreffende pillendraaier en de personen verder in the logistieke pipeline.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
mag dit überhaupt wel is het niet bij wet verplicht dat je drugs moet kunnen testen
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeer populair zijn tegenwoordig de twee kleurige Marvel pillen, het DIMS word er mee overspoeld en heeft besloten om ze niet langer te testen.
Alle Marvels krijgen een negatief advies.

Besluit DIMS over niet testen Marvel-pillen - Trimbos Red Alert

De drugstestservice (DIMS) heeft besloten om het gebruik van alle Marvel-pillen af te raden. Heb jij een Marvel-pil? Gebruik deze dan niet!
drugsredalert.nl drugsredalert.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
mag dit überhaupt wel is het niet bij wet verplicht dat je drugs moet kunnen testen
Klik om te vergroten...
Tuurlijk niet haha, drugs zijn bij wet verboden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Tuurlijk niet haha, drugs zijn bij wet verboden.
Klik om te vergroten...
dat snap ik
maar dacht fat er ergens wel dat testen was benoemd
B
BengozyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat is dit voor een rare actie van DIMS.
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan me er ergens wel in vinden, er zijn meer dan 100 verschillende "super helden" welke op de achterkant staan. En elk daarvan zou zomaar uit een andere batch kunnen komen. Als iemand nu 10 pillen koopt, is de kans groot dat er 10 verschillende teksten achterop staan. Als je er 1 laat testen zegt dit dus weinig over de 9 andere die je nog hebt.
Hierdoor is er ook haast geen mogelijkheid om ze op te nemen in de weeklijsten.
Het DIMS kan niet alle pillen naar heb lab sturen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een spreiding van (tot nu toe) 213 tot 270 mg lees ik bij onze Zwitserse collega's.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
mag dit überhaupt wel is het niet bij wet verplicht dat je drugs moet kunnen testen
Klik om te vergroten...
Nee, er moet juist veel geregeld worden om een uitzondering te maken voor het drugsverbod.

Met de politie wordt bijvoorbeeld afgesproken dat agenten niet tijdens test-uren een fuik gaan opzetten voor de ingang van het testpunt. Het testbedrijf moet een ontheffing van de Opiumwet aanvragen om drugs aanwezig te mogen hebben. Anders zijn de labtechnici ook strafbaar. Vervolgens kost een drugstest tussen de 30-150 euro, afhankelijk van de gebruikte methode. Voor een LSD-test is bijvoorbeeld ingewikkelde en dure apparatuur nodig omdat het om zulke kleine hoeveelheden gaat. Die kosten worden allemaal door de overheid betaald. Drugs testen is dus duur, en de overheid geeft een budget wat genoeg is om zo'n 20.000 drugstests te doen in een jaar. Dat is behoorlijk veel, en dankzij die hoeveelheid tests kan met behulp van statische modellen veel gezegd worden over trends in de drugsmarkt. Die informatie wordt gebruikt om specifieke waarschuwingen te geven voor gevaarlijke drugs.

Dat er nu een waarschuwing wordt gegeven voor een bepaalde pil die vaak vervuild is, dat is precies waarvoor dit testsysteem is opgericht :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
dat snap ik
maar dacht fat er ergens wel dat testen was benoemd
Klik om te vergroten...
Als drugstesten in de wet staat, gaat dat over het afnemen van een drugstest bij vermeende gebruikers. Kan me best voorstellen dat het in situaties verplicht is om de mogelijkheid te hebben zo’n test af te nemen, maar kan niet direct zo’n artikel vinden ergens.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Als drugstesten in de wet staat, gaat dat over het afnemen van een drugstest bij vermeende gebruikers. Kan me best voorstellen dat het in situaties verplicht is om de mogelijkheid te hebben zo’n test af te nemen, maar kan niet direct zo’n artikel vinden ergens.
Klik om te vergroten...
ik heb verplichte urine test die worden verstuurd naar Duitsland
ik dacht alleen dat er voor gebruikers een manier moest zijn dat drugs getest kunnen worden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
ik heb verplichte urine test die worden verstuurd naar Duitsland
ik dacht alleen dat er voor gebruikers een manier moest zijn dat drugs getest kunnen worden
Klik om te vergroten...
Het enige wat in de wet staat over drugstests is dat die alleen bij werknemers mogen worden afgenomen als die piloot, kapitein, of machinist zijn.

Zie:
https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/vervoer/werken-in-het-vervoer/adm-test-in-het-vervoer
en

Alcoholcontrole op het werk: wat mag en wat niet? - FNV

Bekijk hier alle regels waar jij en je werkgever zich moeten houden met betrekking tot alchohol en drugs controles.
www.fnv.nl www.fnv.nl

Dan hebben we het wel over heel andere drugstests. Eigenlijk zijn het meer gebruikers-testen dan drugs-testen. Daarvoor is een heel andere techniek vereist en het dient ook een heel ander doel. Drugstests op werk hebben dus niets te maken met het Drugs Informatie Monitoring Systeem (DIMS), wat je pillen test (behalve als ze een Marvel-stempel hebben).
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb deze getest gekregen.
Maar in mijn (dezelfde) batch heb ik wel andere namen van superhelden. Ze zijn wel dezelfde kleur.

Kan ik er enigszins vanuit gaan dat het wel dezelfde hoeveelheid mg bevat. Kan me niet voorstellen dat ze dat in de batch zelf zijn gaan mixen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
jackhan zei:
Ik heb deze getest gekregen.
Maar in mijn (dezelfde) batch heb ik wel andere namen van superhelden. Ze zijn wel dezelfde kleur.

Kan ik er enigszins vanuit gaan dat het wel dezelfde hoeveelheid mg bevat. Kan me niet voorstellen dat ze dat in de batch zelf zijn gaan mixen.
Klik om te vergroten...
Dat is het hele punt.. Elke keer dat ze de pillen testten kregen ze een heel andere uitslag. Daarom heeft testen niet zo'n zin. Je krijgt de pil immers niet terug, dus de pil die je inslikt is altijd een andere dan degene die is getest.

Een mogelijke verklaring zou zijn dat de pillen eerst gedrukt zijn, en daarna (bij een groothandel) door elkaar gemengd. Maar het kan ook zo zijn dat ze gewoon de restjes van de vloer bij elkaar geschraapt hebben en dat allemaal in het poeder voor de pillenpers hebben gegooid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."