Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb en domheid .

Ghb en domheid .

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik voel dat ik extreem dom ben geworden door mijn jaren gebruik van ghb, hebben meer mensen dit ?

Groetjes ,
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dom worden door drugs? Wat bedoelen jullie?

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik in 10 jaar drugs gebruik dommer ben geworden?

🤔
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pleuny zei:
Ik voel dat ik extreem dom ben geworden door mijn jaren gebruik van ghb, hebben meer mensen dit ?

Groetjes ,
Klik om te vergroten...

Jaren gebruik van gelijk welke drugs maken je echt wel wat minder intelligent. Had ik ook bv met jaren blowen. Of jaren stimulanten. Tijdens voel je jou best wel slim en zelfzeker maar als de stofjes uitwerken en je staat er bij stil kan je jou idd dom voelen.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van drugs word je nou eenmaal dom en lelijk. Vooral dom als je het in je jongere jaren gebruikt (voor 25jaar)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blauweaap zei:
Van drugs word je nou eenmaal dom en lelijk. Vooral dom als je het in je jongere jaren gebruikt (voor 25jaar)
Klik om te vergroten...
En lelijk na je 25e :tearsofjoy:
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vraag mij ook af of je echt dom word van drugsgebruik, en ik heb het dan over af en toe drugs gebruik en dan niet dagelijks..

En na een binge heb ik wel het gevoel dat mijn hersenen niet meer goed werken, maar na een avondje valt dat wel mee volgensmij.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blauweaap zei:
Van drugs word je nou eenmaal dom en lelijk. Vooral dom als je het in je jongere jaren gebruikt (voor 25jaar)
Klik om te vergroten...
Ik ben op me 14e begonnen, maar ik ben echt fucking slim😨
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
En lelijk na je 25e :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dat word je sws
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Ik ben op me 14e begonnen, maar ik ben echt fucking slim😨
Klik om te vergroten...
In welke mate heb je gebruikt? Ik merk wel redelijke brainfog door vroegtijdig gebruik, zou ook wel met gene te maken hebben. Maar voor je 25ste voordat je brein volgroeit is met veel drugs gebruik gaat wel zeker wel met jou intelligentie doen. Mabe ben je dan alsnog niet achterlijk of dom maar de schade die je aanbrengt door veel of langdurig gebruik kan je niet echt terug schakelen. De een is van zichzelf als slim de andere niet dat wil niet zeggen dat het geen impact kan hebben op je intelligentie. Voor de eene meer voor de andere minder. Gene spelen hierin nog altijd een grote roll.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
als je veel gebruik van bepaalde middelen, en (hersenschade) krijg wordt je woordenschat minder en verdere skills het snelle werken van de hersenen wordt beperkt ook wel het cognitief vermogen , waardoor je eigelijk een stukje dommer wordt en zal voelen dat kan je zelf alleen bepalen
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Dom worden door drugs? Wat bedoelen jullie?

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik in 10 jaar drugs gebruik dommer ben geworden?

🤔
Klik om te vergroten...
in mijn drugsgebruik ben ik niet dommer geworden maar slimheid wel🧐
😅😂
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Ik ben op me 14e begonnen, maar ik ben echt fucking slim😨
Klik om te vergroten...
Ik ben veel te vroeg begonnen. ook door slaapverlamming en nachtmerries waar ik heel me leven lang heb. Maar nu ben ik het gewend maar soms moet me pa me wakker schudden voor een 1min en ik halucinueer er ook bij. En als je dan eruit bent val je zoals een zak patataten inmekaar door die slaapverlamming.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Blauweaap zei:
In welke mate heb je gebruikt? Ik merk wel redelijke brainfog door vroegtijdig gebruik, zou ook wel met gene te maken hebben. Maar voor je 25ste voordat je brein volgroeit is met veel drugs gebruik gaat wel zeker wel met jou intelligentie doen. Mabe ben je dan alsnog niet achterlijk of dom maar de schade die je aanbrengt door veel of langdurig gebruik kan je niet echt terug schakelen. De een is van zichzelf als slim de andere niet dat wil niet zeggen dat het geen impact kan hebben op je intelligentie. Voor de eene meer voor de andere minder. Gene spelen hierin nog altijd een grote roll.
Klik om te vergroten...
Voorral cannabis en alcohol waren de boosdoeners die mijn ontwikkeling (me hersenen) erg in de weg heeft gestaan, ik ben vanaf me 19e tot me 23e gestopt met harddrugs( heel sporadisch 1 a 2x per jaar) en vanaf me 19e tot me 24e aan opiaten, wiet, benzo's en redelijk veel alcohol verslaafd geweest. Ben dit jaar een jaar lang gestopt met blowen en bijna het hele jaar niet gedronken en dat heeft echt een positieve invloed op me gehad, ik voel me een stuk volwassener geworden
Dus onderschat wiet niet want dat was voor mijn hersenen de grootste boosdoener!!

Ik ben altijd door gebruik aan de domme kant geweest maar tegelijkertijd heel wijs door trauma's en mezelf op te hebben moeten voeden. Maar op emotioneel gebied en probleemoplossing liep ik heel erg achter en dat is voorral door de cannabis gekomen en word nu minder
Als ik die 10 jaar lang niks tot bijna niks gebruikt had zou me leven er nu heel anders uitzien denk ik
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik de oerstomme fout van het "proberen " van het cannabis roken nou ( alleen deze drug al) niet gedaan zou hebben, dan was mij een enorme, gigantische kuttijd bespaard gebleven.
Dat kan ik wél zeggen.
Mijn super relatie in stand kunnen houden, geen geldzorgen gehad, geen ruimte 6 jaar Legion Etrangere hoeven te overleven, het zwaarste is voor mij de relatiebreuk geweest....
En we hadden met df zo een hele hoop geld kunnen uitgeven in Thailand oid.
Ja.
Alleen heeft terugkijken totaal geen zin, omdat eenmaal gedane zaken geen keer hebben...
En drank kost nou eenmaal hersencellen die je never nooit meer terug zult zien en je dus......dommer wordt!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Als ik de oerstomme fout van het "proberen " van het cannabis roken nou ( alleen deze drug al) niet gedaan zou hebben, dan was mij een enorme, gigantische kuttijd bespaard gebleven.
Dat kan ik wél zeggen.
Mijn super relatie in stand kunnen houden, geen geldzorgen gehad, geen ruimte 6 jaar Legion Etrangere hoeven te overleven, het zwaarste is voor mij de relatiebreuk geweest....
En we hadden met df zo een hele hoop geld kunnen uitgeven in Thailand oid.
Ja.
Alleen heeft terugkijken totaal geen zin, omdat eenmaal gedane zaken geen keer hebben...
En drank kost nou eenmaal hersencellen die je never nooit meer terug zult zien en je dus......dommer wordt!
Klik om te vergroten...
Maar hierin lees ik meer fouten die jij zelf hebt gemaakt, betekend niet dat je dom bent? Je hebt domme fouten gemaakt en dat is wat anders dan dat je intelligentie daadwerkelijk afneemt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk, dat we eerst moeten bezien, wat we onder "domheid" verstaan.
Is dat '" minder" intelligent zijn?
Of word je "onnadenkend" in wat je doet? Of nalaat te doen?
Ikzelf heb een stuk levenservaring, dat is het allerbeste boekwerk, waaruit je veel intelligentie kunt halen. Of dat ervoor zorgt dat je niet je hoofd twee keer stoot aan dezelfde steen omdat je ervaring hebt met een bepaalde zaak al of niet dom af te hebben gehandeld.

Maar, imo, al de zuiperij heeft hersencellen gekost, in hoeverre andere drugs deze bijwerkingen met zich mee nemen, dat weet ik dus niet....

Domme fouten, iedereen maakt ze, of deze te wijten zijn aan verlies van intelligentie door drugs, is erg lastig om te bepalen vind ik.
Vwb drankgebruik ( ook een harddrug) is dit zonneklaar. Jr kunt je hersenen compleet naar de klote zuipen.
voorbeelden hiervan te over.

Wat een merkbaar gevolg is, van gebruik en het handelen, is volgens mij de tijdsspanne die je nodig hebt om snel een goede keuze, een goede beslissing te nemen, die tijdsspanne wordt aantoonbaar langer en natuurlijk doet de factor leeftijd hier ook in mee..

De vraag rijst, of je door (veel) gebruik sneller domheden begaat, dan anders, lijkt mij positief te beantwoorden. Dat wél.
Onder invloed verkerende is dit zonder meer het geval. Van de ene domheid ( dronken worden) komt de volgende domme beslissing ( ik kan nog goed autorijden dus doe ik dat) terwijl je weet, dat dit niet bepaald een slimme keuze is (achteraf als er iets gebeurt of als je gepakt wordt)

Op zich een interessante vraag dat "dommer worden van druggebruik "

Wie kan er nog iets aan toevoegen?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Dom worden door drugs? Wat bedoelen jullie?

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik in 10 jaar drugs gebruik dommer ben geworden?

🤔
Klik om te vergroten...

Aan de ghb voel ik me extreem dom , ik heb het jaren misbruikt . Bedoel dus wel aan de ghb , of dit langdurig is weet ik niet . Jaren lang blowen vanaf me 15e heeft ook zeker impact gehad .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Voorral cannabis en alcohol waren de boosdoeners die mijn ontwikkeling (me hersenen) erg in de weg heeft gestaan, ik ben vanaf me 19e tot me 23e gestopt met harddrugs( heel sporadisch 1 a 2x per jaar) en vanaf me 19e tot me 24e aan opiaten, wiet, benzo's en redelijk veel alcohol verslaafd geweest. Ben dit jaar een jaar lang gestopt met blowen en bijna het hele jaar niet gedronken en dat heeft echt een positieve invloed op me gehad, ik voel me een stuk volwassener geworden
Dus onderschat wiet niet want dat was voor mijn hersenen de grootste boosdoener!!

Ik ben altijd door gebruik aan de domme kant geweest maar tegelijkertijd heel wijs door trauma's en mezelf op te hebben moeten voeden. Maar op emotioneel gebied en probleemoplossing liep ik heel erg achter en dat is voorral door de cannabis gekomen en word nu minder
Als ik die 10 jaar lang niks tot bijna niks gebruikt had zou me leven er nu heel anders uitzien denk ik
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens , ik blowde extreem veel vanaf mijn 16e . Eindstand mega achterstand . Ik voel dit gewoon , ik was dan ook wel verslaafd en blowde erg veel . Zag er jaren uit als een zombie wat mij behoorlijk wst social anxiety gaf . Serieus heb ik meer spijt van zoveel jaren blowen dan al mijn ghb gebruik .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Jaren gebruik van gelijk welke drugs maken je echt wel wat minder intelligent. Had ik ook bv met jaren blowen. Of jaren stimulanten. Tijdens voel je jou best wel slim en zelfzeker maar als de stofjes uitwerken en je staat er bij stil kan je jou idd dom voelen.
Klik om te vergroten...

Ja je hebt zeker een punt !
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blauweaap zei:
Van drugs word je nou eenmaal dom en lelijk. Vooral dom als je het in je jongere jaren gebruikt (voor 25jaar)
Klik om te vergroten...
En hoe , echt toen ik veel blowde en alleen maae binnen zat te gamen man man ik zag er erger uit dan een crack junk .. lijk wit , wallen onder me oog . Vrat alleen maar junkfood . Natuurlijk heeft dit ook met me levenstijl te maken , ken iemand die mega veel blowd en mega gespierd is hoe die dit doet geen idee maar hij is wel een uitzondering . Kijk maar goed naar al die extreme blowers ,allemaal wallen en zombieheid . Nog een puff "living in myyy fantasyy worldddd"

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."