Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb en domheid .

Ghb en domheid .

41 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk, dat we eerst moeten bezien, wat we onder "domheid" verstaan.
Is dat '" minder" intelligent zijn?
Of word je "onnadenkend" in wat je doet? Of nalaat te doen?
Ikzelf heb een stuk levenservaring, dat is het allerbeste boekwerk, waaruit je veel intelligentie kunt halen. Of dat ervoor zorgt dat je niet je hoofd twee keer stoot aan dezelfde steen omdat je ervaring hebt met een bepaalde zaak al of niet dom af te hebben gehandeld.

Maar, imo, al de zuiperij heeft hersencellen gekost, in hoeverre andere drugs deze bijwerkingen met zich mee nemen, dat weet ik dus niet....

Domme fouten, iedereen maakt ze, of deze te wijten zijn aan verlies van intelligentie door drugs, is erg lastig om te bepalen vind ik.
Vwb drankgebruik ( ook een harddrug) is dit zonneklaar. Jr kunt je hersenen compleet naar de klote zuipen.
voorbeelden hiervan te over.

Wat een merkbaar gevolg is, van gebruik en het handelen, is volgens mij de tijdsspanne die je nodig hebt om snel een goede keuze, een goede beslissing te nemen, die tijdsspanne wordt aantoonbaar langer en natuurlijk doet de factor leeftijd hier ook in mee..

De vraag rijst, of je door (veel) gebruik sneller domheden begaat, dan anders, lijkt mij positief te beantwoorden. Dat wΓ©l.
Onder invloed verkerende is dit zonder meer het geval. Van de ene domheid ( dronken worden) komt de volgende domme beslissing ( ik kan nog goed autorijden dus doe ik dat) terwijl je weet, dat dit niet bepaald een slimme keuze is (achteraf als er iets gebeurt of als je gepakt wordt)

Op zich een interessante vraag dat "dommer worden van druggebruik "

Wie kan er nog iets aan toevoegen?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Dom worden door drugs? Wat bedoelen jullie?

Ik kan nou niet echt zeggen dat ik in 10 jaar drugs gebruik dommer ben geworden?

πŸ€”
Klik om te vergroten...

Aan de ghb voel ik me extreem dom , ik heb het jaren misbruikt . Bedoel dus wel aan de ghb , of dit langdurig is weet ik niet . Jaren lang blowen vanaf me 15e heeft ook zeker impact gehad .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Voorral cannabis en alcohol waren de boosdoeners die mijn ontwikkeling (me hersenen) erg in de weg heeft gestaan, ik ben vanaf me 19e tot me 23e gestopt met harddrugs( heel sporadisch 1 a 2x per jaar) en vanaf me 19e tot me 24e aan opiaten, wiet, benzo's en redelijk veel alcohol verslaafd geweest. Ben dit jaar een jaar lang gestopt met blowen en bijna het hele jaar niet gedronken en dat heeft echt een positieve invloed op me gehad, ik voel me een stuk volwassener geworden
Dus onderschat wiet niet want dat was voor mijn hersenen de grootste boosdoener!!

Ik ben altijd door gebruik aan de domme kant geweest maar tegelijkertijd heel wijs door trauma's en mezelf op te hebben moeten voeden. Maar op emotioneel gebied en probleemoplossing liep ik heel erg achter en dat is voorral door de cannabis gekomen en word nu minder
Als ik die 10 jaar lang niks tot bijna niks gebruikt had zou me leven er nu heel anders uitzien denk ik
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens , ik blowde extreem veel vanaf mijn 16e . Eindstand mega achterstand . Ik voel dit gewoon , ik was dan ook wel verslaafd en blowde erg veel . Zag er jaren uit als een zombie wat mij behoorlijk wst social anxiety gaf . Serieus heb ik meer spijt van zoveel jaren blowen dan al mijn ghb gebruik .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Jaren gebruik van gelijk welke drugs maken je echt wel wat minder intelligent. Had ik ook bv met jaren blowen. Of jaren stimulanten. Tijdens voel je jou best wel slim en zelfzeker maar als de stofjes uitwerken en je staat er bij stil kan je jou idd dom voelen.
Klik om te vergroten...

Ja je hebt zeker een punt !
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blauweaap zei:
Van drugs word je nou eenmaal dom en lelijk. Vooral dom als je het in je jongere jaren gebruikt (voor 25jaar)
Klik om te vergroten...
En hoe , echt toen ik veel blowde en alleen maae binnen zat te gamen man man ik zag er erger uit dan een crack junk .. lijk wit , wallen onder me oog . Vrat alleen maar junkfood . Natuurlijk heeft dit ook met me levenstijl te maken , ken iemand die mega veel blowd en mega gespierd is hoe die dit doet geen idee maar hij is wel een uitzondering . Kijk maar goed naar al die extreme blowers ,allemaal wallen en zombieheid . Nog een puff "living in myyy fantasyy worldddd"
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Een hoop mensen zitten op hun 50e nog steeds bezopen in de kroeg met een pakje sigaretten en een bonnetje van 40euro aan bier.
Jij hebt het licht gezien en de wijsheid gevonden dat je beter af bent zonder dat. Dat maakt je niet dom omdat je het ooit gedaan hebt en vroeg mee begonnen bent, maar juist slim dat je jezelf hebt veranderd. Weinig mensen kunnen dat
Klik om te vergroten...
Mooie woorden!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Ik denk, dat we eerst moeten bezien, wat we onder "domheid" verstaan.
Is dat '" minder" intelligent zijn?
Of word je "onnadenkend" in wat je doet? Of nalaat te doen?
Ikzelf heb een stuk levenservaring, dat is het allerbeste boekwerk, waaruit je veel intelligentie kunt halen. Of dat ervoor zorgt dat je niet je hoofd twee keer stoot aan dezelfde steen omdat je ervaring hebt met een bepaalde zaak al of niet dom af te hebben gehandeld.

Maar, imo, al de zuiperij heeft hersencellen gekost, in hoeverre andere drugs deze bijwerkingen met zich mee nemen, dat weet ik dus niet....

Domme fouten, iedereen maakt ze, of deze te wijten zijn aan verlies van intelligentie door drugs, is erg lastig om te bepalen vind ik.
Vwb drankgebruik ( ook een harddrug) is dit zonneklaar. Jr kunt je hersenen compleet naar de klote zuipen.
voorbeelden hiervan te over.

Wat een merkbaar gevolg is, van gebruik en het handelen, is volgens mij de tijdsspanne die je nodig hebt om snel een goede keuze, een goede beslissing te nemen, die tijdsspanne wordt aantoonbaar langer en natuurlijk doet de factor leeftijd hier ook in mee..

De vraag rijst, of je door (veel) gebruik sneller domheden begaat, dan anders, lijkt mij positief te beantwoorden. Dat wΓ©l.
Onder invloed verkerende is dit zonder meer het geval. Van de ene domheid ( dronken worden) komt de volgende domme beslissing ( ik kan nog goed autorijden dus doe ik dat) terwijl je weet, dat dit niet bepaald een slimme keuze is (achteraf als er iets gebeurt of als je gepakt wordt)

Op zich een interessante vraag dat "dommer worden van druggebruik "

Wie kan er nog iets aan toevoegen?
Klik om te vergroten...

Jij bent sowieso niet dom , de manier waarop je typt zegt genoeg .
W
WceendjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja had een iq van 128 en nu van een goudvis πŸ˜…
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Ik vraag mij ook af of je echt dom word van drugsgebruik, en ik heb het dan over af en toe drugs gebruik en dan niet dagelijks..

En na een binge heb ik wel het gevoel dat mijn hersenen niet meer goed werken, maar na een avondje valt dat wel mee volgensmij.
Klik om te vergroten...

Ja ik had het wel eigenlijk over verslaving en dus veel gebruik . Bij incidenteel gebruik denk ik sowieso niet .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pleuny zei:
Jij bent sowieso niet dom , de manier waarop je typt zegt genoeg .
Klik om te vergroten...
Toch dom genoeg om 1. Te gaan roken op mijn 12 e,
2. Jaaarenlang cannabis misbruik,
3. 6 jaar lang teveel gezopen.
4. Ruim 6 jaar in het legioen Etrangere gediend.
Dit alles met alle gevolgen van dien.
Jazeker!
En nog veel meer fouten uiteraard, maar ja. Er zijn ook mensen, die geen fouten maken zeggen ze. Of: heel weinig.
Daar geloof ik geen flikker van!
Van veel fouten leer je, zeggen ze, maar wie zijn "ze"?
Om dit vast te kunnen stellen heb ik geen "ze" nodig iig!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vind ik ook. Mooi gezegd en prettig om te lezen!
Als je geen andere keuze meer hebt dan of blijven gebruiken en de goot in, of stoppen en er iets van proberen te maken, dan ga ik voor die laatste optie.
En dat doe ik nu nog steeds.
Drinken is shit als je het niet in de hand kan houden. Overigens, dit geldt voor a l l e drogerende middelen.
Maar ik kom niet in de goot, dat is zolang ik dit volhoud, haast zeker.
Dat is mijn doel. Niet in de goot terecht komen iig!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Toch dom genoeg om 1. Te gaan roken op mijn 12 e,
2. Jaaarenlang cannabis misbruik,
3. 6 jaar lang teveel gezopen.
Met alle gevolgen van dien....
Klik om te vergroten...
Een hoop mensen zitten op hun 50e nog steeds bezopen in de kroeg met een pakje sigaretten en een bonnetje van 40euro aan bier.
Jij hebt het licht gezien en de wijsheid gevonden dat je beter af bent zonder dat. Dat maakt je niet dom omdat je het ooit gedaan hebt en vroeg mee begonnen bent, maar juist slim dat je jezelf hebt veranderd. Weinig mensen kunnen dat
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk dat slaapgebrek en vitamine-tekorten vooral je cognitieve vaardigheden verslechtert en je je daarom β€˜dom’ voelt. Daarnaast is het vele zout ook een aanslag op je lichaam en daarmee hersens…..
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pleuny zei:
Ik voel dat ik extreem dom ben geworden door mijn jaren gebruik van ghb, hebben meer mensen dit ?

Groetjes ,
Klik om te vergroten...
Ik was al dom voordat ik kennis maakte met drugs, en ik ben een Tjernobyl kind, maar ja, ik ben er niet intelligenter op geworden πŸ™„
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
JavelinBayraktar zei:
Ik was al dom voordat ik kennis maakte met drugs, en ik ben een Tjernobyl kind, maar ja, ik ben er niet intelligenter op geworden πŸ™„
Klik om te vergroten...
Sterk sterk
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wceendje zei:
Ja had een iq van 128 en nu van een goudvis πŸ˜…
Klik om te vergroten...
Niet van een badeend?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#17
JavelinBayraktar zei:
Ik was al dom voordat ik kennis maakte met drugs, en ik ben een Tjernobyl kind, maar ja, ik ben er niet intelligenter op geworden πŸ™„
Klik om te vergroten...
Chernobielerig..
D
DrugsDoll13Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vond dat voornamelijk kut wanneer bijvoorbeeld vrienden me daarop wezen... ik had zoiets van "laat me lekker aankloten!!" Ergens voelde het vernederend.... ik weet niet. Ik schaamde me terwijl hun mijn situatie niet begrepen.
W
WceendjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Druktemaker zei:
Niet van een badeend?
Klik om te vergroten...
Mag ook.
l
liljazzsingerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kijk er zit een verschil tussen domme shit doen en dom zijn. Als je domme dingen doet betekent het niet meteen dat je dom bent en vice versa.
Drugsgebruik tast wel de hersenen aan misschien verklaart dat waarom je je zo voelt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."