#1
Ik snap zeker wat je bedoelt. Maar onthoud dat GHB wel echt een extra risicovolle drug is omdat het verschil tussen een gangbare dosis en een overdosis zo klein is. Van veel andere (ook gevaarlijke) drugs kun je een 100-voudige of 1000-voudige dosis nemen zonder dat dat direct een overdosis oplevert. Bij GHB kun je nog niet eens een 10-voudige dosis nemen..Vind zelf daarin tegen dat t net zoals vele andere drug-soorten gewoon een drug is die gewoon te gebruiken is voor plezier mits je er juist mee omgaat.
Veel GHB-gebruikers raken dan ook gewend aan steeds bewusteloos raken. Dat noemen ze dan een GHB-slaapje. Maar het is niet slapen, het is een coma. En zo'n toestand is altijd levensbedreigend omdat iemand niet meer zelfstandig de ademhaling en hartslag kan reguleren. Als iemand out gaat van de GHB is daarom medisch toezicht nodig met hartmonitor en zuurstofsaturatiemeter.