Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvogelzaad gebruiken om wiet te kweken

vogelzaad gebruiken om wiet te kweken

12 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
j
joswaLid
01-01-2024, 00:00
#1
halo,

ik lees soms wel eens op het internet dat je ook vogelzaad kan gebruiken om te wiet te kweken ?
mij vraag is dus als dat kan heb je dan ook wel een beetje goeie wiet ?

alvast bedankt.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet bijna zeker dat er in vogelzaad Hempzaad zit, hier krijg je geen toppen uit maar kan enkel gebruikt worden voor zijn vezels/olieen. Correct me if i'm wrong though.
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#3
kan me wel herinneren dat een paar leerlingen bij mij op school eens bij de sector vmbo groen zulk vogel zaad hadden geplant in de kassen achter de school. toen waren er ook een stuk of 20 wietplanten gegroeid. een lerares had dat toen ontdekt en die jongens die ze gezaaid hadden waren zwaar de zak. maar dat er ook echt toppen aan zaten lijkt me sterk.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat denk je GVD zelf .... kijk is op internet !!!!! naar wit zaden

de kosten minstens van een pakketje zaad kost tog wel 15 euro !!! en dan heb je er 10


koop is een zaak vogelzaad hennep dan heb je voor je hele leven genoeg zaad voor nog geen 3 euro KOM MAN KAN JE ZELF DAN NIET BEDENKEN DAT DAT NIET BRUIKBAAR IS !!!!!

dit soort mensen .... ze bestaan nogaltijd duss !!! wees zuinig opjezelf je bent een zeldzaam ras !!!!! :confused: :wave: :P

btw: vogel zaad ( hennep) is gemuteerd komen idd geen goed ontwikkelde toppen aan komt dat wel dan mag de top zelf niet meer dan 3% thc bevatten oftewel je kan 5 gram weg smoke en je hebt nog geen effect !!!!
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#5
^mensen zo als jij zijn helaas niet zo zeldzaam

Maar als je die zaadjes gaat planten kan je van die plant wel weer genoeg nieuwe zaadjes af halen toch? Moet je er wel veel planten want lijkt me dan een 50/50 kans op mannetje of vrouwtje.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#6
vogelzaad is nooit van goede kwaliteit .

het kan wel zo zijn dat je buurman beweert in het donker 2 kilo te hebben gekweekt met vogelzaad- of iets in die trant , maar dat werkt dus niet.

verhalen over :
kweken op natte krant ipv aarde
halogeen ipv hogedruklamp
urine ipv groeivoeding
hennepzaad , ipv juiste genetica
thai in je bezemkast kweken
en kwken met een zaklamp in je koelkast

allemaal waardeloos

ja het lijkt op wiet
nee , er komen geen toppen met actieve hars aan

dit zeggen we niet om je te pesten

jij wil wiet kweken, koop dan gewoon de juiste spullen , waaronder de juiste zaden.

op een skelter meedoen in de formule 1 race is ook geen gezicht- jatoch
j
joswaLid
01-01-2024, 00:00
#7
nee ik had al van die vrouwlijke power plant zaadjes bestelt. maar ik las op het internet iets over vogelzaad dus wou daar ff duidelijkheid over hebben
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
gtje zei:
wat denk je GVD zelf .... kijk is op internet !!!!! naar wit zaden

de kosten minstens van een pakketje zaad kost tog wel 15 euro !!! en dan heb je er 10


koop is een zaak vogelzaad hennep dan heb je voor je hele leven genoeg zaad voor nog geen 3 euro KOM MAN KAN JE ZELF DAN NIET BEDENKEN DAT DAT NIET BRUIKBAAR IS !!!!!

dit soort mensen .... ze bestaan nogaltijd duss !!! wees zuinig opjezelf je bent een zeldzaam ras !!!!! :confused: :wave: :P

btw: vogel zaad ( hennep) is gemuteerd komen idd geen goed ontwikkelde toppen aan komt dat wel dan mag de top zelf niet meer dan 3% thc bevatten oftewel je kan 5 gram weg smoke en je hebt nog geen effect !!!!
Klik om te vergroten...

Och, dat die zaadjes duur zijn maakt het niet zeker dat ze uit een zak vogelzaad niet kunnen werken.
Schoon drinkwater koop ik ook voor 2,50 euro per kubieke meter, toch zijn er zat mensen die 50 cent voor een literfles betalen, gewoon omdat ze er in trappen :grin:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#9
goed kruisen van planten is een kunst
er is wel degelijk een groot verschil tussen zomaar wat zaden , en een stetje gestabiliseerde zaden van een bekend kweekhuis.

als je dat niet gelooft , dan lees je dit toch gewoon niet.

we verwachten dan wel na oogst excuses- want je zal gewoon teleurgesteld zijn , met je vogelaars wiet.
M
MarihuLadyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er zijn inderdaad meerdere mensen geweest die het met vogelzaad hebben geprobeerd en er word door sommigen beweerd dat daar ook een goed wietje uitkwam maar als je even gaat surfen zul je al snel zien dat het thc gehalte in dit zaad erg laag is.

Een citaatje : Veel mensen associëren hennep met soft drugs, ook al bevat vezel- en zaadhennep zo weinig psycho-actieve stof (THC) dat niemand er high van wordt.

Maar goed, ik ben de beroerste niet :P
Heb toevallig een aantal valkparkietjes en moet nog even sparen voordat
ik echt aan de slag kan dus heb voor de gein een paar zaadjes tussen het voer
uitgepikt en ze liggen momenteel te ontkiemen. Zonder verwachtingen maar wel
een leuke en zeer goedkope oefening :grin: :P
S
SmokycoastLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ooit gekweekt in een serre met hennepzaad, de smaak was lekker maar daar is alles mee gezegd, heb deze laten testen en men toppen bevatten toen 0,6 % thc. Planten enten op een hennepstengel is wel mogelijk maar het is dan maar de vraag of je niet beter uitkomt met een fatsoenlijke autoflower, deze zijn relatief goedkoop in aankoop alsook in onderhoud.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Smokycoast zei:
Ik heb ooit gekweekt in een serre met hennepzaad, de smaak was lekker maar daar is alles mee gezegd, heb deze laten testen en men toppen bevatten toen 0,6 % thc. Planten enten op een hennepstengel is wel mogelijk maar het is dan maar de vraag of je niet beter uitkomt met een fatsoenlijke autoflower, deze zijn relatief goedkoop in aankoop alsook in onderhoud.
Klik om te vergroten...
Zouden ze nog weed kweken na 13j?
Dat moet toch hetgene zijn wat jij je afvroeg toen je besliste te antwoorden? 😂😂😂
B
BrumbrumLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha ik hoop het ik word rijk xd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."