#1
Vreemd.., teveel vocht in deze periode? Heb je reden gevonden?
Geen idee. De rest van de planten blaakt van gezondheid. Deze andere plant zag er ondanks haar mooie groene kleuren slap en zwak uit. Kon er niet me vinger op leggen. Dit was al langere tijd zo.
Ik heb besloten deze plant weg te doen. De andere planten zitten nu in de 4e week van hun bloei en wil het risico gewoon niet lopen dat die ook ziek worden.
Ik heb de plant daarom opgeofferd voor de rest. Omgehakt en weg gegooid. Tijdens het weg gooien zag ik nog allemaal andere vage plekjes onderaan het blad en heel veel bladluizen of andere beestjes idk.
Daarnaast was een deel van de wortels rot.
De plant was dus al zwakker en daardoor vatbaarder voor ziektes vermoedelijk.
Heb er nu nog 3 over. Krijgen nog een keer of 2 voeding en daarna ga ik spoelen. De toppen groeien toch wel flink door. Het valt mij alleen niet 1 2 3 op; omdat ik ze elke dag zie. Maar het verschil in geur en als ik foto's vergelijk zegt genoeg.
Heb de andere plantjes met schone handschoenen volledig onderzocht maar kan buiten wat licht gekleurde bladeren niks vinden aan problemen op dit moment. Ik hoop echt dat die andere niet al besmet zijn en ik het nog niet zie. Maar voor nu lijkt het daar niet op.
Fingers crossed. 🤞🤞🤞









