Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPurple Haze, Watermelon Candy Hybrid, Runtz Hybrid. Buitenkweek.

Purple Haze, Watermelon Candy Hybrid, Runtz Hybrid. Buitenkweek.

157 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
@Raver, ja regen vermijden, maar plantje kan niet nog even paar dagen naar binnen? Dan kan oogsten denk ik wel al, maar anders laatste paar dagen binnen zonder zon is ook niet erg.
Klik om te vergroten...

Hij staat onder een afdak. Nooit in de regen. Binnen is geen optie. Dan staat dalijk de ontruimploeg van de petten voor de deur met die stankoverlast. Ik woon in een verouderd appartement. Geuren verspreiden zich hier snel. 🥴

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#2
IMG20230724151609.jpg

Nog aardig wat glazige trichomen:
IMG20230724151752_01.jpgIMG20230724151800.jpg
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Psychojohn

Plant zelf ziet er oogstbaar uit zo. Mooie bruine haartjes. Donkere toppen al.

Hou er wel rekening mee dat de plant nieuwe trichomen blijft produceren. De oudere vergaan en verkleuren dan oranje/amberkleurig. Hoe meer je er daarvan krijgt hoe meer je naar een slaapwietje gaat. Ik zie nu ook redelijk wat melkachtige trichomen. Er is namelijk een moment in de bloei dat deze melkachtige trichomen overheersen. Dat zou zomaar nu kunnen zijn of 1 deze dagen. Als je nu zou oogsten dan zou je meer een mentale high krijgen (sativa achtig), de plant bevat tijdens dit moment het meeste THC.

Ik zelf zoek meer de tussenweg. Dus ik wacht liever op amberkleurige en die zie ik 1 2 3 niet volgens mij. Jij wel zelf? Amberkleurige trichomen bevatten CBD en vast vele andere cannabinoïden. Wiet met zoveel % Amberkleurige trichomen en melkachtige trichomen dan krijg je hybride achtige wiet.

Maar goed op het oog zo, lijkt het oogstbaar. Alleen jij kan het het beste inschatten omdat je het zelf beter ziet.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Raver Ja ik zie zelf ook nog weinig amberkleurige trichomen. Ik zelf zoek vooral die mentale high, dus ik streef dan ook naar zoveel mogelijk melkgekleurde. Ik ga deze week elke top even goed bekijken en de toppen die mij klaar lijken oogsten. Zin in :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
OG Kush autoflower. Ruim 1,20 hoog.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Durban Dew 29072023.jpeg
Durban Dew
Eerste tekenen van bloei.
Plant kan wel groot zijn maar te laat bloeien en je hebt nog niks.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
De plant ziet er niet meer uit. Begint zo geel te worden. Voortaan kan ik langer doorgaan met voeden. Alle kracht gaat nu duidelijk naar de toppen.

Bijna klaar. Ik wil nog wat extra % aan amberkleurige trichomen. Nog een dag of 3 a 4.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had dus het plan om wat hasj te maken van mijn 'knipafval'. Ik heb dus 2 verschillende zeefgaasjes gekocht. Die hoor je dan ergens over heen te spannen en dan met je bevroren knipafval erover heen gaan. Klinkt allemaal heel simpel toch?
Ik snap er niks van. Het knipafval is vochtig en als ik het heen en weer beweeg over de zeef gebeurt er niet veel. Het is de bedoeling dat die kopjes van de trichomen er doorheen vallen. Het enige wat bij mij gebeurd is dat het gaas groen word en er een soort wietsoep word gecreëerd.

Iemand enig idee wat er misgaat?😦
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Psychojohn is het niet Bubble Hash wat je probeert te maken? Met ijs? Misschien even youtube filmpje kijken. Ik heb het trouwens zelf nog niet eerder gedaan. Sterkte :)

Ik ga met mijn knipafval weer voor 1 liter olijfolie en 3 maanden donker na drogen, wat rijpen en decarboxylatie. Misschien zelfs wat toppen erbij :sunglasses:
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
is het niet Bubble Hash wat je probeert te maken? Met ijs?
Klik om te vergroten...
Ja als ik het goed heb begrepen is bubble hash idd met van die zakken met dry ice erin. Maar wat ik probeer is gewoon de oude manier met zeefen dacht ik. Had gelezen dat de zeef manier beter is, en heb daarnaast ook niet zo een bubblebag/dry ice (vgm kan het ook met normaal ijs maar minder goed).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
Bekijk bijlage 52835
Durban Dew
Eerste tekenen van bloei.
Plant kan wel groot zijn maar te laat bloeien en je hebt nog niks.
Klik om te vergroten...

Komt vast goed. Hopen op een beetje een mooie nazomer.

Ik heb m'n laatste bloeiende plant geoogst vandaag. Ze was er nu echt klaar voor. Hele mooie compacte toppen gekregen. Voelen erg stevig aan. Ben benieuwd. :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
IMG-20230802-WA0001.jpeg

Eindresultaat. Alleen nog curen. Runtz.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Bekijk bijlage 52882

Eindresultaat. Alleen nog curen. Runtz.
Klik om te vergroten...
Ziet er goed uit!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
ASHd.jpeg
Ben er niet ontevreden over.
Hoofdtop van plantje 1.

De opbrengst in gewicht weet ik niet.
De batterij van de weegschaal is leeg.
Zo'n 9 volt blok, dat heb ik wel ergens liggen, in een doosje met zeer belangrijke dingen voor bij calamiteiten zoals kernoorlogen enzo, maar ik ben vergeten waar ik dat neergezet heb, blowen he. :relaxed:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lekker effect van deze wiet. Maar heb er toch voor gekozen om er edibles en THC olie van te laten maken.

Dankjewel voor t volgen van m'n topic. 🤩

Volgend jaar een nieuwe. :)

Edit; volgende grow zal een indoor grow worden. 🫣
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi hoor. Ik zou je aanraden om er andere plantjes bij te kweken, in dezelfde potten het liefst of er dichtbij. Op zamnesia kun je van die pakketjes kopen met zaden van een aantal andere planten. Het trekt nuttige insecten aan of beschermt het tegen plagen. Knoflookplantje schijnt bijv goed te zijn om spint weg te houden. Kleine moeite maar die extra biodiversiteit kan heel voordelig zijn voor je kweek.

Succes!! 🌿🌿
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zat nog te denken aan een mogelijke tip.. als je autoflower plant, denk ik dat je ze het beste direct in een 11L pot plant. Herpotten doe ik alleen bij non-autoflower, omdat het allemaal erg snel gaat en herpotten remt de groei op een belangrijk moment.
Gewoon een gedachte. Sterkte!
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Had 1 keer perongeluk teveel water gegeven en toen reageerde ze hier direct op. Hangende bladeren maar wel stevig. Vermoedelijk dus teveel water.
Klik om te vergroten...
Met een vast schema water geven is imo een slechte gewoonte om jezelf aan te leren. Hoeveel een plant verbruikt is afhankelijk van zo veel factoren, een plant houdt zich echt niet aan jouw schema. Kijk naar de aarde en je plant om te beoordelen of bewateren nodig is of niet.
Het probleem met te veel water is niet zo zeer de hoeveelheid water die je in de pot giet (neem aan dat je uitlekgaten onderin de pot hebt zitten), maar het water geven als de pot nog te vochtig is. De aarde mag best aan de droge kant zijn voordat je je plant water geeft. Geef dan zo veel water tot het onderuit de pot stroomt en giet dat dan weg (in een laag water blijven slaan ontneemt de wortels zuurstof en zorgt voor wortelrot), zo spoel je heel de aarde door en kan vers zuurstof bij de wortels komen en voorkom je veel andere water-gerelateerde problemen.
Ik weet niet met wat je gaat voeden, dat kan de methode namelijk ongepast maken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Relmuis zei:
Bekijk bijlage 51572
Foto is twee weken oud.
Vriend (80+) gebruikt het tegen pijnklachten en dat helpt heel goed, opiaten zijn inmiddels twee jaar geleden afgebouwd, is alleen soms een beetje te stoned. :grimacing:

Passion #1 en Durban Dew (Durban Poison X Frisian Dew)

Trekt zich van nachten van 5 graden helemaal niks aan.
Maar deze rassen zijn wel veredeld voor ons klimaat.
Klik om te vergroten...

Nice!

Ik moet echt even een schaduwdoek of iets regelen voor m'n balkon. De temperatuur loopt op tot 41,6 graden, met verschillende metertjes gemeten, met een luchtvochtigheid van 17% op zijn laagste.
Ik heb donkere tegels waar heel veel warmte vanaf komt. Heb al op 2 plantjes hele lichte hittestress gezien. Dus heb ze meteen dichter bij m'n deur gezet. Luchtvochtigheidsverhoger erop gezet en een ventilator. Constant de vloer nat gemaakt eromheen. Dat scheelde wel behoorlijk maar het zakte pas onder de 30 graden toen ze in de schaduw kwamen te staan.

Ze groeien wel echt als kool (2 van de 4) als ik de foto's van gisteren vergelijk met vandaag is het echt gaaf om te zien dat ze ondanks alles toch lekker hun ding doen. De andere 2 groeien gewoon trager. Dat zijn de Runtz en Purple Haze. Bij de Purple Haze heb ik een wit haartje gezien. Is dit al bloei? Dat zou toch veel te snel zijn?

Maar goed ik moet écht een schaduwplek maken op m'n balkon zodat het hopelijk wat minder heet word.

Morgen hebben ze een week geen water gekregen. Aarde is behoorlijk droog. Dus morgen ga ik water geven tot het water eruit loopt.

Ik heb osmose water. EC van kraanwater is 0,5. Osmosewater is de EC 0,0. Ph 6,7. Ph ga ik naar 6 brengen met lemon kick.

De kleinere planten krijgen alleen powerroot toegevoegd bij het water.

De grotere planten powerroot en supermix autoflower voeding. Maximale waarde van 1,0 EC.

Behoorlijk projectje zo aan het worden. Leer al veel in een korte tijd.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tot slot de Runtz 2,5 week. En daarbij een foto van de nodes of stekjes die ook mooi beginnen te groeien. Had ze graag al wat bossiger gezien als dat ze nu zijn. Heb verder ook niets aan low stress training gedaan. Dus logisch denk. Op sommige foto's lijken de bladeren wat geel; komt door het licht. Zijn mooi groen. Bladeren hangen iets doordat de zon is weggedraaid.

Plantjes hebben gisteren water gehad. Niet teveel; maar wilde toch graag beginnen met voeden. Emmers waren ook wel wat afgenomen in gewicht.

Ph 6,0
Ec waarde 1,0 / autoflower supermix & power root. Al heeft deze powerroot geen effect op de ec waarde. Dit hebben de grotere plantjes gekregen. 1 liter.

Zelfde voor de kleinere plantjes alleen dan zonder de autoflower supermix nog.

Volgende waterbeurt weer hetzelfde alleen dan in iets hogere dosering en krijgen de kleinere planten ook autoflowersupermix.

Op het juiste moment tijdens de bloei krijgen ze PK 13/14 extra. Even kijken of ik door ga met de powerroot of niet.




20230603_191142.jpg20230603_191156.jpg
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."