Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPurple Haze, Watermelon Candy Hybrid, Runtz Hybrid. Buitenkweek.

Purple Haze, Watermelon Candy Hybrid, Runtz Hybrid. Buitenkweek.

157 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
IMG_20230704_075604~2.jpg
Ik geniet ook van de hobby en het resultaat. Dit is een Green Poison XL Auto van Sweet seeds. Mooi exemplaar.

Je gaat ook lekker met je plantjes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja, het is een vreemde drugs.. Ik was geen tegenstander van wiet gebruik laatste stop actie maar wilde zelf een jaar zonder doen. Het is me iets minder dan 4 maanden met plezier gelukt, maar toen mijn eerste plantjes droog waren en ik weer naar werk durfde, zat ik alweer aan de wiet. Nu ben ik gelukkig een kleine 2 jaar zonder nicotine, maar mijn thc verhaal is nog niet voorbij. Ik heb 4 jaar geleden ook 10 dagen detox gedaan voor wiet en dat was met opname en toen kon ik dagverblijf helaas niet doen, omdat ik moest gaan werken.
Heel veel plezier en succes toegewenst in de komende periodes!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
In verband met eerder terug komen na de kliniek en de vraag of ik de dames weer terug wilde ga ik hier weer updates plaatsen tot oogst.

Heb ze gisteren weer opgehaald; zagen er een beetje slapjes en licht van kleur uit.

Meteen voeding gegeven incl pk13/14 bij 3 van de 4 planten.

De terpetenen binnen zich ook te ontwikkelen. De echte cannabis aroma begin je te ruiken zodra je in de buurt komt van het balkon. Echt heel gaaf.

Vele toppen die zich aan het ontwikkelen zijn. 1 van de 4 planten begint nu pas echt met bloeien. De andere beginnen bijna aan hun 3e week.

Morgen foto's.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Purple Haze*. Week 2 a 3 ongeveer bloei.

Ik weet nu voor de 100% dat ik niet exact meer weet welke plant welke is. De plant waar het kaartje Purple haze in stond is de plant die totaal niet groeit als een Sativa haha. Dat is duidelijk een indica.

* denk ik 🤣
20230630_202649.jpg
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik had jullie nog foto's beloofd. Bij deze.

Ik begin tegen een probleem aan te lopen bij de grootste plant van alle 4. Ik vermoed dat de plant snakt naar meer ruimte voor haar worteltjes. Ik zou het anders ook echt niet weten. Bladeren van de plant blijven hangen.

Gister avond waren de bladeren helemaal naar binnen gedraaid. Inclusief de stengels. Ze waren wel stevig. Eerst dacht ik aan teveel water maar dat sluit niet aan. Aangezien de rest deze verschijnselen niet hebben. Ik heb zelf nooit zoiets gezien eigenlijk haha. Daarnaast meet ik de grond met een vochtigheidsmeter. Deze geeft normale vochtigheid aan. Net zoals bij de andere plantjes

PH van de grond zit nu op 6,5. Zuur genoeg voor de plant om haar voeding op te nemen. Dus ik denk gewoon te kleine pot voor de grote van de plant. Veel breder dan de rest namelijk. Alleen ze begint nét aan haar bloei. Overpotten in deze fase lijkt me niet slim denk ik. Maar weet niet of ze nu wel goede toppen kan produceren.

Maar goed bij deze de foto's.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
20230703_110727.jpg

De "zieke" plant. No.4 ⬆️ Hoger dan dit komen de bladeren niet. Voelen ook slapjes aan. Zo is het niet altijd geweest.

20230703_110553.jpg

Plant no.3 ⬆️

20230703_110519.jpg

Plant no.2 ⬆️ Zoveel budspots 😍

20230703_110450.jpg

Plant no.1 ⬆️

Hier wat foto's van de bloemen.

20230703_110557.jpg

20230703_110524.jpg
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Bekijk bijlage 52311
Ik geniet ook van de hobby en het resultaat. Dit is een Green Poison XL Auto van Sweet seeds. Mooi exemplaar.

Je gaat ook lekker met je plantjes!
Klik om te vergroten...

Wauw man! Netjes! 😍 Prachtige hobby is het. Kun je iets meer delen over je voeding, substraat, etc? Wat voor water geef je?

Dankjewel! :)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Raver ja, in principe doe ik volgende gedachtes.

Grond liefst zo luchtig mogelijk. Ik geef nu light mix en voor een auto XL liefst zoals deze 22L.
Water is gewoon kraanwater, maar met filter tegen teveel kalk. En voordat zaadjes erin gaan veel water met wat pH reguleren en iets aan wortelversterker.
Dan eerste weken vochtig houden, maar niemand laten verzuipen.
En na 2 weken krijgen ze eerste groei voeding, dan de bloei voeding erbij en dan groei afbouwen en bio heaven en Top Bloom nog een paar weken.. Maar deze werd vooral ook groot door de temperatuur, wat regenwater en die ZON!

Die voeding koop ik trouwens van Biobizz en niet goedkoop, maar verder tevredenstellend.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah nice. Leuk om te lezen hoe jij het hebt aangepakt. Je kan er nooit genoeg over weten/lezen/leren haha.

Mooi resultaat zo! De volgende ronde ga ik wel voor grotere potten dan 11 liters. Maar goed hebben nog eventjes te gaan. 3 zitten er nu in de 3e week bloei.

Heb al PK13/14 gegeven; maar denk te vroeg nog. Die ga ik deze week meegeven tijdens de voedingsdagen. Overige dagen geef ik gewoon kraanwater met bijgestelde PH uiteraard

Heb je nog aan spoelen gedaan laatste weken voor de oogst?

Greetz man.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb potten tussen de 11l en 35L. Die grootste gebruik ik niet meer en was niet voor autoflowers.
Ik heb nu toevallig de goedkoopst type zaadje van Mamba Negra Auto in een 11L pot, die zomaar 98cm hoog is geworden. Buds niet overdreven dik, maar ik sta er wel van te kijken.

Volgens mij zijn er veel zaadje die je beter in 11L kunt hebben en andere die toch veel beter gaan in 18+L.

Succes, stoppen met blowen is makkelijker als je niet in de stress zit over wiet "moeten" kopen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
IMG_20230702_082803.jpg

Trouwens, gisteren vond ik hem al mooi en 4x bijna dezelfde foto, maar andere Camara instellingen :). Samen met en net iets minder indrukwekkend zusje staan ze even binnen nu het buiten regent. Geen water meer en oogsten over een aantal dagen schat ik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Heb je nog aan spoelen gedaan laatste weken voor de oogst?
Klik om te vergroten...
Spoelen doe ik niet echt denk ik, maar ik geef alleen water de laatste 2 weken (1x zelfs paar uur voordat ik ga oogsten) en ik gebruik biologische voeding. Maar ik heb geen spoel drankje ofzo :).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Spoelen doe ik niet echt denk ik, maar ik geef alleen water de laatste 2 weken (1x zelfs paar uur voordat ik ga oogsten) en ik gebruik biologische voeding. Maar ik heb geen spoel drankje ofzo :).
Klik om te vergroten...

Laatste 2 weken voor de oogst alleen water is al spoelen naar mijn idee. :)

Ik heb helaas op 1 van de dames meeldauw gevonden op enkele bladeren. De rest gaat lekker. Naar m'n idee groeien de toppen alleen niet echt groter nu. Morgen PK13/14 meegeven tijdens het voeden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
De meeldauw is enorm toegeslagen op de zwakste van de 4 plantjes. Heb haar in "quarantaine" geplaatst van de andere 3. Die hebben tot zover geen meeldauw. Heb grondig gecontroleerd maar kan niks ontdekken.

Wel balen maar goed, hoort er ook bij..
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Vreemd.., teveel vocht in deze periode? Heb je reden gevonden?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Vreemd.., teveel vocht in deze periode? Heb je reden gevonden?
Klik om te vergroten...

Geen idee. De rest van de planten blaakt van gezondheid. Deze andere plant zag er ondanks haar mooie groene kleuren slap en zwak uit. Kon er niet me vinger op leggen. Dit was al langere tijd zo.

Ik heb besloten deze plant weg te doen. De andere planten zitten nu in de 4e week van hun bloei en wil het risico gewoon niet lopen dat die ook ziek worden.

Ik heb de plant daarom opgeofferd voor de rest. Omgehakt en weg gegooid. Tijdens het weg gooien zag ik nog allemaal andere vage plekjes onderaan het blad en heel veel bladluizen of andere beestjes idk.
Daarnaast was een deel van de wortels rot.
De plant was dus al zwakker en daardoor vatbaarder voor ziektes vermoedelijk.

Heb er nu nog 3 over. Krijgen nog een keer of 2 voeding en daarna ga ik spoelen. De toppen groeien toch wel flink door. Het valt mij alleen niet 1 2 3 op; omdat ik ze elke dag zie. Maar het verschil in geur en als ik foto's vergelijk zegt genoeg.

Heb de andere plantjes met schone handschoenen volledig onderzocht maar kan buiten wat licht gekleurde bladeren niks vinden aan problemen op dit moment. Ik hoop echt dat die andere niet al besmet zijn en ik het nog niet zie. Maar voor nu lijkt het daar niet op.

Fingers crossed. 🤞🤞🤞
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Cool, ja misschien toch dat er water teveel rond de wortels zat en er daardoor soort van schimmel, vocht ziekte is ontstaan, ofzo. Nou spannende weken voor de laatste 3 :). Vandaag kon ik mijn Green Poison oogsten en ik ben benieuwd wat die over een week aangeeft als ie gewogen wordt. Ik schat rond de 40 gram top toppen!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klaar voor de oogst?

20230709_125023.jpg
20230709_125029.jpg

Zou wel balen zijn als ik het dus verkeerd heb ingeschat. Hebben paar dagen geleden nog voeding gekregen. Incl pk13/14. Niet zo lekker om dat te roken.. Aangezien ik nu geen 2 weken meer alleen water kan geven dan. Of zit er nog rek in? Heb geen vergrootglas voor de trichomen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Klaar voor de oogst?

Bekijk bijlage 52443
Bekijk bijlage 52444

Zou wel balen zijn als ik het dus verkeerd heb ingeschat. Hebben paar dagen geleden nog voeding gekregen. Incl pk13/14. Niet zo lekker om dat te roken.. Aangezien ik nu geen 2 weken meer alleen water kan geven dan. Of zit er nog rek in? Heb geen vergrootglas voor de trichomen.
Klik om te vergroten...
Ik zou zelf nog wel een paar dagen of een week later oogsten, maar ik vind het niet zo erg als bijna alle budhaartjes oranjebruin zijn geworden.

Ik kijk zelf wel met een 20X loupe naar de kleur van de kopjes van de trichomen om te zien of ze witcrème kleurig zijn of nog transparant. Dit komt overigens vrij aardig overeen met het verkleurd zijn van ongeveer 3/4 van de budhaartjes.

Temeer je ook recent nog voeding hebt gegeven, zou ik gewoon nog even wachten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Gaat toch goed als ik me niet vergis. Nu is het moment om alleen nog water te geven, maar oogst duurt nog zeker een week en eerder 10-14 dagen zelfs. Als je te lang wacht met oogsten gaat thc/cbd verhouding veranderen, en wordt het steeds meer een slaapmiddel :).
Maar geduld hebben in de laatste weken is moeilijk ja :)!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."