Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPurple Haze, Watermelon Candy Hybrid, Runtz Hybrid. Buitenkweek.

Purple Haze, Watermelon Candy Hybrid, Runtz Hybrid. Buitenkweek.

157 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Northern Light 3,5 week.

20230603_190452.jpg
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
Relmuis
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zie allemaal kerngezonde plantjes.

Aangezien ik mijn telefoon vakkundig naar de mallemoeren heb geholpen blijven mijn foto's nog even uit.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bekend dilemma.
Heb wel eens autoflowers weg moeten gooien vanwege schimmel, ook in juli na een paar vochtige koude dagen.
Oogsten?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ze ook geoogst. 2 van de 3. Nummer 3 is nog niet klaar. Op basis van de trichomen geoogst.

De potten zijn te klein geweest om echt grotere toppen te groeien. Weer wat geleerd.

Inmiddels zijn de Purple Lemonade zaailingen opgekomen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Foto 1 : Northern Light
Foto 2 : Purple Haze
Foto 3 : Runtz Hybrid
Foto 4 : Watermelon Candy
Foto 5 : Watermelon Candy bloei.

Plantjes krijgen een andere eigenaar. Dit is voor mij het eindresultaat van de kweek. :)
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
ASH8.jpeg

Drie keer Auto Skywalker Haze, zelfde behandeling gehad.
De grootste is pas net in de bloei, de andere twee zijn ruim een week eerder begonnen.
Eén staat er in een kleinere pot maar ik zie nu nog geen verschil, misschien komt dat nog.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze zuipen met dit weer als een Engelsman tijdens happy hour.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad prima plantjes @Raver, maar er afstand van doen is een logische stap als je de detox in gaat.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ongelofelijke groei doorgemaakt.

Balkonscherm scheelt enorm in de warmte. Zakken eronder, daar water onder laten lopen. Mooie oplossing.

Planten staan er echt geweldig bij. Ik heb nog nooit zulke gezonde autoflowers zelf gekweekt. Echt leuk om te zien. Blijf gewoon doorgaan met de manier van voeden hoe ik het nu doe. Zie echt geen signalen om nu vaker per week te voeden.

1 keer per week autoflower voeding. Verder gewoon ph6 water. Om de waterbeurt met wortel en groeistimulator.

Daarnaast wat bloeisignalen gezien. (: Als die nog een groeispurt doormaken dan heb ik straks kanonnen van autoflowers haha. Ze groeien vrij breed uit ook.

Potten daarachter zitten tomaten in, dille, kamille en lavendel maar als je ziet hoe langzaam dat groeit of voor dat het überhaupt op komt in vergelijking met de wietplant haha. Niets voor niets weed.

Greetz

20230614_171951.jpg20230614_172003.jpg
20230614_171917.jpg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bijna klaar zo te zien!

ASH04072023v2.jpg
Auto Skywalker Haze, vandaag.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi hoor. Ik zou je aanraden om er andere plantjes bij te kweken, in dezelfde potten het liefst of er dichtbij. Op zamnesia kun je van die pakketjes kopen met zaden van een aantal andere planten. Het trekt nuttige insecten aan of beschermt het tegen plagen. Knoflookplantje schijnt bijv goed te zijn om spint weg te houden. Kleine moeite maar die extra biodiversiteit kan heel voordelig zijn voor je kweek.

Succes!! 🌿🌿
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zat nog te denken aan een mogelijke tip.. als je autoflower plant, denk ik dat je ze het beste direct in een 11L pot plant. Herpotten doe ik alleen bij non-autoflower, omdat het allemaal erg snel gaat en herpotten remt de groei op een belangrijk moment.
Gewoon een gedachte. Sterkte!
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Had 1 keer perongeluk teveel water gegeven en toen reageerde ze hier direct op. Hangende bladeren maar wel stevig. Vermoedelijk dus teveel water.
Klik om te vergroten...
Met een vast schema water geven is imo een slechte gewoonte om jezelf aan te leren. Hoeveel een plant verbruikt is afhankelijk van zo veel factoren, een plant houdt zich echt niet aan jouw schema. Kijk naar de aarde en je plant om te beoordelen of bewateren nodig is of niet.
Het probleem met te veel water is niet zo zeer de hoeveelheid water die je in de pot giet (neem aan dat je uitlekgaten onderin de pot hebt zitten), maar het water geven als de pot nog te vochtig is. De aarde mag best aan de droge kant zijn voordat je je plant water geeft. Geef dan zo veel water tot het onderuit de pot stroomt en giet dat dan weg (in een laag water blijven slaan ontneemt de wortels zuurstof en zorgt voor wortelrot), zo spoel je heel de aarde door en kan vers zuurstof bij de wortels komen en voorkom je veel andere water-gerelateerde problemen.
Ik weet niet met wat je gaat voeden, dat kan de methode namelijk ongepast maken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Bekijk bijlage 51572
Foto is twee weken oud.
Vriend (80+) gebruikt het tegen pijnklachten en dat helpt heel goed, opiaten zijn inmiddels twee jaar geleden afgebouwd, is alleen soms een beetje te stoned. :grimacing:

Passion #1 en Durban Dew (Durban Poison X Frisian Dew)

Trekt zich van nachten van 5 graden helemaal niks aan.
Maar deze rassen zijn wel veredeld voor ons klimaat.
Klik om te vergroten...

Nice!

Ik moet echt even een schaduwdoek of iets regelen voor m'n balkon. De temperatuur loopt op tot 41,6 graden, met verschillende metertjes gemeten, met een luchtvochtigheid van 17% op zijn laagste.
Ik heb donkere tegels waar heel veel warmte vanaf komt. Heb al op 2 plantjes hele lichte hittestress gezien. Dus heb ze meteen dichter bij m'n deur gezet. Luchtvochtigheidsverhoger erop gezet en een ventilator. Constant de vloer nat gemaakt eromheen. Dat scheelde wel behoorlijk maar het zakte pas onder de 30 graden toen ze in de schaduw kwamen te staan.

Ze groeien wel echt als kool (2 van de 4) als ik de foto's van gisteren vergelijk met vandaag is het echt gaaf om te zien dat ze ondanks alles toch lekker hun ding doen. De andere 2 groeien gewoon trager. Dat zijn de Runtz en Purple Haze. Bij de Purple Haze heb ik een wit haartje gezien. Is dit al bloei? Dat zou toch veel te snel zijn?

Maar goed ik moet écht een schaduwplek maken op m'n balkon zodat het hopelijk wat minder heet word.

Morgen hebben ze een week geen water gekregen. Aarde is behoorlijk droog. Dus morgen ga ik water geven tot het water eruit loopt.

Ik heb osmose water. EC van kraanwater is 0,5. Osmosewater is de EC 0,0. Ph 6,7. Ph ga ik naar 6 brengen met lemon kick.

De kleinere planten krijgen alleen powerroot toegevoegd bij het water.

De grotere planten powerroot en supermix autoflower voeding. Maximale waarde van 1,0 EC.

Behoorlijk projectje zo aan het worden. Leer al veel in een korte tijd.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tot slot de Runtz 2,5 week. En daarbij een foto van de nodes of stekjes die ook mooi beginnen te groeien. Had ze graag al wat bossiger gezien als dat ze nu zijn. Heb verder ook niets aan low stress training gedaan. Dus logisch denk. Op sommige foto's lijken de bladeren wat geel; komt door het licht. Zijn mooi groen. Bladeren hangen iets doordat de zon is weggedraaid.

Plantjes hebben gisteren water gehad. Niet teveel; maar wilde toch graag beginnen met voeden. Emmers waren ook wel wat afgenomen in gewicht.

Ph 6,0
Ec waarde 1,0 / autoflower supermix & power root. Al heeft deze powerroot geen effect op de ec waarde. Dit hebben de grotere plantjes gekregen. 1 liter.

Zelfde voor de kleinere plantjes alleen dan zonder de autoflower supermix nog.

Volgende waterbeurt weer hetzelfde alleen dan in iets hogere dosering en krijgen de kleinere planten ook autoflowersupermix.

Op het juiste moment tijdens de bloei krijgen ze PK 13/14 extra. Even kijken of ik door ga met de powerroot of niet.




20230603_191142.jpg20230603_191156.jpg
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey allemaal!

Ik ga beginnen aan een buitenkweek project. Niet te bijzonder. Autoflowertjes.

Wel kwalitatief goede aarde geregeld. Heb ze vandaag in de aarde gedaan. Zo deed ik dat jaren terug ook altijd, en na wat research besloten de zaadjes weer op die manier te laten ontkiemen.

Staan nu in voorkweek bakjes in een ruimte van 21 graden. In lekkere vochtige aarde, maar niet té nat uiteraard. Lightmix aarde. Als ze hopelijk alle 5 opkomen dan zal ik ze na zo'n week of 2 verpotten naar 11 liter potten. Met alle liefde uiteraard. Wil het groeiproces niet teveel verstoren aangezien ze maar kort groeien. In de eerste 2 weken staan op het raamkozijn. Vervolgens naar het balkon. Open spijlers dus voldoende zon, zon staat bijna de hele dag op het balkon dus dat zit wel goed. Eventueel wil ik ze ook wel binnen laten groeien maar dat is me echt teveel gedoe denk ik. 🤣

Dit wordt meer een soort update topic. Tips altijd welkom. Ben wat dit betreft een noob. Heb jaren lang wel planten gehad buiten. Mooie resultaten behaald maar ik denk dat er echt wel meer te behalen valt dan wat ik uiteindelijk als eindproduct had. Hoop op een beetje compacte toppen. De Watermelon Candy Hybrid zou compacte toppen moeten produceren net zoals de Runtz Hybrid. Purple Haze gewoon omdat het leuk is genomen haha. Maar ik vraag me af of het mogelijk is om compacte toppen te kweken met buitenwiet.

Heb plannen voor een balkon kas van zeil of iets te maken. Ik heb namelijk nogal een duiven probleem. Dus moet daar wel een oplossing voor bedenken.

Voor nu ff het begin. Ben benieuwd.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Update 1; de Watermelon Candy Hybrid is opgekomen. Minuscuul nog wel maar het eerste leven is zichtbaar.

De rest is nog niet boven gekomen. Ik zorg dat ze lekker vochtig zijn en minimaal in een temperatuur staan van 21°.

Te klein nu nog voor foto's. Maar het begin is er.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Top, succes en leuke hobby. Ik ben nu paar dagen met vakantie en mijn eerste 2 staan in de douche binnen. Die kunnen volgende week geoogst worden ongeveer. Dan heb ik er nog 1 in zeer gevorderd bloei stadium en nog een flinke bende in groeifase. Mijn laatsten voor dit seizoen kwamen begin van de week uit de grond en mogen hopen op regen anders overleven ze het misschien niet, maar regen is voorspeld.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
IMG-20230513-WA0041.jpeg

Foto update 1. Vooraan zie je de Watermelon Candy en erachter zie je de Runtz lekker genieten. Groeien de zon lekker achterna. Dus draai ze regelmatig. Op deze foto net gedraaid.

Greetz.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Update 2.

Onderaan in het grijze potje: Purple Haze
2 grotere potjes midden: Watermelon Candy links en gratis zaadje rechts. (Northern Light)
Grijze potjes achteraan; Runtz Hybride.

Krijgen elke ochtend en avond wat water bijgedruppeld voorzichtig. Had 1 keer perongeluk teveel water gegeven en toen reageerde ze hier direct op. Hangende bladeren maar wel stevig. Vermoedelijk dus teveel water.

Nu lijken ze wat droog maar ze staan er in mijn ogen netjes bij.

Duiven probleem ook opgelost inmiddels door netten en anti duiven strips.

20230522_155436.jpg
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."