Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPittige Peper Plantage (eigen kweek)

Pittige Peper Plantage (eigen kweek)

196 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gelukkig hebben een paar lieve mensen het meeste naar binnen willen verplaatsen tijdens de storm en zijn de achterblijvers er ook verassend goed vanaf gekomen. Vooral als je bedenkt dat we hier windkracht 11 hadden.

Meeste plantjes staan er mooi bij, groei gaat nu echt heel hard en sws de puntpaprika en tomaat heeft heel veel bloei. Zelfs wat jonge pepers gaat al bloeien. IMG_20230708_121950.jpg

Echter heb ik ook een paar probleemkindjes. Ze groeien heel veel blad en zijtakjes en het ziet er ongezond uit, namelijk misvormd, klein en bruin. Ik zat zelf gelijk te denken aan teveel voeding, omdat ik wat mestkorrels had toegevoegd terwijl de aarde zelf ook al wat voeding bevat. Of zou ik te maken hebben met een bacteriële infectie of iets dergelijks?
IMG_20230708_112621_edit_8051864807802086.jpgIMG_20230708_112556.jpgIMG_20230708_112345.jpg
Heel veel blad...
IMG_20230708_112047_edit_8051816593462510.jpg
Sommige knijpen ook hun eigen takjes eraf lijkt wel.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben er ook nog niet helemaal achter wat die gekke vervormingen zijn. Lijkt soms toch een soort groeispurt van het blad ofzo. Bij mij trok het meestal na een tijdje wel weg.

Anders misschien meer water? Ik roep maar wat haha
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Bij mij trok het meestal na een tijdje wel weg.
Klik om te vergroten...
Laten we het hopen 😁
LucidLucy zei:
Anders misschien meer water?
Klik om te vergroten...
Dat zal het denk ik niet zijn want dat hebben ze echt genoeg gehad.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Baby pepertjes! 😍

IMG20230712215919.jpg

IMG20230712215949.jpg

En aanschouw de allereerste 'hier ga je spijt van krijgen' peper!
(Bhut Jolokia aka Ghost Pepper)

IMG20230712215904.jpg

IMG20230712215859.jpg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ziet er allemaal goed uit!

big mustard mama 11072023.jpeg

Big Mustard Mama heeft er zin in.
En een derde plant begint maar ik weet even niet meer welke het is.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
20230713_132418.jpgJalapeños in bloei
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Welke soort jalapenos is het?

Mijn gasten van de eetclub zitten al te bibberen.
'De hete pepers zijn toch nog niet rijp, he?"
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Relmuis zei:
Welke soort jalapenos is het?
Klik om te vergroten...
Ik heb de zaadjes uit de jalapeños gebruikt die ik in de supermarkt had gekocht.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb een paar planten gehad met zwarte jalapenos.
Zag er erg mooi uit, ze waren alleen niet lekker, smaakten naar groene paprika.black jalap3.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voelt iemand er wat voor om eind van het seizoen wat zaden te ruilen? Als het goed is hebben we allemaal wat oogst hier en daar.

Of ga ik nu tegen de forumregels in met sourcing? 🤔
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Voelt iemand er wat voor om eind van het seizoen wat zaden te ruilen?
Klik om te vergroten...
Lijkt me leuk :) Zal tegen die tijd een lijstje maken en het hier droppen. Kan alleen kruisbestuiving niet uitsluiten, al vind ik dat zelf geen ramp.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed idee!
Vind kruisbestuiving ook geen probleem.
Chinense en annuum bij elkaar wordt een orgie.
Pubescens kruist alleen met pubescens.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
Ik kan de zaadjes drogen als iemand interesse heeft.
Klik om te vergroten...
Ik vind het best leuk zadenruil te doen hoor in de winter :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geneesmiddel zei:
Lijkt me leuk :) Zal tegen die tijd een lijstje maken en het hier droppen. Kan alleen kruisbestuiving niet uitsluiten, al vind ik dat zelf geen ramp.
Klik om te vergroten...

Ja ik ook niet 😂

Ik heb iets van 7 verschillende soorten allemaal naast en door elkaar heen staan 😅

Dus misschien krijg je dan Numex Ancho Serrano Jolokia's idk 🤷‍♂️
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rocoto31072023.jpeg
Rocoto, bijna rijp.
Wordt een soepje.
Eigenlijk zijn die soepjes alleen lekker met 30 graden, maar ja.

Ik kan de zaadjes drogen als iemand interesse heeft.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rocoto_r.jpeg

Rauw: smaak en aroma als een niet al te lekkere rode paprika, scherpte begint na 20 seconden, is mild, piekt na een minuut en neemt snel af.
In de soep: idem.
Door de bami: idem al meende ik hier iets van de meloensmaak te proeven die vaker genoemd wordt.

Niet mijn peper.
Simpelweg omdat ik andere soorten lekkerder vind.
Het leek alleen, maar dat kan inbeelding zijn, dat de scherpte anders aanvoelde.
Dihydrocapsaicin?

Plant is er vroeg bij, zuipt als een tierelier en houdt van veel voeding.
Alle andere pepers maken inmiddels vruchten maar haast hebben ze niet, te slecht weer de afgelopen tijd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Relmuis zei:
Alle andere pepers maken inmiddels vruchten maar haast hebben ze niet, te slecht weer de afgelopen tijd.
Klik om te vergroten...

Ik heb nog geen enkele rijpe peper 😭

Sommige pepers hangen al weken aan de plant met nauwelijks enige verandering.

Als de weergoden meelezen. Gun ons even een hittegolfje van een week of 2? Please?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hittegolf in aantocht!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Hittegolf in aantocht!
Klik om te vergroten...

Mijn dank is oneindig groot beste almachtige Heer @Manu76

Keep up the good work!

Nu kan ik ze ook ein-de-lijk weer voeding geven. Die is vloeibaar, maar vond dat ze al wel genoeg verzopen de afgelopen tijd. De grond is nu nog wel erg nat, dus morgen is het voeder tijd denk ik.

Screenshot_2023-08-13-21-02-44-97_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik herken de problematiek van de ongewenste weersomstandigheden. Ik zit laatste dagen trouwens te denken aan een leuk product voor buiten op het terras. Waterpompje en een Hidroponische toren. Het principe van de verticale tuin. Absoluut gigantisch leuk lijkt me dat!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."