Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPittige Peper Plantage (eigen kweek)

Pittige Peper Plantage (eigen kweek)

196 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed idee!
Vind kruisbestuiving ook geen probleem.
Chinense en annuum bij elkaar wordt een orgie.
Pubescens kruist alleen met pubescens.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Relmuis zei:
Ik kan de zaadjes drogen als iemand interesse heeft.
Klik om te vergroten...
Ik vind het best leuk zadenruil te doen hoor in de winter :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geneesmiddel zei:
Lijkt me leuk :) Zal tegen die tijd een lijstje maken en het hier droppen. Kan alleen kruisbestuiving niet uitsluiten, al vind ik dat zelf geen ramp.
Klik om te vergroten...

Ja ik ook niet 😂

Ik heb iets van 7 verschillende soorten allemaal naast en door elkaar heen staan 😅

Dus misschien krijg je dan Numex Ancho Serrano Jolokia's idk 🤷‍♂️
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rocoto31072023.jpeg
Rocoto, bijna rijp.
Wordt een soepje.
Eigenlijk zijn die soepjes alleen lekker met 30 graden, maar ja.

Ik kan de zaadjes drogen als iemand interesse heeft.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rocoto_r.jpeg

Rauw: smaak en aroma als een niet al te lekkere rode paprika, scherpte begint na 20 seconden, is mild, piekt na een minuut en neemt snel af.
In de soep: idem.
Door de bami: idem al meende ik hier iets van de meloensmaak te proeven die vaker genoemd wordt.

Niet mijn peper.
Simpelweg omdat ik andere soorten lekkerder vind.
Het leek alleen, maar dat kan inbeelding zijn, dat de scherpte anders aanvoelde.
Dihydrocapsaicin?

Plant is er vroeg bij, zuipt als een tierelier en houdt van veel voeding.
Alle andere pepers maken inmiddels vruchten maar haast hebben ze niet, te slecht weer de afgelopen tijd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Relmuis zei:
Alle andere pepers maken inmiddels vruchten maar haast hebben ze niet, te slecht weer de afgelopen tijd.
Klik om te vergroten...

Ik heb nog geen enkele rijpe peper 😭

Sommige pepers hangen al weken aan de plant met nauwelijks enige verandering.

Als de weergoden meelezen. Gun ons even een hittegolfje van een week of 2? Please?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hittegolf in aantocht!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Hittegolf in aantocht!
Klik om te vergroten...

Mijn dank is oneindig groot beste almachtige Heer @Manu76

Keep up the good work!

Nu kan ik ze ook ein-de-lijk weer voeding geven. Die is vloeibaar, maar vond dat ze al wel genoeg verzopen de afgelopen tijd. De grond is nu nog wel erg nat, dus morgen is het voeder tijd denk ik.

Screenshot_2023-08-13-21-02-44-97_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken de problematiek van de ongewenste weersomstandigheden. Ik zit laatste dagen trouwens te denken aan een leuk product voor buiten op het terras. Waterpompje en een Hidroponische toren. Het principe van de verticale tuin. Absoluut gigantisch leuk lijkt me dat!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kom net terug van 2 weken vakantie, dus altijd spannend om te zien wat er in de tussentijd gebeurd is.

Ik had eigenlijk al meer gerijpte pepers verwacht. De Anchos zijn nog steeds groen. Ik ga bijna aan mezelf twijfelen of die wel rood horen te worden 😂

Wel een aantal gele pepers rijp en ook wat Ghost Peppers.

Een van mijn Numex Big Jim planten is zomaar aan het afsterven vanuit het midden van de stam. Geen idee wat daar gebeurt is. Blaadjes hangen slap, een peper helemaal beschimmeld, een al erg zacht, maar een was nog prima. Dus die heb ik er meteen afgehaald. Hij is dan weliswaar nog niet rijp, maar anders schimmelt die ook weg.

1000024134.jpg

Ik had in een ander topic al een nieuwe aanwinst getoond. Een 'pepermolen' voor chili flakes. Geniaal ontwerp als je het mij vraagt.

1000024135.jpg

Dus zojuist een aantal pepers geregen om eens te testen of ik die in ons klimaatje goed gedroogd krijg.

1000024144.jpg

Ik ben benieuwd. De overige gele pepers gaan binnenkort in de sambal. Evenals de Ghost Peppers.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Ik had eigenlijk al meer gerijpte pepers verwacht.
Klik om te vergroten...
Dat weet je nooit bij pepers.
Hier rijpe scotch bonnet (nooit geprobeerd) en jolokia.
Big mustard mama begint nou langzaam een beetje geel te worden maar haast heeft ze niet.
En ze is zo lelijk. :fearscream:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Relmuis zei:
Dat weet je nooit bij pepers.
Hier rijpe scotch bonnet (nooit geprobeerd) en jolokia.
Big mustard mama begint nou langzaam een beetje geel te worden maar haast heeft ze niet.
En ze is zo lelijk. :fearscream:
Klik om te vergroten...

Scotch Bonnet ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb er wel sauzen van, maar de peper zelf los nog nooit geproefd.

Ik heb zojuist een stuk geproefd van de Numex Big Jim. Zouden 1000 scoville moeten zijn, maar merkte niet veel meer dan wat tinteling op mijn tong. Als je me had verteld dat het een puntpaprika was, had ik het ook geloofd.

De smaak was niet verkeerd, maar ook niet bijzonder. Een ietwat meer hartige variant van een paprika. Nu was ie weliswaar nog niet rijp.

Komen wel veel zaden uit één zo'n grote peper zeg haha
Die worden uiteraard bewaard.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
1000024547.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Links (de gele) zijn Madame Jeanette's. Lastige planten wel. Van de tien die ik gezaaid heb, zijn er slechts twee overgebleven die vruchten dragen. Groeiden ook echt niet hard deze planten.

De andere zijn habanero's.

1000024884.jpg

Iemand enig idee wat deze aan heeft gevreten?
Was allemaal aan dezelfde plant 🤔

1000024812.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kleine Bosbeer zei:
Slakken.

Hebben wij hier ook last van.. verschillende pepers aangevreten.. ook de grotere paprika's. Jammer.

De enige pepers die bij ons niet aangevreten worden, zijn die kleine paarse pepertjes die rechtop groeien aan de plant en tijdens het rijpen verkleuren naar geel/oranje/rood. Mooi plantje ook. Jammer dat die paarse kleur niet blijft als de peper opgewarmd wordt. Ik had gehoopt op paarse olie en paarse sambal, maar 't kleurt vrij snel beige-bruin.. Wel lekker pittig.. 50.000 – 100.000 Scoville Heat Units. Gekend onder enkele namen: Equadorian purple of Lila Luzi. Ook een plant met een enorme opbrengst.. lijkt wel alsof de plant extra vruchten maakt zodra je er wat geplukt hebt..



Klik om te vergroten...

Thanks! Slakken zat in de tuin inderdaad. Het was ook maar één plant die aangetast was. Dat vond ik ook het vreemde, maarja een slak hopt niet zo snel van plant naar plant haha

Hele mooie pepers zeg! 😍

Ik dacht dat dit sierpepersoorten waren. Maar deze kan je eten dus?

De bovenste is dan de Lila Lazuli?
En de onderste?
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Iemand enig idee wat deze aan heeft gevreten?
Was allemaal aan dezelfde plant 🤔
Klik om te vergroten...
Slakken.

Hebben wij hier ook last van.. verschillende pepers aangevreten.. ook de grotere paprika's. Jammer.

De enige pepers die bij ons niet aangevreten worden, zijn die kleine paarse pepertjes die rechtop groeien aan de plant en tijdens het rijpen verkleuren naar geel/oranje/rood. Mooi plantje ook. Jammer dat die paarse kleur niet blijft als de peper opgewarmd wordt. Ik had gehoopt op paarse olie en paarse sambal, maar 't kleurt vrij snel beige-bruin.. Wel lekker pittig.. 50.000 – 100.000 Scoville Heat Units. Gekend onder enkele namen: Equadorian purple of Lila Luzi. Ook een plant met een enorme opbrengst.. lijkt wel alsof de plant extra vruchten maakt zodra je er wat geplukt hebt..



R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die onderste lijkt op Numex Twilight maar dat is het niet.
De prachtige donkere bladeren zijn vrij uniek.
Lijkt op Black Pearl maar die heeft weer geen verschillende kleuren vruchten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."