Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDraai jij met of zonder hulpmiddelen?

Draai jij met of zonder hulpmiddelen?

42 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Proxima zei:
Ik draai mijn croissants zelf, en dan dat eindflapje een beetje laten uitsteken zodat het lekker krokant... oh wacht, daar gaat dit topic niet over. 🫣
Klik om te vergroten...
En ik me maar inhouden over hoe ik mijn U-turns draai met zijwieltjes, omdat mijn klikschoenlosklikreflexen nog steeds te wensen over laten...
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik draai al 40 jaar old skool met 2 kleine vloeitjes ,alleen met filters zijn veranderd van het vloeikarton naar mascotte.

Geen grinders en al die shit ,gewoon plukken die shit.
Role that shit ,like that shit smoking en voor de rest geen polonaise aan me lijf :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
hash verwarmd en uitgesmeerd
Klik om te vergroten...
Hash kan ook niet in de grinder nee.

Casrus zei:
Filter was karton, meestal en uit de buitenkant van het doosje vloetjes gescheurd en tot cilindertje gerold.
Klik om te vergroten...
en creatief moeten we ook nogsteeds zijn. Vaak gerold met een wetboek.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Ik zie mogelijkheden voor mijn oude wetboeken. Maar dan moet ik wel meer gaan blowen, met mijn huidige gebruik doe ik een miljard jaar met een wetbundel 🤣
Klik om te vergroten...
Die boeken stinken ,pak mascotte voordat je het rolsydroom krijgt.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Telt grinder als hulpmiddel?
Dan dat. Voor de rest het pakje vloei om vloei in te leggen voor het draaien.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Telt grinder als hulpmiddel?
Klik om te vergroten...

Mwah die heb je toch wel nodig.
Of zullen veel mensen met een mes gaan hakken?

Lange vloei maar vooral cones hulzen zijn volgens mj ook tegenwoordig steeds moeilijker te koop in fysieke winkels.
Vroeger kocht ik het wel eens bij een supermarkt of tankstation, maar dat zal tegenwoordig ook wel verleden tijd zijn.


Soulassasins zei:
Ik draai al 40 jaar old skool met 2 kleine vloeitjes
Klik om te vergroten...

Lijkt me lastig om die aan elkaar te plakken. In de lengte neem ik aan?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Mwah die heb je toch wel nodig.
Of zullen veel mensen met een mes gaan hakken?
Klik om te vergroten...
In veel landen vinden ze het overbodig.
En andere in Nederland vinden het in de handpalm kruimelen beter.

Geef mij maar een grinder vloei en tip, geen tabak alleen wiet!
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik en roltray zodat er niet overal wietkruimels komen te liggen:
1728463993637.jpeg
Verder gebruik ik een simpele grinder en rol ik graag met koolstoffilters. Deze maken de rook wat zachte, de joint wat steviger en je hoeft geen tipjes te rollen:
1728464162780.jpeg
Als ik met een groep ben waarvan ik weet dat iemand veelste hard aan de joint gaat zuigen gebruik ik die filters niet, want dan raken ze altijd verstopt.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Mwah die heb je toch wel nodig.
Of zullen veel mensen met een mes gaan hakken?

Lange vloei maar vooral cones hulzen zijn volgens mj ook tegenwoordig steeds moeilijker te koop in fysieke winkels.
Vroeger kocht ik het wel eens bij een supermarkt of tankstation, maar dat zal tegenwoordig ook wel verleden tijd zijn.




Lijkt me lastig om die aan elkaar te plakken. In de lengte neem ik aan?
Klik om te vergroten...
Nee in een L vorm
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Alleen een grinder en een onderlegger, al is een vloeiboekje al genoeg. Heb het mezelf aangeleerd en blijkbaar had ik een talent want ik moest altijd voor mijn blowersvrienden draaien. Hierdoor heb ik het heel snel geleerd. Ik kan dan ook in alle weersomstandigheden en elke staat draaien: Sneeuw? Regen? Storm? maakt niet uit. Terwijl ik sta te pieken op truffels? Dronken ben? Midden in het publiek op een festival terwijl ik verschillende soorten drugs in mijn systeem heb? Allemaal is het voorbij gekomen, en altijd krijg ik hem dicht.

Het enige wat is veranderd in mijn draaistijl, is dat ik sinds 1-1,5 jaar geleden nu een M/W als tip draai, eerst deed ik een spiraaltje.

ljuv zei:
Voorgedraaide jonkootjes worden wel eens gehaald
Klik om te vergroten...
Dit gebeurt ook zeker bij mij, soms is dat gewoon het makkelijkste voor mij. Ik haal ze wel eens uit elkaar om er dan meer wiet of hasj bij te doen en er 2 jointjes van te maken.
ljuv zei:
Maar ik vind ze tering ranzig en word er soms ook echt naar van…
Klik om te vergroten...
Ja! Laatst in Utrecht nog gehad, verschrikkelijk hoe ze dat kunnen verkopen. Gelukkig hebben ze in mijn stad wel goede voorgedraaide jointjes.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Soulassasins zei:
Nee in een L vorm
Klik om te vergroten...

Dat deden de blowers waar bij ons Wageningen ook... als de grote blauwe vloe -die ik nu nog weleens koop- weer op was, werden de kleine Mascotte vloetjes uit het licht groene pakje dat standaard bij de shag zat op die manier aan elkaar geplakt om een grotere joint te maken.

Heb dat nooit leren doen, maar vaak genoeg gezien.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Dat deden de blowers waar bij ons Wageningen ook... als de grote blauwe vloe -die ik nu nog weleens koop- weer op was, werden de kleine Mascotte vloetjes uit het licht groene pakje dat standaard bij de shag zat op die manier aan elkaar geplakt om een grotere joint te maken.

Heb dat nooit leren doen, maar vaak genoeg gezien.
Klik om te vergroten...

Dat vind ik echt knap als je dat kunt.
Denk ook dat ik het nooit ga leren, want ik blow amper.

@ljuv en @Gelato43 a ; voorgedraaid ook ideaal. Maar denk echt prijzig. Wist je dat je ook gewone lege voorgrdraaide huls kan kopen. Buisje erom. En dan bij de shop of thuis vullen

Dat amper blowen heeft ook te maken met de geur in huis. Die gripzakjes wat ik me herinner houden niks tegen.
Wat gebruik jij om die lucht weg te houden?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Dat deden de blowers waar bij ons Wageningen ook... als de grote blauwe vloe -die ik nu nog weleens koop- weer op was, werden de kleine Mascotte vloetjes uit het licht groene pakje dat standaard bij de shag zat op die manier aan elkaar geplakt om een grotere joint te maken.

Heb dat nooit leren doen, maar vaak genoeg gezien.
Klik om te vergroten...
Ik pak rizzla blauw en draai al 40 jaar zo me joints en tulpen uit amsterdam
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Wat gebruik jij om die lucht weg te houden?
Klik om te vergroten...
Ik heb een draaibakje en weinig last van de geur…
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze Herbs Mang zei:
Binnenstebuiten door weer en wind, achterop de fiets, lopend, rennend, klimmen, tijdens parachutesprong, skydivend etc.
Klik om te vergroten...
Kijk dat zijn de echten.

Laatste vloeitje laat in de nacht. Plakrandje aan de verkeerde kant. 😂

Of ineens gaat het waaien. Halve joint weg tijdens het draaien
Of laatste vloei inbrander 😂

Dat waren wel kut momenten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ik heb een draaibakje en weinig last van de geur…
Klik om te vergroten...

Zoiets: https://legebuisjes.com/products/lu...O7NzMZzJ9Jvctdu7Z02b8ssjNXW5jAGRoCklgQAvD_BwE ?

curverbakkie werkt hier in iedergeval niet :)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Zoiets: https://legebuisjes.com/products/lu...O7NzMZzJ9Jvctdu7Z02b8ssjNXW5jAGRoCklgQAvD_BwE ?

curverbakkie werkt hier in iedergeval niet :)
Klik om te vergroten...
Gewoon een hakpotje werkt primaaaa
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Kijk dat zijn de echten.

Laatste vloeitje laat in de nacht. Plakrandje aan de verkeerde kant. 😂

Of ineens gaat het waaien. Halve joint weg tijdens het draaien
Of laatste vloei inbrander 😂

Dat waren wel kut momenten.
Klik om te vergroten...
Of slaapjoint die je in de dakgoot laat vallen die je uit je dakraam stiekem aan het roken was bij je ouders thuis. Wat je laatste weed was🤣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Voorgedraaide jonkootjes worden wel eens gehaald
Klik om te vergroten...

De laatste keer dat ik er een paar kocht in de shop werd ik aangekeken of ik een malloot was.
Is dat tegenwoordig zo vreemd om die te kopen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
De laatste keer dat ik er een paar kocht in de shop werd ik aangekeken of ik een malloot was.
Is dat tegenwoordig zo vreemd om die te kopen?
Klik om te vergroten...
Ja ze zijn ook ranzig tegenwoordig ahaha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."