Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoudbaarheid van wiet in vacuum

Houdbaarheid van wiet in vacuum

24 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deadwing zei:
En de wiet gewoon in plastic doosjes van de shop laten zitten
Klik om te vergroten...

Doosjes?
Gripzakjes bedoel je mogelijk?

In dat laatste komt de geur er nog flink uit in ieder geval
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deadwing zei:
En de wiet gewoon in plastic doosjes van de shop laten zitten en bewaren in de keuken in een donker laatje? Zo bewaar ik het altijd. Hooguit twee gram en daar doe ik dan nog maanden mee.

Ook na een paar maanden nog prima te roken of vapen vind ik.
Klik om te vergroten...
Kordie zei:
Doosjes?
Gripzakjes bedoel je mogelijk?

In dat laatste komt de geur er nog flink uit in ieder geval
Klik om te vergroten...
Deadwing zei:
Nee, niet die zakjes.
Ik koop altijd (2 keer per jaar of zo..) 2 gram wiet en dat wordt in kleine, plastic doosjes verkocht. Thuis moet ik de wiet nog met een grinder fijnmalen.
Klik om te vergroten...
Doosjes zijn iets beter dan zakjes, omdat daar wat minder weekmakers in zitten. Wat nog beter is om de wiet gewoon rechtsreeks in een glazen pot te doen. Glas is echt verreweg het verpakkingsmateriaal voor wiet. Op de tweede plaats staat cellofaan.

Ik ging graag met mijn glazen potje naar de shop waar ze gewoon wiet voor je neus afwegen. Dan tijdens het afwegen vragen of ze de wiet alstublieft in het glazen potje willen doen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Wat nog beter is om de wiet gewoon rechtsreeks in een glazen pot te doen.
Klik om te vergroten...

Voor de versbaarheid sowieso.
Voor de geur ook?
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Maar wat kost gemiddeld grammetje in de shop? Ik zou nieuw halen
Klik om te vergroten...
ik woon in belgië lol
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aloha,

Ik heb een paar gram wiet, gekocht vermoed ik begin 2022, in een vacuum-gesloten doos liggen, in het donker (in een gesloten zak binnen een andere doos). Zou het nog goed zijn, en algemener, hoe lang is wiet houdbaar in vacuum dozen?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gevaar dat bestaat in de eerste maanden, of vooral als het niet goed gedroogd is, is dat de wiet gaat rotten.
Maar als je wiet nog goed droog is, dan kan het na een jaar of twee misschien wat minder sterk zijn. Veel meer dan 2 jaar zou ik het niet bewaren, maar ik denk dat het nog altijd best lekker is na drie jaar.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Komen daar op den duur geen schimmels in.

Maar wat kost gemiddeld grammetje in de shop? Ik zou nieuw halen
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Doosjes?
Gripzakjes bedoel je mogelijk?

In dat laatste komt de geur er nog flink uit in ieder geval
Klik om te vergroten...
Nee, niet die zakjes.
Ik koop altijd (2 keer per jaar of zo..) 2 gram wiet en dat wordt in kleine, plastic doosjes verkocht. Thuis moet ik de wiet nog met een grinder fijnmalen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Komen daar op den duur geen schimmels in.

Maar wat kost gemiddeld grammetje in de shop? Ik zou nieuw halen
Klik om te vergroten...
Schimmels komen er de eerste maanden snel in als het nog niet goed gedroogd is. Maar daarna, als het luchtdicht in zijn potje zit, kun je er jaren van genieten. Ik vond de wiet van minstens een jaar oud vaak beter dan de wiet van hetzelfde jaar.
Smaken verschillen, maar wiet blijft lang goed als je weet hoe je het moet bewaren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
blobnik zei:
Aloha,

Ik heb een paar gram wiet, gekocht vermoed ik begin 2022, in een vacuum-gesloten doos liggen, in het donker (in een gesloten zak binnen een andere doos). Zou het nog goed zijn, en algemener, hoe lang is wiet houdbaar in vacuum dozen?
Klik om te vergroten...
Wiet degradeert wel langzaam inderdaad.
Hoe droog de wiet is, dat is een heel belangrijke factor, zoals anderen aangeven.

Daarnaast speelt ook de aanwezigheid van zuurstof en zonlicht een rol. De THC oxideert langzaam (van THC-a, naar THC, naar CBN). De geur- en smaakstoffen vervliegen deels, en oxideren deels. Dus de wiet kan anders gaan smaken (wat 'donkerdere' en 'muffe' geuren en smaken).

Ook zijn er interacties tussen plastic en cannabiboïden. Plastic lost op in de harsachtige vloeistof van cannabis. Zeker als het warm is en er zonlicht op zo'n pakketje komt dan kan het snel gaan met stoffen die over en weer in elkaar overlopen.

Het best is om wiet te curen in een glazen weckpot. Je droogt de bloemen dan eerst heel goed. Vervolgens doe je een weckpot halfvol, en elke dag doe je heel even het deksel open en dicht. Zo droogt het steeds verder en ontwikkelen de smaken zich. Daar krijg je de allerbeste wiet van.

Jouw wiet uit 2022 zal nog prima te roken zijn. Tenminste, als er geen schimmels in zijn gaan groeien; dat kan je ruiken want dan ruikt het naar champignons. Wel wordt nu wel tijd om de wi te gaan opmaken.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
En de wiet gewoon in plastic doosjes van de shop laten zitten en bewaren in de keuken in een donker laatje? Zo bewaar ik het altijd. Hooguit twee gram en daar doe ik dan nog maanden mee.

Ook na een paar maanden nog prima te roken of vapen vind ik.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
blobnik zei:
ik woon in belgië lol
Klik om te vergroten...
Aiii, da's wel een kritieke fout 😂
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Aiii, da's wel een kritieke fout 😂
Klik om te vergroten...
En dat allemaal door een opera... tjonge tjonge tjonge
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
blobnik zei:
En dat allemaal door een opera... tjonge tjonge tjonge
Klik om te vergroten...
Hahaha dit wist ik niet! 😂
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je de wiet eerst heb gecured voor het vacumeren dan kunnen je kleinkinderen er nog van genieten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Voor de versbaarheid sowieso.
Voor de geur ook?
Klik om te vergroten...
Ja en om te voorkomen dat er plastic deeltjes of weekmakers in de cannabis komen (zie opmerking hierboven).
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ja en om te voorkomen dat er plastic deeltjes of weekmakers in de cannabis komen (zie opmerking hierboven).
Klik om te vergroten...

Werden dáár mijn hersens zo week van?

Dacht dat het die wiet was!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier komen regelmatig vacuüm verpakte wiet binnen uit Canada. Wat me opvalt is dat het niet lekker ruikt (beetje muf en plant achtig) als het tijdje in die zak zit.

Zodra het dan enkele dagen / weken in een weckpot zit om te curen komen ze smaken en geuren weer omhoog.

Denk dat het voor de kwaliteit van de wiet niet zoveel uitmaakt. Maar voor een fijnproevers onder ons wel, het is zonde van de terps.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Hier komen regelmatig vacuüm verpakte wiet binnen uit Canada. Wat me opvalt is dat het niet lekker ruikt (beetje muf en plant achtig) als het tijdje in die zak zit.

Zodra het dan enkele dagen / weken in een weckpot zit om te curen komen ze smaken en geuren weer omhoog.

Denk dat het voor de kwaliteit van de wiet niet zoveel uitmaakt. Maar voor een fijnproevers onder ons wel, het is zonde van de terps.
Klik om te vergroten...
Ja, altijd in glazen potjes bewaren als dat een optie is. En Canadese shit gewoon niet nemen misschien, je weet echt niet wat ze ermee doen als ze proberen te concurreren op High maken. Echt, Nederwiet is mijn aanraden. 😅
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Ja, altijd in glazen potjes bewaren als dat een optie is. En Canadese shit gewoon niet nemen misschien, je weet echt niet wat ze ermee doen als ze proberen te concurreren op High maken. Echt, Nederwiet is mijn aanraden. 😅
Klik om te vergroten...

Ja je hebt wel een punt hoor ergens. Ik vroeg me laatst ook al af waarom er zoveel wiet deze kant komt. Ik kies de laatste dagen ook steeds vaker voor wiet uit de coffeeshop. Ik ga alleen nog maar voor de strains die ik ken en lekker vind uit Canada.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."