Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoudbaarheid van wiet in vacuum

Houdbaarheid van wiet in vacuum

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Ik verwacht dat ze zeker lekker zijn en kan best dat ze professioneel en goed gekweekt zijn, maar voor hetzelfde geld proberen ze hun klanten gewoon hooked/verslaafd te krijgen en wordt de Nederlandse staats wiet een veel beter alternatief voor mentaal en fysieke gezondheid.
En niet vergeten je eigen wiet te kweken als het mogelijk is dit jaar. (Veel minder sterk, maar het doet wat het moet doen!)
Klik om te vergroten...
De Nederlandse telers zijn grotendeels gefinancierd met Canadees geld van grote beursgenoteerde bedrijven die met de legalisering daar veel geld hebben opgehaald van investeerders en nu dat geld gebruiken om de markt te domineren al gelijk aan het begin van de legalisering.

Dat vind ik het grootste risico aan het experiment. Juist doordat er van overheidswege nu slechts 7 telers zijn aangewezen, krijg je weinig diversiteit en concurrentie in de markt. Het gevolg is dat je hele grote spelers creërt die de markt domineren simpelweg omdat ze zo'n groot aandeel bezitten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
hele grote spelers creërt die de markt domineren
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben daar zelf ook geen voorstander van, maar monopolie of oligopolie hoeft niet perse tot machtsmisbruik te leiden.
Grootste probleem met de wiet handel is de potentiële verslaving die voornamelijk een afgeleide lijkt te zijn van THC omhoog en CBD omlaag en in extreem smerige praktijken spuiten ze er nog wat verslavends bij.

Maar ik geef je gelijk, als hier sprake is van vriendjes politiek en gevaarlijke kapitalistische praktijken, dan schiet het Nederlandse beleid niet op. Ik heb trouwens niets tegen Canadees kapitaal, die jongens hebben natuurlijk een kleine voorsprong als het gaat om kennis en inzicht.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deadwing zei:
En de wiet gewoon in plastic doosjes van de shop laten zitten
Klik om te vergroten...

Doosjes?
Gripzakjes bedoel je mogelijk?

In dat laatste komt de geur er nog flink uit in ieder geval
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deadwing zei:
En de wiet gewoon in plastic doosjes van de shop laten zitten en bewaren in de keuken in een donker laatje? Zo bewaar ik het altijd. Hooguit twee gram en daar doe ik dan nog maanden mee.

Ook na een paar maanden nog prima te roken of vapen vind ik.
Klik om te vergroten...
Kordie zei:
Doosjes?
Gripzakjes bedoel je mogelijk?

In dat laatste komt de geur er nog flink uit in ieder geval
Klik om te vergroten...
Deadwing zei:
Nee, niet die zakjes.
Ik koop altijd (2 keer per jaar of zo..) 2 gram wiet en dat wordt in kleine, plastic doosjes verkocht. Thuis moet ik de wiet nog met een grinder fijnmalen.
Klik om te vergroten...
Doosjes zijn iets beter dan zakjes, omdat daar wat minder weekmakers in zitten. Wat nog beter is om de wiet gewoon rechtsreeks in een glazen pot te doen. Glas is echt verreweg het verpakkingsmateriaal voor wiet. Op de tweede plaats staat cellofaan.

Ik ging graag met mijn glazen potje naar de shop waar ze gewoon wiet voor je neus afwegen. Dan tijdens het afwegen vragen of ze de wiet alstublieft in het glazen potje willen doen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Wat nog beter is om de wiet gewoon rechtsreeks in een glazen pot te doen.
Klik om te vergroten...

Voor de versbaarheid sowieso.
Voor de geur ook?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."