#1
De Nederlandse telers zijn grotendeels gefinancierd met Canadees geld van grote beursgenoteerde bedrijven die met de legalisering daar veel geld hebben opgehaald van investeerders en nu dat geld gebruiken om de markt te domineren al gelijk aan het begin van de legalisering.Ik verwacht dat ze zeker lekker zijn en kan best dat ze professioneel en goed gekweekt zijn, maar voor hetzelfde geld proberen ze hun klanten gewoon hooked/verslaafd te krijgen en wordt de Nederlandse staats wiet een veel beter alternatief voor mentaal en fysieke gezondheid.
En niet vergeten je eigen wiet te kweken als het mogelijk is dit jaar. (Veel minder sterk, maar het doet wat het moet doen!)
Dat vind ik het grootste risico aan het experiment. Juist doordat er van overheidswege nu slechts 7 telers zijn aangewezen, krijg je weinig diversiteit en concurrentie in de markt. Het gevolg is dat je hele grote spelers creërt die de markt domineren simpelweg omdat ze zo'n groot aandeel bezitten.