Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEffecten van cannabis worden minder prettig

Effecten van cannabis worden minder prettig

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
scoobybonoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopeisnope6 zei:
Ik mag jou wel
Klik om te vergroten...
Ik jou ook, zal binnenkort een tripreport schrijven
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
scoobybono zei:
Bij die vriendin is het wat lastiger aangezien ik haar vooral zie wanneer ik blow, we doen ook wel andere dingen samen waar geen middelen bij genuttigd worden maar blowen is toch wel ons ding en dit doen we ook al erg lang samen. Is puur een kwestie van uit dat gebruikers patroon komen en nieuwe dingen gaan vinden om te doen wanneer we elkaar willen zien.
Klik om te vergroten...
Maar… met je huidige wiet ervaring is het toch júíst een kwalitatief minder goeie chilling? Je doet je vriendschap toch meer eer aan als je gewoon chillt?
Je zou het haar natuurlijk ook gewoon kunnen voorleggen! Wie weet voelt zij zich wel net zo…?
s
scoobybonoLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Maar… met je huidige wiet ervaring is het toch júíst een kwalitatief minder goeie chilling? Je doet je vriendschap toch meer eer aan als je gewoon chillt?
Je zou het haar natuurlijk ook gewoon kunnen voorleggen! Wie weet voelt zij zich wel net zo…?
Klik om te vergroten...
Klopt heb je gelijk in, ik heb dit ook tegen haar gezegd en zij vind het niet erg als ik minder of niet mee doe. Ik doe het ook gewoon zelf dat ik er dan toch voor kies om mee te blowen ondanks dat ik die negatieve effecten ervaar. Wil niet per se zeggen dat ik er verslaafd aan ben maar als ik die zin zo terug lees is het eigenlijk wel bijzonder.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
scoobybono zei:
Klopt heb je gelijk in, ik heb dit ook tegen haar gezegd en zij vind het niet erg als ik minder of niet mee doe. Ik doe het ook gewoon zelf dat ik er dan toch voor kies om mee te blowen ondanks dat ik die negatieve effecten ervaar. Wil niet per se zeggen dat ik er verslaafd aan ben maar als ik die zin zo terug lees is het eigenlijk wel bijzonder.
Klik om te vergroten...
Heheh ja - confronterend he.

Ik zou mezelf ook niet verslaafd noemen. Ik kán makkelijk stoppen, dit jaar meerdere langdurige pauzes gehad zonder enige problemen. Toch kan ik er ook niet echt afblijven zodra die afspraak met mezelf afgelopen is en het voor m’n neus ligt. Dusja… misschien toch wel gewoon verslaafd.

Zo’n tolerantiepauze kan veel inzichten geven. En ook inderdaad dat chille gevoel wel terugbrengen. Maar zou daar niet vanuit gaan😬
I
IngboLid
01-01-2024, 00:00
#5
scoobybono zei:
Te laat heb net een paar bolletjes besteld om te proberen.
Klik om te vergroten...
Ik mag jou wel
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
scoobybono zei:
Wat je zegt over hasj heb ik zelf ook, daar ga ik zelf ook beter op en ervaar ik die negatieve effecten een stuk minder.

Stoppen is voor mij lastig aangezien ik dit altijd in gezelschap doe en ik die mensen dus minder ga zien als ik stop met blowen. Nu kan je ook zeggen dat dit geen 'echte' vrienden zijn aangezien ik die alleen zie wanneer ik blow en dat dus mijn gebruik in stand houdt. Dit is iets wat ik zelf moet uitzoeken
Klik om te vergroten...
scoobybono zei:
Eigenlijk hoort het ook niet moeilijk zijn. Bij mijn vrienden groep waar ik mee blow zitten er ook een paar tussen die niet of minder blowen of die alleen alcohol drinken dus dan kan ik makkelijker niks doen of alleen alcohol drinken.

Bij die vriendin is het wat lastiger aangezien ik haar vooral zie wanneer ik blow, we doen ook wel andere dingen samen waar geen middelen bij genuttigd worden maar blowen is toch wel ons ding en dit doen we ook al erg lang samen. Is puur een kwestie van uit dat gebruikers patroon komen en nieuwe dingen gaan vinden om te doen wanneer we elkaar willen zien.
Klik om te vergroten...
Gewoon je vrienden blijven zien inderdaad. Toen ik even stopte ging ik wel mee met m'n blowende vrienden maar dronk ik een paar biertjes. Zodra je merkt dat je zonder joint een veel leukere avond hebt is het helemaal niet meer moeilijk om van die joint af te blijven.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan beamen na +10 jaar wiet roken ik ook geen sativa meer kan verdragen.
Ik rook alleen Indica of hybride sinds half jaar.
De haze soortjes maakten mij ook paranoïde en angstig.
Toen een tijd gestopt met cannabis en later weer opnieuw gaan proberen en hele andere soortjes gaan roken.
Schone wiet is ook erg belangrijk en is heel eenvoudig aan te schaffen sinds kort.

Ik zou alleen maar voor de "gereguleerde" zakjes gaan en zoek een strain die bij jou past, dat kan zeker een verschil maken.
Als de klachten aanhouden zou ik overwegen te stoppen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat voor mij trouwens wel werkte als een trein: hasjolie.

Hasjolie geeft echt een heel ander effect dan wiet roken, omdat de cannabinoïden niet verbranden en eerst door de lever worden afgebroken. Het resultaat is dat er andere cannabinoïden in je brein aankomen. Daarvan word je heel licht en helder high. Op zo'n manier dat je eigenlijk niet doorhebt dat je helemaal vaag bent. Maar als je dan terugdenkt aan wat je allemaal hebt gedaan, dan is het zo van 'ohja, fuck, ik was best wel vaag'.

Het voordeel van hasjolie is dat je het kunt maken van knipafval. Het proces is wel een beetje brandgevaarlijk, want je moet de wiet / het knipafval (kort) weken in zuivere en drinkbare alcohol (96%), en daarna de alcohol verdampen. Doe dit het liefst buiten op een elektrisch kookplaatje (want vlam + alcoholdampen = boem). Na het inkoken van de alcohol blijft er een zwart kleverige smurrie over: dat is onverdunde hasjolie. Je kunt die het beste aanlengen met wat (extra vierge) olijfolie, waarna je het gemakkelijk in een druppelflesje kunt doen.

De sterkte van de olie ontdekken is altijd even spannend in het begin. Je moet even zoeken hoeveel druppels er nodig zijn voor een bepaald effect.

Eén nadeel van hasjolie is dat het ongeveer 1,5 uur duurt voordat het begint te werken. Maar daarna is de high echt heel fijn! Pas wel op: want je kunt gemakkelijk te veel nemen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt uiteraard ook overstappen op hasj, maar dat is niet per se een voordeel. In hasj zit -soms- (veel) meer CBD. Maar er zitten veel verschillen in de hasjsoorten, en dat is vaak niet duidelijk. Tegenwoordig wordt Marokkaanse hasj overwegend gemaakt van Nederlandse (Amnesia) zaden. Dus dat is gewoon wiet met heel veel THC. Je kunt daarom beter voor donkere hasj uit het Himalaya-gebied kiezen. Maar dat is geen garantie dat er veel CBD (of andere cannabinoïden) in de hasj zitten. Die bestanddelen zijn uiteraard heel bepalend voor het effect.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn advies: probeer eens puur wiet te roken. Ik krijg namelijk dezelfde nare effecten van wiet zodra ik er tabak bij rook. Tabak is stimulerend, in combinatie met het effect van cannabis een perfecte cocktail voor een nare uitwerking. Het is zo'n verschil dat ik geen wiet rook zodra ik ergens ben en er zijn alleen joints.

Anders is een periode helemaal stoppen een optie om te proberen. Het kan namelijk wel een typerende bijwerking van wiet na verloop van tijd zijn.
J
JaïrLid
01-01-2024, 00:00
#11
Herkenbaar, dagelijkse blower ook zeker? Wat in ieder geval niet helpt tegen de paranoia is cold-turkey stoppen. Wordt je alleen maar meer para van. Heb een jaar met een Sony Ericsson gelopen tot ik me besefte dat dat helemaal niet handig was haha.

Je kunt beter minderen en afbouwen. Investeer in een goede weegschaal, maak van de standaarddosis 0.3, 0.2. En van 0.2 naar 0.1 van 0.1 naar 0.05. Dan lauwe-kalkoen stoppen ;p. T-break van 1w en wisselen van amnesia naar een indica.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."