Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkick Tramadol

Afkick Tramadol

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
Tara12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Leeuwtje01 zei:
Wat is er mentaal voor je zwaar? Dat je dat verdovende gevoel niet meer hebt? Want dat herken ik namelijk. Ik voel mij minder vrolijk, eerder geïrriteerd, angstiger. Ben benieuwd of jij dat ook hebt.

gelukkig gaat het lichamelijk beter, hoe lang ben je er nu van af?
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad, ik mis dat verdovende en relaxte gevoel zo erg. Het is een constante strijd om niet opnieuw te bestellen.
Ik heb gelukkig wel enkele zaken waarin ik afleiding vind, zoals dingen doen met vrienden of met mijn kinderen, en sport, maar zonder afleiding is het heel moeilijk.

Ik heb mijn laatste dosis genomen op woensdag 31 januari. Dus iets meer dan 3 weken nu.
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Tara12 zei:
Ja inderdaad, ik mis dat verdovende en relaxte gevoel zo erg. Het is een constante strijd om niet opnieuw te bestellen.
Ik heb gelukkig wel enkele zaken waarin ik afleiding vind, zoals dingen doen met vrienden of met mijn kinderen, en sport, maar zonder afleiding is het heel moeilijk.

Ik heb mijn laatste dosis genomen op woensdag 31 januari. Dus iets meer dan 3 weken nu.
Klik om te vergroten...
Ja ik ook hoor, steeds de drang om meer te pakken, ik heb ook genoeg op voorraad. Maar ik wil er van af dus ik doe het niet. En als ik er af ben dan gooi ik het weg.

Wel netjes dat je dingen blijft doen, ik heb daar zelf heel veel moeite mee, heb mij aardig terug getrokken de laatste weken.
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben bang van niet. Maar bedankt! Jij ook goed bezig, blijven volhouden
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik zelf ook jaren Tramadol, maar wil gewenning voorkomen en dat is als ik jullie verhalen lees ook niet zo gek denk denk ik.
Maar over echt zulke verslavingen aan Tramadol kan ik niet meepraten of je advies over geven

Ik zelf wissel de Tramadol af met een aantal middelen die ook pijnstillend werken zoals GABA substanties bijvoorbeeld.
Maar ODSMT en Buccazine hebben soortgelijk opiaat effect als Tramadol maar zijn geen SNRI's zoals tramadol maar meer echte opiaten en daarom werken deze beide anders op je hersenen en zou geen kruistolerantie moeten veroorzaken, en ik denk dat je afbouwen daarmee beter zal gaan.
Maar dit zijn beide wel RC's dus nooit echt aan te raden
T
Tara12Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben inmiddels nog steeds gestopt, heb sinds 31 januari geen Tramadol meer genomen.
Mentaal blijft het heel heftig. Ik heb een paar keer een aantal dagen een 'terugval' gehad waarbij ik in mijn hoofd half flipte en dan (kleine hoeveelheden) codeïne heb genomen om toch te kalmeren en iets van 'het relaxte gevoel' te krijgen. Maar ik blijf doorzetten en hopelijk nu zonder verdere terugval. Het is gewoon echt zwaar klote dat je zo'n pillen zo hard kan missen...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe naar je je ook voelt lichamelijk en geestelijk vergeet niet dat dit juist een goed teken is, het betekend dat je lichaam aan het herstellen is van je tramadol (mis)bruik

pijn is de prijs die je betaald voor het (mis)bruinen van opoiden, er is geen easy way out

schaam je je ook niet dat je op zo,n moment diazepam slikt het is oké

een paar weken diazepam slikkdn betekend niet gelijk dat je erna aan de benzo’s vast zit zeker op zo’n lage dosering. Hier hoef je alleen bang voor te zijn als je potente RC benzos neemt (daar komen de horror verhalen ook vandaan)
r
rockbitchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goh als ik dit lees van jullie dan schrik ik echt. Want ik neem 14 pillen van 50mg in 1 keer. Een doosje van 60 pillen is bij mij in minder dan een week leeg 😔😔
Gelukkig doe ik het niet elke dag. Miss 1 week aan een stuk en daarna neem ik er 4 in 1 keer. En dit probeer ik dan vol te houden. Maar ik mis die geborgenheid en verdoving. En dan gaat het weer mis.
Heb vorig jaar geprobeerd om af te kicken. Dat was een hel, ik voelde me een lijk,zweten als een gek,pijn,nergens zin in,...
Gisteren nog 15 pillen genomen. Vandaag geen enkele. Morgen weer terug beginnen met 4,en hopelijk hou ik het vol zodat ik er telkens 1 weg kan nemen.
Van cocaïne voelde ik niks maar van deze pillen van de dokter daar moeten we van afkicken! Miss beter een lijntje nemen als we ontwennings verschijnselen hebben 😄😄😄
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben inmiddels nog steeds bezig met afbouwen, ik zit nu op 65mg. Heb een terugval gehad. En heb het nog steeds moeilijk om niet meer te pakken. Opiaten zijn een hel, als je eens dat warme gevoel heb gehad, dan blijf je daar naar verlangen.
T
Tara12Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja Leeuwtje, dat is het exact, je blijft idd zo verlangen naar dat gevoel. Ik vraag me af of dat ooit helemaal weggaat.
Goed bezig trouwens met afbouwen!
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leeuwtje01 zei:
Ik ben inmiddels nog steeds bezig met afbouwen, ik zit nu op 65mg. Heb een terugval gehad. En heb het nog steeds moeilijk om niet meer te pakken. Opiaten zijn een hel, als je eens dat warme gevoel heb gehad, dan blijf je daar naar verlangen.
Klik om te vergroten...
Ja herkenbaar.
Begin van de dag nee zeggen.
En vervolgens wanhopig naar een excuus zoeken waarom je vandaag toch weer Tramadol wilt gaat gebruiken.
Maar goed bezig leeuwtje...keep strong!
T
Tara12Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Persoonlijke mijlpaal : twee maanden gestopt met Tramadol 🍀
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Schurk zei:
Ja herkenbaar.
Begin van de dag nee zeggen.
En vervolgens wanhopig naar een excuus zoeken waarom je vandaag toch weer Tramadol wilt gaat gebruiken.
Maar goed bezig leeuwtje...keep strong!
Klik om te vergroten...
Ja precies dit! Dankjewel, ik zit nu op 45mg per dag. Ik heb er wel last van, zit eigenlijk steeds te wachten op mijn nieuwe inname van de Diazepam 3x2mg
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leeuwtje01 zei:
Ja precies dit! Dankjewel, ik zit nu op 45mg per dag. Ik heb er wel last van, zit eigenlijk steeds te wachten op mijn nieuwe inname van de Diazepam 3x2mg
Klik om te vergroten...
Goed bezig! hou vol.
Ik zat op mijn dieptepunt op 200 tot 300mg op een avond en heb het nu goed onder controle met 1 keer in de week nog.
Maar ik gebruik het voor chronische pijn, en pijn kan op talloze manieren niet meer gevoeld hoeven worden.
Ik denk dat de meeste mensen hier benzo's zullen afraden, maar als je daarmee je tramadol gewoonte kan doorbreken lijkt dat mij een prima tool op de korte termijn.
het lijkt zo makkelijk, mensen zoals jij en ik weten gewoon dat je uit eindelijk toch weer toegeeft en meer Tramadol in neemt dan je bedoeling was, neem dan liever een substantie in waar je je goed bij voelt en de cravings laat verdwijnen. En probeer op die manier het af te bouwen.
Langzaam taperen is inderdaad de beste optie.

maar vraagje gebruikje Tramadol en diazepam tegelijk? en hoe erg zijn de tramadol widrawls als je een avond enkel diazepam gebruikt?
zo doorbreek je de cyclus met 1 dag in de week geen tramadol , en je zal je op den duur minder cravings moeten hebben als je dat verder opbouwt naar 2 dagen, 3dagen ect.. maar let alsjeblieft wel er wel op dat je daardoor niet meer en vaker diazepam gaat gebruiken, daar van afkicken is een pittige klus

Blijft lastig, ik begrijp je probleem voledig

Maar succes ermee.
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Schurk zei:
Goed bezig! hou vol.
Ik zat op mijn dieptepunt op 200 tot 300mg op een avond en heb het nu goed onder controle met 1 keer in de week nog.
Maar ik gebruik het voor chronische pijn, en pijn kan op talloze manieren niet meer gevoeld hoeven worden.
Ik denk dat de meeste mensen hier benzo's zullen afraden, maar als je daarmee je tramadol gewoonte kan doorbreken lijkt dat mij een prima tool op de korte termijn.
het lijkt zo makkelijk, mensen zoals jij en ik weten gewoon dat je uit eindelijk toch weer toegeeft en meer Tramadol in neemt dan je bedoeling was, neem dan liever een substantie in waar je je goed bij voelt en de cravings laat verdwijnen. En probeer op die manier het af te bouwen.
Langzaam taperen is inderdaad de beste optie.

maar vraagje gebruikje Tramadol en diazepam tegelijk? en hoe erg zijn de tramadol widrawls als je een avond enkel diazepam gebruikt?
zo doorbreek je de cyclus met 1 dag in de week geen tramadol , en je zal je op den duur minder cravings moeten hebben als je dat verder opbouwt naar 2 dagen, 3dagen ect.. maar let alsjeblieft wel er wel op dat je daardoor niet meer en vaker diazepam gaat gebruiken, daar van afkicken is een pittige klus

Blijft lastig, ik begrijp je probleem voledig

Maar succes ermee.
Klik om te vergroten...
Ja ik gebruik het tegelijk. Ik heb eigenlijk geen idee, heb dat nog nooit geprobeerd. Dit kan ik wel proberen wanneer ik nog wat lager zit. Probeer volgende week 20/25mg misschien dan om de dag wel en niet.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leeuwtje01 zei:
Ja ik gebruik het tegelijk. Ik heb eigenlijk geen idee, heb dat nog nooit geprobeerd. Dit kan ik wel proberen wanneer ik nog wat lager zit. Probeer volgenkende week 20/25mg misschien dan om de dag wel en niet.
Klik om te vergroten...
Ja ik denk namelijk dat je lichaam geestelijke voldoening genoeg heeft na die benzo en hopelijk zo geen tramadol cravings krijgt.
Er gezien je die dag dan geen tramadol hebt ingenonen zit je alweer op een dag minder in de week van dat spul.
En tuurlijk zal je geestelijk wel de drang hebben om (iets) te gebruiken, maar zware onwenning van tramadol kan je hierdoor wel zwaar verminderen omdat je lichaam dit stofje herkent en ziet dat de frequentie afneemt.

Succes ermee :)
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ken iemand met oxycodon verslaving, voorgeschreven voor nek hernia, zit nu nog op 150 mg per dag, maar na elke verlaging voelt hij zich dagenlang verschrikkelijk! Dit lijkt me vreselijk. Wens iedereen sterkte in deze strijd.
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Ga met jezelf aan de slag. Een behandeling voor verslaving. Clean worden is niet genoeg, daar pak je de kern niet mee aan.

Psychiaters en doktoren die ontwenning ontkennen is mij ook bekend. Voelt echt naar, alsof mijn lijden niet werd erkend. Stel
jezelf voor nu maar gerust met de gedachte dat de ontwenning die je ervaart niet gevaarlijk is. En zo lang je de opiaten langzaam afbouwt is ook dat niet gevaarlijk. En het gaat over. Het enige dat daarvoor nodig is, is tijd. En dat je clean wordt en blijft.

Voor nu: stem de afbouw van Tramadol af op hoe je je voelt. Ga niet naar een afbouwschema kijken of naar anderen luisteren. Luister alleen naar je lijf. Gaat het voor je gevoel te snel? Blijf dan even op dezelfde dosis zitten totdat je je weer stabiel genoeg voelt voor de volgende stap omlaag. Hoog de dosis nooit op - dan ga je dezelfde weg nogmaals afleggen en doe je dubbel werk.

De oplossing is ook om uit je schulpt te kruipen. En dat zal in het begin niet meevallen, maar het is wel hetgeen dat je gaat helpen. Begin klein, met een blokje om ofzo. Bel een vriend/vriendin/broer/zus/neef/nicht/ouder whatever en deel je zorgen en verdriet. En kijk of je steeds wat meer kunt doen. Een langer blokje om, een langer telefoontje.

De verslaving zit in jou, maar de oplossing ook. Je hoeft hem alleen maar te vinden en te blijven toepassen, misschien wel voor de rest van je leven. Maar je komt er wel uit. Als je je 100% inzet word je zelfs een betere versie van jezelf uiteindelijk.

Blijf delen, blijf hulp vragen (en doe er ook wat mee).

Succes 🙏
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk, ik ben al meerdere malen gestopt, maar ik krijg dan een gevoel van leegte in mij, eenzaamheid tot de max. Dus er mee stoppen is 1, maar hoe dan verder. Ik ben al in behandeling geweest bij 4 instellingen voor psychische klachten, maar niks lijkt te helpen. Vraag mij af wat ik moet doen, want telkens die teleurstelling is ook niet fijn. Wua verslaving kan ik naar de verslavingszorg, maar die gaan denk ik niet dieper in op mijn trauma's?

Ja niet begrepen worden is het meest vervelende wat er is, zullen wel meer mensen bekend voorkomen helaas, alleen wij voelen wat wij voelen, en niemand anders. De afbouw van de antidepressiva was ook een hel, ik heb er 3 geprobeerd in één jaar, telkens op en af bouwen eist zijn tol..

Ik ga inderdaad maar één tot 2 weekjes stabiel blijven, en dan weer verder omlaag, ik ben goed bezig, ben al met 3 medicijnen afgebouwd. Ik heb dit jaar nog geen maand zonder op of afbouw ervaren, volgend jaar wil ik daar echt niet meer mee bezig zijn, maar mijn problemen aanpakken ipv medicijnen.

Het uit huis gaan wordt de grootste uitdaging voor mij. Ik heb er zo'n moeite mee, ik blijf zo 2 weken binnen😅 daarin gebruikte ik ook tramadol om mij vrolijk te voelen, en zo zin te hebben in iets. Wat erg eigenijk.

Bedankt voor je input!
T
Tara12Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog eens een update. Op 1 augustus zal ik zes maanden gestopt zijn met Tramadol.
Ik had niet verwacht dat het mentaal zo zwaar zou blijven. Sinds ongeveer 10 weken is de erge drang naar pillen weg. Ik heb sindsdien ook niet meer af en toe codeïne genomen.

Dus dat is uiteraard een verbetering. Maar ik heb zo veel last van enorm neerslachtige periodes. Dan komt er gewoon iets heel donker en zwart over mij en kan ik alleen het negatieve zien. Dit duurt soms een dag, soms meerdere dagen, en gaat dan even plots weg als het is gekomen. Vroeger had ik dit helemaal niet.

Ik heb er veel over opgezocht en vermoed dat dit valt onder 'paws' en wordt veroorzaakt doordat er in mijn hersenen nog een disbalans is. Rationeel weet ik dat, maar elke keer is het even vreselijk. Ik zal het tijd moeten geven maar het is enorm zwaar.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tara12 zei:
Nog eens een update. Op 1 augustus zal ik zes maanden gestopt zijn met Tramadol.
Ik had niet verwacht dat het mentaal zo zwaar zou blijven. Sinds ongeveer 10 weken is de erge drang naar pillen weg. Ik heb sindsdien ook niet meer af en toe codeïne genomen.

Dus dat is uiteraard een verbetering. Maar ik heb zo veel last van enorm neerslachtige periodes. Dan komt er gewoon iets heel donker en zwart over mij en kan ik alleen het negatieve zien. Dit duurt soms een dag, soms meerdere dagen, en gaat dan even plots weg als het is gekomen. Vroeger had ik dit helemaal niet.

Ik heb er veel over opgezocht en vermoed dat dit valt onder 'paws' en wordt veroorzaakt doordat er in mijn hersenen nog een disbalans is. Rationeel weet ik dat, maar elke keer is het even vreselijk. Ik zal het tijd moeten geven maar het is enorm zwaar.
Klik om te vergroten...
Balen. Je kunt je lang slecht voelen nar afbouw van medicatie maar uiteindelijk kom je er weer bovenop. Wat heb je in je leven verder veranderd behalve dat je nu geen Tramadol meer neemt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."