Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer bereik ik mijn (coke) limiet?

Wanneer bereik ik mijn (coke) limiet?

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CokeyBobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag mij soms af of ik niet veel te veel of fout drugs gebruik. Want dat is moeilijk in te schatten vind ik. momenteel heb ik +-10u geslapen in het midden van de voorbije +-100u en ik heb in die tijd bijna 5 gram gesnoven. Ik voel me niet zo speciaal of messed up, noch enorm goed ofzo... voel me eigelijk nog vrij hard hetzelfde als toen ik begon maandag... rustig en vrij neutraal. Hierdoor vraag ik mij af hoe anderen inschatten bij zichzelf wanneer ze echt te ver gaan en even moeten rusten. Is dat iets waar mensen bewust over nadenken? of is het eerder een kwestie van "ik ben op" of "mijn coke is op" en dan stopt het gewoon omdat het niet echt anders kan. Want zo gebeurde dat meestal bij mij. Voelen de meeste mensen dat aan als ze er echt over gaan? Moet ik me zorgen maken dat ik bv. nu op dit moment al echt te ver aan het gaan ben? Of... zal ik dat wel merken als ik te ver ga en vertrouw ik erop dat dat wel duidelijk is als het zo ver is... dat ik het wel zal merken als ik echt even moet stoppen? Ik weet niet of ik mijn vraag duidelijk heb gesteld. Is misschien een beetje verwarrend of een rare vraag, idk... wat denken jullie?
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#2
HI Cokebob!
Ik zou je gewoon eens willen uitdagen om je vraag eens terug te lezen als je een aantal dagen nuchter bent.

En dan vooral de hoeveelheid, de kosten die het dan met zich meebrengt… terwijl jezelf aangeeft dat je je er helemaal niet beter of slechter om voelt.

Hopelijk trek je de zelfde conclusie 😁
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@CokeyBob Ik ging 9 van de 10 keer gewoon door tot alles op was. Dat was dan mijn enige grens. Of ik nou moest werken de dag erop of niet, en wat ik mezelf allemaal aan goede voornemens had beloofd, er kwam nooit iets van terecht. Ik raad je aan om verslavingshulp in te schakelen via de huisarts. Het wordt alleen maar steeds erger namelijk.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Waarom zou je in hemelsnaam een limiet opzoeken? Als je met de vraag waar je grens ligt bezig moet zijn, ben je al aardig fout bezig lijkt me. Zoek hulp. Oh, en tien op de honderd uur slapen is niet best dude.
Klik om te vergroten...
Bericht is wel al van een jaartje geleden, maar toch ... benieuwd hoe het nu gaat met je @CokeyBob ?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
CokeyBob zei:
Moet ik me zorgen maken dat ik bv. nu op dit moment al echt te ver aan het gaan ben?
Klik om te vergroten...
Dit is een retorische vraag: je weet het antwoord al.
Ja dus. In je voorstel topic geef je al aan dat je verslavingsgevoelig bent.
Coke is je beste vriend geworden.

Je schrijft in het voorstel topic:
“Momenteel ben ik vrij zeker dat ik licht verslaafd ben aan coke.”

Haal het woordje licht maar weg. Je kunt nu al niet meer stoppen.

Zoek hulp. Ga werken aan het onderliggende probleem.
Sterkte.
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
CokeyBob zei:
Ik vraag mij soms af of ik niet veel te veel of fout drugs gebruik. Want dat is moeilijk in te schatten vind ik. momenteel heb ik +-10u geslapen in het midden van de voorbije +-100u en ik heb in die tijd bijna 5 gram gesnoven. Ik voel me niet zo speciaal of messed up, noch enorm goed ofzo... voel me eigelijk nog vrij hard hetzelfde als toen ik begon maandag... rustig en vrij neutraal. Hierdoor vraag ik mij af hoe anderen inschatten bij zichzelf wanneer ze echt te ver gaan en even moeten rusten. Is dat iets waar mensen bewust over nadenken? of is het eerder een kwestie van "ik ben op" of "mijn coke is op" en dan stopt het gewoon omdat het niet echt anders kan. Want zo gebeurde dat meestal bij mij. Voelen de meeste mensen dat aan als ze er echt over gaan? Moet ik me zorgen maken dat ik bv. nu op dit moment al echt te ver aan het gaan ben? Of... zal ik dat wel merken als ik te ver ga en vertrouw ik erop dat dat wel duidelijk is als het zo ver is... dat ik het wel zal merken als ik echt even moet stoppen? Ik weet niet of ik mijn vraag duidelijk heb gesteld. Is misschien een beetje verwarrend of een rare vraag, idk... wat denken jullie?
Klik om te vergroten...
Ik ben 1 keer (toen ik nog verslaafd was aan sos) veel te ver gegaan, ik had zoveel gesnoven achter elkaar dat ik oprecht bang was voor een tia, mijn hoofd klapte uit elkaar zoveel pijn deed dat. Toen was ik echt bang dat het fout zou aflopen op dat moment.
daar heb ik echt van geleerd en zou het nooit maar dan ook nooit meer zover laten komen, dat gevoel gun ik niemand.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#7
Pepschepje zei:
Ik ben 1 keer (toen ik nog verslaafd was aan sos) veel te ver gegaan, ik had zoveel gesnoven achter elkaar dat ik oprecht bang was voor een tia, mijn hoofd klapte uit elkaar zoveel pijn deed dat. Toen was ik echt bang dat het fout zou aflopen op dat moment.
daar heb ik echt van geleerd en zou het nooit maar dan ook nooit meer zover laten komen, dat gevoel gun ik niemand.
Klik om te vergroten...
ik heb zoiets gehad met 4fm.. lag daarna 17 uur per dag in bed voor dik 3-4 maanden ..
U
Under_cover011Lid
01-01-2024, 00:00
#8
CokeyBob zei:
Ik vraag mij soms af of ik niet veel te veel of fout drugs gebruik. Want dat is moeilijk in te schatten vind ik. momenteel heb ik +-10u geslapen in het midden van de voorbije +-100u en ik heb in die tijd bijna 5 gram gesnoven. Ik voel me niet zo speciaal of messed up, noch enorm goed ofzo... voel me eigelijk nog vrij hard hetzelfde als toen ik begon maandag... rustig en vrij neutraal. Hierdoor vraag ik mij af hoe anderen inschatten bij zichzelf wanneer ze echt te ver gaan en even moeten rusten. Is dat iets waar mensen bewust over nadenken? of is het eerder een kwestie van "ik ben op" of "mijn coke is op" en dan stopt het gewoon omdat het niet echt anders kan. Want zo gebeurde dat meestal bij mij. Voelen de meeste mensen dat aan als ze er echt over gaan? Moet ik me zorgen maken dat ik bv. nu op dit moment al echt te ver aan het gaan ben? Of... zal ik dat wel merken als ik te ver ga en vertrouw ik erop dat dat wel duidelijk is als het zo ver is... dat ik het wel zal merken als ik echt even moet stoppen? Ik weet niet of ik mijn vraag duidelijk heb gesteld. Is misschien een beetje verwarrend of een rare vraag, idk... wat denken jullie?
Klik om te vergroten...
Ik merk het altijd als ik me grens net iets te ver opzoek dan stop ik gelijk ff met bij pakken maar om terug te komen op je vraag hoe lang je door kan gaan is voor iedereen anders de ene kan heel lang gaan en de andere niet mijn langste tijd zonder te stoppen is 48 uur en toen heb ik een middag geslapen en was k weer de oude maar het zit hem ook in de kwaliteit coke dat je hebt als je versneden coke hebt heb je sneller last van een dinsdag dip dan als je goeie coke hebt die bijna niet versneden is
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarom zou je in hemelsnaam een limiet opzoeken? Als je met de vraag waar je grens ligt bezig moet zijn, ben je al aardig fout bezig lijkt me. Zoek hulp. Oh, en tien op de honderd uur slapen is niet best dude.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik trap een open deur in als ik zeg dat die limiet altijd maar verder opschuift.

Het heeft bij mij heel lang geduurd eer ik steeds meer nodig had om toch maar iets te voelen, dat gebeurde ergens in de herfst van 2017... het is nu 6 weken geleden. Begon rustig, maar kon het me toch weer niet laten om te snel de volgende lijn tot me te nemen.

Hoop @CokeyBob dat je het de baas kunt of volledig gestopt bent.
C
CokeyBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even een algemene update aangezien ik lang weg ben geweest en zo goed als geen interactie meer heb geinitieerd van mijn kant.
Daarvoor mijn excuses, ik wil niet dat mensen denken dat ik jullie steun, hulp of bezorgdheid of wat dan ook niet apprecieer. Ik heb snel de neiging om door de chaotische levensstijl bepaalde takken of plekken zoals dit forum volledig te vergeten. Dan stel ik een vraag, krijg ik een antwoord maar ben ik gewoon ondertussen al ergens helemaal anders... u get the point

Update: 2023 is verder heel afwisselend verlopen, ik ben steeds meer coke en ook andere drugs zoals ketaminde, speed en xtc beginnen gebruiken... heb verschillende periodes bewust proberen stoppen met alles maar heb echt moeite dit lang vol te houden aangezien ik na een maand of 2 telkens terug stap voor stap in de val trapte en dus weer begon te gebruiken. Over het algemeen was 2023 het beste jaar van mijn leven. Ookal was het nog steeds redelijk mentaal en fysiek gefokt naar andere mensen hun normen, het kon ook echt veel erger denk ik. weet ik zelfs (vergeleken met 2019-2022 bevoorbeeld)

Eind 2023 ben ik het langste clean geweest in dat jaar (ik denk 2-3 maanden ongeveer... weet het eigelijk echt niet goed meer)

Ik ben 2024 nogal foked gestart:
Letterlijk in de meest onwaarschijnlijk intense k-hole ervaring die je kan bedenken (+-3u lang bewusteloos gevolgd door uren lang zotte 4dimensionale abstracte kleurrijke visuals, complete egodood en disconnectie met heel de fysieke wereld... anyways, alles erop en eraan zegt... daarna nog heel de 1ste januari scheef af geweest door die 1 veel te hoge dosis.

Doorheen 2024 ben ik afwisselend terug beginnen grijpen naar mijn meest relevante drug: cocaine
er is nog steeds niets dat in de buurt komt (voor mij) van dat gevoel van helderheid, energie, focus, gemoedsrust, confidence etc...

Ik was tot vorige week donderdag 4 maanden clean. Dat was een goed record.
Dan heb ik mij terug laten doen door mijn zwakke gedachten en excuuskes en nu ben ik weer al een hele week stevig aan het snuiven. Heb sinds vorige donderdagochtend 20u geslapen verspreid over 3 nachten en +-2 gram per dag op (13 dus nu ongeveer)...

idk what else to say,
kweet zelfs nie echt wa ik wil bereiken met dit allemaal zo te delen, kweet niet of ikzelf of eender wie anders hier zelfs iets aan heeft, misschien moet ik beter gwn zwijgen... kheb geen idee. Langs de andere kant vind ik het wel nuttig om hier eens over te praten. Alleen al gewoon de moeite die ik nu doe om erover te reflecteren is wel nuttig om alles wat te plaatsen enzo, al is het enkel voor mezelf moest niemand reageren ofzo... all good.

Los van druggebruik is het met mijn mentaal welzijn wel heel goed de laatste 4-5 maanden. Daarvoor was ik een paar maanden heel onstabiel door een specifieke reden die nu wat te complex of persoonlijk is om te delen. Ik heb de 30ste juli wel op de sporen gelegen en ben net op tijd gered van doorrijdende trein door een random bijstaander... maar sinds kort daarna is het eigenlijk wel terug redelijk bergop gegaan.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
De beste manier van reflecteren is door dit te doen in een nuchtere, mentaal stabiele toestand.

Vraag jezelf eens af:

Wat wil ik nou echt met mijn leven?
Wat wil ik bereiken?
Wat vind ik belangrijk?

Waarschijnlijk ga je de antwoorden/doelen/dromen op die vragen niet bereiken met door te gaan zoals je nu doet.

Je zegt dat het je meerdere malen lukt te stoppen op eigen wilskracht voor meerdere maanden. Daar mag je trots op zijn!

Dat betekent dat je een sterk persoon bent, echter is verslaving vaak toch echt sterker.

Waarom ga je niet een periode in opname bij verslavingszorg?

De wil en kracht is er dus bij je, echter mis je de tools om je verslaving echt te doorgronden en de baas te zijn.

Dit kan je daar leren, dan sta je veel sterker!

Zet hem op💪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."