Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw drugs top 5 ??

Wat is jouw drugs top 5 ??

602 antwoorden
103 weergaven
18-5-2026
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op kantoor met de vrjmibo ben ik mooi weg. Hoef geen alcohol en hoef ook geen minuut langer met m'n collega's te zijn dan de uren die ik moet werken volgens m'n contract. :tearsofjoy:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
Ik vind alcohol zeker niet geschikt in veel sociale situaties waarin het weliswaar gangbaar is. Het is geaccepteerd ja, maar dat is wat anders dan geschikt. Hoeveel verhalen gaan er niet rond van mensen die zich compleet voor gek hebben gezet op een bedrijfsfeestje of nieuwjaarsborrel of iets dergelijks. 'Tuurlijk, dat doe je zelf, maar alcohol kan bij sommigen wel remmingen wegnemen op een zodanige manier dat je gewoon dingen doet die écht niet handig zijn. Juist dat 'lompe' van alcohol is niet in elke sociale situatie even handig.

Gewoon met z'n allen aan de M op die nieuwjaarsborrels. Dan worden kwesties nog eens écht uitgesproken... :upsidedown:
Klik om te vergroten...

Het is wel geschikt om op bepaalde gelegenheden de sfeer wat losser te maken. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Voor de rest volledig met je eens.

Het geestvernauwende kan soms zo fijn zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Psilocyloner
Ja heb je wel gelijk in. Geeft ook maar weer aan hoe verweven alcohol is in onze cultuur. Iedereen vindt het maar normaal de effecten van alcohol, maar stel je voor dat je dezelfde effecten (alle remmen weg, coördinatie weg, slurred speech, etc) kreeg door een drug te snuiven, roken, spuiten, etc. Dat was écht niet oké geweest in de meeste sociale settings.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als alcohol nu geïntroduceerd zou worden, zou het verboden worden.
En niet bv. op een kantoor op vrijdag om 17:00 gebruikt worden om de week mee "af te toppen".
R
RaysLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. LSD
2. 2CB
3. XTC/ MDMA
4. GHB
5. Hasj
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gesorteerd op leuk/lekker. Je kan natuurlijk ook voor interessant of piekplezier kiezen, dan komen de psychedelica om de hoek kijken. Maar die ervaar ik ook vaak als raar/eng/angstig/verwarrend/vermoeiend.

1. 6APB :hearteyes: (ik doe er wel altijd nog later nog wat X, hash en roken bij lol, zo fucking lekker en ik rook normaal niet eens haha)
2. Alcohol (ook op 1 minst favoriete drug, haat/liefde)
3. XTC/MDMA, eigenlijk voelt het hetzelfde als 6APB maar de effecten zijn zo wisselend (soms geweldig en soms denk je ik kom er niet lekker in) en duurt te kort.
4. Speed (met alcohol of lsd of 2cb of wiet helemaal geweldig)
5. 2CB
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Amisulpride zei:
Snelle?
Klik om te vergroten...
Speed.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#8
1. Methamphetamine (euforisch af, geweldige rush, focus through the roof (fijn voor gamen, iets minder voor porno kijken))
2. Clonazolam (anders kan ik met geen) mogelijkheid slapen na meth)
3. 2-FMA (perfect voor studeren of om wakker/alert te blijven)
4. 4-HO-MET (geweldige visuals met een vrij lichte headspace, ideaal voor mij)
5. Diphenidine (dit is een erg raar stofje, maar de roes die het geeft kan ik zeer waarderen. Werkt veel beter dan alcohol oid on tijdelijk problemen te vergeten of je nergens druk over te maken)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
gomega zei:
Diphenidine
Klik om te vergroten...
Wauw, als ik een middel hier niet had verwacht is het deze. Vond MXP, een broerstof echt heel naar vergeleken met andere disso’s. Heb je geen last van bijwerkingen?

Wel fijn dat er iemand is die het kan waarderen though.
D
DR. GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#10
1. 1p LSD (heb de gewone LSD 25 nog niet gehad)
2. 4-HO-MET ( heerlijke visuals en bij mij altijd een geluk zalig gevoel)
3. DPT ( heeft mij heel veel inzichten gebracht. Heftig maar niet lang durend, de piek duurt maar een uurtje)
4. Phenibut ( voor als ik lekker uitgerust wakker wil worden.
5. Wiet ( niet te sterk het liefst iets 50/50, cbd/ thc)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zat al te denken, moet jij je naam niet eens veranderen. :wink:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ketamine
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAZING zei:
Ketamine
Klik om te vergroten...
Met een naam als MDMAZING niet eens MDMA in je top 5? Je hebt nog 4 plekken over. :tonguewink:

Ook al gebruik je het nu niet, kan het toch wel in je toplijstje staan?


De mijne weer een klein beetje veranderd:

1. Psilocybine (paddo's, truffels)
Alweer een flinke tijd (klein jaartje?) niet gedaan, maar dit is consistent mijn favoriete tripmiddel geweest door de jaren. Misschien wordt het weer eens tijd...

2. LSD/1P-LSD/ALD-52
Allemaal min of meer hetzelfde voor mij en nu blijkt het ook echt hetzelfde te zijn na inname (pro-drugs voor LSD), dus vandaar 3 op 1 plaats. Een heel ander tripmiddel dan psilocybine dat weer helemaal geweldig is op zijn eigen manier.

3. Wiet
Gebruik het praktisch niet meer wegens negatieve (bij-)effecten, maar heb er wel heel veel plezier mee gehad.

4. Changa (DMT + harmine)
Een beetje vreemd om deze hier nu al te plaatsen na 1 keer gedaan te hebben, maar dat geeft ook wel aan hoe fantastisch die ervaring was. Ik zou er ook niet van op kijken als deze later hoger komt te staan.

5. MDMA/6-APB
Lijken vrij veel op elkaar, met beide hun voor en nadelen, als ik echt moest kiezen op effect, dan 6-APB.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
1) mdma
2) ketamine
3) 6-apb
4) 3mmc
5) pep
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Amisulpride zei:
Snelle?
Klik om te vergroten...
Pep denk ik
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMAFKICKER
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMA
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Ik zat al te denken, moet jij je naam niet eens veranderen. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik zit al een tijd erover te denken om me naam te veranderen, maar ik ben zo slecht met namen :P geen idee waar ik het in moet veranderen lol
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
MDMAZING zei:
Ik zit al een tijd erover te denken om me naam te veranderen, maar ik ben zo slecht met namen :P geen idee waar ik het in moet veranderen lol
Klik om te vergroten...
Ketamientje of zo? :tonguewink:

Nee misschien kom je er vanzelf een keer op als je er niet zo naar zoekt. :)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
MDMAZING zei:
Ik zit al een tijd erover te denken om me naam te veranderen, maar ik ben zo slecht met namen :P geen idee waar ik het in moet veranderen lol
Klik om te vergroten...
MDMATIG of MDMANAAL afhankelijk van de keer en de ROA. Soms kickt ie niet zo goed in als anders, soms moet je het in je billen stoppen.

Grapje hoor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."