Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine en e.v.t blaasproblemen, wie heeft hier last van? en wie niet?

Ketamine en e.v.t blaasproblemen, wie heeft hier last van? en wie niet?

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ex collega. Ze snoof veel ketamine. Is nu een soort incontinent; steeds aandrang en kan de plas slecht ophouden. Ook dikke nieren, daardoor veel krampen
P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Paulios076
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi hoi iedereen,

Ik hoop dat dit bericht hier mag, ik hou me graag aan de regels, ik zou graag jullie ervaringen willen weten, dit om een besluit te nemen betreft mijn ketamine gebruik,
lees vooral verder als u mij misschien wilt helpen met uw mening erover.

Zelf heb ik in me jeugd veel traumas meegemaakt en daardoor zeer hoge stressklachten en somerheid gekregen, de zwaarste stressgevoelens stoornis heb ik.
Ik heb echt alles maar dan ook echt alles eraan gedaan om het allemaal te verbeteren, ik heb zelfs als een van de weinige en de enige persoon die ik ken; alles geprobeerd zon beetje. Je kan mij dus echt wel een expert noemen op humeurverbetering gebied, ik weet ook veel meer dan myn eigen psych en leer mijn begeleiders ook veel haha.

Stilzitten en het accepteren en kapot gaan heb ik dus nooit geaccepteerd.
Ik heb de laatste jaren veel succes geboekt en de stress is echt al enorm verminderd. ik ben al een tijdje niet meer depressief. Dit heb ik o.a ook voor mekaar gekregen met veel pre en probiotica, de lions mane paddenstoel, gingko biloba en peganum harmala.

Nu wil ik het volgende bespreken; ik gebruik vooral wiet, ketamine, en een goedkope psychedelische kruiden thee om myn humeur aan te vullen.
Myn psychiater begrijpt dat ik hierna pak, en kan mij helaas geen ketamine voorschrijven.
Mijn psychiater zei dat dat vroeger nog wel off label kon met vergoeding, maar nu is een vergoeding alleen maar mogelijk bij therapieresistente depressies en alleen toediening in het ziekenhuis. Ik snap wel dat mensen niet willen hebben dat mensen thuis helemaal high van de keta elke dag worden haha...

Ik haal mijn ketamine altijd al via een legale aanbieder. vanwege regels hier in de groep plaats ik de naam niet.
Dat spul word ook qua zuiverheid laberatoriumgetest. Ik gebruik het nu 1 jaar lang best vaak.
Een aantal keren per week! en dan wel totdat ik het goed voel.
Alleen ik hoor veel enge verhalen op het nieuws de laatste jaren, en ook van een van myn begeleiders dat ze mensen kennen met blaasproblemen.
Zelf kan ik nogsteeds plassen als een paard, en werkt het nog allemaal meer dan prima. maar toch ben ik bang hiervoor.
Omdat ik mensen ken waarbij het vooral begon na 2 jaar.

Zijn er in deze groep ook ketamine gebruikers die het vaak pakken en al een lange tijd ZONDER blaas problemen?
Het ziekenhuis zei tegen een vriendin van mij dat je van de ziekenhuis ketamine geen blaasproblemen krijgt...
Maar ik heb veel zorgprofessionels fouten zien maken omdat ze het middel nog niet zo lang goed kennen.
Dit kan dus totale onwaarheid zijn wat hun zeiden.
Die vriendin krijgt zelfs hele ketamine infusen tegen haar pijnklachten waar ze meerdere dagen echt high is van de keta infuus.

Ik lees op het nieuws dat 1 op de 4 ketamine gebruikers hier last van krijgen..
Ik ben ook erg opzoek naar dingen die de kans opblaasklachten e.v.t kunnen verlagen...

Ik hoor graag van jullie, en sorry voor de ziekelijk lange lap tekst haha!

Groetjes, Paul
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uiteindelijk krijgt iedereen het.
Je hoeft alleen maar lang genoeg door te snuiven.

Ketamine blaas hier.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb denk ik in z'n totaliteit 10-20 gram keta gesnoven over een periode van paar maanden, inmiddels gestopt daarmee want het is niet mijn drugs. Maar ik wou zeggen dat ik zelfs door zo'n kortdurend gebruik al pijn/steken in mijn blaas heb gehad. Echt niet fijn. Ik denk ook dat het per persoon verschillend is hoe gevoelig je blaas is voor ketamine. Inmiddels al een maand ofwat gestopt met de keta en ik heb nergens last meer van gelukkig.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Paulios076 zei:
Ik lees op het nieuws dat 1 op de 4 ketamine gebruikers hier last van krijgen..
Klik om te vergroten...
Als je dagelijks of wekelijks ketamine gebruikt dan is de kans zeer hoog op blaasproblemen ja.
Sommige mensen die ketamine gebruiken krijgen bij maandelijks gebruik ook al last van blaasproblemen.

Daaruit moet je eigenlijk concluderen dat ketamine hoogstens geschikt is voor gebruik van enkele keren per jaar. In klinieken die met ketamine werken houden ze zich daar ook aan. Mensen krijgen daar een injectie, en het idee is dan ze bij het uitwerken van de ketamine een verbeterd humeur hebben, omdat ze even afstand van hun zwaarmoedige gevoelens konden nemen. Echter wordt de behandeling regelmatig bekritiseerd omdat dat verlichtende effect maar tijdelijk werkt. Op de lange termijn verandert er weinig voor patiënten, behalve als er ook concrete veranderingen zijn in de interactie met de omgeving. Daar heb je dus nog een andere behandeling voor nodig.

Dat betekent dat je beter een cursus boeddhisme kunt doen, dan ketamine nemen. Van mediteren krijg je trouwens ook geen blaasproblemen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paulios076 zei:
Stilzitten en het accepteren en kapot gaan heb ik dus nooit geaccepteerd
Klik om te vergroten...
Dit klinkt voor mij als iets wat je misschien eens wel zou moeten proberen.

Ik ben zelf een boek aan het lezen over vipassana. Dat is een meditatiemethode waarbij je ook egoverlies kunt meemaken, net zoals bij psychedelica. Alleen doe je het dan volledig zelf en heb je er ook controle over. Naar wat ik begrijp van bekenden is dat een heel helende ervaring. Het komt alleen niet vanzelf - je moet er wel echt voor werken.

Bij vipassana ga je 5 of 10 dagen in een klooster vrijwel de hele dag mediteren. Als je zo lang probeert stil te zitten en concentreren, dan is alles wat je tegenkomt puur jezelf. Op die manier kan het een heel confronterende methode zijn, maar daarmee kan je dus ook echt gaan zien hoe jíj werkt. Als je vervolgens met liefde en compassie naar die zelf kijkt, en hem wel hoort maar niet per se laat beslissen. Volgens mij is dat zo'n beetje hoe je het lijden los kunt laten.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt inderdaad of in acceptatie hier de oplossing kan zitten, zoals hierboven al wordt aangegeven.

Zelf heb ik flink wat keta gebruikt. Ik kan daar niet echt getallen aan plakken. Ik heb de analogen nog veel sterker misbruikt. Met name DCK en 2f-DCK. Na enkele maanden kreeg ik pijn bij plassen. Daar schrok ik van en ik ben een tijdje gestopt. Dat heeft geholpen.

Gelukkig ben ik nu clean. Als ik iets door had gebruikt, had ik ongetwijfeld te maken gekregen met full blown K-cramps en misschien wel incontinentie. De een is er gevoeliger voor dan de ander. Maar uiteindelijk krijg je er wel mee te maken als je lang en vaak gebruikt.
t
theacidwizardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga zo fantastisch op keta maar na 1 gram in 2 weken weg gesnoven te hebben wonnen de zorgen om mijn blaas het. Zal het vast nog wel eens doen maar voor mij is het een zeldzaam iets. Zeker niet iets wat ik langer en meer zou gebruiken.
k
kroketjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi Paul,

Ik hoop dat het nu goed met je gaat.
Ik ben zelf ook een ketamine gebruiker. Ik snoof men 1ste jaar alleen in het weekend (wel zogoed als elke weekend). Ik snuif geen 2fdck, vind dat veel minder sterk omdat de ketamine die ik kocht zogoed als puur is en ik hoor dat de blaasproblemen sneller optreden bij 2fdck.

Ik snoof de eerste maanden 2g in een weekend wat al snel naar 4g ging na een half jaar. Toen kreeg ik men 1ste k-krampen. Ben 2 weken gestopt en toen verder gegaan na men 1ste jaar kocht ik al altijd 10g bij men dealer en begon ik al vaker door de week te snuiven. Had nog altijd geen last van krampen en er was nog niks aan men blaas. Soms is een dagje of 2 dat ik iets minder goed men plas kon inhouden als ik echt een hele dag en nacht door snoof.

De tolerantie ging echt fors omhoog tot na een 1,5 jaar wanneer ik ongeveer een gram in 1 keer weg snoof. Ik kocht toen 20g elke week (had nog wel een gram of 4-5 over sommige weken). Toen kreeg ik weer de krampen en men hele zenuwstelsel leek wel beschadigd ofzo. Men hele lichaam (vooral men handen) waren als een gek aan het trillen. Toen was ik ook wel ff bang. Ik had toen weer dat ik 2 dagen men plas nie kon inhouden en om de minuut naar het wc moest, soms bleef ik maar gewoon zitten en kwam er telkens een beetje uit om de minuut ofzo.

Ik ben 2 maanden gestopt met ket maar ben sinds 7 maanden geleden weer begonnen en ook gelijk weer 20g op een week. 5 dikke lijnen voor men neus pak ongeveer 1,2g (in totaal niet per lijn) in 1x weg, en dan 1u later gelijk weer opnieuw. Ik heb in deze periode pak 8 keer extreme krampen gehad die maar max 1 a 2 uur duurde en 3x krampen die ik 4 dagen lang bleef voelen (minder fel maar zeker geen fijn gevoel). Ook telkens weer met een heel naar gevoel dat heel je zenuwstelsel beschadigd is en alles trilt.

Ik snuif nu 2,5 jaar. Maar ik heb wel vaker dat ik als ik plas niet alles in 1 keer eruit komt. Men plas ziet er wel goed uit. Ik drink 3 liter water op een dag en leef best gezond op het snuiven na en soms is wat alcohol. Dat veel water drinken helpt wel echt want denk dat ik anders veel meer last ging hebben met het aantal dat ik snoof. Hoor van de meeste mensen die ik persoonlijk ken dat ze na een 2 / 4 jaar echt met serieuze blaasproblemen zitten. Ik heb 4 dagen geleden in 30 uur tijd 20g opgesnoven. Zit nu weer met veel last in men bed heel het weekend. Ging normaal weg met familie ma ik kon echt niks doen.

Ik ben nu wel op een punt gekomen dat als ik nu niet stop ik echt problemen ga krijgen waar ik nooit meer vanaf ga geraken. Ik ben ontslagen van men werk omdat ik tevaak ziek was door de krampen. Heb men familie veel minder gezien. En het is gewoon niet goed voor je. Ik ben bang dat ik men lichaam helemaal aan het slopen ben maar toch ga ik door. Ik voel me ook gewoon dommer. Men verstand is echt naar achter gegaan ofzo. Ik zou dit niemand toewensen hoe ik de laatste 2,5 jaar heb geleefd dus moet ik het mezelf ook niet aandoen. Ik hoop dat je al gestopt bent en zoniet hoop ik dat je een beetje een besef momentje hebt gekregen na het lezen van dit. Als je tot hier bent geraakt natuurlijk 😅.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
kroketje zei:
Hoi Paul,

Ik hoop dat het nu goed met je gaat.
Ik ben zelf ook een ketamine gebruiker. Ik snoof men 1ste jaar alleen in het weekend (wel zogoed als elke weekend). Ik snuif geen 2fdck, vind dat veel minder sterk omdat de ketamine die ik kocht zogoed als puur is en ik hoor dat de blaasproblemen sneller optreden bij 2fdck.

Ik snoof de eerste maanden 2g in een weekend wat al snel naar 4g ging na een half jaar. Toen kreeg ik men 1ste k-krampen. Ben 2 weken gestopt en toen verder gegaan na men 1ste jaar kocht ik al altijd 10g bij men dealer en begon ik al vaker door de week te snuiven. Had nog altijd geen last van krampen en er was nog niks aan men blaas. Soms is een dagje of 2 dat ik iets minder goed men plas kon inhouden als ik echt een hele dag en nacht door snoof.

De tolerantie ging echt fors omhoog tot na een 1,5 jaar wanneer ik ongeveer een gram in 1 keer weg snoof. Ik kocht toen 20g elke week (had nog wel een gram of 4-5 over sommige weken). Toen kreeg ik weer de krampen en men hele zenuwstelsel leek wel beschadigd ofzo. Men hele lichaam (vooral men handen) waren als een gek aan het trillen. Toen was ik ook wel ff bang. Ik had toen weer dat ik 2 dagen men plas nie kon inhouden en om de minuut naar het wc moest, soms bleef ik maar gewoon zitten en kwam er telkens een beetje uit om de minuut ofzo.

Ik ben 2 maanden gestopt met ket maar ben sinds 7 maanden geleden weer begonnen en ook gelijk weer 20g op een week. 5 dikke lijnen voor men neus pak ongeveer 1,2g (in totaal niet per lijn) in 1x weg, en dan 1u later gelijk weer opnieuw. Ik heb in deze periode pak 8 keer extreme krampen gehad die maar max 1 a 2 uur duurde en 3x krampen die ik 4 dagen lang bleef voelen (minder fel maar zeker geen fijn gevoel). Ook telkens weer met een heel naar gevoel dat heel je zenuwstelsel beschadigd is en alles trilt.

Ik snuif nu 2,5 jaar. Maar ik heb wel vaker dat ik als ik plas niet alles in 1 keer eruit komt. Men plas ziet er wel goed uit. Ik drink 3 liter water op een dag en leef best gezond op het snuiven na en soms is wat alcohol. Dat veel water drinken helpt wel echt want denk dat ik anders veel meer last ging hebben met het aantal dat ik snoof. Hoor van de meeste mensen die ik persoonlijk ken dat ze na een 2 / 4 jaar echt met serieuze blaasproblemen zitten. Ik heb 4 dagen geleden in 30 uur tijd 20g opgesnoven. Zit nu weer met veel last in men bed heel het weekend. Ging normaal weg met familie ma ik kon echt niks doen.

Ik ben nu wel op een punt gekomen dat als ik nu niet stop ik echt problemen ga krijgen waar ik nooit meer vanaf ga geraken. Ik ben ontslagen van men werk omdat ik tevaak ziek was door de krampen. Heb men familie veel minder gezien. En het is gewoon niet goed voor je. Ik ben bang dat ik men lichaam helemaal aan het slopen ben maar toch ga ik door. Ik voel me ook gewoon dommer. Men verstand is echt naar achter gegaan ofzo. Ik zou dit niemand toewensen hoe ik de laatste 2,5 jaar heb geleefd dus moet ik het mezelf ook niet aandoen. Ik hoop dat je al gestopt bent en zoniet hoop ik dat je een beetje een besef momentje hebt gekregen na het lezen van dit. Als je tot hier bent geraakt natuurlijk 😅.
Klik om te vergroten...
Wat moedig dat je dit zo deelt. Ik hoop echt dat je snel hulp zoekt en vindt.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb in het ziekenhuis 2x in de week aan een esketamine infuus gelegen, 20x in totaal, inderdaad bij therapieresistente depressie. Naast dat het de stemming tijdelijk kan verbeteren zit het hem er ook in dat je vanuit een ander perspectief kan gaan kijken naar je problematiek en daardoor kan het wel een langdurig effect hebben. Er is vooraf wel gesproken over mogelijke bijwerkingen maar blaasproblemen zijn niet genoemd, de mensen met wie ik op de kamer lag (wisselde steeds) heb ik er ook niet over gehoord. Maar kortdurende klinische toepassing onder strike controle is wat anders dan thuis regelmatig en langdurig gebruiken natuurlijk.

Na die behandeling ben ik thuis nog ongeveer maandelijks gaan gebruiken en nu nog steeds. Ik heb de mazzel dat ik er geen blaasproblemen van heb gekregen. Maar de negatieve verhalen hierover zijn zo veelomvattend dat je er maar beter heel voorzichtig mee kan zijn, en voor langdurig gebruik is het dan gewoon niet geschikt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."