Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"dat is mijn ervaring ook idd. toen ik bij een psycholoog kwam wegens slaapproblemen was die ook meteen ervan overtuigd dat ik aan de anti-depressiva moest. ik had volgens haar nl een aantal kenmerken van een depressie en slaapproblemen schijnen ook een verschijnsel van depressie te zijn. maar goed, volgens mij kan het net zo goed andersom zijn (dat je depressief wordt van structureel niet kunnen slapen) ben blij dat ik toen niet heb toegegeven want uiteindelijk ben ik inmiddels wel iets beter gaan slapen, zonder medicijnen. het is nog steeds niet echt wat het moet zijn, en ik geloof ook wel dat ik een lichte neiging tot een depressie heb, maar ik was er wel zeer verbaasd over het feit dat iemand je zo snel, zonder je goed te kennen, aan de anti-depressiva wil hebben. ik bedoel uiteindelijk moet je toch met jezelf zien te leren leven en alleen als het echt heel erg nodig is moet je imo dat soort middelen gaan slikken."
"Ik heb ook de HCL tramadol 50 mg in huis, neem aan dat het dezelfde zijn als jij hebt. ik gebruik ze als pijnstiller dus niet recreatief. het is geen gereguleerde afgifte, ze werken meteen. ik ken overigens alleen oxycontin als pijnstiller met gereguleerde afgifte. of fentanyl pleisters."
"haha ja kan ik me voorstellen. veel plezier iig!"
"hoe kan je nu zeggen dat alle heroinegebruikers losers zijn, als je er zelf geen een kent. vind dit echt onzin. je baseert je waarschijnlijk op de mensen die je op stations etc ziet rond hangen en compleet wasted zijn maar niet alle heroinegebruikers eindigen zo. heb zelf aantal mensen in mijn omgeving die bruin zijn gaan gebruiken (een jaar of tien geleden), een paar ervan zijn idd zwaar verslaafd geraakt, een aantal doen het nu nog af en toe en zijn niet verslaafd geraakt, en een aantal zijn er mee gestopt (zonder ooit verslaafd te zijn geweest). dus niet iedereen is meteen hooked zoals jij stelt bovendien vind ik dat je iemand niet zomaar voor loser uit kunt maken alleen omdat ie heroine verslaafd is. en dan nog: ben je soms een beter mens wanneer je cokeverslaafd bent ipv aan de bruin hangt?"
"Ja, waarom doen mensen de dingen die ze doen? waarom gebruiken sommigen drugs en anderen niet? waarom gebruiken zoveel nederlanders coke terwijl toch ook bekend is dat het verslavend is? en waarom zeg je vijf keer nee als iemand je dope aanbiedt en zeg je de zesde keer ja? waarmee ik maar wil zeggen: je weet nooit waarom iemand de keuzes maakt die hij of zij maakt, en wij mensen bestaan natuurlijk niet alleen maar uit onze ratio. soms doe je nou eenmaal dingen waarvan je later spijt hebt. maar daarom vind ik juist dat je een ander nooit moet veroordelen. ik heb juist veel respect voor iemand die ondanks een (ex)heroineverslaving iets van zijn leven probeert te maken (zoals een aantal mensen hier op het forum)."
"fnea, bedankt voor de info!! ik heb vandaag st janskruid gekocht maar mijn vriend las op de bijsluiter dat het wordt afgeraden in combi met andere medicijnen die ik gebruik. ik ben er niet zeker van dat mijn medicijnen onder die groep uit de bijsluiter vallen. maar ik ga dat es checken bij mn huisarts. het zijn nogal onschuldige meds maar voor de zekerheid toch even navragen. valeriaan heb ik al es geprobeerd maar ik merk daar niets van helaas. kwam misschien ook omdat ik toen al telang aan de temazepam zat om nog te reageren op plantaardige middeltjes. inmiddels heb ik de slaappillen wel afgezworen ( alhoewel ik me af en toe echt moet inhouden om niet even een pareltje te droppen en lekker weg te zweven op zo'n inslapertje...) iig tnx voor de info!"
"En Silverfish hoe gaat het nu met je? en hoe is het met je pds, wordt het minder of juist erger? heel veel sterkte iig"
"hmm klinkt niet fijn wat je allemaal vertelt... maar wel erg goed dat je niet opgeeft. bovendien: je bent zo te horen een enorme doorzetter (als je al jaren van de bruin weet af te blijven) dat het je uiteindelijk ook zal lukken om van de methadon af te komen. dus houd moed! en goed om te horen dat de PDS stukken minder is. heb daar zelf ook last van, die psyllium hielp bij mij niet echt, alleen als ik letterlijk liters water erbij dronk wilde het wel eens minder worden."
"Wat een heftig verhaal. En ontzettend goed dat je deze stap gezet hebt om je te laten opnemen. Hoewel je een hoop ellende hebt meegemaakt, zie ik in je verhaal toch ook zeker hoopvolle zaken: Je bent ten eerste nog jong volgens mij. Het klinkt als een cliche maar je hebt nog een heel leven te gaan en alle kansen om er nu nog een heel andere draai aan te geven. Bedenk waar je over 10 jaar in leven wilt staan en besef dat als je dat doel wilt bereiken, je nu je leven moet veranderen. Blijven doorgebruiken kan nu op sommige momenten nog aantrekkelijk lijken, maar wil je over 10 jaar nog steeds in hetzelfde schuitje zitten? Waarschijnlijk niet. Dus zul je nu deze kans moeten grijpen om het anders te gaan doen. Verder heb je gelukkig nog goede, 'normale' vrienden als ik het goed begrijp. Koester deze vrienden! Ook al begrijpen ze je niet altijd, ze zijn wel heel belangrijk. Probeer te laten zien wie je echt bent en je kwetsbaarheid te tonen. Als het echte vrienden zijn zal de vriendschap alleen maar sterker worden. Zij hebben je in ieder geval nog niet opgegeven. Geef vooral jezelf niet op! En wat betreft je verleden en je frustraties tav je moeder: het lijkt me belangrijk om deze gevoelens ook onder ogen te zien en een plek te geven. Natuurlijk had je leven waarschijnlijk anders gelopen als je gewoon in een fijn gezin had kunnen opgroeien. Dat lijkt me een zeer logische gedachte! Maar uiteindelijk zul je toch verder moeten en je eigen leven vorm gaan geven zonder de ballast van je verleden. Hopelijk krijg je in de therapie kans om daar aan te werken. Ik wens je heel veel sterkte en succes!"
"Hi fnea, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar het st janskruid. heb nl slaapproblemen en soms ook last van angsten (waardoor ik ook minder goed slaap). ben hiervoor bij een psycholoog en die wilde me aan de anti-depressiva hebben maar dat zie ik niet zo zitten (vanwege bijwerkingen enzo) en omdat ik me verder wel redelijk red zonder medicijnen. je schrijft dat je beter kon slapen nadat je met dat st janskruid was begonnen, werd dit effect ook minder na enige tijd of bleef dit zo? grz"